Ancelotti: Valverde er verdens mest komplette fodboldspiller
Efter et par store sejre på Bernabéu gæster Real Madrid i morgen aften Real Valladolid, og på dagens pressemøde anerkendte Carlo Ancelotti vigtigheden af at holde fast i føringen i LaLiga:
- Vores mål er klart: Vi har ført siden sidste kamp, og vi skal bevare den position. Det er et vigtigt øjeblik i ligaen, og vi skal udnytte det at føre og vinde i morgen. Jeg behandler kampen med den betydning, den fortjener, og den er meget vigtig, fordi vi ønsker at forblive øverst i tabellen. Jeg kommer til at stille med det bedst mulige hold. Det er en krævende kalender, og vi er lidt efter lidt på vej ind i en god rytme, så vi er spændte på det.
Vinícius:
- Så vidt jeg ved, da jeg har information direkte fra spilleren, er han meget glad her og vil gerne skrive historie i Real Madrid. Alle os, der arbejder her, er på samme side, vi er glade, og vi vil skrive historie. Det er godt for ham ikke at spille de næste par kampe. Han har nogle dage til at komme sig, men også nogle dage til at arbejde og træne. Det vil vi høste frugterne af i marts eller april, fordi han vil være frisk til sæsonens store øjeblik. Man har glemt, at vi med Vinícius vandt Champions League i Paris og London. Han er uomtvistelig, uden tvivl.
Trænerskiftet på det belgiske landshold, der kan gøre Courtois til landsholdsspiller igen:
- Det er noget, Courtois skal tale om. Vi har intet problem, hvis han ønsker at vende tilbage, men det er noget, den nye træner skal diskutere med spilleren.
Valverde:
- Han er en komplet og meget vigtig spiller. Han kan dække mange positioner, og han gør det fremragende på dem alle: som defensiv midtbanespiller, central midtbanespiller eller som højre back. Det er meget svært at finde en højre back som ham. For mig er det svært at vælge, hvad hans bedste position er, jeg forsøger at vælge det, der er bedst for holdet i hver kamp. Det er et valg, jeg skal træffe, han beder mig aldrig om noget, og det er også hans styrke. Han er den mest komplette spiller i fodbold lige nu. Han kunne også spille som midterforsvarer uden problemer.
Ceballos:
- Han har bidraget meget i denne periode, han er tilbage på sit bedste efter de skader, han har haft. Nogle gange har jeg ikke givet ham de minutter, han havde brug for til at komme i form igen, men nu klarer han sig rigtig godt. Holdet er mere selvsikkert med hensyn til at kontrollere bolden og i boldbesiddelse med ham. Han kan spille i de vigtige kampe, så hvorfor ikke?
Tchouaméni:
- Han har det fint, han er tilbage nu efter det lille problem, han havde. Vi har Camavinga, som ikke er tilgængelig, men han vil være det meget snart. Resten af holdet er kommet sig godt, og vi er forberedte på at præstere godt.
Om defensiven, der alt for ofte har set bekymrende svag ud:
- Spillerne har forstået det, vi har talt om det mange gange. I de få træningssessioner, vi har, lægger vi mere vægt på den defensive del end den offensive. Holdet har gradvist forstået dette og forbedrer sig. De er bevidste om, at det er nøglen til succes.
Rodrygo:
- Det, der skiller sig ud i øjeblikket, er hans stabilitet, som han ikke har haft tidligere. I denne periode har han scoret mange mål, givet mange assists og været meget stabil rent spillemæssigt. For en angriber er det ret normalt at have op- og nedture, men når man er i stand til at opnå disse tal med kontinuitet, skiller han sig mere ud.
Akademispillerne:
- Jeg mener stadig det samme, idéen er stadig at vinde kampene. Hvis hjemmedyrkede spillere spiller, og vi vinder kampene, er det fantastisk. De fortjener at spille. De har udnyttet de problemer og skader, vi har haft, især i forsvaret. Asencio har gjort det godt; Jacobo (Ramón, red.), der er vendt tilbage fra en meget lang skade, har en meget lovende chance for at spille, og også Loren (Lorenzo Aguado, red.) som højre back.