RFEF-møde: Spanske klubber kræver sanktioner mod Real Madrid
Det spanske fodboldforbund, RFEF, holdt i dag møde med de spanske klubber og her var også LaLiga og den spanske dommerforening med.
Det var Real Madrid til gengæld ikke og de blev i den grad et punkt på dagsordenen, idet klubberne højlydt gav udtryk for deres utilfredshed med Real Madrid og deres pres på dommerstanden, blandt andet via Real Madrid TV og senest det fire sider lange brev til RFEF, hvor han i særdeles harske vendinger kritiserede dommerstanden.
Det var repræsentanterne for Sevilla og Atlético Madrid, Del Nido Júnior Carrasco og Gil Marin, der førte an i kritikken af Real Madrid og på vegne af de andre klubber bad om sanktioner mod Real Madrid.
RFEF-præsident Rafael Louzán annoncerede før mødet, at det ville blive historisk:
- I dag indleder vi en ny etape og det bliver et historisk møde. Vi ønsker naturligvis at arbejde sammen med klubberne. Det forstår jeg og det bliver sandsynligvis vejen, som sandsynligvis skal føre til en ændring af modellen på strukturelt niveau. Jeg synes, at det er vigtigt, at vi går med en model, som er markant anderledes. …Jeg vil ikke foregribe begivenhederne, for det bør være klubberne, som taler og LaLiga også. Jeg fornemmer, at alle klubberne har store forhåbninger. Jeg vil gerne takke dem alle for at være her. De er her alle…….De mangler tydeligvis en klub, som er meget betydningsfuld i dette land og som fra start har sagt, at de vil deltage og til sidst har meldt fra. Til hele programmet. Forbundet er altid åbent for at lytte, være i dialog og tage skridt, men vigtige skridt.