Ancelotti om at skulle spille mod Manchester City: Vores egen skyld

Real Madrid har lidt af en opgave foran sig, når man i morgen aften skal klare sig med fem skadesfravær i forsvaret imod Manchester City på udebane. Om den kamp sagde Carlo Ancelotti på dagens pressemøde:
- Det er som en Clásico, fordi vi har spillet i denne turnering i mange år. Det bliver en underholdende og jævnbyrdig kamp, ligesom alle de andre. Det er meget svært at forudsige, hvad der vil ske, da det afhænger af attitude, kvalitet, selvtillid og spillernes personligheder. Disse kampe er på så højt niveau, at du skal være på dit bedste på alle områder, ikke kun ét.

- Fysisk form er ikke så afgørende. Hvis du ikke er 100%, vil du ikke kunne yde 100% i denne slags kamp. City er et af de bedste hold i Europa og har lige nu den bedste træner i denne turnering. Det er den sværeste kamp, vi kunne få, men vi mener, at vi er konkurrencedygtige trods den nødsituation, vi er i.

Ancelotti blev spurgt, om rivaliseringen mod Manchester City den største i Champions League:
- Jeg tror det. Det er den vigtigste og den sværeste. Det hold, der går videre, har en chance for at nå langt i turneringen, som i de andre år. Ved andre lejligheder har det hold, der gik videre, vundet Champions League, og det kan ske igen. At spille mod dem er altid en hovedpine. Det er overraskende, at vi spiller mod dem i denne playoff, men det er ikke UEFAs skyld, det er vores. Denne kamp kunne nemt have været en semifinale eller kvartfinale.

Yderligere om Manchester City:
- De havde en svær periode på grund af skader, men i de sidste par kampe har de set ud som et godt hold, lige så konkurrencedygtige som altid. Jeg kan ikke forestille mig, at de ikke er stærke. De har fantastiske spillere og en fantastisk træner.

Vinícius:
- Han har haft en rigtig god sæson, når man tænker på, at han er kommet tilbage fra to skader og ikke har spillet kontinuerligt. Han har scoret 17 mål, leveret mange assists og været afgørende i mange kampe. Han har manglet den stabilitet, som skaderne ikke har tilladt ham at have. Han ser godt ud, selvom han ikke er på 100%. Han er meget tæt på 100%. Hans anden halvleg i El Derbi gjorde en forskel, fordi han var en stor trussel fra venstre fløj og skabte mange problemer for modstanderne. Han er meget tæt på sit bedste niveau, og han kan nå det i morgen uden problemer. Han gør det rigtig godt, er motiveret og ser frem til at spille.

Pep Guardiola:
- Jeg synes, at han er en træner, der altid har forsøgt at bringe noget nyt til sine hold og har bidraget meget til fodbolden med hensyn til angrebsspil, boldbesiddelse og opspil fra forsvaret. Han har været og er stadig en opfinder inden for fodbold. Jeg har stor respekt for ham, fordi han er en af de bedste, hvis ikke den bedste. Hver gang vi har mødt hinanden, er det et mareridt at forberede kampene, fordi han altid har idéer, der får en til at tænke.

Om Vallejo, der altid er på bænken men aldrig får spilletid:
- Der er ikke noget problem med ham. Han træner og gør det godt, men hans kontrakt er ved at udløbe, og vi foretrækker at give flere chancer til de unge spillere.

Rodri vandt som bekendt Ballon d’Or, og i den forbindelse blev Ancelotti spurgt ind til beslutningen om ikke at deltage i ceremonien:
- Jeg synes ikke, det var en dårlig beslutning. Vi ønskede ikke at være involveret, fordi vi troede, Vinícius ville vinde. Det betyder ikke, at vi ikke respekterer Rodrigo. Han er en fantastisk spiller, og vi mener, at han fortjente at vinde året før.

Seneste artikler...