Ancelotti: Bellingham har personligheden som en leder

Carlo Ancelotti tog fredag imod spørgsmål fra pressen vedrørende Osasuna-kampen lørdag samt andet løst og fast omkring situationen i Real Madrid, og her følger højdepunkterne.

Osasuna-kampen:
- Vi er i god form og meget motiverede. Det er en mulighed for at blive på toppen af tabellen, hvilket er vores mål. Det bliver en svær kamp, men vi kommer fra et godt resultat og vil gerne konsolidere det. Vi skal gentage alle de gode ting, vi gjorde mod Manchester City i denne kamp. Vi har lært, hvor vigtigt det er at vise den forpligtelse, vi så på Etihad Stadium. Vi leverede i en stor kamp. Selvfølgelig skal vi forblive stabile, og i morgen vil være en god test i den forstand.

Bellingham:
- Han har personligheden og karakteren. Han er stadig meget ung og har ikke været her særlig længe. I fremtiden kan han meget vel blive en af lederne for klubben og truppen. Han har karakteren, personligheden, kvaliteten, disciplinen og professionalismen. Han vil være en meget vigtig del af truppen i de kommende år.

Asencio:
- Der er ingen faste startere. Jeg er glad for, hvordan han klarer sig, fordi det har været lidt af en overraskelse. Det handler ikke kun om den defensive kvalitet, han har, men især personligheden, karakteren, han har vist, og evnen til at præstere i krævende kampe mod meget stærke modstandere. Han har gjort et fantastisk stykke arbejde, han klarer sig fremragende, og han vil kæmpe med de andre om at være i startopstillingen til hver kamp.

Rüdiger og Alaba:
- De er i bedring. De vil fortsætte med at arbejde individuelt indtil mandag, og fra tirsdag vil de være tilbage med holdet og til rådighed til kampen mod City, og det samme gælder for Lucas Vázquez.

Mulighederne på højreback i form af Valverde og Lorenzo Aguado:
- Jeg tror, at Valverde vil fortsætte på den position, indtil vi får Lucas Vázquez tilbage. Valverde giver os meget på den position, ligesom han gør på andre positioner. Jeg kunne virkelig godt lide, hvordan han spillede mod City, og han nyder den position. Vi fortsætter med ham i morgen.

Om Saudi Arabien-rygterne angående Vinícius:
- Er jeg træt af at høre om det? Ja. Er jeg bekymret? Nej. Ser han glad ud? Ja. Og vi er glade for ham. Jeg har ikke noget at tilføje til det, jeg fortalte jer for et par uger siden. Det er ikke et emne, vi skal diskutere her. Vi taler ikke om det her, og det gør han heller ikke. Jeg synes, Vinícius ser ud som altid, ivrig efter at bevise, at han gør det rigtige. Han præsterede fremragende i den sidste kamp, og det vil han fortsætte med, fordi han lige er ved at genvinde sin kampform efter sine skader. Han ser meget motiveret ud, især når man ser på, hvad han gjorde mod City. Presset var på ham, og han håndterede det fremragende ved at gøre en forskel i kampen. Jeg kan ikke besvare disse spørgsmål om, hvorvidt han har modtaget nogle tilbud, eller om han vil ændre mening. Alt, hvad jeg kan fortælle jer, er, hvad jeg ser, hvilket er en glad fodboldspiller, der er ivrig efter at gøre et godt stykke arbejde og skabe historie i denne klub, og det er alt.

Yderligere om Saudi Arabiens indtog i fodbold:
- Det er ingen overraskelse, at et land ønsker at investere i fodbold. Saudi Arabien har fuld ret til at være vært for verdensmesterskabet. Deres mål med at investere i fodbold er at være klar i tide til VM i 2034, det er ikke noget nyt. Det er et marked, der i øjeblikket er mindre konkurrencedygtigt end Europa, men det kan ændre sig i fremtiden. Ville jeg tage derhen? Hvorfor ikke? Spørgsmålet er, om jeg bliver i fodbold, efter jeg forlader Real Madrid.

Seneste artikler...