Bellingham: Måske skal jeg begynde at bruge spanske gloser

Jude Bellingham fik for anden gang i sin forholdsvis korte Real Madrid-karriere et rødt kort for at være for åbenmundet, da han i går måtte traske fra banen før pausen, og efter kampen havde englænderen samlet sig og forsøgte at give sit syn på situationen.

Her sagde den ellers – uden for banen i hvert fald – altid veltalende superstjerne:
- Det er åbenlyst, at fejlen skyldtes en misforståelse. Jeg husker alt meget godt, og videoen (af situationen, red.) stemmer heller ikke overens med det, der står i dommerens rapport. Jeg vil ikke gå i detaljer med, hvad der blev sagt, men det er et udtryk ligesom 'Oh my god!'. Det er svært, fordi når dommeren ikke er sikker og siger noget, jeg ikke sagde, så lider holdet under det. Jeg vil bare gøre det klart, at holdet ved, at jeg ikke har været så uansvarlig, at jeg med vilje har efterladt dem i en situation, hvor de skulle spille med ti mand. Men når du er involveret i denne situation, ser det selvfølgelig ud som om, jeg var.

Bellingham fortsatte:
- Jeg håber, at billederne bliver gennemgået og bekræfter, at det, der skete, ikke er, hvad der står i dommerens rapport. Hvis det er tilfældet, håber jeg, at forbundet vil tage det i betragtning, fordi billederne er tydelige beviser. Vi kan selvfølgelig ikke ændre resultatet, men jeg håber, at når det er blevet gennemgået, vil der være en ændring.

- Der var ingen fornærmelse, og det er tydeligt i videoen; jeg sagde det til mig selv. Jeg henvendte mig ikke engang direkte til dommeren. Men der var tydeligvis en misforståelse. Han troede, jeg sagde det til ham. Jeg tror måske, at han søgte lidt efter det, men der var ingen fornærmelse.

Om at bruge de engelske gloser:
- Det er en af de ting, der kommer ud af mig som engelsk spiller. Jeg kommer fra et andet land, og når jeg taler på banen, især til mig selv, falder det mig naturligt at bruge visse udtryk på engelsk. Måske burde jeg prøve at gøre det på spansk. Sagen sidste år var mere kompleks. Jeg tror, jeg åbnede mig mere op for en straf, og karantænen var fair, fordi jeg gik hen til dommeren, men i dag gik jeg ikke nær dommeren, og der var ingen fornærmelse.

- Jeg synes ikke, jeg burde blive udvist for at tale et andet sprog. Man skal forstå, at vi spillere har mange følelser under kampene. Disse små detaljer kan koste dig en kamp. Vi tager det meget seriøst. Når du er på banen, kan følelserne tage overhånd, men det var ikke tilfældet i dag. Jeg var meget rolig i måden, jeg henvendte mig til ham på. Du kan se det på videoen og ved at aflæse mine læber. Jeg læste kampreferatet, og jeg havde ret i at bruge et udtryk, som jeg har brugt, siden jeg var 16 eller 17 år, på godt og ondt.

Seneste artikler...