Bellingham efter magtdemonstration: Alle bør være bange for os
Der var mange Real Madrid-spillere, der leverede en af deres bedste præstationer i sæsonen i går aftes, og her har vi samlet udtalelserne efter Manchester City-kampen fra tre af kampens allerstærkeste; Jude Bellingham, Rodrygo og Raúl Asencio.
Bellingham:
- Det var en af de bedste kampe, vi har spillet. Vi var meget komfortable fra starten, og føringen fra den første kamp gav os mulighed for at spille sådan. Mbappé er noget helt særligt, det ved alle, og han bliver ved med at bevise det. Han er en bedre person end spiller, og vi vil få glæde af hans mål.
Om holdet:
- Alle bør være bange efter det, vi så. Vi havde selvtillid fra starten, og vi var ligeglade med modstanderen. Mængden af detaljer i kampene gjorde, at vi ikke trak os tilbage, vi leverede en fremragende præstation.
Om Manchester City:
- Der er øjeblikke i hver sæson. De har haft øjeblikke, hvor de ikke har spillet så godt, men de har haft skader, og det kan ske i fodbold. Vi respekterer dem meget, de er ikke på deres bedste, men de er meget farlige, og vi vidste, at vi skulle være forsigtige.
Rodrygo:
- Det var muligvis sæsonens bedste aften indtil videre mod et meget stærkt hold, som vi har kæmpet imod i de seneste år. Vi var det bedre hold over begge opgør og fortjener at gå videre. Vi læste kampen rigtig godt og vidste, hvornår vi skulle forsvare i en lav blok og hvornår, vi skulle presse. Vi spillede en næsten perfekt kamp, selvom vi lukkede et mål ind til sidst.
Om Mbappé:
- Han havde sin første store aften mod et stærkt hold, og vi er ovenud lykkelige på hans vegne. Han bliver bedre hver dag, og han er tydeligvis en stjerne. Han kom til et Champions League-vindende hold med fantastiske spillere, og med ham har vi et endnu bedre hold.
Om den kommende modstander i Champions League:
- Uanset om vi spiller mod Atlético eller i Tyskland, bliver det meget svært.
Om holdkammeraterne:
- Vi spiller rigtig godt hver dag, og nu forstår vi hinanden bedre. Givet den kvalitet og det engagement, vi har, er jeg sikker på, at vi vil fortsætte med at spille på dette niveau.
Asencio:
- Det var et hårdt opgør, vi var fokuserede fra første øjeblik, og i begge kampe var vi stærke og spillede som et hold. Vi skal spille så godt som muligt, uden at lukke mål ind, og hjælpe holdet i forsvaret. Vi er forberedte på at forsvare mod enhver spiller. Haaland er en stor spiller, i det første opgør formåede vi at holde ham nede (Haaland scorede dog begge Manchester Citys mål, red.), og i det andet opgør var vi klar.
Om assisten til Mbappé:
- Så længe jeg kan hjælpe holdet, vil jeg gøre det. Jeg er glad for assisten, disse spillere gør det nemt for dig. Afleveringen var perfekt, og han formåede at færdiggøre det.
Om at tage sine chancer:
- Jeg arbejder hårdt hver dag, det er træneren, der bestemmer, og jeg vil udnytte de muligheder, han giver mig.
Om den kommende modstander:
- Vi er Madrid, og vi er ligeglade med, hvem vi møder. Vi vil konkurrere og forsøge at gå videre.