Ancelotti før Girona-kamp: Vi har ikke råd til at snuble

Real Madrid leverede et brag af en præstation onsdag aften imod Manchester City, og i morgen skal man bringe det momentum med ind i LaLiga, når Girona kommer på besøg.

Om den kamp sagde Carlo Ancelotti på dagens pressemøde:
- Denne kamp kommer på et enormt vigtigt tidspunkt i sæsonen. Vi leverede en god præstation mod Manchester City, og vi vil se en gentagelse af det. Vi er nået til et punkt, hvor vi ikke har råd til at snuble. LaLiga er meget tæt, og hver kamp kan være afgørende for at afslutte sæsonen i en god position. Vi har haft lidt uheld, men i de sidste tre kampe har vi gjort det ret godt. Vi var meget bedre mod Atlético, end vi var mod Espanyol. Det samme gælder for Osasuna, hvor vi var tæt på at vinde med ti mand. Vi skal fortsætte. Hvis du spiller godt og viser en god indstilling, vil du i sidste ende blive belønnet med gode resultater.

Mødet med Atlético Madrid i Champions League:
- Det bliver svært, som det altid er mod Atlético. Det er en fantastisk dyst, det bliver underholdende og jævnbyrdigt. De sidste to kampe er endt uafgjort, så det viser, at begge hold har lignende kvalitet.

Om eventuelt at hvile Valverde:
- Det er ikke utænkeligt. Han spiller, fordi han er i god form. Så snart han får problemer eller har brug for hvile, vil han være på bænken. Jeg udelukker ikke, at han får en pause i morgen.

Karantænen til Bellingham:
- Vi skal respektere beslutningen. Når det er sagt, vil klubben appellere for at forsøge at reducere antallet af kampe, han går glip af. En anden vil spille i morgen. Vi har været i stand til at opnå gode resultater uden Bellingham, og det kan vi også i morgen.

Om hvorvidt han bliver anerkendt som træner:
- Jeg føler mig højt værdsat af min klub, mine spillere og mine fans. Det er mere end nok for mig, jeg kan ikke tilfredsstille alle. Nogle vil være glade for mit arbejde, og andre vil ikke. Jeg vil have, at klubben, spillerne og fansene skal være tilfredse med, hvad jeg laver.

Ceballos:
- Han har det fint, han har ingen problemer. Alle spillerne, der spillede, har det fint. Jeg vil vurdere, hvem der har brug for en pause i dag. Jeg tror, at friske ben vil hjælpe os meget i morgen. Holdet forbedrer sig fysisk, og vi får midterforsvarerne tilbage i træning. Alaba kan være en mulighed i morgen efter lang tids fravær. Jeg skal overveje et par små ting i dag.

De spanske hold i Champions League:
- Generelt er en liga så konkurrencedygtig som den i Spanien svær at finde, især denne sæson. I Italien er der ikke mange hold, der virkelig kæmper om titlen, og det samme gælder i England, kun Liverpool har skilt sig ud. Her er der tre hold på et meget højt niveau. Vinderen findes i sidste kamp.

Til spørgsmålet om, hvorvidt Asencios succes kan stige ham til hovedet, lød svaret:
- Jeg har ikke talt med ham om det. Hans indstilling har ikke ændret sig overhovedet. Lige siden han spillede for Castilla og kom op på førsteholdet, har hans indstilling altid været den samme. Han taler lidt og er meget fokuseret på sit arbejde. Selvfølgelig taler vi om at forbedre ham, men på samme måde som vi gør med alle unge spillere. Vi diskuterer primært ting på et teknisk niveau, at han har nogle svagheder, som han gradvist forbedrer. Det mest fremtrædende punkt i denne periode har været hans mentale indstilling og niveau af koncentration, som har gjort ham i stand til at levere imponerende præstationer mod stærke modstandere.

Seneste artikler...