Vinícius: Jeg kunne ikke være et bedre sted end her

Vinícius var med på dagens pressemøde forud for El Derbi i morgen aften, og han havde en masse interessante pointer at sige om livet i Madrid for tiden.

Først og fremmest sagde han overordnet om kampen mod bysbørnene:
- Jeg bliver ved med at have utrolige oplevelser i denne klub og opfylde mine drømme. Jeg håber, vi kan fortsætte det gode spil, vi har spillet bedre siden kampen mod City. I morgen bliver en stor kamp, og jeg håber, fansene bakker os op, og at vi spillere kan levere en fantastisk præstation for dem.

- Det bliver en stor kamp, vi elsker et godt Derbi. Vi ser frem til disse store kampe hele sæsonen, især i Champions League. Det bliver min første gang (i Champions League, red.), og jeg er så spændt på at spille i en så stor kamp. Det bliver en fest for vores fans, ligesom det vil være for deres i returopgøret.

Om dommerne, som Vinícius ikke ligefrem har for vane at være på julekort med:
- Dommerne beskytter de kreative spillere lidt mere ude i Europa, og det er vigtigt for os. De vil straffe de spillere, der går rundt og sparker os, hvilket stopper spillet. Vi kan ikke lide at diskutere dommerne, men det er vigtigt, at de styrer kampen godt.

Om sin egen fremtid:
- Jeg er meget afslappet omkring det, jeg har kontrakt indtil 2027, og jeg håber, vi kan forlænge den snart. Jeg er glad her, og det er en drøm, der er gået i opfyldelse at spille sammen med de bedste spillere, under den bedste træner, den bedste præsident og for de bedste fans. Jeg kunne ikke være et bedre sted end, hvor jeg er lige nu.

- Jeg er her for at fortsætte med at skabe historie. Jeg vil tilbagebetale alt det, som denne klub og præsidenten har givet mig. Jeg håber, jeg kan fortsætte med at score mål og spille flere kampe i denne trøje. Nu hvor jeg har fået smag for at vinde ting og er begyndt at skrive min egen historie her, vil jeg have mere. Jeg vil gå ned i denne klubs historie, hvilket ikke er nemt med så mange legendariske spillere i fortiden. Jeg vil være en af dem.

Om kollektivet:
- Vi indså, at vi skulle forsvare bedre, ellers var der ingen måde, vi kunne vinde ting på. Træneren snakkede med os om det, især til os fire i angrebet. Han understregede, hvordan vi skulle hjælpe defensivt. De giver alt for os, så vi kan få flere chancer for at score. Vi er alle sultne efter at vinde trofæer.

Betis-kampen:
- Vi manglede lidt på alle områder. Vi startede godt, men efter de første 20 minutter begyndte vi at lave fejl, og vi forsvarede dårligt. Det hele var forkert. Det bedste er, at det skete i dén kamp, fordi vi ved, at vi ikke har råd til at fejle i morgen. Vi er her for at forbedre os og levere en god præstation i morgen.

Til spørgsmålet om, hvordan han selv har det, svarede Vinícius:
- Jeg føler mig i min bedste form. Jeg har haft skader i løbet af sæsonen, og med så mange kampe kan du ikke altid være 100%. Vi kommer til at spille omkring 80 kampe denne sæson, og det er virkelig hårdt. Fansene vil have os til at give vores bedste hver anden eller tredje dag, men det er ikke altid muligt. Vi er ikke altid i perfekt form, hverken mentalt eller fysisk. Alle spiller med skavanker, men det er nødvendigt, fordi denne klub giver os alt, hvad vi behøver for at præstere på vores bedste. Jeg synes, jeg har gang i en god sæson. Efter den sidste, hvor jeg scorede så mange mål, vil folk gerne se mere fra mig, men det bedste er endnu ikke kommet, og vi plejer at hæve vores spil på dette tidspunkt af sæsonen.

Om Ballon d'Or:
- Folk stemmer på det, de tror på. Jeg har mine tanker om det ligesom mine holdkammerater, og folk støtter mig så meget, så jeg kan fortsætte. Jeg har aldrig drømt om at vinde den, men selvfølgelig, når du er så tæt på, vil du virkelig gerne have den. Jeg vil få andre muligheder for at vinde priser og titler med denne klub, hvilket er det vigtigste. Jeg har vundet to europæiske pokaler, og jeg er her for at vinde mange flere.

Om Ballon d'Or-gallaen, hvor Vinícius og resten af Real Madrid-folkene blev hjemme:
- Jeg gør, hvad klubben siger. De bad mig om at blive i Madrid, og det gjorde jeg uden problemer. Nu er vi fokuserede på den næste kamp.

Vinícius blev spurgt, hvorfor han så ofte farer op på banen:
- Når dommerne nægter at give kort til andre, men hiver dem frem til mig ved det første tegn på frustration. Det er normalt at være i kampens hede, du er sulten efter at vinde. Jeg gør ting, jeg ikke burde, men jeg bliver bedre for hver kamp. Spillerne hjælper mig ved at forblive rolige, og jeg forbedrer mig på det punkt. Folk glemmer, at jeg kun er 24 år, og jeg har stadig meget at lære.

Seneste artikler...