Ancelotti: God første halvleg og besværlig anden halvleg

Carlo Ancelotti mødte pressen efter den uskønne sejr søndag imod Rayo Vallecano. Her indledte han med at sende kondolencer Barcelonas vej, efter deres klublæge pludselig gik bort lørdag aften, inden han sagde følgende om kampen:
- Vi har det godt, fordi målet var at få point. Vores præstation i første halvleg kunne have bragt os foran med 3-0, men vi sluttede 2-1. Det blev lidt svært i anden halvleg. Det stod 2-1 i det 75. minut, og vi skulle gøre én ting: forsvare godt og undgå problemer. Vi forsvarede godt og undgik problemer, men jeg forstår, at fansene ikke nød den sidste del.

- Vi skal huske, at der også er mange andre hold, der har spillet i Champions League, og at de ikke vandt i går eller i dag. Inter havde det svært mod Monza, Liverpool mod Southampton, Leverkusen tabte, Bayern tabte. Det er meget svært at forberede sig til denne slags kampe, især mod et hold som Rayo, der kæmper og spiller med intensitet. Jeg gentager, at første halvleg var meget god.

Om Modric’ chancer for at spille mod Atlético Madrid:
- Modrić vil komme sig, han afsluttede kampen godt. Han var lidt træt, ligesom alle andre, fordi det var en krævende kamp. Jeg tror, at alle vil komme sig. Forhåbentlig kan Rüdiger komme ovenpå efter influenzaen og også Courtois.

Ancelotti blev spurgt ind til Mbappés præstation:
- Vinícius og Mbappé scorede to spektakulære mål. Indtil det 70. minut gjorde de det rigtig godt, og de havde chancer for at gøre det til 3-1. Når jeg tænker, at vi skal forsvare, tager jeg angriberne ud. For mig er det ikke et problem at tage dem ud. Jeg har før taget dem ud, også Rodrygo, hvilket vil være nyttigt frem imod onsdagens kamp. Mbappé spillede rigtig godt, og han scorede et spektakulært mål. Han kæmpede, og målet kom, fordi han gik tilbage for at modtage bolden på midtbanen og derefter slap fri af forsvaret med sin bevægelse. Det er et fantastisk mål, han gjorde det rigtig godt.

Bellingham og Courtois:
- Bellingham er kommet tilbage i god form. Courtois har et lille problem, men jeg tror, han vil komme sig hurtigt til onsdag. Bellinghams præstation var god. Som jeg sagde, kunne jeg rigtig godt lide første halvleg, fordi vi pressede højt. 

Vinícius:
- Han har en stor fremtid foran sig, fordi han har nået disse tal meget tidligt, kæmpet og forbedret sig hver sæson. Han fortjener det, for ud over alt det er han en god fyr.

Ancelotti tog sig også en snak med sønnike Davide under kampen:
- Vi talte om, hvilke ændringer vi skulle lave. Om vi skulle bringe Brahim eller Camavinga ind, hvem vi skulle tage ud. For mig er det ikke så enkelt, fordi jeg er fokuseret på kampen, og det er lidt svært for mig at lytte til trænerstaben. Derfor talte vi om, hvilke ændringer vi skulle lave.

Om at målene kommer efter individuelle aktioner fra angriberne:
- Jeg har ikke set denne individualisme. Det første mål kom efter en aflevering fra Vinícius til Mbappé. Det andet var et spektakulært sololøb fra Vinícius. Jeg synes, de forsøgte at samarbejde som normalt. Onsdag vil de være på deres bedste, fordi motivationen til den kamp er meget høj for alle.

Tchouaméni:
- Jeg har ikke talt med ham. Tchouaméni har en meget stærk karakter og personlighed. Han er arbejdsom, seriøs og professionel. Han har håndteret kritikken rigtig godt. Han spiller nu virkelig godt med bolden. Vi skulle vurdere ham uden bolden, og han er spektakulær. Kombinationen af Modrić og Tchouaméni har fungeret rigtig godt.

Om chancerne for at slå Atlético Madrid onsdag aften:
- Hvis vi spiller som i første halvleg, har vi en god chance for at gå videre.

Seneste artikler...