Madridista

Anspændt Ancelotti: Sidste gang vi spiller en kamp uden 72 timers hvile

Carlo Ancelotti udtalte sig til pressen efter sejren i går aftes imod Villarreal, og her udtalte han sig i skarpe vendinger om det tætte kampprogram:
- Dette hold har noget særligt, karakter og engagement. Det sker ikke altid, og så bliver jeg vred på dem. Vi må takke disse spillere for deres monumentale indsats siden den 3. januar. I dag er sidste gang, vi skal spille en kamp uden 72 timers hvile. Vi bad to gange LaLiga om at ændre det, og intet er sket.

- Vi holdt ud i de svære øjeblikke: starten af både første og anden halvleg. Da vi begyndte at kontrollere bolden bedre, søgte vi muligheder, og begge Mbappés mål kom i første halvleg. I anden halvleg ville vi spille mere på kontraangreb.

Stolthed over spillerne:
- Jeg er meget stolt af mine spillere, fordi det var en vanskelig kamp på grund af alt det, der skete med vores hvileperiode, og også på grund af modstandernes styrke. De er et hold, der spiller rigtig godt. Vi holdt fysisk, i anden halvleg var holdet udmattet, men det var forventet. Denne sejr siger meget om holdet og de kvaliteter, denne trup har.

Om Atlético Madrid-Barcelona søndag aften:
- Det var vigtigt at vinde i dag. Jeg skal se den, fordi det bliver en underholdende kamp for en fan. Og i morgen (i aften, red.) vil jeg være fodboldfan.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...