AS: Real Madrid overvejer 19-årig centerback fra Bournemouth
Kun 19-årige Dean Huijsen har i denne sæson fået lidt af et gennembrud i Premier League, hvor han for det godt kørende Bournemouth-hold – og i øvrigt under ledelse af den tidligere Rayo Vallecano-cheftræner Andoni Iraola – har bidt sig fast i centerforsvaret og spillet fuld tid i samtlige Premier League-kampe siden november.
Huijsen blev født i Holland, men har været spansk statsborger siden februar 2024, og han er nu blevet belønnet med en velfortjent plads i den spanske landsholdstrup. Derudover er han begyndt at tiltrække sig interesse fra blandt andet Real Madrid.
For netop Real Madrid har god grund til at forstærke sig i centerforsvaret, hvor de nuværende spillere, ud over Asencio, enten er hårdt plaget af korsbåndsskader, er vel oppe i 30’erne eller er Jesús Vallejo. Og her kommer 19-årige Huijsen ind i billedet, for med sin unge alder, erfaring fra en topliga og lovende potentiale, møder han de kriterier, som Real Madrid i disse år sætter for størstedelen af deres indkøb.
Ifølge AS er Huijsen ovenikøbet fan af Real Madrid, og selvom han har fem år tilbage på sin kontrakt i det engelske, skulle en frikøbsklausul angiveligt gøre det muligt at hente ham for 50 millioner euro. En pris, der er markant lavere end den, der knyttes på så mange andre europæiske talenter.
Jeg må indrømme at jeg har det lige modsat, jeg har aldrig været den store fan af Militao, jeg erkender at han har et fremragende topniveau men hans bundniveau er nærmest uhyggeligt dårligt. Og nu har han været ude i et par sæsoner efterhånden og skal sandsynligvis kæmpe med fysikken, samtidig med det mentale aspekt som er, efter min mening, han største problem.Redondo💖 post=184228 skrev:
Jeg har ikke set utrolig meget til Joan Martines ud over træningskamp, hvor han virkede ekstremt lovende, som du også påpeger. Jeg har ligesom dig utrolig store forventninger til ham og håber han kommer stærkt tilbage fra skaden.elle44 post=184227 skrev: Vi har brug for en centerforsvar der er kølig og fungerer under pres, hvis det er sandt at Huijsen kan det og samtidig kan forsvare, så er det en nobrainer. Asencio er dygtig, men middelmådig under pres.
Jeg har nu stadig kæmpe store forventninger til Joan Martinez hvad angår den del af spillet, i de få kampe vi så virkede han utrolig boldsikker og kølig.
Jeg tror ikke på at Alaba og Militao kommer tilbage på verdensklasse niveau så et køb er et must.
Jeg har dog en tro på at Militao kan komme stærkt tilbage fra hans dobbelt skade. Jeg har dog ikke meget at have det i, ud over min store kærlighed til ham som spiller. Jeg kan godt lade den slags påvirke mine holdninger ind imellem.
Hvis alt det der bliver sagt om Huijsen er korrekt, er et køb måske ikke en dårlig ide, som flere nævner her i tråden. Det er jo Real Madrid og kampe bliver der vel ikke færre af I fremtiden. Skader må man gå ud ikke kan undgås. Så derfor lyder det til at et køb vil være en god ide.
Ved i hvorfor Guler ikke spiller eller er med for Tyrkiet? Virker mærkeligt, eller er jeg gået glip af noget.
Jeg har ikke set utrolig meget til Joan Martines ud over træningskamp, hvor han virkede ekstremt lovende, som du også påpeger. Jeg har ligesom dig utrolig store forventninger til ham og håber han kommer stærkt tilbage fra skaden.elle44 post=184227 skrev: Vi har brug for en centerforsvar der er kølig og fungerer under pres, hvis det er sandt at Huijsen kan det og samtidig kan forsvare, så er det en nobrainer. Asencio er dygtig, men middelmådig under pres.
Jeg har nu stadig kæmpe store forventninger til Joan Martinez hvad angår den del af spillet, i de få kampe vi så virkede han utrolig boldsikker og kølig.
Jeg tror ikke på at Alaba og Militao kommer tilbage på verdensklasse niveau så et køb er et must.
Jeg har dog en tro på at Militao kan komme stærkt tilbage fra hans dobbelt skade. Jeg har dog ikke meget at have det i, ud over min store kærlighed til ham som spiller. Jeg kan godt lade den slags påvirke mine holdninger ind imellem.
Hvis alt det der bliver sagt om Huijsen er korrekt, er et køb måske ikke en dårlig ide, som flere nævner her i tråden. Det er jo Real Madrid og kampe bliver der vel ikke færre af I fremtiden. Skader må man gå ud ikke kan undgås. Så derfor lyder det til at et køb vil være en god ide.
Jeg ser slet ikke frem til TAA. Manden er horribelt defensiv. Måske er han værre end Vasquez og Marcelo. Offensivt og i det opbyggende spiller han selvfølgelig en rolle, men en back skal også kunne forsvare, medmindre man er så god som Marcelo.Vi skal også prioritere venstre back. Jeg håber, vi skipper García videre og køber en ny førstevalg. Mendy må gerne være gardering. Jeg ved ikke, hvem udover Nuno Mendes der kan være en mulighed. Med vores forhold til PSG bliver det nok en umulighed.CB er vigtige, men jeg har stadigvæk mere tiltro til Álvarez, Militão, Rüdiger og Alaba end vores backs.Figo-10 post=184224 skrev: Hvem vil folk prioritere, hvis vi sagde Huijsen, Lukeba, Konate og evt. Saliba og deres priser in mente?
Så vidt jeg husker (har ikke tjekket op), men så er Huijsen den billigste til 50 MEUR, Lukeba omkring 80MEUR, Konate har snart kontraktudløb og Saliba koster vel +80MEUR, hvis Arsenal skal sælge.
Minder Huijsen for meget om Asencio til at vi skal gå efter ham? Ikke nødvendigvis i spillestil, men alder mv. Formentligt kun én af dem der får en plads blandt Spaniens 11 bedste og lige nu er den måske 55/45 til Asencio eftersom Huijsen var efterudtaget. Og ville Huijsen bremse Asencio og hans plads på holdet?
Hører gerne jeres take og hvilket CB konstellation i ville fortrækker til næste år. Jeg tænker den mest sansynlige er TAA - Militao - Rudiger - Mendy. Snakker vi Konate eller Saliba, så tænker jeg de vil stryge direkte ind på holdet. Saliba er bare benstærk og verdens bedste CB efter Rudiger. Konate har jeg ikke haft den store fidus til da han har lavet mange indivudelle fejl, men han har virkelig steppet op under Slot og kan evt. hentes til en god pris, hvilket Perez jo godt kan lide.
Jeg håber vi bruger mange penge til sommer. Gerne 2-3 verdensklasse spiller til defensiven og 2 spiller til midtbanen.
Så vidt jeg husker (har ikke tjekket op), men så er Huijsen den billigste til 50 MEUR, Lukeba omkring 80MEUR, Konate har snart kontraktudløb og Saliba koster vel +80MEUR, hvis Arsenal skal sælge.
Minder Huijsen for meget om Asencio til at vi skal gå efter ham? Ikke nødvendigvis i spillestil, men alder mv. Formentligt kun én af dem der får en plads blandt Spaniens 11 bedste og lige nu er den måske 55/45 til Asencio eftersom Huijsen var efterudtaget. Og ville Huijsen bremse Asencio og hans plads på holdet?
Hører gerne jeres take og hvilket CB konstellation i ville fortrækker til næste år. Jeg tænker den mest sansynlige er TAA - Militao - Rudiger - Mendy. Snakker vi Konate eller Saliba, så tænker jeg de vil stryge direkte ind på holdet. Saliba er bare benstærk og verdens bedste CB efter Rudiger. Konate har jeg ikke haft den store fidus til da han har lavet mange indivudelle fejl, men han har virkelig steppet op under Slot og kan evt. hentes til en god pris, hvilket Perez jo godt kan lide.
Vi har Joan Martinez, der stadig er ude med en korsbåndsskade, men kan ikke komme i tanke om andre. Hujisen er top klasse, og angivenligt har en frikøbsklausul på €50 mio. Jeg har set en del PL i år pga. fantasy spillet. Han er en rigtig spansk spiller med virkelig god teknik og endda også god fysik og stærk i luften. Det er en no-brainer at købe ham. Det ville måske være en god idé at leje ham ud i et år, men igen så ville det være lidt underligt at leje sådan en god og etableret spiller ud.Redondo💖 post=184221 skrev: Jeg ved godt vi har mange skader på denne position i øjeblikket, og mange af de etablerede spillere på positionen er oppe I årene. Men har Real Madrid ikke unge spillere med stort potentiale på netop denne position på vej frem?