Ceballos synes færdig: Har bedt om ikke at have relation til Arbeloa

Meget tyder på, at Dani Ceballos – langt om længe – har spillet sin sidste kamp for Real Madrid.

Den andalusiske midtbanespiller har været marginalspiller under stort set alle trænere i sin tid i Real Madrid, men har alligevel valgt at blive i klubben, men i seneste kamp mod Betis var han slet ikke i truppen og det skyldes angiveligt en kontrovers med Álvaro Arbeloa.

I hvert fald skal Ceballos have fortalt spillertruppen, at ”Jeg har bedt træneren om ikke at have nogen relation” og det medfører efter alt at dømme, at han ikke bliver udtaget til de sidste fire kampe for Real Madrid og at han endelig forlader klubben til sommer og gør plads til en brugbar spiller.

Den 29-årige midtbanespiller har ellers kontrakt til 2027, men Real Madrid vil ikke stille nogen hindringer i vejen for, at han forlader klubben.

Log-på for at kommentere

Figo-10's profilbillede
Figo-10 svaret på emne: #1 5 timer 8 minutter siden
Det er lidt pinagtigt at vi statuere eksempler med Ceballos, Carreras og Acensio efter Arbeloa er kommet til og deres "manglende" professionalisme.

Det vil være flot, hvis man turde gøre det ved nogle med en reel status i truppen.

Hvad er egenligt folks take på Mbappe? Her tænker jeg ikke på Vini/Mbappe setuppet, som absolut ikke virker.

Nej jeg tænker mere på Mbappe som person. Jeg har en tese. Lad mig uddybe. Pt. er der et ret klart mønster af, at vi vinder betydenligt flere kampe uden Mbappe end med ham - og vi vandt trofæer for han kom til og nu vinder vi ikke. Der er mange kontekster i det for Mbappe er, efter min mening, den mest komplette fodboldspiller i verden og det har han været de sidste 5 år vel, men titler og indivuduelle priser udebliver.

Modsat Vini er han udadtil meget mere professionel, siger de rigtig ting, har god management bag ham fra hans entourage mv. Men hold kæft han pisser mig af og han er en stor del af det store bagde "not my team" man burde køre rundt med. Det hele starter egenligt med hans skader, hvor han i jagten på topscoretitlen bliver skadet, hvor han vælger sig selv over holdet. Nu er sæsonen så færdig og nu er han så på kærestetur i Italien og Frankrig i (9 dage!!). Han landede i Barajas 10 min før kampen mod Espanyol. Min tese er, at han givetvist er skadet og helt fair de skal holde fri, de er trods alt mennesker. Men nu kan han ikke nå noget i denne sæson og så er fokus på VM. Igen, så hjælper han ikke holdet i en kritisk situation, men kigger på sig selv om hvordan han individuelt ser bedst ud.

Han må have en lav lav IQ. Ligeså med Vini, men når man igen og igen ikke vinder Balon d'Or selvom han har alle kort på sin hånd. Når man ser Dembele løbe solen sort med et lavere talent og så ikke tænker "hm, det kunne sgu være jeg skulle løbe lidt".

Min konklusion er, at Mbappe alle dage har sig selv nærmest. Han er professionel, men udelukkende hvad der tjener ham bedst. Vi så hans grimme side ved den manglende "el pasillo" mod Barca, men efter min optik får han alt for lidt kritik.

Mere Guler, mindre Vini og Mbappe.

Edit: og nu har AS lige udgivet en artikel om netop dette "Mbappes anden side":  Estocolmo, París, Cagliari… la otra cara de Mbappé - AS.com
DeLaRed svaret på emne: #2 16 timer 44 minutter siden
"...men Real Madrid vil ikke stille nogen hindringer i vejen for, at han forlader klubben."

Floretino "Hold My Beer!" :D :D :D

Seneste artikler...