Pérez: Jeg kommer ikke til at glemme Negreira-sagen

Florentino Pérez har gjort det til sin kerneopgave i Real Madrid at retfærdigheden sker fyldest, så på gårsdagens pressemøde fik også FC Barcelona en sektion af hans taletid.

- For tre år siden hørte vi om Negreira-sagen. Der findes ingen præcedens i verdensfodboldens historie. Det er historiens største skandale og en sag, der stadig er uafklaret og pågår endnu. Det er uforståeligt, at vi stadig ser dommere fra den æra i en turnering som LaLiga. Det stod på i to årtier med betalinger. Det er de samme dommere, og vi er ved at udarbejde et vigtigt dossier, som vi øjeblikkeligt vil præsentere for UEFA for at håndtere og løse Negreira-sagen til gavn for verdensfodbolden.

- Der er også den systemiske korruption i Negreira-sagen. At vi skal lægge øre til dommerkomitéen, der siger, at det her er ting, vi bør glemme… Hvordan kan vi glemme det, når vi er ved at samle et 500-sider langt dossier, som jeg vil sende til UEFA, så snart turneringen slutter? Jeg har talt med dem, for der findes ingen præcedens i verdensfodboldens historie. Hvordan kan jeg glemme den største korruptionssag i fodboldhistorien?

FC Barcelona har siden svaret på beskyldninger:

- Angående pressemødet afholdt af Real Madrids præsident, Florentino Pérez, informerer vi jer om, at vores juridiske afdeling nøje undersøger hans udtalelser og anklager. 

Log-på for at kommentere

El Siete's profilbillede
El Siete svaret på emne: #1 4 uger 5 timer siden
​Samme med Super League, det blev så amatøragtigt fremlagt at de gode ideer forsvandt.
Hvem er deres rådgivere, hvis der da er nogen.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #2 4 uger 5 timer siden
Præcis.

Nu kommer omverdenen hvert fald til at tænke, at sagen blot er en gammel mands fablerier. Og det er synd, når der rent faktisk er tale om historiens mest omfangsrige korruptionssag.
Siempre Madrid's profilbillede
Siempre Madrid svaret på emne: #3 4 uger 5 timer siden
Man skal ikke grave dybt i den her sag, før man finder ud af at der er noget, der er fuldstændig galt. Derfor er det også fortvivlende, at Florentino Pérez får det hele fremlagt på den måde, især når det blot er to dage siden, at man med lethed forærede Barcelona et mesterskab på egne mangler og fejl. Det kommer bare til at fremstå pinligt, selv om han bestemt har en sag.

Seneste artikler...