Pérez: Jeg kommer ikke til at glemme Negreira-sagen
Florentino Pérez har gjort det til sin kerneopgave i Real Madrid at retfærdigheden sker fyldest, så på gårsdagens pressemøde fik også FC Barcelona en sektion af hans taletid.
- For tre år siden hørte vi om Negreira-sagen. Der findes ingen præcedens i verdensfodboldens historie. Det er historiens største skandale og en sag, der stadig er uafklaret og pågår endnu. Det er uforståeligt, at vi stadig ser dommere fra den æra i en turnering som LaLiga. Det stod på i to årtier med betalinger. Det er de samme dommere, og vi er ved at udarbejde et vigtigt dossier, som vi øjeblikkeligt vil præsentere for UEFA for at håndtere og løse Negreira-sagen til gavn for verdensfodbolden.
- Der er også den systemiske korruption i Negreira-sagen. At vi skal lægge øre til dommerkomitéen, der siger, at det her er ting, vi bør glemme… Hvordan kan vi glemme det, når vi er ved at samle et 500-sider langt dossier, som jeg vil sende til UEFA, så snart turneringen slutter? Jeg har talt med dem, for der findes ingen præcedens i verdensfodboldens historie. Hvordan kan jeg glemme den største korruptionssag i fodboldhistorien?
FC Barcelona har siden svaret på beskyldninger:
- Angående pressemødet afholdt af Real Madrids præsident, Florentino Pérez, informerer vi jer om, at vores juridiske afdeling nøje undersøger hans udtalelser og anklager.