Alaba: Tak for fem meget specielle år
Ligesom Dani Carvajal mødte David Alaba Real Madrid.tv til en snak efter gårsdagens sejr over Athletic Club om, hvad tiden i Real Madrid har betydet.
Her følger østrigerens ord:
- Jeg taler på engelsk for at kunne udtrykke det, jeg virkelig føler. Jeg føler mig meget taknemmelig. Jeg er meget taknemmelig – ikke kun for dette øjeblik, men for de sidste fem år. Jeg voksede som person og som spiller. Selvfølgelig oplevede jeg mange succesfulde øjeblikke. Jeg havde også svære tider med en alvorlig skade i min fod. Men denne klub og fansene støttede mig altid. Jeg mærkede det virkelig i mit hjerte, og derfor er jeg meget taknemmelig.
- Jeg vil bare sige tak til alle: holdet, staben, trænerne, præsidenten og fansene. Og selvfølgelig min familie. Det har været fem meget specielle år. Det er ikke nemt at beskrive mine følelser lige nu, fordi jeg er så taknemmelig.
Det ikoniske billede med havestolen:
- Selvfølgelig var det et særligt øjeblik, da jeg løftede stolen. Men jeg blev stadig overrasket over at se så mange stole på tribunerne i dag. Det gjorde mig meget taknemmelig, fordi det var et særligt øjeblik. Jeg vil bare sige tak til jer.
En del af Real Madrids historie:
- Det er en helt særlig klub. Det er den bedste og største klub i verden. Jeg har nydt disse fem år her. Real Madrids fans og alle omkring klubben vil altid være i mit hjerte. Jeg er meget taknemmelig. Madrid er selvfølgelig blevet mit andet hjem gennem disse år. Disse år er en del af denne særlige rejse. Det er et særligt kapitel i min egen bog. Jeg er meget taknemmelig. Tak.