Carvajal i rørende tale: Jeg håber, I husker mig med stolthed

Dani Carvajal mødte ikke bare Realmadrid.tv i går aftes til en snak om sin Real Madrid-karriere. Han tog efter kampen også mikrofonen, gik ind på midten af banen og holdt en ti minutter lang tale for det fyldte Bernabéu. Her følger ordene i de rørende minutter, der kan opleves på video på Real Madrids egen hjemmeside.

Carvajal sagde:
- God aften, madridistas. Det er ikke et let øjeblik for mig at tale, fordi jeg er meget rørt over denne fantastiske afsked, I giver mig. Først og fremmest vil jeg gerne takke vores præsident, Florentino. Det var ham, der hentede mig tilbage fra Tyskland. Jeg er vokset op med ham, og vi har vundet utrolig mange Champions League-titler sammen, men hvis jeg skal fremhæve én ting, så er det, at han ikke tøvede med at forlænge min kontrakt, ikke engang 24 timer efter den alvorlige knæskade, jeg fik dér på sidelinjen. Så tak af hele mit hjerte.

- Dernæst vil jeg gerne takke alle mine holdkammerater, de nuværende spillere i Real Madrid. Vi har ikke haft to lette sæsoner, men jeg er sikker på, at vi vil vinde igen. Dette er Real Madrid, og man skal rejse sig igen, som vores historie siger. Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage på den gyldne æra, vi har oplevet. Med min afsked i dag afslutter vi en vidunderlig periode – en æra med fire Champions League-titler på fem år. La Décima, tre Champions League-titler i træk. Casillas, Cristiano, Ramos, Ancelotti, Zidane… Utallige navne, som har båret dette emblem højt, og jeg vil bare bede jer om en stor applaus til dem, fordi de gjorde os store og førte os til toppen.

- Jeg vil fortsætte med at takke mine forældre og min søster for at gøre så stor en indsats, da jeg var barn. For at køre mig til træning og kampe i kulde, regn og sne… I har altid været der og gjort jeres del for, at min drøm kunne blive til virkelighed. Tak. Og også til min kone og mine børn. Jeg har oplevet to meget svære år, jeg har mærket sportens bitre side, og I har været min drivkraft. I har fået mine triste dage til at fyldes med lys og givet mig styrken til at rejse mig igen og igen. Jeg elsker jer meget.

- Til sidst, tak til jer alle. I er fantastiske. Fra min første dag til i dag, til den sidste, har I båret os frem. Det, man oplever på dette stadion, kan ikke beskrives – det skal bare føles. I har støttet mig fra den dag, jeg ankom. Bare det at se denne afsked gør mig meget stolt af at være madridista. Tak for de umulige comebacks, for at være her i både gode og dårlige tider. Nogle spillerkarrierer bliver defineret af deres succeser, men andre bliver defineret af, hvor dybt de rører mennesker. Jeg ønsker bare, at når I tænker på mig i fremtiden, så gør I det med stolthed og med visheden om, at jeg gav alt for denne trøje. I går, i dag og altid. ¡Hala Madrid!

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...