Bernardo Silva: Fokuserer på at lære mine holdkammerater at kende
Bernardo Silva kom ind i pausen i går aftes imod Ferencvaros og fik dermed sine første uofficielle minutter i Real Madrid-trøjen, og om det sagde portugiseren efter kampen:
- Jeg er meget glad. Denne kamp er meget vigtig for at forberede sæsonen, og personligt er jeg meget glad for at have fået min debut for Real Madrid. Det er kun den første uge, men jeg er meget glad. Der er stadig mange ting, der skal forbedres, men det vigtigste er at få kampformen på plads, så vi kan få en god start på sæsonen, og det er det, vi arbejder på.
Om sin alsidighed sagde Bernardo:
- Jeg forsøger at give holdet det, det har brug for på hvert tidspunkt. Nogle gange lidt mere i opbygningen, andre gange lidt længere fremme i presspillet eller i den sidste tredjedel. Jeg er en spiller, der forsøger at hjælpe forskellige steder på banen, og jeg vil være der for at hjælpe Real Madrid med alt, hvad der er muligt.
Den første uge i Real Madrid:
- Den har været hård, men jeg er meget glad for at være kommet i gang. Jeg forsøger at lære mine holdkammerater at kende, fordi det er meget vigtigt at kende hver enkelt spillers kvaliteter for at forstå, hvad de kan lide i kampene og til træning. Det er det, jeg kommer til at fokusere på i de kommende uger, hvor jeg vil forberede mig så godt som muligt for at få en god start på sæsonen.