Courtouis glæder sig til Mourinho: Gruppen over individualisterne
Thibaut Courtois er tilbage i træning i Real Madrid, hvor han denne søndag trænede alene, men belgieren fik undervejs også muligheden for at udtale sig til Realmadrid TV om status på ham selv og sine forventninger til den kommende sæson.
Courtois blev skadet til VM, men han glæder sig til at spille igen:
- Jeg er kommet lidt tidligere tilbage, fordi jeg på grund af skaden gerne ville sikre mig, at alt var, som det skulle være, ved at træne individuelt, før jeg slutter mig til holdet. I dag har jeg allerede lavet målmandstræning, og jeg følte mig rigtig godt tilpas og er glad for at være tilbage til træningen.
Om Mourinho:
- Mourinho er en træner, der kræver meget: disciplin og at gruppen kommer før individualisterne. Det er for mig vigtige ting, hvis man vil vinde. Han er en fantastisk træner, og som menneske er han meget imødekommende. Han siger tingene, som de er, og det kan jeg godt lide. Jeg tror, det er den retning, vi skal gå i. Vi var sammen i Chelsea, hvor vi vandt Premier League sammen. Jeg har gode minder om ham, og jeg er glad for igen at være under hans ledelse. Vi håber, at vi kan arbejde godt sammen og få nogle fantastiske år her.
Et kig frem mod sæsonen:
- Vi er meget motiverede. Personligt vil jeg vinde titler. Det er vigtigt for holdet, fansene og klubben at begynde at vinde igen. Efter VM og skaden ville jeg gerne hurtigt føle mig godt tilpas igen, og det er lykkedes, så jeg kan være klar til træningen i morgen. Der er en del nye spillere. Nogle af dem kender vi fra at have spillet mod dem, men VM sluttede meget sent i år, og det er ikke nemt for træneren, at alle spillerne kommer tilbage lidt efter lidt. Han har givet alle en god pause, og det er vigtigt for at få tømt hovedet, fordi det bliver et meget langt år, og hvis man starter for hurtigt, kommer skaderne tidligere. Vi kommer hurtigt i kampform, fordi vi ikke har holdt særlig lang pause, og vi skal nok være klar. Alle glæder sig til at være sammen igen og kæmpe sig gennem en ny sæson.
Forberedelserne:
- Vi skal gøre os klar og fortsætte forberedelserne. Holdet har det godt. I går var det en god sejr. Alle er ved at finde rytmen, de unge spillere viser sig frem, og det er også dejligt at se. I sidste ende handler det om at forberede sig, for ligaens start kommer hurtigt, og den bliver hård med vanskelige kampe. Derfor er starten vigtig. Forhåbentlig får vi en god begyndelse, slutter august med ni ud af ni point og fortsætter derfra.