Mbappé: Positivt med en træner, der ved, hvad han vil

VM-topscoreren Mbappé er tilbage i arbejdstøjet på Valdebebas, og her følger franskmandens ord, da Realmadrid TV fangede ham til en lille optaktssnak.

Mbappé lagde ud med at sige:
- Jeg er meget glad for at være tilbage og for at få de første fornemmelser med holdet, den nye stab, alle holdkammeraterne og folkene her i Valdebebas. Det er altid godt at komme tilbage hertil for at spille og gøre os klar til sæsonen.

Mourinho:
- Vi talte meget sammen under VM, og han talte meget med mig. Jeg kom for nogle dage siden, og jeg synes, det er meget positivt at have en træner som ham, der ved, hvordan man vinder, og som ved, hvordan han skal vise vejen til sejren. Jeg tror, at alle spillere er begejstrede for at have en træner, der ved, hvor han vil hen, og det er positivt for os.

Optaktssæsonen:
- Jeg forsøger at give alt, fordi det er nu, vi kan arbejde mest. Når kampene først begynder, skal man i højere grad styre belastningen. Nu er det tid til at give den fuld gas og få de rigtige fornemmelser, så jeg er klar til den første kamp i La Liga.

Den kommende sæson:
- Vi skal vinde. Jeg er sikker på, at vi kommer til at vinde trofæer igen i år. Det er det, vi ønsker, og det er det, der kommer til at ske. Jeg føler, at holdet har lysten, og vi kommer til at være fokuserede hele året for at give alle madridistas glæde. Der er ikke noget vigtigere end at vinde trofæer med holdet, mærke glæden og give fansene noget at glæde sig over.

Om sin Real Madrid-debut i Den Europæiske Super Cup for to år siden:
- Det var en meget speciel dag. Den første kamp med dit nye hold er altid noget særligt, og når holdet er Real Madrid, er der altid noget ekstra magisk over det. Desuden var det en finale, og alt gik rigtig godt: et mål, et trofæ, jeg havde et smil på læben – alt var godt. Det var også nogle år med store forandringer for mig, fordi det var første gang, jeg forlod mit land, og oplevelsen var meget positiv. Jeg holder meget af klubben, kan godt lide at spille i den spanske La Liga og at bo i Spanien og her. Jeg kender byen lidt bedre nu, og det er godt for en spiller at føle sig godt tilpas i den by, hvor han bor. Nu er det tid til at tage det næste skridt og vinde trofæer.

At spille for Real Madrid:
- For mig var det en drøm at komme hertil, og det er stadig en drøm at være her hver dag og have denne mulighed. Jeg er en fyr, der ved, hvordan man nyder nuet, og jeg ved, hvor heldig jeg er for at være her. Men nu skal vi vinde. Man kan være hvor som helst, men især i Real Madrid – og frem for alt i Real Madrid – skal man vinde trofæer, og det er derfor, jeg er her. Som jeg har sagt, skal vi vinde trofæer i år.

Besked til fansene:
- Hej, madridistas. Jeg vil gerne sende jer en besked for at takke jer for al den støtte, I har givet os i løbet af de to år, jeg har været her. Jeg ved, at dette år bliver endnu vigtigere, og at vi kommer til at opnå store ting sammen. Vi skal være klar – og det bliver vi.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...