Benítez: Cristiano Ronaldo er fundamental for os
Det var naturligvis en stolt og glad Rafa Benítez, som efter kampen i går mødte pressen.
For anden gang i sin tid som træner stod han bag en sejr på 8-0 i CL-regi (Liverpool vandt med samme cifre over Besiktas i 2007/08, red.) og Benítez sagde følgende:
- Jeg er meget glad på holdets og alle Madridistas vegne. Vi tog et skridt mere fremad. Vi har nu vundet 5 kampe i streg og det synes jeg er meget positivt.
Herudover blev han spurgt ind til nedenstående:
Pepe:
- Vi tog Pepe ud for at give ham hvile. Holdet har haft nogle kampe med gode resultater og godt spil og det var begrundelsen. Det er en stor tilfredsstillelse for alle Madridistas og denne sejr hjælper med at styrke os.
Villarreal:
- Dette er fodbold og vi ved, at tingene ændrer sig hver eneste uge. Det vigtigste er at holde en linje af gode resultater og godt spil, det vi skal gøre nu er at fastholde det. Vi er nødt til at fokusere på Villarreal.
Benzema:
- Jeg har haft samtaler med Benzema fra start, men endnu mere i de seneste dage. Jeg fortalte ham, at han skulle lave et mål og en assist. Jeg er fantastisk glad for attituden, spillet, resultatet og jeg forventer at holdet fastholder linjen.
James:
- Vi spillede 4-3-3 og James var centralt på banen. Det eneste jeg beder James om er, at han spiller så godt som han kan og det har han gjort.
Cristiano Ronaldo:
- At have ambitiøse spiller hjælper rigtig meget og Cristiano er en af disse. Han er fundamental for os. At se ham kæmpe og være opsøgende er stimulerende for os alle.