Landsholdsfodbold
- Champen
- Gæst
-
Gåser skrev: Håber godt nok, at Barcelona kommer i samme halvdel som FCK i CL, for vil da ikke kunne holde ud at høre Per Frimann kommentere Neymar! Så går mute-knappen i stykker.
Jeg forstår slet ikke hvordan Per Frimann, kan få lov at kommentere CL-kampene. Det er jo indlysende, hvor stor en Barca-fan han er. Desuden bliver han også brugt som "ekspert", han smed tonsvis af penge væk i sin tid i Herfølge. Halvdelen af Danmarks befolkning er lige så store "eksperter" som han er. I mine øjne er han, og vil altid være en klaphat, som aldrig nogensinde skulle udtale sig om fodbold på TV.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sådan, så kan Casillas også nå at komme i form.
Cavani og Suarez starter også inde for Uruguay, kampstart klokken 00:00 på TV2 Zulu.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- JanJr
- Gæst
-
asp3200 skrev: Spændende om Cavani og Suarez kan drille Spanien. Men kunne jo håbe Suarez bider Xavi = Drømmescenarie ;)
Klasse kommentar!
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
- Azuka Gutierrez
- Gæst
-
Grundet et moments frustration over, hvad jeg opfattede som manglende professionel tilgang til opgaven, har jeg tidligere været i kontakt med Tv3+/Viasat angående bl.a. kommentatorerne/eksperterne åbenlyse tilhørsforhold til enkelte klubber, og gentagne faktuelle fejl i optakterne til deres ChL-kampe.
Tv3+'s svar var ganske simpelt, at de ikke tog stilling til om kommentatorerne/eksperterne var fans af specifikke hold, men at de ønskede at skabe et så dynamisk og engageret kommentator-team som muligt. - Hvilket også indbærer, at kommentatorerne/eksperterne gerne må lade deres egne følelser komme frem. Således er det altså ganske acceptabelt, at Per Frimann udbasunerer diverse kærligheds gloser og tilråb til Messi og Barcelona, og at Peter Schmeichel gjorde lige så til Sir Alex og Man. Utd - i hvert fald ifølge Tv3+.
Det skal her siges, at oplægget, i min mail, var at hæve niveauet både hos kommentatorerne/eksperterne og researcherer/assistenter. Og mit forslag var blandt andet, at kommentatorerne/eksperterne skulle forholde sig neutralt og objektivt til kampen, og give seerne en "ren"(forstået som kommentator-objektiv) fodbold-oplvelse. Men som sagt er det altså ikke det, der ønskes hos Tv3+.
Af denne grund kan Frimann m.fl. få lov at komme med kærlighedserklæringer til deres idoler lige så tosset de vil - lidt lige som enhver anden fan.
Hvorvidt der bør følge en vis professionel stolthed med til et job som kommentator/ekspert kan diskuteres, men det er i hvert fald ikke nødvendigt at skille sine egne subjektive betragtninger og holdninger fra diverse kommentarer, man kommer med under kampen.
Dog skal det siges, at Tv3+ beklagede deres faktuelle fejl i optakts-programmerne, og at de ville bestræbe sig på at være mere grundige med deres forberedelse og research.
ZzZzzzZZZzzzzZzZzzzzzZZzzz
- Champen
- Gæst
-
mortenj skrev: Barca - Uruguay
Spaniens fodbold er så kedeligt, at spille bolden så meget rundt omkring midterlinjen, får man jo ikke noget ud af. Jeg havde lige glædet mig til at se Cavani, men Uruguay står bare, og kigger på Spaniens boldflytteri.
Man mister jo fuldstændig lysten til at se kampen
Champen skrev:
Spaniens fodbold er så kedeligt, at spille bolden så meget rundt omkring midterlinjen, får man jo ikke noget ud af. Jeg havde lige glædet mig til at se Cavani, men Uruguay står bare, og kigger på Spaniens boldflytteri.
Der er 3000 gange bedre underholdning på TV3 Sport1...
Spanien - Uruguay, kan ikke stille noget op imod Golf! - Det siger ikke så lidt;)
M_linding skrev:
Champen skrev:
Der er 3000 gange bedre underholdning på TV3 Sport1...
Spanien - Uruguay, kan ikke stille noget op imod Golf! - Det siger ikke så lidt;)
Kan også anbefale "Arkæologiens kunst" der starter på DK4 her om lidt.