Landsholdsfodbold

6 år 5 måneder siden #661 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev:

Brylle skrev: Men kør du bare videre i dit fanboy-show. Hans kval med Argentina har vel også været fremragende, eller hvad?


Fanboy-show? Ja, du rammer sgu tit bunden når man ikke lige deler den samme mening som dig.


Så, så, Sahinovic, nu skal du heller ikke have for høje forventninger...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #662 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev: - Det var så det sidste ''Hr. Fanboy'' havde at sige om dette (-:


Ja, du har en stor kamp du skal have gjort klar til i aften jo :-)

"se kampen idag mod Ecuador, hvor Messi naturligvis igen kommer til at køre modspillerne rundt, lidt ligesom vi ret så ofte selv er vandt til."
Du er ikke fanboy, men du har intet problem med at proklamere paa forhaand, at han kommer til at spille en pragtkamp.
Det er meget muligt, at han goer det., men hvor er det unoedvendigt at fyre saadan noget af paa et Real Madrid forum.

Du taler ioevrigt som om, at han paa det naermeste spillede til en ren 10'er mod Peru. Personligt synes jeg naermere det var en 6/10 og de fleste ratings jeg har set er omkring 7/10 - ikke just noget at skrive hjem om for "den bedste fodboldspiller, der nogensinde har gaaet paa denne jord", men alligevel har du behov for at berette om det paa et Real Madrid forum. Jeg kunne forsta, at du tippede paa hatten hvis han havde rundbarberet dem og scoret et hattrick.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #663 af Nada mas
Besvaret af Nada mas på emne Landsholdsfodbold
Hov, hvorfor blev R7CR7GB11 bandlyst? Hvor gik han over stregen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #664 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev:

Brylle skrev:

Sahinovic skrev:

Brylle skrev:

Sahinovic skrev: Det bliver da spændende at se om de kan fastholde dette, når de lidt dårligere hold bliver sorteret fra og når de Sydamerikanske hold også bliver inkluderet. Jeg husker ihvertfald, at sidst en VM-finale blev spillet, var det Argentina der stod i den og Messi som turneringens bedste spiller (-:

Hvilket var pisse sjovt, for hold kæft hvor var han et ligegyldigt bekendskab til den turnering :)

Da Portugal vandt EM var verdensmestrene også med i turneringen, så det kan jo netop lade sig gøre at vinde et mesterskab selvom "de lidt dårligere hold" er sorteret fra. Vi skal 15 år tilbage for at finde den sidste sydamerikanske verdensmester, så rolig nu med din kamp mod Ronaldo :)


7 kampe, 4 mål + 1 assist og 5 gange man of the match + de højeste ratings igennem turneringen, ja det lyder som et helt igennem ligegyldigt bekendskab. Jeg tror ikke, at Portugal kommer til at møde Schweiz, Polen og Wales i knock-out faserne, de kommer helt sikkert til at møde lidt modstand i VM.

2 mål mod Nigeria, 1 mod Iran og 1 mod Bosnien. Er det ikke de dårlige modstandere, som næsten ikke tæller, når du snakker om Ronaldo? Messi var et fuldkommen ligegyldigt bekendtskab til turneringen, udover han stjal spalteplads og opmærksomhed, mens hans holdkammerater var flyvende. Som det ofte sker, så var Messi netop ubrugelig da modstanden blev lidt hårdere. Men kør du bare videre i dit fanboy-show. Hans kval med Argentina har vel også været fremragende, eller hvad?


Fanboy-show? Ja, du rammer sgu tit bunden når man ikke lige deler den samme mening som dig.

Først og fremmest, så har jeg aldrig skrevet, at de ikke tæller, jeg skrev blot at det ville være spændende at se om de kunne fastholde deres PPG når VM endeligt skal spilles, det gik jo ikke særligt godt sidst hvor de blev slået ud af USA.

Er det kun målene du tæller, for at afgøre om man havde et succesfuld VM? Eller glemmer du - med vilje, selvom jeg nævner det - at han f.eks. blev man of the match i fem kampe, selv i semifinalen mod Holland, hvor han i den grad præsterede? Men det tæller vel ikke, fordi det står jo ikke på livescore og derfor var han helt sikkert - som du igen igen nævner - et fuldkommen ligegyldigt bekendtskab til turneringen, men ja, jo flere gange man kan gentage den samme sætning, jo større chance er der for, at man selv begynder at tro på det.

Messis præstationer i årets kvalifikation med Argentina har været helt fint, at han så spiller med en flok uduelige kegler(seneste pragt-eksempel mod Peru, men den så du vel ikke, men føler stadig du kan udtale dig om det) er vel ikke hans skyld? Du kunne f.eks. vælge, at se kampene istedet for at slå op på livescore næste dag og konkludere, at han ikke præsterede fordi han ikke scorede. Du kan vælge, at se kampen idag mod Ecuador, hvor Messi naturligvis igen kommer til at køre modspillerne rundt, lidt ligesom vi ret så ofte selv er vandt til.

- Det var så det sidste ''Hr. Fanboy'' havde at sige om dette (-:


Du glemmer hans man of the tournament - Som hele fodboldverden grinte af.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #665 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Landsholdsfodbold
madrid2000 skrev:

Du glemmer hans man of the tournament - Som hele fodboldverden grinte af.


Som det tydeligvis fremgår af tabellen nedenunder, så endte han med at have den højeste rating - altså, man vurderer ud fra samtlige kampe der er blevet spillet i VM og derefter kan man via et gennemsnit konkludere hvem den bedste er, hvilket IMO er den helt rigtige fremgangsmåde. Men du er vel ikke interesseret i, at det bliver afgjort på en fair måde, hvis det f.eks. skulle gå til Messi, vel? Tyskerne var også sure, fordi en af deres egne ikke vandt, lidt ligesom de også var sure over en af deres egne ikke vandt Ballon d'Or da FC Bayern vandt Champions League - det hele handler om mig, mig, mig og mig og skide være med fair/logiske fremgangsmåder, medmindre det selvfølgelig skulle gå til ens egen fordel (-:


Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #666 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev: madrid 2000 skrev:

Du glemmer hans man of the tournament - Som hele fodboldverden grinte af.


Som det tydeligvis fremgår af tabellen nedenunder, så endte han med at have den højeste rating - altså, man vurderer ud fra samtlige kampe der er blevet spillet i VM og derefter kan man via et gennemsnit konkludere hvem den bedste er, hvilket IMO er den helt rigtige fremgangsmåde. Men du er vel ikke interesseret i, at det bliver afgjort på en fair måde, hvis det f.eks. skulle gå til Messi, vel? Tyskerne var også sure, fordi en af deres egne ikke vandt, lidt ligesom de også var sure over en af deres egne ikke vandt Ballon d'Or da FC Bayern vandt Champions League - det hele handler om mig, mig, mig og mig og skide være med fair/logiske fremgangsmåder, medmindre det selvfølgelig skulle gå til ens egen fordel (-:


De ratings er taget fra whoscored. Tvivler på at de havde noget som helst med kåringen af turneringens spiller at gøre. Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem. Det ville i hvert fald ikke være den helt rigtige fremgangsmåde, hvis man bare slavisk fulgte deres ratings når man skulle vælge turneringens spiller :)
Men jo selvfølgelig har han spillet en fin turnering hvis han har fået så gode ratings, men jeg vil nu også mene, at der var flere der fortjente den pris i stedet for Messi. Og jeg vil helt klart også mene, at der var al mulig god grund til at grine af den pris.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #667 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Landsholdsfodbold
AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #668 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.


Whoscored er egentlig en glimrende hjemmeside/database! Den er rimelig omfattende og sjov at lege rundt med :)

Problemet er lidt, at den som 'neutral' fodbolddatabase favoriserer og lægger tungt vægt på offensive præstationer. Det ligger også lidt i navnet på hjemmesiden...
Spillere som Kroos eller Neuer, der begge efter min mening var de bedste gennem hele turneringen, rangeres lavt heraf.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #669 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius

Hvorfor er det at driblinger bliver vægtet så højt? Så kunne adel Taarabt eller ham Newcastle marrokaneren blive verdens bedste? Det flot at se på men for mig, er det vigtigere at score et par mål mod Bayern München i en kvartfinale med kniven for struben, end at drible forbi 3-4 halvskaldede sydamerikanere til en kval.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #670 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Landsholdsfodbold

Madrid1998 skrev:

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius

Hvorfor er det at driblinger bliver vægtet så højt? Så kunne adel Taarabt eller ham Newcastle marrokaneren blive verdens bedste? Det flot at se på men for mig, er det vigtigere at score et par mål mod Bayern München i en kvartfinale med kniven for struben, end at drible forbi 3-4 halvskaldede sydamerikanere til en kval.


Du må gerne se bort fra hans driblinger, og f.eks. se på at han var den der skabte flest chancer i VM i 2014? Disse skabte chancer er ofte forbundet med hans driblinger, da det er ofte hans driblinger der skaber pladsen, så de er ikke Robinho-ligegyldige som du prøver at fremstille dem.

Hvem scorede et par mål mod FC Bayer München i kvartfinalen med kniven for struben i VM 2014?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #671 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev:

Madrid1998 skrev:

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius

Hvorfor er det at driblinger bliver vægtet så højt? Så kunne adel Taarabt eller ham Newcastle marrokaneren blive verdens bedste? Det flot at se på men for mig, er det vigtigere at score et par mål mod Bayern München i en kvartfinale med kniven for struben, end at drible forbi 3-4 halvskaldede sydamerikanere til en kval.


Du må gerne se bort fra hans driblinger, og f.eks. se på at han var den der skabte flest chancer i VM i 2014? Disse skabte chancer er ofte forbundet med hans driblinger, da det er ofte hans driblinger der skaber pladsen, så de er ikke Robinho-ligegyldige som du prøver at fremstille dem.

Hvem scorede et par mål mod FC Bayer München i kvartfinalen med kniven for struben i VM 2014?

Du nævnte vel ikke de skabte chancer, hvis det er ren driblinger er det bare for fremvisningen som du selv skriver med Robinho. Du godt klar over jeg mener Chl sidste år, eller er den totalt uden værdi for dig?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #672 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Landsholdsfodbold

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius


Ved ikke helt præcist hvordan de gør det, men hvis man ser deres ratings live altså under kampene, så vil man se at hver gang en spiller laver en aktion, hvor han eksempelvis laver en succesfuld dribling så vil hans rating stige lidt, og hvis han bliver tacklet vil den falde lidt. Altså hvor en bestemt aktion har en fast betydning i forhold til deres rating, hvor en dribling måske giver +0.2, og hvis spilleren bliver tacklet så er det -0.1. Ved ikke om de følger det 100% sådan her, men når man tager i betragtning, at de sidder live og opdaterer den, og at man kan se at hver gang en spiller har lavet en aktion, så ændrer det sig i et rimelig fast mønster, så kunne man godt fristet til at tro at det var sådan de hovedsagligt gjorde det. Ved ikke hvor meget subjektivt der er i det, altså hvor de vurderer hvor vigtig hver enkel situation er, men da de skal gøre det hen ad vejen i kampen har jeg svært ved at tro, at de tager særlig meget andet end selve aktionen med i deres bedømmelse.

Dette betyder egentlig bare, at sådan noget som løb uden bold, eller lignende ikke vil blive medregnet, hvilket en spiller som Benzema også lider under på siden, men der kan man måske også argumentere for, at der er andre ting der trækker ham ned ;)
I kampen mod Holland havde Messi 10 vellykkede driblinger som sandsynligvis har hevet ham gevaldigt op. Sådan nogen ting som driblinger er de ret gode til at tælle med, omend mål og assists nok stadig bliver vægtet lidt for højt på deres side.
Men det er nu ikke fordi der som sådan er noget i vejen med siden, og jeg bruger den da også ofte selv, da de har ret meget interessant statistik.
Det var bare for at sige, at man skal passe på med at lægge alt for meget i deres ratings, men hvis man som du selv siger bare bruger dem til at komme med noget konkret der viser hvor godt en spiller cirka har spillet så er det fint. Du fik det bare til at lyde som om, at den liste viste at Messi var den bedste i turneringen, og at det derfor var rigtigt at han fik prisen, hvilket måske var en lidt forhastet konklusion :)

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved AmorMadrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce