Landsholdsfodbold

6 år 5 måneder siden #673 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Landsholdsfodbold

AmorMadrid skrev:

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius


Ved ikke helt præcist hvordan de gør det, men hvis man ser deres ratings live altså under kampene, så vil man se at hver gang en spiller laver en aktion, hvor han eksempelvis laver en succesfuld dribling så vil hans rating stige lidt, og hvis han bliver tacklet vil den falde lidt. Altså hvor en bestemt aktion har en fast betydning i forhold til deres rating, hvor en dribling måske giver +0.2, og hvis spilleren bliver tacklet så er det -0.1. Ved ikke om de følger det 100% sådan her, men når man tager i betragtning, at de sidder live og opdaterer den, og at man kan se at hver gang en spiller har lavet en aktion, så ændrer det sig i et rimelig fast mønster, så kunne man godt fristes til at tro at i hvert fald størstedelen af deres bedømmelser gik ud fra det. Ved ikke hvor meget subjektivt der er i det, altså hvor de vurderer hvor vigtig hver enkel situation er, men da de skal gøre det hen ad vejen i kampen har jeg svært ved at tro, at de tager særlig meget andet end selve aktionen med i deres bedømmelse.

Dette betyder egentlig bare, at sådan noget som løb uden bold, eller lignende ikke vil blive medregnet, hvilket en spiller som Benzema også lider under på siden, men der kan man måske også argumentere for, at der er andre ting der trækker ham ned ;)
I kampen mod Holland havde Messi 10 vellykkede driblinger som sandsynligvis har hevet ham gevaldigt op. Sådan nogen ting som driblinger er de ret gode til at tælle med, omend mål og assists nok stadig bliver vægtet lidt for højt på deres side.
Men det er nu ikke fordi der som sådan er noget i vejen med siden, og jeg bruger den da også ofte selv, da de har ret meget interessant statistik.
Det var bare for at sige, at man skal passe på med at lægge alt for meget i deres ratings, men hvis man som du selv siger bare bruger dem til at komme med noget konkret der cirka viser hvor godt en spiller har spillet så er det fint. Du fik det bare til at lyde som om, at den liste viste at Messi var den bedste i turneringen, og at det derfor var rigtigt at han fik prisen, hvilket måske var en lidt forhastet konklusion :)

slet

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved AmorMadrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #674 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Landsholdsfodbold

AmorMadrid skrev:

Sahinovic skrev: AmorMadrid skrev:

Og whoscored's ratings er jo også bare baseret på statistikker, så ved ikke hvor meget man skal lægge i dem.


Jeg ville nu egentligt blot supplere med noget data, istedet for bare at komme med min subjektive holdning, men ja du nok helt ret i, at turneringens bedste spiller ikke blev fundet ud fra whoscored, men det er vel altid en rar tilføjelse at smide en neutral(går jeg ud fra?) hjemmeside på banen som ofte bliver brugt herinde, og se hvad de eventuelt mener, for det viser jo, at kåringen måske alligevel ikke var så skæv.

Men hvad mener du præcist med ovenstående, som jeg har citeret? Jeg kan f.eks. se, at en af hans højeste rating var imod Holland i semifinalen, hvor han spillede en super god kamp, men der var hverken mål eller assist fra ham.

Edit: For at supplere yderligere; '' Messi created more chances than anybody at the 2014 World Cup'', ''Completed dribbles than any other player with his tally of 46 taking him well clear of Robben’s 29.'' www.skysports.com/football/news/15241/93...e-numb-to-his-genius


Ved ikke helt præcist hvordan de gør det, men hvis man ser deres ratings live altså under kampene, så vil man se at hver gang en spiller laver en aktion, hvor han eksempelvis laver en succesfuld dribling så vil hans rating stige lidt, og hvis han bliver tacklet vil den falde lidt. Altså hvor en bestemt aktion har en fast betydning i forhold til deres rating, hvor en dribling måske giver +0.2, og hvis spilleren bliver tacklet så er det -0.1. Ved ikke om de følger det 100% sådan her, men når man tager i betragtning, at de sidder live og opdaterer den, og at man kan se at hver gang en spiller har lavet en aktion, så ændrer det sig i et rimelig fast mønster, så kunne man godt fristet til at tro at det var sådan de hovedsagligt gjorde det. Ved ikke hvor meget subjektivt der er i det, altså hvor de vurderer hvor vigtig hver enkel situation er, men da de skal gøre det hen ad vejen i kampen har jeg svært ved at tro, at de tager særlig meget andet end selve aktionen med i deres bedømmelse.

Dette betyder egentlig bare, at sådan noget som løb uden bold, eller lignende ikke vil blive medregnet, hvilket en spiller som Benzema også lider under på siden, men der kan man måske også argumentere for, at der er andre ting der trækker ham ned ;)
I kampen mod Holland havde Messi 10 vellykkede driblinger som sandsynligvis har hevet ham gevaldigt op. Sådan nogen ting som driblinger er de ret gode til at tælle med, omend mål og assists nok stadig bliver vægtet lidt for højt på deres side.
Men det er nu ikke fordi der som sådan er noget i vejen med siden, og jeg bruger den da også ofte selv, da de har ret meget interessant statistik.
Det var bare for at sige, at man skal passe på med at lægge alt for meget i deres ratings, men hvis man som du selv siger bare bruger dem til at komme med noget konkret der viser hvor godt en spiller cirka har spillet så er det fint. Du fik det bare til at lyde som om, at den liste viste at Messi var den bedste i turneringen, og at det derfor var rigtigt at han fik prisen, hvilket måske var en lidt forhastet konklusion :)


Men, det er vel fair nok, fordi i sidste ende får man en samlet bedømmelse - baseret ud fra hver aktion? Spiller man en god kamp, vil der jo altid være et overtal af plusser, og omvendt hvis man spiller en dårlig kamp. Derfor giver det vel et nogenlunde retvisende billede, tænker jeg ihvertfald. Så er der løb uden bold ja, men hvordan måler man lige det?

Jeg har egentligt ikke selv givet udtryk for(lige pånær et misforstået indlæg), om Messi fortjente den titel eller ej, men når jeg ser, at han fik den højeste rating på f.eks. whoscored, var den spiller der skabte de fleste chancer(vel ikke så uvæsentligt?) og havde de fleste succesfulde driblinger i VM 2014, så begynder der sig at danne et billede af, at kåringen måske ikke helt var så skæv, som der blev givet udtryk for herinde.

Når, men i sidste ende tabte Argentina finalen og så kan den kåring jo egentligt være fuldstændig ligegyldig, og jeg rigtig træt af Messi lige nu :-D

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #675 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Landsholdsfodbold
Man skulle virkelig tro Messi læste med her. Hvor spiller han godt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #676 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Landsholdsfodbold
Og nappede et hattrick og skød sit hold til VM. Godt forudset af en bruger tidligere haha.
Gud hvor er hans medspillere uduelige, tænk sig hvis han havde valgt at spille for Spanien.
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Kimbo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #677 af SeQueda
Besvaret af SeQueda på emne Landsholdsfodbold

Madrid1998 skrev: Man skulle virkelig tro Messi læste med her. Hvor spiller han godt


Ronaldo har til gengæld ikke set alt for godt ud på det sidste - senest i går i kampen mod Schweiz. Han virker også tydelig frustreret over sit eget spil. Men hvis han læser med her, kan vi vel forvente et hattrick mod Getafe på lørdag. ;-P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #678 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Landsholdsfodbold

SeQueda skrev:

Madrid1998 skrev: Man skulle virkelig tro Messi læste med her. Hvor spiller han godt


Ronaldo har til gengæld ikke set alt for godt ud på det sidste - senest i går i kampen mod Schweiz. Han virker også tydelig frustreret over sit eget spil. Men hvis han læser med her, kan vi vel forvente et hattrick mod Getafe på lørdag. ;-P


Han spillede en fin kamp igår imo. Tanken strejfede mig at han kun bliver bedre og bedre, han var vigtig i det opbyggende spil, førte taktstokken og var evigt en trussel det Schweitsiske forsvar skulle forholde sig til. At han ikke får scoret er uheldigt.

Georgina gjorde det også til UG oppe på tribunen :D

Nogen der ved hvad Madonna lavede i Lissabon?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #679 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Landsholdsfodbold

Zyconith skrev:

SeQueda skrev:

Madrid1998 skrev: Man skulle virkelig tro Messi læste med her. Hvor spiller han godt


Ronaldo har til gengæld ikke set alt for godt ud på det sidste - senest i går i kampen mod Schweiz. Han virker også tydelig frustreret over sit eget spil. Men hvis han læser med her, kan vi vel forvente et hattrick mod Getafe på lørdag. ;-P


Han spillede en fin kamp igår imo. Tanken strejfede mig at han kun bliver bedre og bedre, han var vigtig i det opbyggende spil, førte taktstokken og var evigt en trussel det Schweitsiske forsvar skulle forholde sig til. At han ikke får scoret er uheldigt.

Georgina gjorde det også til UG oppe på tribunen :D

Nogen der ved hvad Madonna lavede i Lissabon?


Hendes søn – 11 årige David Banda – er lige rykket til Benficas akademi :-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #680 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Landsholdsfodbold

SeQueda skrev:

Madrid1998 skrev: Man skulle virkelig tro Messi læste med her. Hvor spiller han godt


Ronaldo har til gengæld ikke set alt for godt ud på det sidste - senest i går i kampen mod Schweiz. Han virker også tydelig frustreret over sit eget spil. Men hvis han læser med her, kan vi vel forvente et hattrick mod Getafe på lørdag. ;-P


Cristiano spiller ret godt for tiden. Han skaber mange chancer for sine medspillere. Som mod Espanyol. Målene skal nok komme.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #681 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Landsholdsfodbold
Fuldstændig vanvittig kamp af Messi i går. Manden har som ene mand spillet Argentina til VM. Håber at de skuffer fælt til VM, men frygter at Messi forsætter sit umenneskelige niveau og slutter sæsonen af med VM guld. Hvis dette bliver tilfælde er der ingen tvivl om hvem der både er den største og bedste spiller i historien.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #682 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Landsholdsfodbold

Raul7-2880 skrev: Fuldstændig vanvittig kamp af Messi i går. Manden har som ene mand spillet Argentina til VM. Håber at de skuffer fælt til VM, men frygter at Messi forsætter sit umenneskelige niveau og slutter sæsonen af med VM guld. Hvis dette bliver tilfælde er der ingen tvivl om hvem der både er den største og bedste spiller i historien.


Argentina vinder ikke VM. Der er minimum tre hold, som er klart bedre end Messi og co. Det er ikke nok med Messis magi mod landshold som Brasilien, Spanien, Tyskland og jeg vil endda vove pelsen og smide Frankrig samt Italien - hvis de kommer med - i denne pulje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #683 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Landsholdsfodbold

Raul7-2880 skrev: Fuldstændig vanvittig kamp af Messi i går. Manden har som ene mand spillet Argentina til VM. Håber at de skuffer fælt til VM, men frygter at Messi forsætter sit umenneskelige niveau og slutter sæsonen af med VM guld. Hvis dette bliver tilfælde er der ingen tvivl om hvem der både er den største og bedste spiller i historien.

Uden tvivl var han fantastisk. Det er sgu ærgerligt han spiller for Barca. Det eneste positive ved det hele, er at han kun bliver ældre. Kan virkelig ikke se hvad Barcelona skulle gøre uden ham, de er virkelig på røven hvis han ikke er med pga en skade. Fremtidsmæssigt set det hellere ik godt ud, la masia er ik hvad den har været, og medmindre de har en guldske i røven, og Messis søn bliver lige så god, så ser det ikke godt ud for dem.
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Madrid1998.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #684 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Landsholdsfodbold

Daniel skrev:

Raul7-2880 skrev: Fuldstændig vanvittig kamp af Messi i går. Manden har som ene mand spillet Argentina til VM. Håber at de skuffer fælt til VM, men frygter at Messi forsætter sit umenneskelige niveau og slutter sæsonen af med VM guld. Hvis dette bliver tilfælde er der ingen tvivl om hvem der både er den største og bedste spiller i historien.


Argentina vinder ikke VM. Der er minimum tre hold, som er klart bedre end Messi og co. Det er ikke nok med Messis magi mod landshold som Brasilien, Spanien, Tyskland og jeg vil endda vove pelsen og smide Frankrig samt Italien - hvis de kommer med - i denne pulje.


Som Niels Christian Frederiksen pointerede igår er Portugal ligeledes en stærk kandidat. Især hvis de fortsætter takterne som de gav en smagsprøve af igår.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce