Landsholdsfodbold
R7CR7GB11 skrev:
lagtligget
Veld du ikk osse ret min dansk stil tel i mårgen?
On topic: Jeg synes ikke rigtigt, at man kan komme uden om, at Ronaldo har båret Portugal i store dele af denne kvalifikation, og i øvrigt har de vundet samtlige kampe med ham på banen siden de tabte 3-0 til Chile i sommers. Argentina har klaret sig noget bedre mod netop Chile i denne kvalifikation, og har vundet over dem begge gange, sidste gang i foråret engang(så vidt jeg husker). Jeg ser nemlig også Argentinas kampe, også selvom jeg skal op kl. 7 næste morgen. Det gør mig ikke til Messi-fanboy. Med det sagt, synes jeg, at Messi har et noget bedre niveau i Barcelona, hvor han også er omgivet af spillere, der ikke selv vil afgøre kampen. I Argentina er der jo nærmest ikke én balance-spiller, der bare nærmer sig Iniestas og Busquets' niveau - der er tværtimod nogle af verdens bedste og mest afgørrende angribere(for deres klub), mens resten af holdet er middelmådigt. Portugal har mange gode balancespillere, som i min optik er undervurderede. De har faktisk et fantastisk godt hold, og hvis Ronaldo var 10 år yngre, kunne de sagtens være et af verdens bedste hold i mange år frem(givet han ville have samme udvikling). Argentina har ikke en Pepe i forsvaret. De har ikke en Moutinho eller Carvalho på midtbanen. De har heller ikke det fremtidige stjernefrø, som Renato Sanches, på midtbanen.
Jeg håber ikke, at jeg har lavet grammatiske fejl. Ellers må du jo lige skrive det - i en PM!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Hvilket var pisse sjovt, for hold kæft hvor var han et ligegyldigt bekendskab til den turnering :)Sahinovic skrev: Det bliver da spændende at se om de kan fastholde dette, når de lidt dårligere hold bliver sorteret fra og når de Sydamerikanske hold også bliver inkluderet. Jeg husker ihvertfald, at sidst en VM-finale blev spillet, var det Argentina der stod i den og Messi som turneringens bedste spiller (-:
Da Portugal vandt EM var verdensmestrene også med i turneringen, så det kan jo netop lade sig gøre at vinde et mesterskab selvom "de lidt dårligere hold" er sorteret fra. Vi skal 15 år tilbage for at finde den sidste sydamerikanske verdensmester, så rolig nu med din kamp mod Ronaldo :)
Brylle skrev:
Hvilket var pisse sjovt, for hold kæft hvor var han et ligegyldigt bekendskab til den turnering :)Sahinovic skrev: Det bliver da spændende at se om de kan fastholde dette, når de lidt dårligere hold bliver sorteret fra og når de Sydamerikanske hold også bliver inkluderet. Jeg husker ihvertfald, at sidst en VM-finale blev spillet, var det Argentina der stod i den og Messi som turneringens bedste spiller (-:
Da Portugal vandt EM var verdensmestrene også med i turneringen, så det kan jo netop lade sig gøre at vinde et mesterskab selvom "de lidt dårligere hold" er sorteret fra. Vi skal 15 år tilbage for at finde den sidste sydamerikanske verdensmester, så rolig nu med din kamp mod Ronaldo :)
7 kampe, 4 mål + 1 assist og 5 gange man of the match + de højeste ratings igennem turneringen, ja det lyder som et helt igennem ligegyldigt bekendskab. Jeg tror ikke, at Portugal kommer til at møde Schweiz, Polen og Wales i knock-out faserne, de kommer helt sikkert til at møde lidt modstand i VM.
Florentino Pérez
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
-
Ja, tænk nu hvis de mødte et hold som Frankrig, så ville de for alvor komme i problemerSahinovic skrev: 7 kampe, 4 mål + 1 assist og 5 gange man of the match + de højeste ratings igennem turneringen, ja det lyder som et helt igennem ligegyldigt bekendskab. Jeg tror ikke, at Portugal kommer til at møde Schweiz, Polen og Wales i knock-out faserne, de kommer helt sikkert til at møde lidt modstand i VM.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
8 kampe: 15 mål og 3 assist (18 mål i 8 kampe)
Ronaldo er nu den 4. mest scorende landsholdsspiller (79 mål) nogensinde, 2 mål foran Pelé, 1 mål op til 3. pladsen, 5 mål op til 2. pladsen (Legendariske Puskas) og 30 mål op til Ali Daei (109 mål), som sidder tungt på førstepladsen. Portugal er i øvrigt nummer 3 på ranglisten, kun overgået af Brasilien (2) og Tyskland (1). Argentina følger lige efter på 4. pladsen. Med hans EM trofæ i 2016 og titel som alletiders EM-topscorer (sammen med Platini), så er der ikke meget dårligt at sige om hans landsholdskarriere. Manden har desuden scoret 57 mål i 77 landskampe siden han kom til Real Madrid (0.74 pr kamp) til sammenligning scorede han 22 mål 68 kampe i United tiden (0.32 pr kamp).
Messi har i 2017 spillet 5 landskampe med 1 mål og 0 assist til følge ;-) den sidste her er lidt dril!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Ronaldo i VM-kvalen:
8 kampe: 15 mål og 3 assist (18 mål i 8 kampe)
Ronaldo er nu den 4. mest scorende landsholdsspiller (79 mål) nogensinde, 2 mål foran Pelé, 1 mål op til 3. pladsen, 5 mål op til 2. pladsen (Legendariske Puskas) og 30 mål op til Ali Daei (109 mål), som sidder tungt på førstepladsen. Portugal er i øvrigt nummer 3 på ranglisten, kun overgået af Brasilien (2) og Tyskland (1). Argentina følger lige efter på 4. pladsen. Med hans EM trofæ i 2016 og titel som alletiders EM-topscorer (sammen med Platini), så er der ikke meget dårligt at sige om hans landsholdskarriere. Manden har desuden scoret 57 mål i 77 landskampe siden han kom til Real Madrid (0.74 pr kamp) til sammenligning scorede han 22 mål 68 kampe i United tiden (0.32 pr kamp).
Messi har i 2017 spillet 5 landskampe med 1 mål og 0 assist til følge ;-) den sidste her er lidt dril!
Nejnej do Messi er absolut og bestemt den allerbedste spiller der nogensinde har løbet rundt på græs i hele universet til evighed uden start og uden ende, do!
Glem ALLE de andre...Pele med alle sine VM finaler...Zidane der løftede niveauet for alle 3 klubber og landsholdet ...Maradona der næsten ene mand vandt et VM og sendte et svagt Argentina til VM finale der blev afgjort på et tyndt straffe.... Glem ALLE de andre for Messi han brillerer (kun) for Barca!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Og hvis der er nogen der i den grad er beskyttet af dommer/medierne så er det nutidens spillere såsom Messi, Neymar etc. En spiller som Maradona blev der i den grad gået ekstremt hårdt til både på klub- og landsholdsplan. Men jo, der er mange flere penge i fodbold nu end før og konkurrencen er højere. Retfærdighed gælder begge veje. Messi er ikke historiens allerbedste spiller som nogle påstår (men kunne sagtens få en plads på historiens bedste 11 m. trup – sammen med Cristiano selvfølgelig :-)
- Brylle
- Gæst
-
2 mål mod Nigeria, 1 mod Iran og 1 mod Bosnien. Er det ikke de dårlige modstandere, som næsten ikke tæller, når du snakker om Ronaldo? Messi var et fuldkommen ligegyldigt bekendtskab til turneringen, udover han stjal spalteplads og opmærksomhed, mens hans holdkammerater var flyvende. Som det ofte sker, så var Messi netop ubrugelig da modstanden blev lidt hårdere. Men kør du bare videre i dit fanboy-show. Hans kval med Argentina har vel også været fremragende, eller hvad?Sahinovic skrev:
Brylle skrev:
7 kampe, 4 mål + 1 assist og 5 gange man of the match + de højeste ratings igennem turneringen, ja det lyder som et helt igennem ligegyldigt bekendskab. Jeg tror ikke, at Portugal kommer til at møde Schweiz, Polen og Wales i knock-out faserne, de kommer helt sikkert til at møde lidt modstand i VM.
Brylle skrev:
2 mål mod Nigeria, 1 mod Iran og 1 mod Bosnien. Er det ikke de dårlige modstandere, som næsten ikke tæller, når du snakker om Ronaldo? Messi var et fuldkommen ligegyldigt bekendtskab til turneringen, udover han stjal spalteplads og opmærksomhed, mens hans holdkammerater var flyvende. Som det ofte sker, så var Messi netop ubrugelig da modstanden blev lidt hårdere. Men kør du bare videre i dit fanboy-show. Hans kval med Argentina har vel også været fremragende, eller hvad?Sahinovic skrev:
Brylle skrev:
Fanboy-show? Ja, du rammer sgu tit bunden når man ikke lige deler den samme mening som dig.
Først og fremmest, så har jeg aldrig skrevet, at de ikke tæller, jeg skrev blot at det ville være spændende at se om de kunne fastholde deres PPG når VM endeligt skal spilles, det gik jo ikke særligt godt sidst hvor de blev slået ud af USA.
Er det kun målene du tæller, for at afgøre om man havde et succesfuld VM? Eller glemmer du - med vilje, selvom jeg nævner det - at han f.eks. blev man of the match i fem kampe, selv i semifinalen mod Holland, hvor han i den grad præsterede? Men det tæller vel ikke, fordi det står jo ikke på livescore og derfor var han helt sikkert - som du igen igen nævner - et fuldkommen ligegyldigt bekendtskab til turneringen, men ja, jo flere gange man kan gentage den samme sætning, jo større chance er der for, at man selv begynder at tro på det.
Messis præstationer i årets kvalifikation med Argentina har været helt fint, at han så spiller med en flok uduelige kegler(seneste pragt-eksempel mod Peru, men den så du vel ikke, men føler stadig du kan udtale dig om det) er vel ikke hans skyld? Du kunne f.eks. vælge, at se kampene istedet for at slå op på livescore næste dag og konkludere, at han ikke præsterede fordi han ikke scorede. Du kan vælge, at se kampen idag mod Ecuador, hvor Messi naturligvis igen kommer til at køre modspillerne rundt, lidt ligesom vi ret så ofte selv er vandt til.
- Det var så det sidste ''Hr. Fanboy'' havde at sige om dette (-:
Florentino Pérez
- Brylle
- Gæst
-
Så gør vi dig en tjeneste en anden gang <3Sahinovic skrev:
- Det var så det sidste ''Hr. Fanboy'' havde at sige om dette (-: