Sæsonen 13/14

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #1141 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14

Daniel skrev: Jeg vil gerne have lidt fyldestgørende information om Almeria-kampen i går; hvem kan give mig det?

Jeg fik ikke set kampen - det er vel ikke gået nogens næse forbi, at næsten hele madridista.dk-redaktionen ikke var til stede i går? - pga. julefrokost, hvorfor det kunne være rart med lidt information.

Hvordan gjorde Carvajal det?
Var der forbedringer at spore i Ramos' defensive ageren?
Fungerede trekløveren Alonso, Illarra og Isco?
Ja, og hvordan gjorde holdet det i al almindelighed; er der en fortsat fremgang?

På forhånd tak :-D

Jeg føler bestemt, at der igen var fremgang i spillet. Hvis vi starter med trekløveren på midten, så trak Alonso og Illarra meget langt tilbage for at føre bolden op, hvilket gjorde, at vi ikke skulle trækkes med Pepes lange bolde. Dog var Isco, Bale, Benzema og Ronaldo tit så langt fremme, at der blev for langt mellem "de 6 bagerste" til de 4 forreste, men når spillet endelig blev flyttet op på deres banehalvdel, så fungerede det meget fint på den måde, da både Arbeloa og Carvajal var flittige til at løbe med offensivt.

Carvajal fortsatte de gode takter og fik også bygget på defensivt. Han lagde rigtig mange farlige bolde ind i boksen og havde gode kombinationer med Bale, som ikke spillede fandens godt. I forhold til Ramos, så sporrede jeg ikke de store opdækningsfejl, som han ellers har været flittig til at lave tidligere. Forsvaret stod generelt fint og hele holdet lagde et meget fornuftigt pres på Almeria, så de flere gange måtte clear bolden, og der var Ramos og Pepe stærke i duellerne.

Så i min verden var der mange tegn på forbedringer og nye spændende ting at tage med fra i går, bl.a., at trekløveren på midten kan virke med lidt justeringer. Casemiro kom ind og viste opløftende spil mens Jese og Morata fortsatte de gode takter. Dog manglede første halvleg skarphed i afslutningerne, og kampen kunne være lukket op til flere gange inden de første 45 minutter :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #1142 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14

Daniel skrev: Jeg vil gerne have lidt fyldestgørende information om Almeria-kampen i går; hvem kan give mig det?

Jeg fik ikke set kampen - det er vel ikke gået nogens næse forbi, at næsten hele madridista.dk-redaktionen ikke var til stede i går? - pga. julefrokost, hvorfor det kunne være rart med lidt information.

Ja, og hvordan gjorde holdet det i al almindelighed; er der en fortsat fremgang?

Carvajal spillede som Dani Alves/Alaba, forstået positivt. Han var et bæst, og overløb flere gange Almerias venstre back. Højre side dominerede vi med Carvajal og Bale.

Alonso pressede i flere situationer som en wing, fordi hele vores hold stod så højt. Vores presspil mindede i lange perioder om det pres Barca engang kunne lægge. Jeg havde forudsagt problemer for Isco, men qua det høje pres, så havde han mulighed for at indgå som en af de fire forreste. De forreste var ikke længere et trekløver, men et firkløver med to meget offensive wingbacks og en Alonso liggende rigtig højt.

Ingen af de tre, som normalt spiller forrest var prangende i forhold til resten af holdet. De misbrugte alle deres obligatoriske chancer. Rent uheld gjorde, at Ronaldo ikke havde scoret to mål indenfor de første 2 minutter. Han var uhyggelig i starten, men han formåede altså ikke at putte nummer to ind. Bale og Benzema burde også have scoret mere end et mål hver.

Carvajal og Alonso var bedst set over hele kampen. Isco var bedst i anden halvleg. Lopez havde fine redninger til de få chancer, som opstod i løbet af kampen.

Jeée og Morata kom ind i slutningen af kampen, og de spillede begge godt. Jesé var egentlig bedst, selvom Morata scorede.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real Madrid

12 år 9 måneder siden #1143 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 13/14
Brylle og BBB

Tak for de flotte svar!

Det er opløftende at høre, at der er mange positive elementer at hive med fra kampen, hvor det eneste negative - sådan lyder det i hvert fald - var, at gutterne ikke puttede to-tre mål mere ind. Det er trods alt et luksusproblem, når vi vinder 5-0 ;-)

12 år 9 måneder siden #1144 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Havde I ikke en gang storskærm til julefrokosten?! Pffft :))

Carvajal gjorde det fremragende. Han deltog meget i spillet og han var god begge veje. I den anden side var Arbeloa lige så solid som altid. Midterforsvaret, Ramos inklusiv, gjorde det ligeledes fint. Men det var en holdindsats. Hele holdet gjorde det godt. Der var lige de sidste 10-15 minutter af første halvleg, hvor de slappede lidt for meget af, men ellers var indsatsen og attituden rigtig god over hele linien. Pilen peger bestemt fortsat i den rigtige retning!

Jeg kunne godt lide det stykke arbejde, som Alonso og Illarra leverede. Det skabte god balance på holdet. Tydeligt at se, at Carletto har gjort sit for, at Illarra og Isco skal føle sig bedre tilpas på banen. Deres styrker kom til udtryk meget bedre end tidligere. Det fungerede fint. Og det er glædeligt, at Ancelotti kan variere det. Som han sagde efter kampen. Når Modric er med, kan man i højere grad spille, så man gjorde med Khedira, hvor Casemiro - med sine karakteristika - kan overtage Casemiros plads. Jeg kan godt lide, at man har åbnet for muligheden for at variere mellem 4-3-3 og 4-2-3-1 (4-2-1-3).

Det er positivt med den taktiske variation. Og det er positivt, at man i højere grad er blevet og bliver bedre til, at udnytte og lade spillernes styrker og karakteristika komme til udtryk, så man tilpasser systemet efter materialet. Det tog lidt tid for Ancelotti, at finde sin spillestil, men nu hvor det ser ud til at være lykkedes, så må jeg med stor glæde sige, at holdet lever i kampen om mesterskabet! Real Madrid ligner nu for alvor en stærk kandidat til både både mesterskabet, Champions League og Copa del Rey!

PS. Iscos oplæg til Cristianos scoring er klasse. Ligeledes er hans scoring. Køligt og overlegent. To assists af Jesé, en scoring af Benzema i hans kamp nummer 200, et overlegent lob af Morata, et stærkt indhop af Casemiro (med en assist ved Moratas scoring) og endnu en solid præstation af Diego López, som havd en fantom dobbeltredning i første halvleg, frispark eller ej.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

12 år 9 måneder siden #1145 af Real-MOU
Besvaret af Real-MOU på emne Sæsonen 13/14

Her kan du/i se hele kampen, iøvrigt kommentatoren er fra sky sports og ikke et eller andet sindssyge russer :D. Det kan kun anbefales at sætte sig ned og se den, hvis men er gået klip af den. What up det er sunday to day

livefootballvideo.com/fullmatch/spain/la...meria-vs-real-madrid

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #1146 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14

Det var da ikke pga julefrokost men virus FIFA. :-)

Carvajal har taget den højreback. !!!

• Guf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #1147 af Guf
Besvaret af Guf på emne Sæsonen 13/14
Er jeg virkelig den eneste som ikke er imponeret af Carvajal. Morata og Jese?

Synes Carvajal har været utrolig ringe defensivt, i stort set alle kampe han har spillet. Morata er langsom med bolden og har intet overblik, og Jese utroligt selvisk, dog ser jeg et potientiale i Jese og til dels Carvajal, men tror virkelig ikke på Morata har en fremtid i Real Madrid.

12 år 9 måneder siden #1148 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

Guf skrev: Er jeg virkelig den eneste som ikke er imponeret af Carvajal. Morata og Jese?

Synes Carvajal har været utrolig ringe defensivt, i stort set alle kampe han har spillet. Morata er langsom med bolden og har intet overblik, og Jese utroligt selvisk, dog ser jeg et potientiale i Jese og til dels Carvajal, men tror virkelig ikke på Morata har en fremtid i Real Madrid.

Det tror jeg du er :)

Carvajal mangler da helt klart noget kvalitet defensivt. Han kan da forsvares med han stadig er ung, og hans kvaliteter primært bunder ud i det offensive, men værre er hans defensive aktioner heller ikke synes jeg. Han har et kæmpe potentiale, og jeg mener allerede nu, at han solidt skal sidde på den højreback. Man kan gøre ligesom der blev gjort med Marcelo i gamle dage, hvor han fik en bænkeplads imod større og bedre mandskaber, da der måske er et større behov for defensive kvaliteter, og med tiden, så vil udvikle det defensive, og sidde solidt på pladsen. Præcis ligesom vi ser det med Marcelo idag.

Jesé ser jeg et kæmpe potentiale i, og det skulle undre mig meget, hvis han ikke bliver en kommende stjerne i Real Madrid. Jeg ser ham klart bedst som fløj, eller samme frie rolle som Ronaldo, da han minder utrolig meget om ham, men også har mange af de samme kvaliteter på banen. Det skal da siges, at der er kæmpe kvalitetsforskel.
En spiller som ham skal også være egoistisk. Der skal være grænser for det egoistiske, men det synes jeg også der er. Nu så jeg f.eks. Everton vs. Liverpool igår, og ham der Deulofeu havde jeg tilgengæld flået ud, da hans egoistiske stil er skræmmende for et hold. Der er Jesé klart bedre, og det er jo ikke fordi Jesé ikke spiller bolden.

Morata derimod ser jeg ingen fremtid i. Han har potentialet til og blive et glimrende køb for Getafe, Sevilla etc. men han mangler simpelthen for meget i sit spil. Nogle spillere udvikler sig sent, og jeg kan kun håbe på han er i den kategori. Hans spilforståelse, drive med bold og pasningsspil er så langt fra Real Madrid niveau, og det kombineret med hans utrolig kluntede fanden-i-volskhed gør bare jeg tit krummer tæer af ham.
Han dukker op på de rigtige tidspunkter, og er relativ målfarlig, men det bliver et nej tak fra min side af :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Macon, Steen, MMM

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #1149 af falle
Besvaret af falle på emne Sæsonen 13/14

Guf skrev: Er jeg virkelig den eneste som ikke er imponeret af Carvajal. Morata og Jese?

Første forumpost bruger du på at snakke holdets helt store talenter ned :(

Jeg synes at de hver især har skinnet på deres egen måde. Med deres nuværende alder er de ikke udset til at være fast starter, men arbejde sig langsomt ind på holdet, hvilket de også er i færd med, især med de skader i forsvaret i øjeblikket giver Carvajal en øjeblikkelig plads i startopstillingen, og ja, han er udset som Arbeloas afløser.

Jese har imponeret i næsten hver kamp han er kommet, og gu fanden skal han være selvisk, for det er ikke hver dag han får chancen. Han skal jagte alle de mål han kan i de få minutter han har for at være tættere på holdet.

Morata er den helt store åbenbaring på U-landsholdet og har gjort det positivt i de kampe han nu har spillet. Sammen med Jese har han sværest ved at finde plads i opstillingen med navne som Ronaldo, Bale, Isco og Benzema foran i køen. Med disse svære betingelser, bør man støtte op omkring La Fabrica spillerne mere end før, netop for at vise at vores akademi ikke blot uddanner spillere til store og små hold i Europa, men sandelig også så vi har fremtidens Raul, Guti og Casillas for os selv.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #1150 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14
Morata spillede en glimrende kamp mod Juventus, men var lidt uheldig ikke at scorer. Ligeledes i kampen hvor han får 10 min brændte han også en stor chance. Morata skal have tillid så skal han nok blive en stærk angriber for Real Madrid, men det hjælper ikke at sidde for meget på bænken. En 30 minutter er ganske glimrende at få hvis han ikke starter inde.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved GutiHAZ14.

12 år 9 måneder siden #1151 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 13/14
du er helt væk.

Jese utroligt selvisk lol

12 år 9 måneder siden #1152 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 13/14
Morata er måske ikke så træfsikker, men han har målnæsen og står meget tit i den rigtige position til at score mål. Træfsikkerheden skal nok komme i takt med han får mere spilletid og tillid. Desuden spiller Morata sjældent sin favourit-position i Real. Bare se i U-landsholdene hvordan han bomber.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Leveret af Kunena Forum