Sæsonen 13/14

12 år 8 måneder siden #1237 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14
Spillet bygges ikke op omkring Zlatan, Higuain eller Tevez. De eneste steder du kan sige det, er hvor man tvinger en anden spiller ud: Messi i Barca fx. Vi er måske låst i vores spilsystem, i og med at vi skal have en venstrekant, men vi er ikke låst i typen af angriber. Der er ikke noget i vejen for, at dí María kan spille bolden op på Zlatan, som beskytter den, og sender den tilbage til Isco, der spiller Ronaldo i dybden.

Jeg tror simpelthen ikke på, at Benzema er den rette angriber type for Real Madrid, og så er jeg egentlig ligeglad med om han tjener mere eller mindre end Zlatan/Suarez/Balotelli.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #1238 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

BBB skrev: Spillet bygges ikke op omkring Zlatan, Higuain eller Tevez. De eneste steder du kan sige det, er hvor man tvinger en anden spiller ud: Messi i Barca fx. Vi er måske låst i vores spilsystem, i og med at vi skal have en venstrekant, men vi er ikke låst i typen af angriber. Der er ikke noget i vejen for, at dí María kan spille bolden op på Zlatan, som beskytter den, og sender den tilbage til Isco, der spiller Ronaldo i dybden.

Jeg tror simpelthen ikke på, at Benzema er den rette angriber type for Real Madrid, og så er jeg egentlig ligeglad med om han tjener mere eller mindre end Zlatan/Suarez/Balotelli.

...Men der er godt nok mange eksperter, som er uenige med dig!

Det kan du selvfølgelig være ligeglad med;)

12 år 8 måneder siden #1239 af BBB

M_linding skrev: ...Men der er godt nok mange eksperter, som er uenige med dig!

Det kan du selvfølgelig være ligeglad med;)

Jeg har set Werge refereret til som værende ekspert, så du har helt ret i, at jeg er rimelig kold.

Ekspert er i øvrigt en meget nedværdigende titel, hvis du rent faktisk ved noget om et felt. Jeg kender i hvert fald ingen revisorer eller advokater, som vil refereres til som værende ekspert - de vil have deres reelle titel.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 8 måneder siden #1240 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14
Fra MisterChip: Ikers seneste 13 kampe for Madrid: 4 mål modtaget. Lopéz seneste 13 kampe for Madrid: 17 mål modtaget.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

12 år 8 måneder siden #1241 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14

MMM skrev: Fra MisterChip: Ikers seneste 13 kampe for Madrid: 4 mål modtaget. Lopéz seneste 13 kampe for Madrid: 17 mål modtaget.

Hvis det skal være sandt, så er Ikers 14 minutter mod Galatasaray (inden han blev skadet) og 16 minutter mod Valencia (inden han blev sparket af Arbeloa) også taget med, og det er vel ikke helt fair. Hvis man så vælger, at overse de 2 kampe og i stedet tager hans 2 førgående kampe med (4-3 sejr over Sociedad og 3-2 nederlag til Malaga), så har Iker lukket 10 mål ind i sine sidste 13 kampe for klubben.

Derudover skal man også have med, at Iker har haft 2 kampe mod Xativa, 2 kampe mod FCK og 1 "let" Copa del Rey kamp mod Celta Vigo, hvor Diego Lopez har haft kampe mod Barcelona, Atletico og Villarreal.

Det er også noget man skal have med i betragtningen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, JimmyBroe, BBB

12 år 8 måneder siden #1242 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Jaken skrev:

MMM skrev: Fra MisterChip: Ikers seneste 13 kampe for Madrid: 4 mål modtaget. Lopéz seneste 13 kampe for Madrid: 17 mål modtaget.

Hvis det skal være sandt, så er Ikers 14 minutter mod Galatasaray (inden han blev skadet) og 16 minutter mod Valencia (inden han blev sparket af Arbeloa) også taget med, og det er vel ikke helt fair. Hvis man så vælger, at overse de 2 kampe og i stedet tager hans 2 førgående kampe med (4-3 sejr over Sociedad og 3-2 nederlag til Malaga), så har Iker lukket 10 mål ind i sine sidste 13 kampe for klubben.

Derudover skal man også have med, at Iker har haft 2 kampe mod Xativa, 2 kampe mod FCK og 1 "let" Copa del Rey kamp mod Celta Vigo, hvor Diego Lopez har haft kampe mod Barcelona, Atletico og Villarreal.

Det er også noget man skal have med i betragtningen.

Hvis MMM vil pointere, at Iker Casillas er god i de lette kampe, så har han bestemt en pointe.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 8 måneder siden #1243 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 13/14
Helt ærligt, er det ikke lidt irrelevant at se på hvor mange mål de to forskellige målmænd lukker ind? For mig virker det mere væsentligt at kigge på: hvor mange point koster de, altså hvor mange fejl laver de der koster point, og desuden, hvor mange point redder de på klasseredninger. Nu har jeg ikke set en Real-kamp i en måneds tid (udover pokalgyseren i går aftes), så mine holdninger har ikke så meget belæg, udover de referater jeg har set. Men bl.a. mod Osasuna ser jeg da adskillige klasseredninger fra D.L. og mener ikke han kan gøre så meget ved kasserne. Hvis man ikke kan gøre noget ved målet, så kan man ikke gøre noget ved målet, og så tror jeg ikke så meget på at Iker havde taget den, hvis det var ham i stedet.

Der kan selvfølgelig sagtens tales om hvor godt keeperen kommunikerer med sit forsvar, og det er helt sikkert et godt argument, men er det ikke mere spekulationer fra folks side, at Iker har meget bedre styr på sit forsvar end Diego har? Hvor mange ved egentlig noget om det? Oplys mig gerne, jeg er oprigtigt interesseret.

Jeg er i øvrigt overhovedet ikke pro-Lopez, snarere tværtimod, jeg ville pive lidt hvis Iker forlod os, men jeg synes bare argumentet om antal mål i antal kampe er lidt ligegyldigt.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved El Rojo.

12 år 8 måneder siden #1244 af BBB

El Rojo skrev: Der kan selvfølgelig sagtens tales om hvor godt keeperen kommunikerer med sit forsvar, og det er helt sikkert et godt argument, men er det ikke mere spekulationer fra folks side, at Iker har meget bedre styr på sit forsvar end Diego har? Hvor mange ved egentlig noget om det? Oplys mig gerne, jeg er oprigtigt interesseret.

Det er spekulationer. Ingen har i hvert fald kunne give en forklaring tidligere. Min opfattelse er stadig, at det er evner, som nogle brugere har tillagt Iker.

@Jimmy
Baseret på de jokes som der var i går, så var det vist ikke kun én, der havde den opfattelse ;-)

PS. Nu har jeg tømmermænd.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved BBB.

12 år 8 måneder siden #1245 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
Diego Costa nu på 19 mål i La Liga. Imponerende. 23 mål i 22 kampe alt i alt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 8 måneder siden #1246 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Lige så godt Di Marías mål 1-0 og oplæg til 2-1-scoringen var, lige så skidt så han ud ved Valencias 1-1-scoring. Og den efterfølgende chance til Valencia, som kom efter, at han sløsede bolden væk. Hvordan Piatti på 1,65 kan få lov til, at heade den udligning ind for næsen af Ramos, er mig i øvrigt en gåde.

Så elsker jeg Niels Frederiksens udtale af 'Fede's (Federico 'Fede' Cartabia) navn!

12 år 8 måneder siden #1247 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Er vel det samme med di maria og Ramos som altid, sløseri. Man skal efter hånden mange kampe tilbage for at se dem spille med fuld fokus og fornuft.

Stor offside, eller bare min negative holdning igen ;)

12 år 8 måneder siden #1248 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev: Er vel det samme med di maria og Ramos som altid, sløseri. Man skal efter hånden mange kampe tilbage for at se dem spille med fuld fokus og fornuft.

Stor offside, eller bare min negative holdning igen ;)

Nemt at være bagklog bagefter, når man kan se den på TV. Der var offside, men det var lige på et hængende hår. Liniedommeren skal tage afgørelsen på et splitsekund og jeg vil gerne tro, at det var svært for ham at se, for den var tæt. De er næsten på linie og derfor kan jeg heller ikke se, hvordan man kan betegne det som en stor offside, men hvis man udelukkende bedømmer det på TV-billederne (og ser det i bagklogsskabets lys), hvor det i øvrigt ser ud til, at flere Real Madrid-spillere er lige på kanten, så er det selvfølgelig let, at være sofadommer ;))
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved El_Juan.

Leveret af Kunena Forum