Sæsonen 13/14
NDR skrev:
asp3200 skrev: Håber ancelotti snart får øjnene op mht Ramos, virker som om han ingen selv tillid har og mistrives, evt vil væk.
Igen gør nacho det glimrende. Carvajal og Jese viser mere og mere.
Så meget gerne falcao, han kan bruges i chl også. Synes der er synlige drop i benzemas niveau når modstanden er over top 6 i spanien.
Håber på fremskridt efter jule ferien.
Og hvor mange kampe har du set med Falcao iår, og på hvilke kanaler????
Benzema har brug for en Ronaldo som vil spille med ham, fordi så ville han score flere mål, og hans mange gode afleveringer samt hans synlige gode evner til at placere sig på banen er helt på toppen, og kompineret med en Bale samt en Isco er alt hvad vi behøver for at tæve dem alle, men der vil altid være en af disse 4 som på skift enten er lidt nede i niveau eller skadet, men først og fremmest, så kræver det at Ronaldo begynder at tage sig sammen, for ellers, så tror jeg at en anden spiller istedet for Ronaldo kunne være lige så godt.
I den tid Ronaldo sad på bænken og var skadet, der gik det bedre end det har gjort de sidste 2 uger.
Hvis Ancelotti kunne dressere Ronaldo til at spille for holdet og ikke hans egne personlige rekorder, så ville han kunne vinde titlen som verdens bedste fodboldspiller.....som det ser ud nu, der kan han efter min mening kun vinde titlen som en af verdens mest scorende fodboldspiller, og det er noget helt andet.
11 kampe og til det andet... Ingen kommentarer
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El_Juan skrev:
asp3200 skrev: Håber ancelotti snart får øjnene op mht Ramos, virker som om han ingen selv tillid har og mistrives, evt vil væk.
Igen gør nacho det glimrende. Carvajal og Jese viser mere og mere.
Så meget gerne falcao, han kan bruges i chl også. Synes der er synlige drop i benzemas niveau når modstanden er over top 6 i spanien.
Håber på fremskridt efter jule ferien.
1) Om Ramos: "He is not on his best form, but I think he should be worked on and improved because his possibilities are immense. He is physically and mentally very strong but he is going through a dip".
Længere er den ikke. Han må forbedre sig. Der er ingen tvivl om hans kvaliteter. Men han skal finde sig selv igen. Lige nu er Pepe nummer et og Ancelotti ville foretrække ham og Varane inde centralt. Ramos skal dog nok komme tilbage på sit vanlige niveau igen.
2) Hvad skal Real Madrid med Falcao? Du må forstå to ting. For det første, så mangler Real Madrid ikke målscorere. Slet ikke med Cristiano og Bale på holdet. For det andet, så er Benzema ikke en typisk 9'er. Han falder ned, deltager i det opbyggende spil og skaber plads til og assisisterer Cristiano, hvorfor Cristiano naturligvis foretrækker ham som frontangriber.
Der er ingen pointe i, at gøre Benzema til andenangriber på bekostning af f.eks. Falcao. Det er to vidt forskellige spillere. En spiller som Falcao, der har sine styker i boksen, vil ikke, på samme måde som Benzema, falde ned og deltage i spillet og frem for alt skabe plads til og assistere Cristiano Ronaldo. Det vil være Benzema/Higuaín om igen. Og det gavner ikke nødvendigvis Benzema. Med mindre man kan gøre som i mesterskabssæsonen, men det mener jeg ikke er holdbart i længden.
Jeg ser to scenarier. Enten henter man en typisk 9'er, for at have en der er anderledes end Benzema, til at supplere ham. Men der er Morata (og Jesé) allerede til rådighed. Så er spørgsmålet, om man skal leje Morata ud eller sælge ham, for at bringe en mindre profileret angriber ind som backup til Benzema. Men hvad gavn gør det. Så kan Morata være et lige så godt alternativ. Problemet med Morata er, at han er blottet for selvtillid lige nu. Der skal bankes noget selvtillid ind i knægten og det kommer, når målene kommer.
Den anden mulighed er at hente en mindre profileret angriber, der minder mere om Benzema. En der ligeledes falder ned og deltager i det opbyggende spil. Hvem end det skulle være. Der foretrækker jeg dog personligt, at man beholder Morata, som bringer noget andet end Benzema. Han er mere boksspiller end franskmanden. Hvilket i øvrigt ligeledes gør sig gældende for Jesé, der er lidt mere som f.eks. Alexis eller Pedro, med sin fart, som giver muligheden for, at true i bagrummet.
PS. Andre har nævnte Agüero som en mulighed, men de fleste glemmer, at han ligeledes - akkurat som Falcao - er en typisk 9'er og har sine styrker i boksen. Sjovt nok er det Negredo, der for Manchester City, er ham der falder ned og deltager i spillet, ikke Agüero: "I think that if Alvaro Negredo plays he could perhaps play a little bit deeper because Sergio Aguero is more of a number nine than Negredo, even though he is shorter. Negredo can intervene in the build-up and assist, whereas Aguero is more dangerous in the box".
Jeg behøver ikke forstå noget El juan. Jeg har min mening om falcao, han kan sagtens deltage som benzema gør det, har han gjort for alle hold. Gider ikke ud i den lange diskussion med dig, har ikke tid til det.
"[...] han kan sagtens deltage som Benzema gør det, har han gjort for alle hold."
Nej. Simple as that. Han er ikke den type spiller. Og det er ikke noget han har gjort for alle hold. Hverken for Porto, Atlético eller Monaco. Hvis man tror andet, bilder man sig noget ind. Det er netop en af de få ting han er blevet en anelse kritiseret for. Han deltager meget lidt i det opbyggende spil uden for modstanderens felt.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
falle skrev: 1. Du siger at Isco er ufarlig og at du savner Özil. Isco blev aldrig købt som en erstatning for Özil - Isco var det første indkøb i sommers, Özil var det sidste salg inden lukketid, og der er flere årsager bag salget; Isco var IKKE én af dem
Alt hvad du siger i dit indlæg er korrekt bortset fra denne.
Når en klub går et sommertransfer i møde, så skal der skiftes ud på nogle pladser. Man bytter ikke en angriber for en forsvarsspiller eller en målmand for en højre back. Nej man bytter ud på pladser således at man har nogenlunde en lignende trup efter sommeren. Sommeren skal ses som helhed og derfor er det 100 % sikkert at Özil ikke var blevet solgt, hvis Isco ikke var blevet købt.
Perez foretog sig hans nye strategi der lød på noget i retning af verdensstjerner + de bedste unge spanske spillere. Isco skulle til klubben. Hvor spiller Isco på banen? Ud med Özil. Der var længe snak om di Maria men han overpræsterede og viste vilje til at blive i klubben i modsætning til Özils lade attitude over sommeren, så det blev Özil der blev solgt, fordi Isco kom til klubben.
Bale har intet med Özil salget at gøre. Tidspunkt for salg og køb er irrelevant. Alt andet du skrev i dit indlæg var skærende korrekt.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Bale har intet med Özil salget at gøre. Tidspunkt for salg og køb er irrelevant. Alt andet du skrev i dit indlæg var skærende korrekt.
Alt hvad du siger i dit indlæg er korrekt bortset fra denne ;-))
Kan du huske hvad nogle af tilskuerne råbte, da Bale blev præsenteret? Dertil vil jeg godt minde om, at Real Madrid nærmest holdt auktion på Özil og Di María. Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem så markant et køb (Bale) og så markant et salg (Özil). Du siger i øvrigt, at tidspunktet er irrelevant, men så er det påfaldende, at det nærmest faldt i hak på noget nær samme tid. Jeg tvivler på, at det er tilfældigheder. Vi taler om markante summer. Om store spillere. Det efterlades ikke til tilfældighederne :-)
El_Juan skrev: Det er simpelt. Benzema er ikke en boksspiller og en typisk 9'er som Falcao. Falcao går ikke ned og deltager i det opbyggende spil på samme måde som Benzema. Modsat Benzema, har Falcao sine styrker i boksen. Længere er den egentlig ikke. Kig lidt på karakteristika.
"[...] han kan sagtens deltage som Benzema gør det, har han gjort for alle hold."
Nej. Simple as that. Han er ikke den type spiller. Og det er ikke noget han har gjort for alle hold. Hverken for Porto, Atlético eller Monaco. Hvis man tror andet, bilder man sig noget ind. Det er netop en af de få ting han er blevet en anelse kritiseret for. Han deltager meget lidt i det opbyggende spil uden for modstanderens felt.
Okay, du ved alt.
- falle
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
falle skrev: 1. Du siger at Isco er ufarlig og at du savner Özil. Isco blev aldrig købt som en erstatning for Özil - Isco var det første indkøb i sommers, Özil var det sidste salg inden lukketid, og der er flere årsager bag salget; Isco var IKKE én af dem
Alt hvad du siger i dit indlæg er korrekt bortset fra denne.
Når en klub går et sommertransfer i møde, så skal der skiftes ud på nogle pladser. Man bytter ikke en angriber for en forsvarsspiller eller en målmand for en højre back. Nej man bytter ud på pladser således at man har nogenlunde en lignende trup efter sommeren. Sommeren skal ses som helhed og derfor er det 100 % sikkert at Özil ikke var blevet solgt, hvis Isco ikke var blevet købt.
Perez foretog sig hans nye strategi der lød på noget i retning af verdensstjerner + de bedste unge spanske spillere. Isco skulle til klubben. Hvor spiller Isco på banen? Ud med Özil. Der var længe snak om di Maria men han overpræsterede og viste vilje til at blive i klubben i modsætning til Özils lade attitude over sommeren, så det blev Özil der blev solgt, fordi Isco kom til klubben.
Bale har intet med Özil salget at gøre. Tidspunkt for salg og køb er irrelevant. Alt andet du skrev i dit indlæg var skærende korrekt.
Under alle omstændigheder er jeg ikke utilfreds med salget af ham. Özil havde ligeså mange gode dage som dårlige, og derfor begræder jeg ikke salget af ham, selvom jeg var altså stor fan af ham.
Med til historien var også hans* mulige latterlige, høje lønkrav, som ikke blev accepteret og dermed pressede sig selv ud af klubben. Jeg ved godt at han efterfølgende beklagede sig over mangel på tillid fra træner og præsident, men i de foregående år havde han ikke konkurrence på pladsen (dermed 100% tillid) og havde nedadgående form i 2012/2013 og slutter så af i sommeren med at kræve mere i løn. Som præsident ville jeg da heller ikke belønne en spiller, som præsterer dårligere og dårligere med en stor pose penge. Efter hans kommentarer om manglende opbakning fyrer han sjovt nok hans far, som var hans agent, og som stod bag hele dette.
Özil kan kun takke sig selv for hele problematikken. Han havde 100% opbakning indtil hans urimelige krav overfor klubben og det var vel dråben, og så kommer hans undskyldninger bagefter.
*farens krav.
EDIT: Skal vi ikke bare droppe Özil-diskussionen? Han er solgt, og vi skal videre ;)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
El_Juan skrev: Kan du huske hvad nogle af tilskuerne råbte, da Bale blev præsenteret?
Irrelevant hvad tilskuerne tænkte.
El_Juan skrev: Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem så markant et køb (Bale) og så markant et salg (Özil).
Kilde?
El_Juan skrev: Du siger i øvrigt, at tidspunktet er irrelevant, men så er det påfaldende, at det nærmest faldt i hak på noget nær samme tid. Jeg tvivler på, at det er tilfældigheder. Vi taler om markante summer. Om store spillere. Det efterlades ikke til tilfældighederne :-)
Intet er efterladt til tilfældighederne. Det nærmeste vi kommer på en tilfældighed her er hvem der ønsker at betale for Özil, fordi Real Madrid havde solgt ham til næsten hvem som helst fra Premier League. Nej som du også selv har sagt utallige gange her på forum så var det Perez's handel af Bale der startede lavinen af handler denne sommer men inden da blev Isco købt og han spillede Özil af holdet. I hvert fald sin yndlingsposition. Dermed testede man Özil på højrekanten hvilket ikke var nogen succes og da di Maria blev og kæmpede røven ud af bukserne samt jævnligt kyssede den hvide trøje under kampene, så var det klart at det var manden med den lade attitude, der gik og sparkede til tingene som han blev skiftet ud, der skulle sælges.
Isco ind, Özil ud.
Jeg er stadig fan af Özil men jeg har altid syntes, at han var overvurderet. Han er verdensklasse men ikke helt så meget som nogle få folk har gjort ham til. Han er i hvert fald top 10 på sin position og så er der heller ikke sagt for meget.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Club publicly announces membership conditions
Real kick-starts its new fans' south stand project
Real Madrid has publicly unveiled the conditions for joining the club's new 'fans' south stand' at the Santiago Bernabéu, which is to be located where Real's radical 'Ultras Sur' fans stood until recently. These season tickets will be offered to Real fans aged between 16 and 35 and application for membership closes on 15th January.
Future members of the new youth stand will be required to attend a certain number of games. The club will reserve the right to withdraw the season tickets of fans that miss three consecutive games or five alternate matches.
Season tickets for the youth stand, unlike others around the ground will be non-transferable. There will only be an option to sell them through the club up to 48 hours before matches.
Tickets will be valid for one season and holders will have to commit to the club's youth stand's attendance conditions.
Fra MARCA (www.marca.com/2013/12/26/en/football/rea...drid/1388085492.html)
- Ikertheman
- Gæst
-
Vi skyder det nye år ind med denne lækre basse fra Morata!
Jeg mener da i hvert fald at det skulle være færdigt til her engang i januar.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.