Sæsonen 13/14
asp3200 skrev: Problemet er bare at han har ret Siempre. De vinder intet i år med den stabilitet som er vist i de foregående kampe.
Jeg håber dog de vinder titler alligevel.
Tror først på de store titler næste sæson, når Isco, Bale, Lllarra er fuldt integreret. Til den tid bør der også være fuld styr på Ancelotti's systemer og spil forståelsen mellem alle spillere.
Håber dog at jeg modbevises af CHL succes = finale sejr og at vi vinder ligaen i år.
Jeg tror nu bare, at Siempre påpegede en selvmodsigelse:)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
asp3200 skrev: Jo jo, men god diskussion alligevel ikke. Tror du vi vinder noget M_Linding i år?, altså vi har jo vundet vores væddemål med Dios omkring Jese ;D
Alt kan ske, da holdet er kommet længere end hvad jeg ville have troet for 3 måneder siden.
Men nej - Mine titelforventninger ligger primært i 2015. Men jeg er som sagt meget positiv omkring dette hold;)
Når det så er sagt, så er der stadig gode muligheder i La Liga og CDR. Og selvom mange vil mene at Bayern er for stærke, så ved vi jo reelt ikke hvordan Ancelotti vil/kan tackle Pep's tiki-taka..
- El Galactico
- Gæst
-
Marcelo og Carvajal skal have Arbeloas fantastiske blik for defensiven, og stadig være så dygtige den anden vej.
Problemet med Marid er at vi lader modstanderne spille deres spil, hvor vi afventer for længe, og det er vi blevet straffet på flere gange, hvor vi også har tabt en del vigtige point. Det er vigtigt at de bliver presset højt, hvor de bliver forvirret, og det er enhver klub.
Vi har også brug for en angriber istedet for Morata. Jeg syntes at jese skulle tage toppen, nu hvor ham og Benz skifter.
Hvorfor bruge en halv milliard igen på en verdensklasse angriber når vi har Jese og Benzema, som stadig er 20 og 26 år?
Nok er der mange der ikke er så glade for benzema, men han er nok den bedste angriber som har et godt overblik for spillet og lægger op til rigtig mange chancer for hans hold kammerater. Han er min yndling i Real, da han har været meget udskældt, hvor jeg har været en af dem som har støttet ham.
Det er selvfølgelig min mening...
Han har gennemsnitligt scoret i hver anden kamp, hvilket ikke er dårligt…
Der skal bare strammes op i den defensiv, og Ilarra skal også træde i karakter og prøve at lave nogle flere diagonale bolde fremad på banen, i stedet for at spille den til en sidemand konstant. Vi har ikke givet 300 mio for at han kan lave sådan nogle korte afleveringer, men og så lange flotte drives, som vores fantastiske Alonso, som vi er så glade for. Den mand gør sine holdkammerater så trygge bare ved at være på banen og skabe så meget stabilitet på midtbanen og defensiven.
Ilarra har spillet godt, ja, men har overhovedet ikke overbevist mig i forhold til dengang hvor alonso kom og tog over på midtbanen.
El Galactico skrev: Hvorfor bruge en halv milliard igen på en verdensklasse angriber når vi har Jese og Benzema, som stadig er 20 og 26 år?
Fordi ingen af de to er deciderede verdensklasse angribere.
El Galactico skrev: Nok er der mange der ikke er så glade for benzema, men han er nok den bedste angriber som har et godt overblik for spillet og lægger op til rigtig mange chancer for hans hold kammerater. Han er min yndling i Real, da han har været meget udskældt, hvor jeg har været en af dem som har støttet ham.
Hvis vi ser bort fra, at han er din yndling, fordi han har været meget udskældt (...), så er han ikke den bedste angriber. Han er heller ikke den bedste angriber og med et overblik over spillet. Han er heller ikke den bedste angriber, med et overblik over spillet og evner i småspillet. Han er heller ikke den bedste angriber, med et overblik over spillet, evner i småspillet og en stor næse. Han er heller ikke den bedste angriber, med et overblik over spillet, evner i småspillet, en stor næse og den bedste løsning for Real Madrid lige nu. Han er dog den bedste angriber, med et overblik for spillet, evner i småspillet, en stor næse og den bedste løsning Real Madrid har til rådighed lige nu.
Jeg kunne nævne tre angribere i Frankrig, som med afstand er bedre end Benzema. Derudover kunne jeg nævne to til tre stykker fra den italienske, den tyske og den engelske liga, som vi ville kunne bruge.
At han har scoret i 50% af sine kampe betyder meget, meget, meget lidt når man ser på antallet af store chancer, som han har misbrugt. Özil fik prygl for hans misbrug i sidste CdR finale, men jeg vil vove den påstand, at hvis Benzema havde været mere skarp foran mål, så havde vi hentet ligaen i 10/11 sæsonen. Han er ubetinget den offensive spiller på holdet, som kan frustrere mig mest - langt foran dí María og "dårlige Ronaldo" (når han har de virkelig dårlige dage).
- El Galactico
- Gæst
-
Ja, han brænder mange chancer, men score stadig og lægger op til mål. Han deltager også i kombinations spillet når de angriber. Han lægger op til mange mange mål, som ingen angribere normalt gør. Han mangler skarpheden ja, men gør det fint.
Og kan du lige nævne de spiller fra Frankrig, Italien osv?
El Galactico skrev: Og kan du lige nævne de spiller fra Frankrig, Italien osv?
Cavani, Ibrahimovic og Falcao i Frankrig er vel alle bedre deciderede angribere end Benzema.
Higuaín og til dels Llorente og Tevez i Italien mener jeg også er bedre. Balotelli kan man vel også diskutere om han ikke ville passe godt ind i Madrid.
Og toppen af toppen som jeg ser det lige nu befinder sig i England, Suarez (især) og Agüero. Og så er der naturligvis også polakken i Dortmund.
Men jeg har også før erkendt en vis form for forudindtagethed i forhold til vores allesammens franskmand, der ikke lader til at kunne slette 3+ års elendigheder i mine øjne.
DC19
El Galactico skrev: Ja, han brænder mange chancer, men score stadig og lægger op til mål. Han deltager også i kombinations spillet når de angriber. Han lægger op til mange mange mål, som ingen angribere normalt gør. Han mangler skarpheden ja, men gør det fint.
Og kan du lige nævne de spiller fra Frankrig, Italien osv?
Hvordan kan en angriber, som "mangler skarpheden" gøre det fint?
Zlatan, Cavani, Falcao i Frankrig. Lewandowski, Agüero, Suarez, RvP er andre eksempler*. Alternativt kunne man gå efter en type som Llorente eller Dzeko uden dog at gå efter de to, men blot kigge efter en stærk targetman, som kan bruge låget - en 10 år yngre Didier Drogba ville være perfekt. Hvis man ikke går efter dette, så skal man gå efter en falsk 9'er.
*Jeg er klar over, at den ene er i 'scoringskrise' og den anden er skadet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
MMM skrev: Ramos første gule kort mod Osasuna er blevet trukket tilbage og han vil være til rådighed mod Valencia.
Det manglede edderdjævlme oz bare. Selv en blind mand ku ved første øjekast se at der ik engang var frispark i situationen. Fint at trække kortet tilbage - mon man oz tilbagefører de 2 mistede point ;-P
Altså hvilken angriber gør Real Madrid bedst. Er det den stationære type, som oftest er og finde i boksen á la Falcao, eller er det ham, som jævnligt deltager i opspillet, trækker ned i banen, og efterlader et hul bag sig?
Det er lidt ligesom den gamle sang om gode forsvarspillere. Hvad nytter det og have verdens bedste forsvarspiller, hvis han spiller i Barcelona, og er langsommere end langsom? Slå en lang bold over ham, og så bliver han udstillet som en kegle.
Godt nok er metaforen forklaret med egne ord, men kan simpelthen ikke huske navnet på træneren, som engang sagde det for små 10-12 år siden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- El Galactico
- Gæst
-
Så det er to forskellige ting. Dem du har nævnt er dem som afgøre kampene, ligesåvel spm Cristiano gør for os.
Zlatan for PSG
Higuian i Napoli
Suarez i Liverpool
Aguero i City
Van persie i United
Ronaldo i Madrid
Messi i Barcelona
Balotelli i Milan
Tevez i Juventus
Giroud i Arsenal
Alle de her spillere, er dem som holdkammeraterne er mest opmærksomme på. Så det er lidt anderledes, nu hvor Ronaldo overskygger Benzema, da han absolut er stjernen og den højest lønnede i verden. Benzema tjener også meget mindre i forhold til de andre stjerner som næsten alle tjener omkring 70 mio kr eller mere (pånær higuain og måske Tevez)