Sæsonen 13/14

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #1261 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14
God 1. halvleg. Gode kombinationer, godt presspil, og vi var fuldstændig i kontrol. Jeg savner dog, at vi scorer på nogle flere chancer.

Ramos er igen i dag direkte elendig. Han sover på dødboldene og bliver overmatchet fysisk, men også hans afleveringer er nogle gange irriterende at se på. Foran ham står Modric og Alonso helt frie, men alligevel vælger han at slå den lange, selvom de to midtbanespillere kan slå dem i verdensklasse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 8 måneder siden #1262 af NDR
Besvaret af NDR på emne Sæsonen 13/14
Ja, forbandet at Ronaldo ikke vil spille den fucking bold i de sidste sekunder, så kunne Benzema også have kommet på scoringstavlen idag, og det kunne han også sidste weekend, men hvis Ronaldo ikke vil af med bolden, så mister vi 2 mål i hver eneste kamp..................Jeg savner Bale og Benzema sammen idag, for Ronaldo vil ikke andre end sig selv

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #1263 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Det har han da i den grad. Han spillede sikkert i dag, og jeg synes han gjorde det godt. Ikke spektakulært, men han holdte godt på bolden og fordelte spillet godt. Du kan allerede se det nu, det er næsten kun Valencia der har bolden. Vi bliver kørt over på midten, da vi mangler en spiller der. Di Maria er usynlig.

Jesé din dejlige dreng!!!!!

Jeg ved ikke om han var usynlig, men han var i hvert fald elendig igen i dag. Der er sgu alt for langt mellem snapsene. Godt nok har han to gode aktioner, men så har han 20 dumme boldtabe, hvor det ene sagtens kunne have resulteret i et mål i den anden ende.

12 år 8 måneder siden #1264 af Raúl Madrid
Besvaret af Raúl Madrid på emne Sæsonen 13/14
Så irriterende når Ronaldo laver disse egoistiske træk som han har for vane engang imellem. (Episoden til sidst)
Måske er det derfor mange betegner Messi som værende bedre, fordi den havde Messi omsat til mål, for han havde sgu spillet den bold til en fri mand, istedet for en håbløs afslutning

12 år 8 måneder siden #1265 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Håber ancelotti snart får øjnene op mht Ramos, virker som om han ingen selv tillid har og mistrives, evt vil væk.

Igen gør nacho det glimrende. Carvajal og Jese viser mere og mere.

Så meget gerne falcao, han kan bruges i chl også. Synes der er synlige drop i benzemas niveau når modstanden er over top 6 i spanien.

Håber på fremskridt efter jule ferien.

12 år 8 måneder siden #1266 af NDR
I er hurtige til at falde i svime over en Jese som kommer ind og skal spille med og imod nogle spillere som allerede har spillet i næsten 1,5 time, og det skud på mål som gav mål var svineheldig, for helt sikkert en af dem målmanden hos Valencia vil bande over længe. Hold kæft et ramaskrig hvis Lopez eller Casillas ikke havde taget den bold.

Jese mangler meget, men det venter vi gerne på.
Di Maria lavede et godt mål som kan bruges til at opveje for alle hans boldtab og fejlafleveringer, og så var han iøvrigt temlig dårlig til dem der ikke lagde mærke til det.

Modric, Alonso, Arbeloa var gode idag.

12 år 8 måneder siden #1267 af NDR

asp3200 skrev: Håber ancelotti snart får øjnene op mht Ramos, virker som om han ingen selv tillid har og mistrives, evt vil væk.

Så meget gerne falcao, han kan bruges i chl også. Synes der er synlige drop i benzemas niveau når modstanden er over top 6 i spanien.

Og hvor mange kampe har du set med Falcao iår, og på hvilke kanaler????
Benzema har brug for en Ronaldo som vil spille med ham, fordi så ville han score flere mål, og hans mange gode afleveringer samt hans synlige gode evner til at placere sig på banen er helt på toppen, og kompineret med en Bale samt en Isco er alt hvad vi behøver for at tæve dem alle, men der vil altid være en af disse 4 som på skift enten er lidt nede i niveau eller skadet, men først og fremmest, så kræver det at Ronaldo begynder at tage sig sammen, for ellers, så tror jeg at en anden spiller istedet for Ronaldo kunne være lige så godt.

I den tid Ronaldo sad på bænken og var skadet, der gik det bedre end det har gjort de sidste 2 uger.
Hvis Ancelotti kunne dressere Ronaldo til at spille for holdet og ikke hans egne personlige rekorder, så ville han kunne vinde titlen som verdens bedste fodboldspiller.....som det ser ud nu, der kan han efter min mening kun vinde titlen som en af verdens mest scorende fodboldspiller, og det er noget helt andet.

12 år 8 måneder siden #1268 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

NDR skrev:

asp3200 skrev: Håber ancelotti snart får øjnene op mht Ramos, virker som om han ingen selv tillid har og mistrives, evt vil væk.

Benzema har brug for en Ronaldo som vil spille med ham, fordi så ville han score flere mål, og hans mange gode afleveringer samt hans synlige gode evner til at placere sig på banen er helt på toppen, og kompineret med en Bale samt en Isco er alt hvad vi behøver for at tæve dem alle, men der vil altid være en af disse 4 som på skift enten er lidt nede i niveau eller skadet, men først og fremmest, så kræver det at Ronaldo begynder at tage sig sammen, for ellers, så tror jeg at en anden spiller istedet for Ronaldo kunne være lige så godt.

I den tid Ronaldo sad på bænken og var skadet, der gik det bedre end det har gjort de sidste 2 uger.
Hvis Ancelotti kunne dressere Ronaldo til at spille for holdet og ikke hans egne personlige rekorder, så ville han kunne vinde titlen som verdens bedste fodboldspiller.....som det ser ud nu, der kan han efter min mening kun vinde titlen som en af verdens mest scorende fodboldspiller, og det er noget helt andet.

Åh nej............facepalm............åh nej, åh nej, nej, nej, bare NEJ!!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 8 måneder siden #1269 af NDR

Siempre Madrid skrev:

NDR skrev:

Åh nej............facepalm............åh nej, åh nej, nej, nej, bare NEJ!!!

Facepalm, ja....kom nu for fanden!! det går ikke, det er hver ENESTE gang c7 smider sikre bolde væk......og nej, jeg vil ikke af med ham, han er suveræn, men han trænger til en røvfuld!! for det kan han gøre bedre!!

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #1270 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 13/14

falle skrev:

Raúl 7 skrev: Isco er hamrende ufarlig. Han er ikke en trussel for modstanderne overhovedet. Lige nu savner jeg Ozil. Omend han også havde dårlige dage og lange nætter med fest.

Jeg kan stadig ikke forstå dem der mener at Benzema og Lopez har en plads på det her hold.

Hvis du savner Özil ligenu så savner jeg Figo. Kom nu videre ;)

Og Benzema spiller ligenu simpelthen i mangel af bedre.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal komme videre.

Grunden til at vi aldrig vinder en skid, er at vi hele tiden ændrer på holdet. Jeg savner La Ligas største assist-mager, er det så underligt? Isco bliver sikkert en fin spiller på sigt, men lige nu fungerer han ikke. Og nu er skibet sejlet. La Liga er i hænderne på Atletico og Barca. Men næste sommer køber vi jo bare nogle flere spillere + ny træner, som så skal buge tid på at blive spillet sammen. Og inden de når at blive det, så er de andre hold stukket af. Samme historie hvert år. Hvorfor vandt vi mesterskabet i Mou's 2. sæson? Fordi truppen stort set var den samme som året før.

Jeg kan ikke se at udskiftningen af Ozil med Isco har gjort os bedre, tvæt imod.

12 år 8 måneder siden #1271 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

1) Om Ramos: "He is not on his best form, but I think he should be worked on and improved because his possibilities are immense. He is physically and mentally very strong but he is going through a dip".

Længere er den ikke. Han må forbedre sig. Der er ingen tvivl om hans kvaliteter. Men han skal finde sig selv igen. Lige nu er Pepe nummer et og Ancelotti ville foretrække ham og Varane inde centralt. Ramos skal dog nok komme tilbage på sit vanlige niveau igen.

2) Hvad skal Real Madrid med Falcao? Du må forstå to ting. For det første, så mangler Real Madrid ikke målscorere. Slet ikke med Cristiano og Bale på holdet. For det andet, så er Benzema ikke en typisk 9'er. Han falder ned, deltager i det opbyggende spil og skaber plads til og assisisterer Cristiano, hvorfor Cristiano naturligvis foretrækker ham som frontangriber.

Der er ingen pointe i, at gøre Benzema til andenangriber på bekostning af f.eks. Falcao. Det er to vidt forskellige spillere. En spiller som Falcao, der har sine styker i boksen, vil ikke, på samme måde som Benzema, falde ned og deltage i spillet og frem for alt skabe plads til og assistere Cristiano Ronaldo. Det vil være Benzema/Higuaín om igen. Og det gavner ikke nødvendigvis Benzema. Med mindre man kan gøre som i mesterskabssæsonen, men det mener jeg ikke er holdbart i længden.

Jeg ser to scenarier. Enten henter man en typisk 9'er, for at have en der er anderledes end Benzema, til at supplere ham. Men der er Morata (og Jesé) allerede til rådighed. Så er spørgsmålet, om man skal leje Morata ud eller sælge ham, for at bringe en mindre profileret angriber ind som backup til Benzema. Men hvad gavn gør det. Så kan Morata være et lige så godt alternativ. Problemet med Morata er, at han er blottet for selvtillid lige nu. Der skal bankes noget selvtillid ind i knægten og det kommer, når målene kommer.

Den anden mulighed er at hente en mindre profileret angriber, der minder mere om Benzema. En der ligeledes falder ned og deltager i det opbyggende spil. Hvem end det skulle være. Der foretrækker jeg dog personligt, at man beholder Morata, som bringer noget andet end Benzema. Han er mere boksspiller end franskmanden. Hvilket i øvrigt ligeledes gør sig gældende for Jesé, der er lidt mere som f.eks. Alexis eller Pedro, med sin fart, som giver muligheden for, at true i bagrummet.

PS. Andre har nævnte Agüero som en mulighed, men de fleste glemmer, at han ligeledes - akkurat som Falcao - er en typisk 9'er og har sine styrker i boksen. Sjovt nok er det Negredo, der for Manchester City, er ham der falder ned og deltager i spillet, ikke Agüero: "I think that if Alvaro Negredo plays he could perhaps play a little bit deeper because Sergio Aguero is more of a number nine than Negredo, even though he is shorter. Negredo can intervene in the build-up and assist, whereas Aguero is more dangerous in the box".
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved El_Juan.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #1272 af falle
Besvaret af falle på emne Sæsonen 13/14

Raúl 7 skrev:

falle skrev:

Raúl 7 skrev: Isco er hamrende ufarlig. Han er ikke en trussel for modstanderne overhovedet. Lige nu savner jeg Ozil. Omend han også havde dårlige dage og lange nætter med fest.

Jeg kan stadig ikke forstå dem der mener at Benzema og Lopez har en plads på det her hold.

Hvis du savner Özil ligenu så savner jeg Figo. Kom nu videre ;)

Og Benzema spiller ligenu simpelthen i mangel af bedre.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal komme videre.

Grunden til at vi aldrig vinder en skid, er at vi hele tiden ændrer på holdet. Jeg savner La Ligas største assist-mager, er det så underligt? Isco bliver sikkert en fin spiller på sigt, men lige nu fungerer han ikke. Og nu er skibet sejlet. La Liga er i hænderne på Atletico og Barca. Men næste sommer køber vi jo bare nogle flere spillere + ny træner, som så skal buge tid på at blive spillet sammen. Og inden de når at blive det, så er de andre hold stukket af. Samme historie hvert år. Hvorfor vandt vi mesterskabet i Mou's 2. sæson? Fordi truppen stort set var den samme som året før.

Jeg kan ikke se at udskiftningen af Ozil med Isco har gjort os bedre, tvæt imod.

Din problemstilling er umulig, ubrugelig og uduelig. Det svarer til at fordi det blæser lidt i Danmark, så sner det i Australien. Det er nemlig defensiven der halter; offensiven er ligeså god som i 11/12 sæsonen.

1. Du siger at Isco er ufarlig og at du savner Özil. Isco blev aldrig købt som en erstatning for Özil - Isco var det første indkøb i sommers, Özil var det sidste salg inden lukketid, og der er flere årsager bag salget; Isco var IKKE én af dem.
2. Du har allerede draget den konklusion af alt er tabt på nuværende tid. Så du selv Barcelonas og Atleticos resultater i sidste runde? De havde ligeså store problemer som Real Madrid. På sigt skal de nok smide point.
3. Du nævner selv at vi allerede fra næste sæson skal til at investere i nye spillere samt træner, men nævner i samme omgang Mourinhos anden sæson som eksempel på at det er godt at man fortsætter med samme spillere/trænere. Jeg har her tilladt mig at ridse en gennemgang af Mourinhos første sæson kontra Ancelottis ditto efter 17 spillerunder.

2010/2011:
Scoret 41 mål, 14 mål gået ind. Vundet 14 kampe, 1 nederlag og 2 uafgjorte. Gået fra banen 3 gange uden mål. Resultat: 44 point.

2013/2014:
Scoret 49 mål, 21 mål gået ind. Vundet 13 kampe, 2 nederlag og 2 uafgjorte. Gået fra banen 1 gang uden mål. Resultat 41 point.

Ud fra dette kan man konkludere at man IKKE lider af Özil-mangel. Vi scorer flere mål, men lader også flere gå ind. Der hvor der skal arbejdes er 100% i forsvaret. Måske Ancelotti har roteret og prøvet for meget i den kæde, men de mange, mange skader i forsvaret og fraværet af Alonso til dels har sandelig ikke hjulpet på det og er måske i virkeligheden eneste grund til alle de eksperimenter.

Vores eneste nederlag i sæsonen er også kun de to dukse, som står bag, og så stærke som Atletico har været og sådan som man kender Barcelona, så er der egentligt ikke meget i vejen for at et Real Madrid hold som er et work in progress taber MARGINALT til dem.

DERFOR: Slå koldt vand i blodet. Projekt Ancelotti skal nok slå til hvis man giver det lidt tid. Jeg lover dig personligt at man ikke skifter halvdelen af holdet ud til sommer eller henter ny træner.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved falle.

Leveret af Kunena Forum