Sæsonen 13/14

13 år 3 uger siden #229 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Bortset fra de tre points, så var det ikke en god kamp. Så kort kan det egentlig siges. Spillet fungerede ikke rigtigt og det efterlader fortsat meget tilbage at ønske. Der var ikke rigtig nogen struktur over spillet, usikkerheden var til at spore, flere af spillerne virkede fraværende og der manglede gejst og aggressivitet. Og MÅL!

Marcelo var klart Real Madrids bedste. Og det var dejligt at se ham tilbage i det spillehumør. Ellers bar de fleste spilleres indsats præg af usikkerheden og den manglende struktur. Rettere sagt; kollektivets fravær. Diego López så nervøs ud (især i starten), forsvaret så skidt ud i perioder - bortset fra Marcelo - midtbanen hang ikke sammen, det offensive spil flød ikke rigtig og en angriber af Benzemas kaliber, må selvfølgelig ikke stå offside så mange gange.

Der er fortsat meget at arbejde med. Men andet ville måske nok være mærkeligt. Det vigtigste er de tre points. Og så kan man glæde sig over, at Marcelo - forhåbentlig - er tilbage ved sit gamle jeg, mens Isco headede sig ind i hjertet på alle Madridistas. Den knægt bliver uden tvivl en publikumsfavorit!

Ellers skal der lyde en stor ros til Betis, som spillede en god kamp med masser af mod og vilje. De turde spille, de turde holde fast i bolden og de turde stå forholdsvis højt med bagkæden. De imponerede mig. Især fordi de nærmest stillede med et helt nyt hold, med undtagelse af forsvaret. En understregning af, hvor dygtig en træner Pepe Mel egentlig er. Han holder fast i konceptet.

Nu er vi på tavlen og det skal selvfølgelig følges op med yderligere tre points i den svære udebanekamp mod Granada næste mandag. Granada, som vandt deres første kamp her til aften, 2-1 ude over Osasuna. Det bliver heller ikke nogen let kamp. Og jeg håber de fleste herinde lærte af denne kamp, at man ikke skal tage noget forgivet og forvente lutre 6-1-sejre hver gang.

Edit: Så er vi trods alt danskere og der skal med rette lyde en stor ros til Betis' danske keeper, Stephan Andersen. Den danske landsholdsmålmand fik en rigtig fin debut. Der var ikke meget 'butter fingers' over den indsats! ;-)
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Hugol, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #230 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Sæsonen 13/14
Lopez 6
Carvajal 7 ( var for meget alene på højrekanten(angreb))
Pepe 7(ikke hans opgave at føre bolden op fra forsvaret til angrebet)
Ramos 6(skyld i målet)
Marcelo 9 <3
Khedira 5 (fylder alt for meget i det offensive/ klarer ikke sin defensive pligter idag)
Modric 7( fin fordeling/ dog dårlig positionering)
Özil 6 ( skyd nu på mål!, lod Carva være alene på kanten)
Isco 8,5 (flot debut, virkede tændt)
Ronaldo( (den rigtige!) havde en tydelig off day, intet virkede, skulle have spillet helt fri Benze i en situation istedet for at afslutte)
Benze 6 (uden målet havde han fået 4, og det er færre end de gange han var off-side)

Ancelotti 6 ( der skal styr på det forsvar, kommunikationen på banen var under al kritik, midtbanen skal være på midtbanen og ud til kysten for at få skyllet øjet i lidt saltvand) så også lidt træt ud, mon sengen var hård på Valdebas?

1-10
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved LaDecima. Begrundelse: Forkert karakter

13 år 3 uger siden #231 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Mathiaska

13 år 3 uger siden #232 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

Hugol skrev:

asp3200 skrev: Modric 6, den er jeg godt nok uenig i. Eneste på midten som holdt okay niveau.

Carvajal 8... Hahahaha :)

Ha Carvajal var en af kampens bedste idag

Hugol, det kan du seriøst ikke mene. Ved godt du elsker ham, men han tågede rundt og kunne have været skyld i 2 mål.

Jo det kan jeg fordi jeg har et andet syn på kampen og ikke kun bogstavligt talt. Carvajal havde stor indflydelse i spillet både med og ude bold, han havde nogle fejlafleveringer men det kunne ikke undgås i en kamp som idag. Carvajal så kun lidt skidt ud ved en stor chance til Betis, men den nåede han at få rettet op på.
Jeg synes til gengæld at Ramos så utrolig skidt ud ved målet. Det var nærmest bekymrende.

Carvajal var boldsikker, deltog flittigt i spillet og hold sin modstander fuldstændig under kontrol ved flere situationer. Havde det været Arbeloa så var jeg bange for at Arbeloa stadig ville lægge på græsplanen og hoste blod op, for så meget skulle han løbe idag. Det gjorde Carvajal og han missede kun en gang hvor Betis farlige kant kom igennem.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 uger siden #233 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Sæsonen 13/14

Siempre fiel skrev:

Dios skrev:

Real Madrid skrev:

Dios skrev: Er det ikke bare klassisk Real Madrid, og derfor vi alle elsker dem? Selvom jeg er blevet kæmpe Pro-Ancelotti, og aldrig har haft så meget tillid til den nuværende trup, så giver jeg en bajer til den træner som får styr på vores defensive organisation. Det er faktisk ret vildt, at vi stadig sejler så meget, men omvendt er det også det der gør det bliver en god fodboldboldkamp.
Jeg elsker Ramos, og synes han er en fantastisk forsvarspiller. Det er mig dog stadig en gåde, at kritik af ham ikke ses ofte. For han er netop manden som i mange tilfælde fejler.

Det er første kamp, og lad os håbe det bliver bedre. Men det er da lidt utroligt, at der kan være så stor forskel på kampene i pre-sæsonen, og La Liga starten

Han er vores muldvarpe!

Han leaker insider viden til de spanske aviser, og i forveksling skriver de ikke negativt om ham i pressen. ;)

Jeg håber det er ment som en joke, for den diskussion magter jeg virkelig ikke hehe :) Når det så er sagt, så mener jeg herinde, og ikke i pressen. Alle giver midtbanen skylden, og det er da også oftest den del af holdet, som kommer til og skidt ud, men det er da 100% Ramos mål. Det blev der intet skrevet om, men samtlige 10 andre spillere fik en sviner herinde.

Det forstår jeg dog bare ikke helt :)

Ingen tvivl om at Ramos spiller en rigtig skidt kamp - og han ser helt håbløs ud ved målet. Du har sikkert oz ret i at han måske ofte slipper afsted med lidt mere fordi han er en publikumsfavorit - oz her på forummet.

Jeg tro noget af grunden til hvorfor han ik så ofte kritiseres når han fejler - f.eks. idag - er fordi at en dag som idag er det da meget mere interessant/relevant at debattere om Carvajal er god nok eftersom han er hentet for at ændre på en virkelig svag position eller om Benzema gør det godt nok når debatten omkring ham har raset hele sommeren. Vi ka da godt tale om Ramos, men imo er det bare ik specielt interessant at diskutere det, da vi jo ik er ude i om det nu var smart at starte med ham eller vi sku ha brugt Nacho - eller om vi ska på markedet og hente en ny spiller ind. Self ska Ramos oz kritiseres når han fejler - som idag - men vi ka konstatere han var skidt og så er der vel ik så meget mere at didkutere i dén sammenhæng.

Er helt sikker på at det er den afblegning han havde lavet inden de tog til usa der gik i hovedet på ham...

spøg til side, så har du ret. Ramos er min yndlingsspiller men selvom han er det så skal han også have kritik når han ikke gør det godt nok, han havde ikke den bedste kamp i dag, men håber bestemt at det bare var en off dag af en art. Vi må jo se på det igen når de er kommet et par kampe ind i ligaen for han var langt fra den eneste der ikke var helt overbevisende.

13 år 3 uger siden #234 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev:

Real Madrid skrev:

Dios skrev: Er det ikke bare klassisk Real Madrid, og derfor vi alle elsker dem? Selvom jeg er blevet kæmpe Pro-Ancelotti, og aldrig har haft så meget tillid til den nuværende trup, så giver jeg en bajer til den træner som får styr på vores defensive organisation. Det er faktisk ret vildt, at vi stadig sejler så meget, men omvendt er det også det der gør det bliver en god fodboldboldkamp.
Jeg elsker Ramos, og synes han er en fantastisk forsvarspiller. Det er mig dog stadig en gåde, at kritik af ham ikke ses ofte. For han er netop manden som i mange tilfælde fejler.

Det er første kamp, og lad os håbe det bliver bedre. Men det er da lidt utroligt, at der kan være så stor forskel på kampene i pre-sæsonen, og La Liga starten

Selvfølgelig var det ment som en joke ;)
Han er vores muldvarpe!

Han leaker insider viden til de spanske aviser, og i forveksling skriver de ikke negativt om ham i pressen. ;)

Jeg håber det er ment som en joke, for den diskussion magter jeg virkelig ikke hehe :) Når det så er sagt, så mener jeg herinde, og ikke i pressen. Alle giver midtbanen skylden, og det er da også oftest den del af holdet, som kommer til og skidt ud, men det er da 100% Ramos mål. Det blev der intet skrevet om, men samtlige 10 andre spillere fik en sviner herinde.

Det forstår jeg dog bare ikke helt :)

Hehe selvfølgelig var det ment som en joke ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Real Madrid.

13 år 3 uger siden #235 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 13/14

Lykke skrev: Er helt sikker på at det er den afblegning han havde lavet inden de tog til usa der gik i hovedet på ham...

spøg til side, så har du ret. Ramos er min yndlingsspiller men selvom han er det så skal han også have kritik når han ikke gør det godt nok, han havde ikke den bedste kamp i dag, men håber bestemt at det bare var en off dag af en art. Vi må jo se på det igen når de er kommet et par kampe ind i ligaen for han var langt fra den eneste der ikke var helt overbevisende.

Der er imo ingen grund til at være specielt bekymret for Ramos - han ska såmænd nok få bevist at han er blandt verdens bedste på positionen - der er rigeligt andre præstationer at bekymre sig om fra spillere som heller ik tidligere har overbevist.

Så må jeg sige at jeg synes Benzema virkelig slipper billigt når folk giver karakterer. Manden løber i off side konstant (intet nyt - han har gjort det siden dag ét i klubben) og måden han gør det på får virkelig én til at tænke på om manden ganske enkelt ik rigtig fatter det her med off side. Han virker decideret spiluintelligent. Derudover er det ærgerligt at se ham høvle ok chancer 25 meter over mål - så er det man drømmer om en Lewandowski eller Van Persie hvor man ved at kuglen skriger op i nettaget på sådanne chancer. Så scorer han et fint mål, men det ændrer altså ik på at han virker som et uhyggeligt svagt led på holdet (igår var han dog blot ét blandt mange).
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

13 år 3 uger siden #236 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 13/14

Hugol skrev: Fiel jeg sad paa stadion, og ja vores backs gjorde det super idag

??? Seriøst? Med al respekt - du er ik fuld vel?
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Real HWL

13 år 3 uger siden #237 af Hugol
Ja overblikket er bedre naar man sidder pàa stadion og der er ting du ikke kan se paa tv som jeg kan med mit fremragende overblik :-)

13 år 3 uger siden #238 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæsonen 13/14

Hugol skrev: Ja overblikket er bedre naar man sidder pàa stadion og der er ting du ikke kan se paa tv som jeg kan med mit fremragende overblik :-)

Er godt klar over at din kærlighed til spanske spillere er stor, men at påstå at Carvajal var god i går er bare helt ude i hampen. Havde det været Coentrao der havde spillet på den måde havde du med det samme krævet hans afgang.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved Halamadrid1411.

13 år 3 uger siden #239 af Hugol
www.defensacentral.com/real_madrid/91139...adrid-titular-betis/

Jeg er blevet opfordret til at oversaette artiklerne jeg saetter paa siden her.

Dani Carvajal ha cumplido un sueño ante el Betis: el de vestir la camiseta del Real Madrid en el Santiago Bernabéu. Con ese objetivo se marchó a la Bundesliga la temporada pasada y gracias a su buen trabajo ha logrado cumplirlo. El pepinero logró desbancar a Arbeloa en el primer duelo del curso y realizó un gran partido ante el cuadro bético.

Carvajal har opnaaet en droem mod Betis, at baere Real Madrid troejen paa santiago Bernabeu. Med dette maal, tog Carvajal sidste aar til bundesligaen og takket vaeret sit arbejde lykkes det ham at komme tilbage. Det har lykkes Carvajal at saette Arbeloa paa baenken til det foerste opgoer mod Betis, og han spillede en stor kamp mod Betis.

Parece ser que Arbeloa tendrá muy complicado recuperar el puesto de titular en el Real Madrid. Carvajal corrió la banda como nadie y demostró tanto en defensa como en ataque que es un jugador top. Probablemente Ancelotti repartirá los minutos entre ambos, pero por el momento Carvajal ha cumplido en el primer test.

Det bliver svaert for Arbeloa at faa en plads i start 11eren hos Real Madrid. Carvajal loeb paa floejen som ingen andre har gjort foer og viste at han er en topsspiller baade i offensiven og i defensiven. Carvajal har gennemfoert den foerste test men minutterne bliver nok delt mellem ham og Arbeloa.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #240 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sæsonen 13/14

Lykke skrev: han havde ikke den bedste kamp i dag, men håber bestemt at det bare var en off dag af en art

Det er det jeg er bange for. Holdet har haft 3 måneder til at sætte sig op til den her kamp. Vi har forstærket truppen gevaldigt og endda tævet al modstand i pre-season, inkl. bl.a Chelsea. De ved alle hvad der tabte ligaen sidste sæson: en sløj start. Det skræmmer mig at man kan have en off day til netop denne kamp. Det er SÅ vigtigt at komme godt igang og alligevel var der absolut ingen gejst at spore i et Real Madrid hold der spillede foran 77.000 fans på Bernabéu.

Sidder og får déjà vu fra sidste sæson hvor vi lægger ud med at spille mange kampe nøjagtig som i går og derved smide vigtige point, og det selvom vil kom direkte ovenpå 11-12 hvor vi indiskutabelt spillede det bedste bold i verden, vandt ligaen i rekord-stil og kun glippede CL finalen på straffe.

At vi fik de 3 point i går skal vi satme være glade (og taknemmelige over for Isco) for. Håber ikke det bliver en undskyldning for at fortsætte i samme stil. Det SKAL være et wake-up call.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved AvatarEyes.

Leveret af Kunena Forum