Sæsonen 13/14

13 år 3 uger siden #241 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14
Nå, Hugol, nu skal vi også bruge dig konstruktivt, når du nu var til stede til kampen i går.

Selvsamme DefensaCentral bringer historien om, at Iker Casillas nægtede at varme op sammen med Diego López i går. Historien bygger på diverse rygter fra sociale medier fra folk, som var til stede på stadion og så Casillas gå rundt med korslagte arme, mens trediemålmand (og slet ikke udtaget til kampen) Tomás Mejías måtte stå for opvarmningen med Diego López, hvor det normalt er reservemålmanden, som står for den slags.

Bemærkede du noget?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 uger siden #242 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 13/14
Der sker mange fejl ved 1-0 målet centralt, men Carvajals markering af Molinas indløb var bestemt en af dem. Samtidig misser Carvajal to åbenlyse markeringer på dødbolde, den ene koster et frit hovedstød på overliggeren. For ikke at tale om den situation, hvor en Betis-spiller såre simpelt hopper over ham og får en pæn chance.

Derudover bliver han alene i første halvleg tørret to gange. Det kan godt være det er svært at følge med på stadion og se den slags, når man ikke har muligheden for at se situationerne en ekstra gang, den mulighed har vi tv-seere heldigvis og derfor kan vi ofte se ting man ikke kan på stadion. I går var vi så 'heldige' at kunne se en defensiv indsats på backpositionen, som var så ringe at selv Simon Poulsen ville kræve ændringer.

Offensivt så det i glimt OK ud, men også kun i glimt. Det var dog åbenlyst, at Marcelo kom frem til langt mere og havde langt bedre timing i sine fremløb. For pokker, hvor overraskelsesmomentet på den kant har været savnet.

Forhåbentlig var det premierenerver og man vil finde måder at omgås Carvajals håbløse evner i luftrummet, ligesom holdet vil blive bedre til at støtte ham i det defensive og han vil blive lidt stærkere i positioneringen. I går slog han dog ikke Arbeloa af - men det kan han heldigvis nå endnu. Det er trods alt ikke let at være debutant, særligt når vores eneste defensive midtbanespiller bruger det meste af tiden omkring modstandernes felt.
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El_Juan, Mathiaska, Jaken, MMM, Siempre fiel

13 år 3 uger siden #243 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 13/14
Jeg saa ikke Casillas under opvarmingen. Jeg saa Mejias paa det store maal og Diego paa det lille. Men det skal siges at jeg ikke koncentrerede mig saa meget hvad der foregik paa banen, saa jeg kan godt ha misset Casillas. Jeg var paa min plads 20.35 ca.

Normalt varmer alle maalmaend op sammen. Da jeg kom ind var de igang med skudtraeninng.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 3 uger siden #244 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
Som jeg ser det, så vi indsatsen igår egentlig tilstrækkelig til, at man burde have vundet 3/4-1.. Der blev skabt chancer nok og Ronaldo ramte vel træværket tre (?) gange. I nogle situationer savner jeg dog, at der er andre end Ronaldo og Benzema som afslutter, og det kunne passende være Isco, som har et fremragende spark.

Der hvor det så alligevel går galt, og gør at Betis får for mange muligheder, er primært på midtbanen. Det er allerede blevet påpeget, at Khedira var alt for offensiv, og forsvaret var for ubeskyttet. Taktikken igår, hvor man spillede med tre midtbanespillere med total bevægelsesfrihed, var for meget af det gode. En Casemiro / Illarra / Alonso havde pyntet som en mere stationær CDM.

Og så kan jeg ikke beskrive, hvor meget jeg hader Ramos' og Pepe "samarbejde"! Selvom de tydeligvis er mere tilbageholdende i deres aktioner, nu hvor Ancelotti har erstattet Mourinho, så mangler der stadig noget ro, når begge disse spiller samtidig.... Varane er savnet.

Alt i alt er det fint nok, for vi er trods alt i en opbygningsfase, som kan vare flere måneder endnu. Derfor er de tre point det vigtigste, for det alene, vil også fremskynde processen - selvtillid og optur skader aldrig.

De spektakulære sejrer vil komme - så lige nu handler det om een kamp af gangen, og tre point!
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

13 år 3 uger siden #245 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Kampens store helt, Isco, rammer hovedet på sømmet med denne udtalelse efter kampen: as.com/diarioas/2013/08/19/english/1376911466_892941.html

Det kan vist ikke siges mere klart og tydeligt.

13 år 3 uger siden #246 af Hugol
Jeg kan derimod fortaelle at der blev piftet kraftigt af Casillas da hans navn blev raabt op. Lyden kom fra Betis tilskuere, men det overrasker mig meget alligevel naar man taenker paa hvor meget han har givet til det spanske landshold.

13 år 3 uger siden #247 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Når holdet skal spille den første udekamp vil vi se om der er sket noget eller ikke. Sidste sæson smed vi "næsten" alle pointene på udekampe.

Håber godt nok Varane snart er på plads. Ozil virkede også hæmmet i sit spil.

13 år 3 uger siden #248 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Hugol skrev: Jeg kan derimod fortaelle at der blev piftet kraftigt af Casillas da hans navn blev raabt op. Lyden kom fra Betis tilskuere, men det overrasker mig meget alligevel naar man taenker paa hvor meget han har givet til det spanske landshold.

Ja, det er lidt specielt at opleve. Og man kunne måske have forventet, at Betis´ piften ville være overdøvet af Real Madrids jubel ned mod Casillas.

Men Iker Casillas bør være dybt bekymret. Godt nok siger Ancelotti i dag, at han valgte López til denne kamp på grund af "nogle små detaljer" (som han ikke uddyber nærmere), men jeg forestiller mig ikke, at der vil blive kørt et decideret rotations-system mellem målmændene, så derfor skal Casillas virkelig på træningsbanen og give sig mere end maksimalt, hvis ikke han skal ende sine dage som bænkevarmer i Real Madrid. Diego López har sulten og har vel samtidig fået blod på tanden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 3 uger siden #249 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Barcelona and Real Madrid Keep Fans Guessing with Neymar and Iker Casillas Roles

Barcelona: New manager Gerardo Martino will make alterations

Et kort udsnit fra den sidste artikel:

Relaxing, though, means that they will leave lots of gaps, not pressure and rely on the guys up front, so there is still a difference between what Carlo Ancelotti wants and what the players are delivering.

Og så har Sid Lowe taget et nærmere kig på første spillerunde. Læs her .
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved El_Juan.

13 år 3 uger siden #250 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 13/14

Siempre fiel skrev:

Hugol skrev: Fiel jeg sad paa stadion, og ja vores backs gjorde det super idag

??? Seriøst? Med al respekt - du er ik fuld vel?

Han har siddet op under taget med en dårlig sangria ;)
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Real HWL.

13 år 2 uger siden #251 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Jeg forstår godt kritikken af når Khedira brager mod modstandernes felt 5 gange i minuttet og mangler tilbage. Men er det i virkeligheden ikke Ancelotti's problem, og ham kritikken skal gives til? Jeg var ihvertfald meget forundret over, at Khedira i 2. halvleg stadig var ligeså offensiv som Isco, og Modric tog nogle fantastiske raid op ad banen, hvis det ikke havde været fordi Isco og Khedira lå på hver deres fløj og glemte al hvad der hed samarbejde, så Betis 2 centrale spillere altid var i overtal.

Vi har helt klart brug for en mere defensiv orienteret midtbanespiller, hvis Modric og Isco skal spille sammen derinde. Khedira er jeg kæmpe fan af, men han bliver helt klart nødt til og være den defensive af alle 3. Jeg synes hans dybdeløb er fantastiske, men de skal begrænses, og han kan få lidt større frihed, når holdet er spillet sammen, og spillerne forstår hinanden til perfektion.
Igår var det virkelig skræmmende hvor lidt kommunikation der var imellem de 3. Isco skal være offensiv, og skal så vidt mulig kun hjælpe defensivt i hans presspil, og i værste tilfælde tage nogle returløb, som jeg dog også synes han gjorde igår.
Modric spillede helt fantastisk, og havde mange rigtig gode aktioner, og hans afleveringsprocent var jo vanvittig høj, og det er selvom han lavede mange risikable afleveringer frem ad banen.

Khedira så dog helt forkert ud igår. Men det skyldes i den grad hans frihed, for han er nemlig bedst i en meget fri rolle som felt-til-felt spiller. Rollefordelingerne skal bare være på plads, og det var de ikke igår.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 2 uger siden #252 af Hugol

Siempre Madrid skrev:

Hugol skrev: Jeg kan derimod fortaelle at der blev piftet kraftigt af Casillas da hans navn blev raabt op. Lyden kom fra Betis tilskuere, men det overrasker mig meget alligevel naar man taenker paa hvor meget han har givet til det spanske landshold.

Ja, det er lidt specielt at opleve. Og man kunne måske have forventet, at Betis´ piften ville være overdøvet af Real Madrids jubel ned mod Casillas.

Men Iker Casillas bør være dybt bekymret. Godt nok siger Ancelotti i dag, at han valgte López til denne kamp på grund af "nogle små detaljer" (som han ikke uddyber nærmere), men jeg forestiller mig ikke, at der vil blive kørt et decideret rotations-system mellem målmændene, så derfor skal Casillas virkelig på træningsbanen og give sig mere end maksimalt, hvis ikke han skal ende sine dage som bænkevarmer i Real Madrid. Diego López har sulten og har vel samtidig fået blod på tanden.

Du kan se hele historien nu på AS.com

Leveret af Kunena Forum