Sæsonen 13/14

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #901 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 13/14
Jeg håber virkelig at Morata, Carvajal og Di Maria starter inde i el clasico. De viste hvordan man kæmper for klubben ved hele tiden at presse boldholderen. De gjorde deres del i genpresset imod málaga. Isco, illaramendi og casemiro er også stærke i genpresset! Varane i forsvaret fordi han er så fantastisk rolig som han er, sammen med Ramos selvfølgelig. Marcelo og Ronaldo er selvskrevne, hvis bare Ronaldo deltager lidt mere i genpresset ville det være klasse. Modric er også stærk og ville helst have ham ved siden af casemiro (som jeg virkelig synes er en god spiller og ærgrer mig over at han ikke er blevet en fast del af holdet) men det bliver nok illaramendi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• D_P_Z
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #902 af D_P_Z
Besvaret af D_P_Z på emne Sæsonen 13/14
Måske er det mig eller forstår jeg intet. Men hvad definerer at slå igennem? Det drejer sig selvfølgelig og Bale. Herinde snakker de fleste velvidende mennesker om Bale vil slå igennem. At slå igennem er at score lige så mange som Ronaldo? Lave lige så mange som Øzil plejer at gøre eller er fremragende i kombinationsspillet?
I min optik synes det er alt for tidligt at forvente, at Bale vil starte inde i El clasico. Manden har næsten kun ageret som indskifter. Og med den form Di Maria er I, tror jeg han kommer til at være indskifter ret længe. Det ærgrer mig gevaldigt at klubben har købt en spiller, hvor man i forvejen ved at der er stor sandsynlighed for stor konkurence på positioner som Bale vil kunne spille.
Men jeg tror Carlos A. vælger Bale fra start på lørdag og ofrer Modric/Isco. Jeg tror han fremhæver Speed frem for at holde på bolden.

12 år 10 måneder siden #903 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 13/14
Jeg er faktisk ved at være dér at jeg mener det imorgen er oplagt at smide Bale ind i startopstillingen i stedet for Benz og så simpelthen spille uden en egentlig angriber, men blot lade Di Maria, Bale og CR7 rotere på de 3 forreste pladser. Ik fordi jeg normalt er tilhænger af at spille uden en rigtig angriber, men med en Benzema der er en decideret skændsel og i en kamp hvor speed er vanvittig vigtigt, så synes jeg faktisk det ville gi mening.

Alternativt håber jeg at Morata starter inde og så ka man bringe Bale senere - han er jo uden tvivl ik i stand til at spille en hel kamp alligevel.

12 år 10 måneder siden #904 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
Ved godt Bale ikke er oppe i tempo endnu, men det man hidtil har set har været det man hele tiden har frygtet, der er simpelthen ikke samme plads, som i Premier League. Med en Di Maria i storform, og Özil lige så samt en Callejon der spruler i Napoli (5 mål i 9 kampe), så var vi fantastisk besat og langt mere homogen i det offensive. Dog er jeg en af dette forums mest tålmodige, sys jeg selv og er ikke en, der falder på begge ben før om lang tid. Fordi ja, selvfølgelig går vi ud på banen for at vinde en hver fodboldkamp (10 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag so far), men det tager altså tid... og jeg er simpelthen chokeret over, hvordan flere intelligente voksne mænd her på siden stadig kan være så naive at tro, vi allerede i oktober måned vil være et fantastisk sublimt hold, med fantastisk kollektivt genpres og
et flydende spil. Hvis det var så nemt, så var der nok ikke gået 12 år siden vi vandt Champions League sidst. Sikke et pres, der blir lagt på Ancelotti, Bale, Illarramendi, Isco m.fl. og sæsonen er jo nærmest ikke engang skudt i gang jesus...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios

12 år 10 måneder siden #905 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Tåbelig debat og bud på hvem der skal starte inde i morgen. Alene det, at man bare antyder at Di María ikke skal starte inde er idiotisk. Udover Diego López - og til dels Ronaldo - er Di María den mest formstærke spiller på holdet, så selvfølgelig skal han starte inde. Og selvfølgelig kommer han ligeledes til det.

Omvendt er Isco vel nok den mest formsvage spiller for tiden. Og - af samme grund - bør han selvfølgelig ikke starte inde. Benzema kan man argumentere både for og imod.

Diego López; Arbeloa, Varane, Ramos, Marcelo; Illarramendi, Khedira, Modric; Di María, Bale, Ronaldo. De eneste to jeg er i tvivl om, er Bale og Varane.
Jeg forventer den samme tremandsmidtbane som i de seneste par kampe. Og jeg har en fidus til de tre hurtige helt fremme. Man kan argumentere for, at Morata starter i stedet for Bale (eller Benzema). Det Morata gjorde godt mod Málaga, var især den måde han pressede på. Han lavede et godt stykke arbejde, noget Benzema kunne lære af, selv om nogle vil argumentere for, at Benzema ligeledes arbejder hårdt og havde til opgave at holde øje med Pirlo i onsdags. Morata viser dog stadig mere løbevilje og arbejdsflid end franskmanden.

Jesé vil formentlig slet ikke være i spil til kampen, hvilket er synd, eftersom han antageligt ville kunne gøre skade på Barcelona i dybden med sin fart, akkurat som Di María, Bale og Ronaldo.

Edit: Og lad der ikke herske bare den mindste tvivl om, at både Ronaldo og Messi starter inde. Ribery må betegnes som værende svag favorit til at løbe med Ballon d'Or, i hvert fald som det står lige nu. Kampen i morgen er de to spilleres chance for, at hale ind på franskmanden. De vil gøre sit for - sådan for alvor - at stemple ind med deres kandidatur i den henseende.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Jaken

12 år 10 måneder siden #906 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: Tåbelig debat og bud på hvem der skal starte inde i morgen. Alene det, at man bare antyder at Di María ikke skal starte inde er idiotisk. Udover Diego López - og til dels Ronaldo - er Di María den mest formstærke spiller på holdet, så selvfølgelig skal han starte inde. Og selvfølgelig kommer han ligeledes til det.

Omvendt er Isco vel nok den mest formsvage spiller for tiden. Og - af samme grund - bør han selvfølgelig ikke starte inde. Benzema kan man argumentere både for og imod.

Diego López; Arbeloa, Varane, Ramos, Marcelo; Illarramendi, Khedira, Modric; Di María, Bale, Ronaldo. De eneste to jeg er i tvivl om, er Bale og Varane.
Jeg forventer den samme tremandsmidtbane som i de seneste par kampe. Og jeg har en fidus til de tre hurtige helt fremme. Man kan argumentere for, at Morata starter i stedet for Bale (eller Benzema). Det Morata gjorde godt mod Málaga, var især den måde han pressede på. Han lavede et godt stykke arbejde, noget Benzema kunne lære af, selv om nogle vil argumentere for, at Benzema ligeledes arbejder hårdt og havde til opgave at holde øje med Pirlo i onsdags. Morata viser dog stadig mere løbevilje og arbejdsflid end franskmanden.

Jesé vil formentlig slet ikke være i spil til kampen, hvilket er synd, eftersom han antageligt ville kunne gøre skade på Barcelona i dybden med sin fart, akkurat som Di María, Bale og Ronaldo.

Edit: Og lad der ikke herske bare den mindste tvivl om, at både Ronaldo og Messi starter inde. Ribery må betegnes som værende svag favorit til at løbe med Ballon d'Or, i hvert fald som det står lige nu. Kampen i morgen er de to spilleres chance for, at hale ind på franskmanden. De vil gøre sit for - sådan for alvor - at stemple ind med deres kandidatur i den henseende.

Meget enig i det om Madrid, dog ikke lige mht Benzema. Han må en tur på bænken.

Det du siger med Ribery må simpelthen ikke være til diskussion. Hvis Ribery ikke vinder den eller anden fra Bayern så er det grotesk. Men det var det jo også dengang med Sneijder.

12 år 10 måneder siden #907 af El_Juan

asp3200 skrev: Meget enig i det om Madrid, dog ikke lige mht Benzema. Han må en tur på bænken.

Det du siger med Ribery må simpelthen ikke være til diskussion. Hvis Ribery ikke vinder den eller anden fra Bayern så er det grotesk. Men det var det jo også dengang med Sneijder.

Så er du også enig mht. til Benzema, for det er egentlig det samme jeg siger :))

Vi er helt enige ang. Ballon d'Or, men det er sløret hvad kriterierne er i forhold til at vinde prisen. Selv mener jeg prisen er lidt en joke. Jeg er af den holdning, at fodbold er en holdsport og prisen bør derfor i høj grad gives til en spiller, som vinder titler med sit hold. Og her skal de store titler som VM, EM, Champions League selvfølgelig vægte, foruden det nationale mesterskab. Titler og indflydelsen i forhold til vejen til de vundne titler, er efter min mening det første kriterie. Dernæst kommer individuel kvalitet som en logisk forlængelse af dette. Det hænger trods alt sammen.

Sagen er bare den, at de seneste år, er individuel kvalitet åbenbart vægtet over alt andet. Og i forhold til det, så står det ikke til diskussion, at to spillere er over alle andre. Messis vanvittige 91 mål gjorde, at han vandt sidste år. Når det netop kommer til individuelle kvaliteter, så halter Ribery lidt efter Messi og Ronaldo. Det må vi bare erkende. Når det kommer til mål, så halter han langt efter. Derfor skal man ikke afskrive de to, selv om jeg ligeledes mener, at Ribery fortjener prisen.

Og du må endelig ikke underkende, at det sidder i baghovedet på Messi og Ronaldo i morgen. De vil gøre alt for at stemple ind og for alvor melde deres kandidatur. Og der findes nærmest ikke en bedre og større scene, at gøre det på, end El Clásico, hvor hele verden kigger med.

Jeg hører ligeledes til dem, som mener Sneijder burde have haft prisen i 2010. Bare lige for at slå det fast!

12 år 10 måneder siden #908 af Hierro 2.0
Besvaret af Hierro 2.0 på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

El_Juan skrev: Tåbelig debat og bud på hvem der skal starte inde i morgen. Alene det, at man bare antyder at Di María ikke skal starte inde er idiotisk. Udover Diego López - og til dels Ronaldo - er Di María den mest formstærke spiller på holdet, så selvfølgelig skal han starte inde. Og selvfølgelig kommer han ligeledes til det.

Meget enig i det om Madrid, dog ikke lige mht Benzema. Han må en tur på bænken.

Hvad snakker du om? - Det er ikke til diskussion, at Ribery har haft en fantastisk sæson, men han er simpelthen ikke en bedre fodboldspiller end, hverken Ronaldo eller Messi. Dét må ikke være til diskussion. Jeg ser stort set alle Bayerns kampe (samt Reals og Barcas, selvfølgelig), og de har ydet (og yder) en fremragende holdindsats, der har medført denne succes. Skulle uheldet være ude og Ribery blev skadet, ville Bayern stadig masé derudaf, imodsætning til hvad Real eller Barca ville gøre, hvis henholdvis Ronaldo eller Messi skulle blive skadet. De er bare de 2 ubestridte bedste fodbolspillere i denne tid.

Det er en pris, der tildeles den bedste fodboldspiller og ikke hvilken spiller, der har vundet flest trofæer med sit hold.

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #909 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 13/14
FIFA Ballon d'Or er en individuel titel, der gives til den bedste spiller i det forgangne år. Den gives ikke til det bedste hold eller spilleren fra det bedste hold.

Og til alle dem, der stadig holder fast i, at Sneijder skulle vinde i 2010:
Sneijder spillede forfærdeligt i efteråret 2010. Han var ikke bare middelmådig, han var elendig. Efter VM, hvor Sneijder scorede 5 mål (det ene var godt nok et selvmål), så troede Sneijder, at han skulle være angriber. Og fra sin angrebsposition scorede han 2 mål i 26 kampe for klub og landshold i efteråret 2010.

12 år 10 måneder siden #910 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14
Sagen er bare den, at ens bidrag også skal have et afkast af en eller anden form. Vinder man ikke nok, kan der argumenteres (hvis man er lidt streng), at ydelsen ikke har været tilstrækkelig god/betydningsfuld.

Balon d’Or er en individuel pris, men sporten der konkurreres i og uddeles præmier for er holdorienteret. Derfor er det også kun passende, at man ligeledes sørger for at anerkende holdet og det arbejde, selv den største individualist, skal tage del i for at fungere i et (succesfuldt) kollektiv.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Jaken.

12 år 10 måneder siden #911 af El_Juan

MMM skrev: Ha, ja, det var også dig jeg havde i tankerne ;-) Hvis ikke du har læst Wilsons "Inverting the Pyramid" allerede, så tror jeg også du vil finde en del opbakning til og uddybing af mange af dine overvejelser der.

Edit. Jeg kan også rigtig godt lide VdBs formulering fra i sommers: "Neither have we changed too much, the names change and you need to adapt with them," he said. "The 'system' is a photograph, and then the players develop it. And we have adapted to the absence of Alonso."

Den har jeg godt nok ikke læst. Må jeg lige se om jeg kan finde.

Ellers siger Ancelotti det meget klart i et interview til Cadena SER:

Are you adapting to the players you have?
It’s important from the start to get to know the characteristics of the players, and from then on design a system in which they feel comfortable.

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #912 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Sæsonen 13/14
Jeg er meget enig med Storken og Hierro.

Verdens bedste spiller, skal ikke gives til en spiller, bare fordi han spiller på et hold der har vundet titler.
Et argument om, at det f.eks. SKAL være en Bayern-spiller, kan jeg slet ikke forstå.

Fjerner man Ribery fra Bayerns hold, mister de en lille smule styrke. Fjerner man Messi eller Ronaldo fra deres hold, er forskellen gigantisk. Og det er ikke bare en påstand. Vi så alle hvordan Barca faldt fuldstændig fra hinanden i Champions League, da Messi var skadet eller spillede på halvt blus, som følge af sin skade.

I min optik "beviste" Messi faktisk, at han er verdens bedste og mest betydningsfulde spiller, ved netop ikke at spille i store dele af foråret. Her blev Barcelona forvandlet fra et fantastisk hold til et udmærket spansk hold, som mange andre klubber kunne spille op med.

Leveret af Kunena Forum