Sæsonen 13/14

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #865 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Sæsonen 13/14

Jaken skrev: @Pepe og andre der er kommet med dommedagsprofetier efter kampen.

Tæl nu lige til 10 og fald lidt ned på jorden (evt. vent til i morgen), inden du går ind og kommenterer. Der er også nogle omstændigheder man skal have med i betragtningen og et større billede man skal huske at have med.

1 nederlag i sæsonen, 3 sejre i CL og en 2-1 sejr over de dobbelte italienske mestre. Alt er ikke forbi endnu. Jovist, spillet har i sæsonstarten ikke været prangende (langt fra), men der har i de sidste kampe endelig været noget fremgang at spore. Lad os nu prøve at være bare en lille smule glade over det.

Tag jer nu sammen, self er jeg glad for de 3 point, men de kom på en billig bagrund.
Hjemmebane, mod ti mand, en straffespark, alligevel havde begge hold 7 skyde på mål.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Pepe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #866 af baggins
Besvaret af baggins på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

baggins skrev:

asp3200 skrev: Ja tillykke til Barca allerede. Den virker ikke ancelotti!!!

Hvordan kan du kalde dig Madrid-fan?

Du kan ikke se lidt ironi i det..

nej, jeg har faktisk lidt svært ved at læse noget ironisk i det du skriver. Hvis du mener det ironisk, plejer man at sætte en blinkene smile, da ironi normalt opfattes vha. kropssprog og toneleje - hvilket man ikke kan se på skrift.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 10 måneder siden #867 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev: asp3200.

Den dag der kommer noget sagligt fra din side af, så giver jeg godt nok øl ad libitum i Madrid! Jeg har nu aldrig læst så mange ligegyldige, korte og intetsigende indlæg før.
Vi alle har forstået det er elendigt det hele. Kom nu videre goddammit!

Skrevet i en dejlig tone, men jeg skrider fra tråd til tråd for og slippe for dine "spam" indlæg, som er ligeså intetsigende som vådt bølgepap.

Dios, nu var det også ment en del ironisk da jeg ellers normalt er en del enig i Steens indlæg. Jeg overdrev nok lidt da det var sent og var utroligt skuffet over vi pakker os selvom vi er en mand i overtal. Så skal der altså ikke "kaffes" en 2-1 hjem med mulighed for 2-2 resultat.

De skal tromles over, i hvert fald indtil den står 3-1 som minimum. Er så træt af det spil og at kamp artiklen så beskriver kampen som velspillet er helt uden for al perspektiv.

12 år 10 måneder siden #868 af asp3200

baggins skrev:

asp3200 skrev:

baggins skrev:

nej, jeg har faktisk lidt svært ved at læse noget ironisk i det du skriver. Hvis du mener det ironisk, plejer man at sætte en blinkene smile, da ironi normalt opfattes vha. kropssprog og toneleje - hvilket man ikke kan se på skrift.

Har du nok ret i, men når jeg sidder en sen aften og har set mit hold spille som jeg betegner meget ringe og pakke sig ned selvom man er en mand i overtal og sagtens kunne tromle videre og vinde sikkert uden man sidder og sveder lidt til sidste af frygt for 2-2 målet. Skal siges det også blev skrevet fra telefonen, så smiley blev overset.

Men fan skal du overhovedet ikke være i tvivl om. Er bare den meget krævende type som ikke kan tåle det som sker i øjeblikket med spillet.

Om det betegnes som spam a la Dios besked ved jeg ikke. Han skriver også meget lort til tider som mig hvis jeg er frustreret.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #869 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

baggins skrev:

asp3200 skrev:

baggins skrev:

Har du nok ret i, men når jeg sidder en sen aften og har set mit hold spille som jeg betegner meget ringe og pakke sig ned selvom man er en mand i overtal og sagtens kunne tromle videre og vinde sikkert uden man sidder og sveder lidt til sidste af frygt for 2-2 målet. Skal siges det også blev skrevet fra telefonen, så smiley blev overset.

Men fan skal du overhovedet ikke være i tvivl om. Er bare den meget krævende type som ikke kan tåle det som sker i øjeblikket med spillet.

Om det betegnes som spam a la Dios besked ved jeg ikke. Han skriver også meget lort til tider som mig hvis jeg er frustreret.

ASP, jeg sagde jo til dig at Real Madrid ville prøve at spare deres kræfter til på lørdag.. Der er kun 2 dage tilbage til el clasico.....
Der var ting som der kunne forbedres igår, men hovedsageligt var resultatet mere vigtigt end spillet igår. Det er på lørdag vi skal vise hvad vi kan.

12 år 10 måneder siden #870 af asp3200
Guti

Kan jeg godt følge dig i, men når man er en mand i overtal og "kun" er foran 2-1 som er en farlig føring, så vil jeg gerne se lidt mere spil fremad.

Du nævner de spares, men hvorfor så ikke hive Ronaldo ud eller en fra defensiv midtbane.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #871 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14
Ronaldo skal vel ikke spares når man kun fører 2-1. Han kunne godt ha været sparet, hvis Benzema ikke havde været så rådden.
Man sparede derfor på anden vis ved at sænke tempoet og trække tiden.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved GutiHAZ14.

12 år 10 måneder siden #872 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

Dios skrev: asp3200.

Den dag der kommer noget sagligt fra din side af, så giver jeg godt nok øl ad libitum i Madrid! Jeg har nu aldrig læst så mange ligegyldige, korte og intetsigende indlæg før.
Vi alle har forstået det er elendigt det hele. Kom nu videre goddammit!

Skrevet i en dejlig tone, men jeg skrider fra tråd til tråd for og slippe for dine "spam" indlæg, som er ligeså intetsigende som vådt bølgepap.

Dios, nu var det også ment en del ironisk da jeg ellers normalt er en del enig i Steens indlæg. Jeg overdrev nok lidt da det var sent og var utroligt skuffet over vi pakker os selvom vi er en mand i overtal. Så skal der altså ikke "kaffes" en 2-1 hjem med mulighed for 2-2 resultat.

De skal tromles over, i hvert fald indtil den står 3-1 som minimum. Er så træt af det spil og at kamp artiklen så beskriver kampen som velspillet er helt uden for al perspektiv.

Du skrev 11 indlæg igår som alle ikke var større end en sætning. ironi eller ej, så er det bare belastende og læse de samme indlæg i 8 forskellige tråde :)

Jeg er da også selv pisse skuffet, og jeg havde håbet Mourinho stilen ville uddø med Ancelotti

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #873 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

Giles is far from the only figure who has tried to wrest the discussion away from formations towards players. Slaven Bilic, when he was coach of Croatia, tended to deflect tactical questions by insisting that modern football was becoming less and less about formations and more and more about the attributes of players. That didn't mean, though, that he thought tactics unimportant: rather that, for him, setting up a team was less about setting up a template and fitting players into it than trying to assemble a series of attributes – the players – in the most effective distribution for the circumstances.

Jonathan Wilson skriver om formationer i dagens Guardian: www.theguardian.com/football/blog/2013/o...tics-manchester-city
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

12 år 10 måneder siden #874 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Dios skrev:

Det er da ganske normalt og forvente det efter 5 spillet kampe fra start af synes du ikke?

Ikke rigtigt, jeg synes sagtens at man kan forvente lidt mere fra hans side af. Ikke at han skal spille som Xabi Alonso fra første dag, men det han har vist indtil videre er bare ikke godt nok. Der er mange gange hvor han bare laller rundt, og ikke forsøger at tilbyde sig selv, han gemmer sig bag modspillerne.

Og jeg er også blevet lidt urolig, hvad skal der ske med Isco? Jeg var selv helt med på at Illarra skulle starte inde i dag sammen med Khedira og Modric, da det er nødvendigt mod et hold som Juve, og nu også mod Barca. Men i fremtiden, har Carlo tænkt sig at fortsætte på denne her måde? Hvis det er sådan at det bliver i denne her sæson så er det fint, da jeg godt kan se problemet i at lade Isco spille fra start i disse opgør. Men sådan skal det ikke være i næste sæson, der skal man finde en måde at han kan passe ind. Det er dog først om lang tid, og ikke noget man skal tænke så meget på nu.

Han kommer jo aldrig til og spille som Alonso, men han skal jo også lige finde sin rolle på holdet. Illarra er jo ikke ham som får bolden, dribler alle mand, eller bare laver den afgørende aflevering. Han er balancen på holdet, og skal kunne modtage bolden dybt og få den spillet fornuftigt videre, og det synes jeg egentlig også han gør. Han fejler lidt med afleveringerne når de bliver mere risikable, men det er jo naturligt. Ikke sagt det er godt nok, men den del skal Modric jo også mere tage sig af, eller Isco når han spiller.

Jeg var urolig da Özil blev solgt, og vi hentede Bale. Jeg kan ikke længere se logikken, og den forestilling Ancelotti havde omkring holdet er jo også blevet ændret har han erkendt. Jeg vil ikke give Ancelotti skylden, men derimod Real Madrid fansene og Perez skylden. Bale skulle jo aldrig have været købt, og det var da også ham som fik Ancelotti på andre tanker med hensyn til taktikken om et mindre "direkte" hold.

Vi kommer til og mangle 10'eren, og det lider Isco under nu. Han skal både arbejde defensivt, men også være ham som altid skal være den kreative længst fremme, og faktisk imellem kæderne, så han endelig kan blive farlig. Den opgave magter han ikke endnu, og helt forståeligt da det er en helt ny rolle for ham, og spørgsmålet er om han overhovedet kommer til det. Jeg tror det ikke, og jeg skal ærligt erkende, at jeg har mistet omkring 30-40% håb efter salget af Özil.

Men lad os se tingene ad for indtil videre kan jeg heller ikke finde hoved og hale i projektet. Og slet ikke hvis rygterne omkring Gündoğan er sande. Jeg håber dog inderligt de er sande, og han bliver købt til sommer, men pt. er det kun Illarra og Ronaldo's roller som giver mening for mig fra midtbanen og op efter.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 10 måneder siden #875 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

MMM skrev:

Giles is far from the only figure who has tried to wrest the discussion away from formations towards players. Slaven Bilic, when he was coach of Croatia, tended to deflect tactical questions by insisting that modern football was becoming less and less about formations and more and more about the attributes of players. That didn't mean, though, that he thought tactics unimportant: rather that, for him, setting up a team was less about setting up a template and fitting players into it than trying to assemble a series of attributes – the players – in the most effective distribution for the circumstances.

Jonathan Wilson skriver om formationer i dagens Guardian: www.theguardian.com/football/blog/2013/o...tics-manchester-city

Dejligt at blive understøttet af noget, som jeg har udtalt og omtalt et hav af gange herinde. Det er nøjagtigt - noget nært - det jeg tidligere har sagt :))

12 år 10 måneder siden #876 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Dios skrev:

Han kommer jo aldrig til og spille som Alonso, men han skal jo også lige finde sin rolle på holdet. Illarra er jo ikke ham som får bolden, dribler alle mand, eller bare laver den afgørende aflevering. Han er balancen på holdet, og skal kunne modtage bolden dybt og få den spillet fornuftigt videre, og det synes jeg egentlig også han gør. Han fejler lidt med afleveringerne når de bliver mere risikable, men det er jo naturligt. Ikke sagt det er godt nok, men den del skal Modric jo også mere tage sig af, eller Isco når han spiller.

Det er lige dét, jeg mener at han ikke gør godt nok. Som jeg har skrevet flere gange, så søger han ikke bolden nok, og det er det der gør mig mest utilfreds. 95% af hans afleveringer var succesfulde i går, hvilket er godt, men også en selvfølge da de alle er utrolig simple afleveringer. Det han gør er rigtigt, men problemet er at han gør det for lidt. Han lunter ned til enten Ramos eller Pepe, selvom at han er dækket af en mand, og han stopper også op et par gange, og så bare står og venter. Han skal HELE tiden være der, medmindre at han lige har byttet rolle med Khedira eller Modric.

Dios skrev:

Jeg var urolig da Özil blev solgt, og vi hentede Bale. Jeg kan ikke længere se logikken, og den forestilling Ancelotti havde omkring holdet er jo også blevet ændret har han erkendt. Jeg vil ikke give Ancelotti skylden, men derimod Real Madrid fansene og Perez skylden. Bale skulle jo aldrig have været købt, og det var da også ham som fik Ancelotti på andre tanker med hensyn til taktikken om et mindre "direkte" hold.

Vi kommer til og mangle 10'eren, og det lider Isco under nu. Han skal både arbejde defensivt, men også være ham som altid skal være den kreative længst fremme, og faktisk imellem kæderne, så han endelig kan blive farlig. Den opgave magter han ikke endnu, og helt forståeligt da det er en helt ny rolle for ham, og spørgsmålet er om han overhovedet kommer til det. Jeg tror det ikke, og jeg skal ærligt erkende, at jeg har mistet omkring 30-40% håb efter salget af Özil.

Men lad os se tingene ad for indtil videre kan jeg heller ikke finde hoved og hale i projektet. Og slet ikke hvis rygterne omkring Gündoğan er sande. Jeg håber dog inderligt de er sande, og han bliver købt til sommer, men pt. er det kun Illarra og Ronaldo's roller som giver mening for mig fra midtbanen og op efter.

Her er vi helt enige. Jeg er dog stadig i tvivl om Özil ville gøre det godt under Carlo..
Jeg tror stadig at det er Özil's egen skyld at han ikke er her mere, eller i hvert fald hans fars. Og det er jeg blevet endnu mere sikker på nu hvor han har fyret ham, og fundet en ny agent.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.

Leveret af Kunena Forum