Sæsonen 13/14

12 år 10 måneder siden #877 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev:

MMM skrev:

Giles is far from the only figure who has tried to wrest the discussion away from formations towards players. Slaven Bilic, when he was coach of Croatia, tended to deflect tactical questions by insisting that modern football was becoming less and less about formations and more and more about the attributes of players. That didn't mean, though, that he thought tactics unimportant: rather that, for him, setting up a team was less about setting up a template and fitting players into it than trying to assemble a series of attributes – the players – in the most effective distribution for the circumstances.

Jonathan Wilson skriver om formationer i dagens Guardian: www.theguardian.com/football/blog/2013/o...tics-manchester-city

Dejligt at blive understøttet af noget, som jeg har udtalt og omtalt et hav af gange herinde. Det er nøjagtigt - noget nært - det jeg tidligere har sagt :))

Ha, ja, det var også dig jeg havde i tankerne ;-) Hvis ikke du har læst Wilsons "Inverting the Pyramid" allerede, så tror jeg også du vil finde en del opbakning til og uddybing af mange af dine overvejelser der.

Edit. Jeg kan også rigtig godt lide VdBs formulering fra i sommers: "Neither have we changed too much, the names change and you need to adapt with them," he said. "The 'system' is a photograph, and then the players develop it. And we have adapted to the absence of Alonso."
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #878 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev:

Steen skrev: Dios skrev:

Det er da ganske normalt og forvente det efter 5 spillet kampe fra start af synes du ikke?

Ikke rigtigt, jeg synes sagtens at man kan forvente lidt mere fra hans side af. Ikke at han skal spille som Xabi Alonso fra første dag, men det han har vist indtil videre er bare ikke godt nok. Der er mange gange hvor han bare laller rundt, og ikke forsøger at tilbyde sig selv, han gemmer sig bag modspillerne.

Og jeg er også blevet lidt urolig, hvad skal der ske med Isco? Jeg var selv helt med på at Illarra skulle starte inde i dag sammen med Khedira og Modric, da det er nødvendigt mod et hold som Juve, og nu også mod Barca. Men i fremtiden, har Carlo tænkt sig at fortsætte på denne her måde? Hvis det er sådan at det bliver i denne her sæson så er det fint, da jeg godt kan se problemet i at lade Isco spille fra start i disse opgør. Men sådan skal det ikke være i næste sæson, der skal man finde en måde at han kan passe ind. Det er dog først om lang tid, og ikke noget man skal tænke så meget på nu.

Han kommer jo aldrig til og spille som Alonso, men han skal jo også lige finde sin rolle på holdet. Illarra er jo ikke ham som får bolden, dribler alle mand, eller bare laver den afgørende aflevering. Han er balancen på holdet, og skal kunne modtage bolden dybt og få den spillet fornuftigt videre, og det synes jeg egentlig også han gør. Han fejler lidt med afleveringerne når de bliver mere risikable, men det er jo naturligt. Ikke sagt det er godt nok, men den del skal Modric jo også mere tage sig af, eller Isco når han spiller.

Jeg var urolig da Özil blev solgt, og vi hentede Bale. Jeg kan ikke længere se logikken, og den forestilling Ancelotti havde omkring holdet er jo også blevet ændret har han erkendt. Jeg vil ikke give Ancelotti skylden, men derimod Real Madrid fansene og Perez skylden. Bale skulle jo aldrig have været købt, og det var da også ham som fik Ancelotti på andre tanker med hensyn til taktikken om et mindre "direkte" hold.

Vi kommer til og mangle 10'eren, og det lider Isco under nu. Han skal både arbejde defensivt, men også være ham som altid skal være den kreative længst fremme, og faktisk imellem kæderne, så han endelig kan blive farlig. Den opgave magter han ikke endnu, og helt forståeligt da det er en helt ny rolle for ham, og spørgsmålet er om han overhovedet kommer til det. Jeg tror det ikke, og jeg skal ærligt erkende, at jeg har mistet omkring 30-40% håb efter salget af Özil.

Men lad os se tingene ad for indtil videre kan jeg heller ikke finde hoved og hale i projektet. Og slet ikke hvis rygterne omkring Gündoğan er sande. Jeg håber dog inderligt de er sande, og han bliver købt til sommer, men pt. er det kun Illarra og Ronaldo's roller som giver mening for mig fra midtbanen og op efter.

Det var lige præcis derfor jeg ikke ville have Ancelotti, han er en yes-man. Han gør hvad han bliver fortalt.
Som du siger, at sælge Özil for at hente Bale ind er jo noget af det dummeste der er sket i fodboldhistorien - især når man vil have holdet til at spille possesion. Salget af Özil var ikke nødvendigvis en katastrofe, det var mere hvem man hentede ind. Det ville have være lettere hvis man hentede en spiller som Mata ind. Han er imo lige så god som Özil - han har i hvert fald været mere stabil end Özil de sidste 2 år.

12 år 10 måneder siden #879 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
fcbarcelona.dk/component/content/article...gens-el-clasico.html

Det er helt fint at de gør det, ingen problemer der. Men jeg undrer mig bare over timingen.. Hvorfor har de ikke gjort det tidligere, i den første kamp i sæsonen eller sådan noget? Er det tilfældigt, at de lige vælger at gøre det, når den mest sete liga-kamp i verden skal spilles?

Det er et spørgsmål, og ikke kritik af Barcelona, hvis nogen skulle være i tvivl.

12 år 10 måneder siden #880 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: fcbarcelona.dk/component/content/article...gens-el-clasico.html

Det er helt fint at de gør det, ingen problemer der. Men jeg undrer mig bare over timingen.. Hvorfor har de ikke gjort det tidligere, i den første kamp i sæsonen eller sådan noget? Er det tilfældigt, at de lige vælger at gøre det, når den mest sete liga-kamp i verden skal spilles?

Det er et spørgsmål, og ikke kritik af Barcelona, hvis nogen skulle være i tvivl.

Mest opmærksomhed, må man næsten gå ud fra(?)...

12 år 10 måneder siden #881 af Steen
M_linding skrev:

Men hvorfor er det nødvendigt? Støtten er til Tito, og ikke til tilskuerne?

12 år 10 måneder siden #882 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: M_linding skrev:

Mere end en klub (så længe alle ser det)...

;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Steen

12 år 10 måneder siden #883 af Steen

M_linding skrev:

Steen skrev: M_linding skrev:

Mere end en klub (så længe alle ser det)...

;)

Haha, det var lige det jeg tænkte på.. Det er helt sikkert en fin gestus, men jeg tror bare, at de gør det her af de forkerte årsager..
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.

12 år 10 måneder siden #884 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Real-Laudrup skrev:

Det var lige præcis derfor jeg ikke ville have Ancelotti, han er en yes-man. Han gør hvad han bliver fortalt.
Som du siger, at sælge Özil for at hente Bale ind er jo noget af det dummeste der er sket i fodboldhistorien - især når man vil have holdet til at spille possesion. Salget af Özil var ikke nødvendigvis en katastrofe, det var mere hvem man hentede ind. Det ville have være lettere hvis man hentede en spiller som Mata ind. Han er imo lige så god som Özil - han har i hvert fald været mere stabil end Özil de sidste 2 år.

Jeg er uenig angående Ancelotti, men utrolig enig i resten.

Jeg tror det handlede om prioritering. Perez ville have Bale, og det var et krav for hans ansættelse, at Bale skulle blive købt. Det var nok sidste chance for Ancelotti til og træne Real Madrid, så det har nok ikke haft den største betydning tror jeg.
Det er total forkert, men sådan er Perez nu engang. Han vidste han kunne vinde mange fans ved og skaffe Bale, og så er det sådan det bliver.

Jeg var og er stadig kæmpe fortaler for Mata, og er helt enig i dine betragtninger. Nu ser jeg bare Özil som den bedste 10'er i verden. Om end jeg faktisk intet ville have imod, hvis vi fik Mata ind i stedet for. Jeg er kæmpe Özil fan, så derfor begræder jeg salget, men kan på mange måder godt se fordelen i og erstatte ham med Mata. Han ville nok også passe bedre ind i systemet, da han oftest befinder sig på kanten, men søger meget ind i banen ligesom den rolle han ville få i Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #885 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Bale i form bør kunne over tage ozils rolle. Han spillede den en del i Tottenham. Han skal bare have tid.

Ozil har nok bedre overblik, men scoringsmæssigt og skud på mål er Bale bedre.

12 år 10 måneder siden #886 af Dios
Steen skrev:

Det er lige dét, jeg mener at han ikke gør godt nok. Som jeg har skrevet flere gange, så søger han ikke bolden nok, og det er det der gør mig mest utilfreds. 95% af hans afleveringer var succesfulde i går, hvilket er godt, men også en selvfølge da de alle er utrolig simple afleveringer. Det han gør er rigtigt, men problemet er at han gør det for lidt. Han lunter ned til enten Ramos eller Pepe, selvom at han er dækket af en mand, og han stopper også op et par gange, og så bare står og venter. Han skal HELE tiden være der, medmindre at han lige har byttet rolle med Khedira eller Modric.

Her er vi helt enige. Jeg er dog stadig i tvivl om Özil ville gøre det godt under Carlo..
Jeg tror stadig at det er Özil's egen skyld at han ikke er her mere, eller i hvert fald hans fars. Og det er jeg blevet endnu mere sikker på nu hvor han har fyret ham, og fundet en ny agent.

Men tror du ikke bare det er tilvænningen? Tempoet og presset fra modstanderen er jo 5 gange så højt i Real Madrid end La Real, og specielt i kampen igår. Han er stadig grøn og skal oplæres, så jeg har fuld forståelse for hans situation.
Jeg tror det var Bale købet der gjorde Özil utryg, og han måske igennem en ny kontrakt kunne få noget tryghed. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Özil og Ancelotti har snakket om Özil's nye rolle på holdet, og hvorfor Isco blev foretrukket mere centralt.

12 år 10 måneder siden #887 af Dios

asp3200 skrev: Bale i form bør kunne over tage ozils rolle. Han spillede den en del i Tottenham. Han skal bare have tid.

Og det er ikke modsigende hehe :) Özil's rolle var jo nemlig og assistere, og hans assist historik taler sit tydelige sprog.

12 år 10 måneder siden #888 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev:

asp3200 skrev: Bale i form bør kunne over tage ozils rolle. Han spillede den en del i Tottenham. Han skal bare have tid.

Og det er ikke modsigende hehe :) Özil's rolle var jo nemlig og assistere, og hans assist historik taler sit tydelige sprog.

Tjo, men tror bare ikke alle de assists skal komme fra Bale. Det må komme fra di maria eller isco. Tror dog Bale vil lave mange flere mål end ozil, han var decideret u effektiv foran mål.

Leveret af Kunena Forum