UEFA Champions League 2013/14
1. Scenarie - Holdet forsøger at holde på bolden og overrumple modstanderen. Det ender så i stedet med, at løbene for hinanden er så mangelfulde, at Pepe eller Ramos er nødsaget til at distribuere spillet - Det kan de ikke (af åbenlyse årsager) og modstanderen får dermed bolden. Derefter er genpresset så ustruktureret og halvhjertet, at modstanderen ingen problemer har med at holde på bolden og skabe chancer mod et forsvar, der reelt ikke består af mere end 2-3 spillere, da resten af holdet står umanerligt højt på banen og ikke kender deres roller (i særdeleshed den centrale midtbane).
2. Scenarie - Holdet vælger at stå dybere på banen, holde det meste af holdet bag bolden og spille på lynhurtige (og i gårsdagens kamp - fantastisk effektive!) omstillinger med en Cristiano og Benzema, der skal forsøge at skabe ravage. Altså kort sagt: "the Mourinho way"
Indtil nu, er det kun nr. 2 der har set ud til at fungere, men jeg håber og tror dog også, at vi gradvist vil blive bedre til at eksekvere det første kampscenarie, men på nuværende tidspunkt har jeg lidt nogle bange anelser om hvorvidt Ancelotti har forsøgt at lave for store ændringer på for kort tid..
Han har trods alt arvet et skræddersyet kontrahold, der ikke har kendt til andet over de seneste 3 års tid. Den del af spillet vil de så naturligvis føle sig bedre tilpas med på nuværende tidspunkt, og det er jo heller ikke fordi vi skal forsømme den del for fremtiden og blive et nyt Barcelona/Spansk landshold. Men som tingene står nu, har det, efter min mening, været svært at spore nogen udvikling i den filosofi Ancelotti har bebudet siden sin indtrædelse: at kontrollere kampen, spille offensivt og være i stand til at kombinere sig igennem modstanderens forsvar.
Ja, Rom blev ikke bygget på en dag, men stenene blev til gengæld lagt én for én - Jeg venter stadig på de første sten, og 6-1 sejren har ikke fået os nærmere (dog heller ikke længere fra).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev:
El_Juan skrev: Dog slog Diego López igen fast, at han er Real Madrids bedste målmand lige for tiden. Han er i sublim form.
IKKE fordi jeg på nogen måde gider genåbne den trælse debat Iker-Diego, men har svært ved at se hvorn man slår fast man er den bedste keeper pt når sammenligningen er Ikers 13 minutter igår (hvor han vel på ingen måde viser han er en dårligere keeper end Lopez). Jeg er enig i at Lopez er i fin form og står glimrende - men bare uenig i at man på nogen måde ka hævde han er Reals bedste keeper pt udfra en sammenligning som er ikke-eksisterende.
Ellers er jeg egentlig enig i resten af dit indlæg ;-)
Jeg sammenligner ikke. Jeg konstaterer, bedømt ud fra Diego López' præstationer over det seneste halve års tid, hvor han kontinuerligt har holdt et højt niveau. Det er nu engang ham der står. Og han gør det fremragende. Jeg ved ikke om det er gået din næse forbi, at det er Casillas der skal slå Diego López af holdet. Ikke omvendt. Og så længe Diego præsterer som han gør, så må Casillas levere en ekstra indsats på træningsbanen.
Og undskyld jeg siger det og nok kommer til at lyde en anelse spydig, men din kommentar er ikke særlig intelligent og velovervejet.
Raul-Madrid skrev: Fuck du tåbelig at høre på.. er du 11 ?
Iker fik jo chancen igår ?? det jo ikke fordi han var bedre..
Og ja den der gør det bedst til træning er vel den der spiller ? eller har jeg misforstået noget?
Hvis Mou mener at Adan var bedre end Iker dengang så ja det må han vel have ret i, når han ser dem begge til træning hver dag..
og hvis man ikke skal sammenligne til træning hvornår skal man så ? det vil sige ifølge din barnlig teori kan man kun sammenligne en målmand der spiller på første holdet, så man vil i princippet kun kunne sammenligne Iker og Lopez så snart en af dem skifter og spiller første holds fodbold.. ( lyder lidt dumt ik ? )
Faktum er at Iker lige nu ikke er bedre end Lopez det har MOU ment og Ancelotti ment, om du vil det eller ej.
Og ja Julio Cesar var en SUPER målmand i CHL finalen og før den, det kan godt være at Iker kom ind og gjorde endnu vildere, men man kan ikke lægge en finger på Julios bedrifter som første holdsmålmand back in the days.
Eneste grund til folk vil ha Iker som målmand er jo kun fordi han er en legende og ikke fordi han er bedre end Lopez, sådan kan det måske være i en mellem klub men ik hos konge klubben, der skal man altid spille med de bedste.
Siempre fiel skrev:
Raul-Madrid skrev: Men nu er det jo sådan at JO, der er jo noget at sammenligne med, Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde, og til kampene har han jo osse her vist at han er PT. den bedste målmand i Spanien JEP I SAID IT..!
Siempre fiel skrev:
El_Juan skrev: Dog slog Diego López igen fast, at han er Real Madrids bedste målmand lige for tiden. Han er i sublim form.
IKKE fordi jeg på nogen måde gider genåbne den trælse debat Iker-Diego, men har svært ved at se hvorn man slår fast man er den bedste keeper pt når sammenligningen er Ikers 13 minutter igår (hvor han vel på ingen måde viser han er en dårligere keeper end Lopez). Jeg er enig i at Lopez er i fin form og står glimrende - men bare uenig i at man på nogen måde ka hævde han er Reals bedste keeper pt udfra en sammenligning som er ikke-eksisterende.
Ha ha - flot ;-) Så "sammenligningen" er at "Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde". Det er ik nogen "sammenligning" - det er din antagelse og den ka så være rigtig eller forkert, men nogen samenligning er det ik. Du ka self sammenligne med de andre keepere i La Liga og så mene at han er den bedste pt - men den sammenligning inkluderer altså så ik Iker.
Udfra din antagelse, så er de spillere der er på holdet, udtaget af træneren, ALTID de rigtige. Dvs at Cesar Sanchez var en bedre keeper end Iker tilbage i 2002, da Del Bosque bænkede ham og Adan en bedre keeper end Iker, da Mourinho gjorde det samme.
Ligesom Iker er en bedre keeper end Lopez nu fordi han er udtaget og står på landsholdet, mens Lopez ik er udtaget overhoevedet - eller HOV NEJ!! Dén må du lige forklare - for trænere ka jo aldrig tage fejl ifølge din logik ;-)
Iker fik chancen? Han fik 14 minutter, og så må han udgå med en skade, som han pådrog i de første minutter. Der har han altså ikke nået at kunne vise det store. Desuden ser jeg ikke Siempre fiel benægte, at Lopez står bedre end Casillas. Han siger bare, at sammenligningsgrundlaget ikke er til stede endnu - for os - for vi har ikke set begge keepere ordentligt i aktion i kamp. Ancelotti kan sammenligne til træning, vi kan ikke. For vi er der ikke til træning. Og så er der trods alt stor forskel på kamp og træning.
Og at du i ramme alvor kan mene, at Adan er en bedre keeper end Casillas, alene fordi træneren udtager ham..... det er at lukke øjnene for alverdens årsager, det ellers kan skyldes. Og som Siempre fiel spørger: Hvad er så Del Bosques bevæggrunde?
Vi er fantastisk privilegerede, at vi har en målmand som Lopez, der står så godt. Det skal man være glad for. Jeg tror ikke, at folk udelukkende vil se Casillas mellem stængerne pga. hans legendestatus - nok mere fordi vi har at gøre med en keeper, der ikke har fået lov at vise sig i snart 250 dage, og som de sidste mange år er blevet kåret til verdens bedste keeper. Suverænt. Jeg hører i hvert fald til en af dem, der bare gerne vil se med egne øjne, hvad han kan mellem stængerne. Og det har han ikke fået vist endnu. Ja, Ancelotti prøvede at give ham chancen, men det satte en skade så en stopper for.
Og så er der altså himmel til forskel på Julio Cesar og Cesar Sanchez. Førstnævnte har slet ikke spillet i Real Madrid.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Jeg siger jo hellere ikke at den chance Iker fik igår var nok ? men svare bare tilbage på at Fiel sagde at Iker så var bedre målmand fordi han stod igår, og til det svare jeg at nope igår stod hun udlukkende fordi Ancelotti ikke havde boller nok til at beholde den bedste målmand i Real Madrid Lopez.
Tja sådan som jeg husker sidste sæson og slutningen af sæson før den ( der hvor vi førte ligaen med 10-15 point og det så blev til 3-4 point ) netop fordi Iker ikke gjorde det godt nok, så det kan godt være at Adan ikke er bedre end Iker, men med en målmand som ikke gjorde det godt nok og diverse små ting som da han ikke jublede da Ronaldo scorede osv samt rygtet om han skulle være en lille stikker ( antager intet ) så kan jeg da godt forstå Mou!
JSaxtorph skrev:
Og ja den der gør det bedst til træning er vel den der spiller ? eller har jeg misforstået noget?
Hvis Mou mener at Adan var bedre end Iker dengang så ja det må han vel have ret i, når han ser dem begge til træning hver dag..
og hvis man ikke skal sammenligne til træning hvornår skal man så ? det vil sige ifølge din barnlig teori kan man kun sammenligne en målmand der spiller på første holdet, så man vil i princippet kun kunne sammenligne Iker og Lopez så snart en af dem skifter og spiller første holds fodbold.. ( lyder lidt dumt ik ? )
Faktum er at Iker lige nu ikke er bedre end Lopez det har MOU ment og Ancelotti ment, om du vil det eller ej.
Og ja Julio Cesar var en SUPER målmand i CHL finalen og før den, det kan godt være at Iker kom ind og gjorde endnu vildere, men man kan ikke lægge en finger på Julios bedrifter som første holdsmålmand back in the days.
Eneste grund til folk vil ha Iker som målmand er jo kun fordi han er en legende og ikke fordi han er bedre end Lopez, sådan kan det måske være i en mellem klub men ik hos konge klubben, der skal man altid spille med de bedste.
Siempre fiel skrev:
Raul-Madrid skrev: Men nu er det jo sådan at JO, der er jo noget at sammenligne med, Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde, og til kampene har han jo osse her vist at han er PT. den bedste målmand i Spanien JEP I SAID IT..!
Siempre fiel skrev:
Ha ha - flot ;-) Så "sammenligningen" er at "Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde". Det er ik nogen "sammenligning" - det er din antagelse og den ka så være rigtig eller forkert, men nogen samenligning er det ik. Du ka self sammenligne med de andre keepere i La Liga og så mene at han er den bedste pt - men den sammenligning inkluderer altså så ik Iker.
Udfra din antagelse, så er de spillere der er på holdet, udtaget af træneren, ALTID de rigtige. Dvs at Cesar Sanchez var en bedre keeper end Iker tilbage i 2002, da Del Bosque bænkede ham og Adan en bedre keeper end Iker, da Mourinho gjorde det samme.
Ligesom Iker er en bedre keeper end Lopez nu fordi han er udtaget og står på landsholdet, mens Lopez ik er udtaget overhoevedet - eller HOV NEJ!! Dén må du lige forklare - for trænere ka jo aldrig tage fejl ifølge din logik ;-)
Iker fik chancen? Han fik 14 minutter, og så må han udgå med en skade, som han pådrog i de første minutter. Der har han altså ikke nået at kunne vise det store. Desuden ser jeg ikke Siempre fiel benægte, at Lopez står bedre end Casillas. Han siger bare, at sammenligningsgrundlaget ikke er til stede endnu - for os - for vi har ikke set begge keepere ordentligt i aktion i kamp. Ancelotti kan sammenligne til træning, vi kan ikke. For vi er der ikke til træning. Og så er der trods alt stor forskel på kamp og træning.
Og at du i ramme alvor kan mene, at Adan er en bedre keeper end Casillas, alene fordi træneren udtager ham..... det er at lukke øjnene for alverdens årsager, det ellers kan skyldes. Og som Siempre fiel spørger: Hvad er så Del Bosques bevæggrunde?
Vi er fantastisk privilegerede, at vi har en målmand som Lopez, der står så godt. Det skal man være glad for. Jeg tror ikke, at folk udelukkende vil se Casillas mellem stængerne pga. hans legendestatus - nok mere fordi vi har at gøre med en keeper, der ikke har fået lov at vise sig i snart 250 dage, og som de sidste mange år er blevet kåret til verdens bedste keeper. Suverænt. Jeg hører i hvert fald til en af dem, der bare gerne vil se med egne øjne, hvad han kan mellem stængerne. Og det har han ikke fået vist endnu. Ja, Ancelotti prøvede at give ham chancen, men det satte en skade så en stopper for.
Og så er der altså himmel til forskel på Julio Cesar og Cesar Sanchez. Førstnævnte har slet ikke spillet i Real Madrid.
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: jaja Min fejl med at kalde ham Julio, alle ved jo hvem jeg mente men fair nok...
Jeg siger jo hellere ikke at den chance Iker fik igår var nok ? men svare bare tilbage på at Fel sagde at Iker så var bedre målmand fordi han stod igår, og til det svare jeg at nope igår stod hun udlukkende fordi Ancelotti ikke havde boller nok til at beholde den bedste målmand i Real Madrid Lopez.
Tja sådan som jeg husker sidste sæson og slutningen af sæson før den ( der hvor vi første ligaen med 10-15 point og det så blev til 3-4 point ) netop fordi Iker ikke gjorde det godt nok, så det kan godt være at Adan ikke er bedre end Iker, men med en målmand som ikke gjorde det godt nok og diverse små ting som da han ikke jublede da Ronaldo scorede osv samt rygtet om han skulle være en lille stikker ( antager intet ) så kan jeg da godt forstå Mou!
JSaxtorph skrev:
Siempre fiel skrev:
Siempre fiel skrev:
Nååååå, ja. Men så er Adan jo heller ikke en bedre målmand. Det starter du ellers med at skrive. Og skulle den bedste ikke altid spille? Men så er vi ellers helt enige, at Mous fravalg nok var grundet i andet end det spillemæssige. Og så synes jeg heller ikke, at vi skal gøre Ikers indsats værre, end den egentlig var dengang. Enig, han stod væsentligt dårligere, end han før har gjort, men som fast målmand i næsten ti år ville det da være underligt, hvis der ikke kom udfald en gang i mellem. Det har alle keepere vist prøvet (selv Lopez, der var bænkevarmer i Sevilla). Og dårligere stod han altså ikke.
Jeg synes, det er en hård konklusion. Ancelotti har flere gange udtalt, at Casillas kæmper og gør det godt til træning, så måske vil han bare se, om den indsats også bliver vist i kamp? Jeg kan snildt forstå, at han i langt de fleste kampe vil bruge Diego Lopez, for det vil da også være unfair at bænke en målmand, der har så meget ild i den, men jeg kan heller ikke fortænke Ancelotti i at give Casillas chancen. Det er trods alt ikke hvem som helst, vi snakker om her. Det er mere kløgt end mangel på boller.
Edit: Og jeg ser ikke Siempre fiel skrive, at Iker er en bedre målmand, fordi han stod i går. Han prøver - vel nok ironisk - at bruge dit ræsonnement, om at træneren altid vælger den bedste. På landsholdet er Casillas udtaget, det er Lopez slet ikke.
Jeg er her stadig XOXO
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
nu kommer det til at lyde somom man hader Iker hvilket jeg bestemt ikke gøre, syntes dog bare ikke han er bedre end Lopez ligenu, og derfor burde han ikke få lov til at spille.
RAUL!!!!
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Hvis Lopez fortsætter som han har gjort burde han stå til VM.. tror dog næppe det kommer til at ske, han tør jo næsten ikke at gå imod Iker fordi han ved Iker er elsket af alle ( os en del i Barcelona)
Real Madrid skrev: Er jeg forresten den eneste, der synes det er unfair overfor Lopez, at Del Bousque ikke udtager ham til landsholdet?
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Jeg ved bare at så længe Iker ikke kan slå Lopez af holdet, skal han ikke have lov til at spille.. igen.. bedste spiller burde være den der spiller, så længe de passer ind til den taktik træneren vælger.. Folk burde stå 110% bag træneren og ikke bag en spiller bare fordi han har VÆRET historiens bedste målmand..
nu kommer det til at lyde somom man hader Iker hvilket jeg bestemt ikke gøre, syntes dog bare ikke han er bedre end Lopez ligenu, og derfor burde han ikke få lov til at spille.
Men det er lidt svært at slå Lopez af, hvis han ikke får lov at stå nogle kampe? Jeg går ud fra, det er Ancelottis ræsonnement. Og det er vel lidt samme princip som i Copa del Rey, hvor reservemålmanden typisk også står. Nu er Casillas bare så god, at vi kan overføre det til CL - måske ;-)
Og desuden helt enig i at Lopez efterhånden dårligt kan kandidere stærkere til en landsholdsudtagelse.
raul7=kongen skrev:
Og hvem savnede i øvrigt Özil i går?
Nu kunne jeg læse længere nede, at det var en lille provokation, men for at svarer på dit spørgsmål, så savner jeg faktisk en Özil type hos Real Madrid indtil videre. Jeg har mange gange nævnt det, men nu gør jeg det igen. Isco er placeret for langt tilbage i banen, og hans funktion og dominans kommer kun til udtryk når vi er i styring og har kontrol over kampen. Dvs. når vi spiller en omgang powerplay, som vi så i 2. halvleg igår.
Nu var Benzema fandens stærk igår, og han udfyldte rollen som Özil ellers plejer og spille. Vi mangler stadig den playmaker som placere sig imellem modstandernes forsvar og midtbane. Ham vi kan spille bolden op på og iscenesætte vores angribere. Nu lykkedes det Benzema til perfektion igår, men det ville nu ikke overraske mig, hvis det ikke gentager sig i weekenden.
Isco skal selv tage løbet med bolden, for og skabe en farlig situation, for hans defensive rolle gør han ikke bliver farlig på placeringen medmindre vi som sagt kører noget ballposession, og har alle mand på modstanderens banehalvdel.
Özil og væk, og forhåbentlig kan Bale komme med noget nyt, men som sagt, så savner jeg en spiller som Özil!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Ikke kun med sit mål, men umiddelbart lader det til, at Iscos løbearbejde og hans evne til at være i nærheden af spillet og vende det hurtigt er langt stærkere end Özils ditto.
Så er det rigtigt, at tyskeren er virkelig dygtig i pasningsspillet og på små områder, men han er jo ikke en knokler, der fighter for at vende en kamp, som ser svær ud. Tværtimod faktisk.
Jeg kan umuligt være den eneste, der har bandet af hans ugidelige præstationer. Oftest på udebane, på små stadions og tæt ved midnatstide.
Derudover:
Isco har et drive med bolden, som Özil aldrig har haft/får - Isco kan nemlig sætte en mand af med et ryk og derefter sætte en medspiller i scene. Det ser man sjældent Özil levere - nå ja, og så er Isco tydeligvis mere målfarlig.
Men det er klart, at Isco ikke udfylder Mesut Özils rolle, og Özil ville ikke have kunnet udfylde Iscos ditto, men det behøver de heller ikke. Det handler om at få brikken til at passe i den samlede helhed, og her virker vi altså mere truende fra flere positioner med Isco som playmaker.
Det er hele er naturligvs bedømt ud fra de første fem kampe, men fortsætter niveauet sådan, så kommer jeg bestemt ikke til at savne Mesut.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...