UEFA Champions League 2013/14

12 år 10 måneder siden #241 af raul7=kongen
Heldigvis er en fodboldkamp 90 og ikke 45 minutter. 2. halvleg var jo ren udstilling af tyrkerne og det får man helt tydeligt ikke nok credit for.

Det er selvfølgelig korrekt, at Real Madrid ikke var prangende i den indledende fase, men sandheden er også, at holdet stadig er i en indkøringsfase. Vi tog et stort skridt i går og en 1-6 sejr i Tyrkiet bør give mere genlyd i fodboldverdenen end den har gjort, selvom vi også havde enkelte svagere perioder.

Og hvem savnede i øvrigt Özil i går?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #242 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne UEFA Champions League 2013/14

raul7=kongen skrev: Heldigvis er en fodboldkamp 90 og ikke 45 minutter. 2. halvleg var jo ren udstilling af tyrkerne og det får man helt tydeligt ikke nok credit for.

Det er selvfølgelig korrekt, at Real Madrid ikke var prangende i den indledende fase, men sandheden er også, at holdet stadig er i en indkøringsfase. Vi tog et stort skridt i går og en 1-6 sejr i Tyrkiet bør give mere genlyd i fodboldverdenen end den har gjort, selvom vi også havde enkelte svagere perioder.

Det gjorde jeg faktisk, men ikke pga. af kampens generelle forløb, men snarere fordi, at han var/ er en af mine absolut favoritspillere :)

Mere overordnet....

Jeg så (heldigvis) kun anden halvleg, og der mener jeg, at Real Madrid spillede en fornuftig omgang fodbold, hvor man spillede med den nødvendige og efterspurgte kløgt. Khedira, Modric og Isco er den rigtige trekløver på midtbanen pt; Illarra må pt., og som forventet, se sig selv som en rotationsspiller, som både kan beherske Isco og Modrics plads på midtbanen..... Khediras plads skal han dog holde sig fra, hvilket Ancelotti også har indset, formoder jeg.

Nå, fin kamp. Tre point, og det er vigtigt! De næste par kampe i La Liga skal smide seks point af sig, og så begynder det at se fint ud igen! Der er spillemæssige forbedringer, og det bliver man nødt til at forholde sig positivt til.....

12 år 10 måneder siden #243 af M_linding
Så synes jeg også, at man skal huske hvor tricky gruppen faktisk er!

Alle hold kan tabe til Gala, på dagen, ligesom vi heller ikke er garanteret sejrer over Juve. Derfor kunne en dårlig start godt have ført til nogle lidt for spændende kampe, senere i gruppespillet. Men med sejren igår og et lille mirakel i København, så ser alting lovende ud.

Efter 2. pladsen sidste år, vil jeg meget gerne slutte 1'er i år:)

12 år 10 måneder siden #244 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne UEFA Champions League 2013/14
I den første halve time manglede holdet igen balance. Godt nok var defensiven bedre i går, sådan over ordnet set, men de var ikke i kontrol den første halve time. Scoringen hjalp på tingene. I anden halvleg var de i bedre kontrol. Det hjalp ligeledes på det, at Galatasaray lavede nogle dumme fejl, som Real Madrid straffede.

Der mangler dog stadig noget. Og det vil jeg nok komme til et sige i et stykke tid endnu. Jeg tager det fortsat som en konsekvens af trænerskiftet og det medfølgende skifte i spillestil. Det skulle gerne blive bedre fra dag til dag. Og fra kamp til kamp. Jeg savner mere kontrol, mere balance, mere aggressivitet og mere dynamik. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det kommer, men man nok være lidt tålmodig.

I går var de effektive. Og de straffede Galatasarays fejl. De viste, at der trods alt er klasseforskel. Selvom 1-6 måske ikke er et retvisende billede af kampen, for så dårlige var tyrkerne heller ikke. Men jeg glad for de tre points og de seks mål! Det må alt andet end lige givet noget selvtillid.

Så er det selvfølgelig ærgrerligt med Casillas, som laver en klasseredning inden han bliver skiftet ud. Til gengæld kommer Diego så ind og laver en stor redning på Yilmaz' hovedstød. Det er synd for Casillas. Og jeg tror og håber, at han snarest mulig kommer tilbage. Han skal nok få sin chance. Dog slog Diego López igen fast, at han er Real Madrids bedste målmand lige for tiden. Han er i sublim form.

Cristianos præstation taler for sig selv. Og hvis man mener Iscos nedtagning til 0-1-målet var heldig, så skal man ikke kommentere fodbold. Den kvikke seer vil vide, at han på et andet tidspunkt i kampen lavede yderligere en nedtagning af bolden, som vidnede om sublim boldkontrol. Og generelt spillede han igen en god kamp.

Og så er jeg i øvrigt utilfreds med, at seerne skal spises af med to røvkedelige kampe i aften - bare fordi det er Barcelona, Ajax og deres pulje - i stedet for at vise Napoli mod Borussia Dortmund. De kunne i det mindste vise den på TV3 SPORT 1, i stedet for middelmådige Milan mod 'kick and rush' Celtic...
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #245 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne UEFA Champions League 2013/14

El_Juan skrev: Og så er jeg i øvrigt utilfreds med, at seerne skal spises af med to røvkedelige kampe i aften - bare fordi det er Barcelona, Ajax og deres pulje - i stedet for at vise Napoli mod Borussia Dortmund. De kunne i det mindste vise den på TV3 SPORT 1, i stedet for middelmådige Milan mod 'kick and rush' Celtic...

Tak!

Hvem i alverden programsætter de kampe? Oplagt mulighed for at vise Napoli - Dortmund fra en gruppe der kan blive vanvittigt underholdende. Man kunne i det mindste have sendt en kamp forskudt som man gjorde på TV3 Sport 1 i går med Manchester United - Leverkusen, men i stedet viser man gudhjælpemig bare puljens anden kamp.

12 år 10 måneder siden #246 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: Heldigvis er en fodboldkamp 90 og ikke 45 minutter. 2. halvleg var jo ren udstilling af tyrkerne og det får man helt tydeligt ikke nok credit for.

Özil hvem?

Vi har i Isco fået en Mesut, der kan score mål. Lad bare tyskeren muntre sig i noget, der hedder Arsenal.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 10 måneder siden #247 af raul7=kongen

Daniel skrev:

raul7=kongen skrev:

Det gjorde jeg faktisk, men ikke pga. af kampens generelle forløb, men snarere fordi, at han var/ er en af mine absolut favoritspillere :)

Han var bestemt også en af mine. Det var dog mere en retorisk provokation, efter flere brugere bragte ham op i weekenden. Özil er væk, vi må videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, JimmyBroe

12 år 10 måneder siden #248 af Realex
Besvaret af Realex på emne UEFA Champions League 2013/14
@ rubæk og el_juan

I kan se Dortmund - Napoli på tyske ZDF :)

Men ja, latterlig programsætning. Det handler altid om flest seere, men I dette tilfælde burde ovenstående kamp, også give flest bag skærmen!

12 år 10 måneder siden #249 af Siempre fiel

El_Juan skrev: Dog slog Diego López igen fast, at han er Real Madrids bedste målmand lige for tiden. Han er i sublim form.

IKKE fordi jeg på nogen måde gider genåbne den trælse debat Iker-Diego, men har svært ved at se hvorn man slår fast man er den bedste keeper pt når sammenligningen er Ikers 13 minutter igår (hvor han vel på ingen måde viser han er en dårligere keeper end Lopez). Jeg er enig i at Lopez er i fin form og står glimrende - men bare uenig i at man på nogen måde ka hævde han er Reals bedste keeper pt udfra en sammenligning som er ikke-eksisterende.

Ellers er jeg egentlig enig i resten af dit indlæg ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 10 måneder siden #250 af Raul-Madrid
Men nu er det jo sådan at JO, der er jo noget at sammenligne med, Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde, og til kampene har han jo osse her vist at han er PT. den bedste målmand i Spanien JEP I SAID IT..!

Siempre fiel skrev:

El_Juan skrev: Dog slog Diego López igen fast, at han er Real Madrids bedste målmand lige for tiden. Han er i sublim form.

IKKE fordi jeg på nogen måde gider genåbne den trælse debat Iker-Diego, men har svært ved at se hvorn man slår fast man er den bedste keeper pt når sammenligningen er Ikers 13 minutter igår (hvor han vel på ingen måde viser han er en dårligere keeper end Lopez). Jeg er enig i at Lopez er i fin form og står glimrende - men bare uenig i at man på nogen måde ka hævde han er Reals bedste keeper pt udfra en sammenligning som er ikke-eksisterende.

RAUL!!!!

12 år 10 måneder siden #251 af Siempre fiel

Raul-Madrid skrev: Men nu er det jo sådan at JO, der er jo noget at sammenligne med, Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde, og til kampene har han jo osse her vist at han er PT. den bedste målmand i Spanien JEP I SAID IT..!

Siempre fiel skrev:

Ha ha - flot ;-) Så "sammenligningen" er at "Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde". Det er ik nogen "sammenligning" - det er din antagelse og den ka så være rigtig eller forkert, men nogen samenligning er det ik. Du ka self sammenligne med de andre keepere i La Liga og så mene at han er den bedste pt - men den sammenligning inkluderer altså så ik Iker.

Udfra din antagelse, så er de spillere der er på holdet, udtaget af træneren, ALTID de rigtige. Dvs at Cesar Sanchez var en bedre keeper end Iker tilbage i 2002, da Del Bosque bænkede ham og Adan en bedre keeper end Iker, da Mourinho gjorde det samme.

Ligesom Iker er en bedre keeper end Lopez nu fordi han er udtaget og står på landsholdet, mens Lopez ik er udtaget overhoevedet - eller HOV NEJ!! Dén må du lige forklare - for trænere ka jo aldrig tage fejl ifølge din logik ;-)

12 år 10 måneder siden #252 af Raul-Madrid
Fuck du tåbelig at høre på.. er du 11 ?

Iker fik jo chancen igår ?? det jo ikke fordi han var bedre..

Og ja den der gør det bedst til træning er vel den der spiller ? eller har jeg misforstået noget?

Hvis Mou mener at Adan var bedre end Iker dengang så ja det må han vel have ret i, når han ser dem begge til træning hver dag..
og hvis man ikke skal sammenligne til træning hvornår skal man så ? det vil sige ifølge din barnlig teori kan man kun sammenligne en målmand der spiller på første holdet, så man vil i princippet kun kunne sammenligne Iker og Lopez så snart en af dem skifter og spiller første holds fodbold.. ( lyder lidt dumt ik ? )

Faktum er at Iker lige nu ikke er bedre end Lopez det har MOU ment og Ancelotti ment, om du vil det eller ej.

Og ja Julio Cesar var en SUPER målmand i CHL finalen og før den, det kan godt være at Iker kom ind og gjorde endnu vildere, men man kan ikke lægge en finger på Julios bedrifter som første holdsmålmand back in the days.

Eneste grund til folk vil ha Iker som målmand er jo kun fordi han er en legende og ikke fordi han er bedre end Lopez, sådan kan det måske være i en mellem klub men ik hos konge klubben, der skal man altid spille med de bedste.

Siempre fiel skrev:

Raul-Madrid skrev: Men nu er det jo sådan at JO, der er jo noget at sammenligne med, Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde, og til kampene har han jo osse her vist at han er PT. den bedste målmand i Spanien JEP I SAID IT..!

Siempre fiel skrev:

Ha ha - flot ;-) Så "sammenligningen" er at "Lopez må ha gjort det SUPER til træning siden han starter inde". Det er ik nogen "sammenligning" - det er din antagelse og den ka så være rigtig eller forkert, men nogen samenligning er det ik. Du ka self sammenligne med de andre keepere i La Liga og så mene at han er den bedste pt - men den sammenligning inkluderer altså så ik Iker.

Udfra din antagelse, så er de spillere der er på holdet, udtaget af træneren, ALTID de rigtige. Dvs at Cesar Sanchez var en bedre keeper end Iker tilbage i 2002, da Del Bosque bænkede ham og Adan en bedre keeper end Iker, da Mourinho gjorde det samme.

Ligesom Iker er en bedre keeper end Lopez nu fordi han er udtaget og står på landsholdet, mens Lopez ik er udtaget overhoevedet - eller HOV NEJ!! Dén må du lige forklare - for trænere ka jo aldrig tage fejl ifølge din logik ;-)

RAUL!!!!

Leveret af Kunena Forum