Gareth Bale - Meninger

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #13 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Gareth Bale - Meninger

asp3200 skrev: Troede ikke man kunne være fan af flere klubber, er man så en rigtig fan... ;)

Tror nu nok, at jeg er mere fan, end du nogensinde bliver ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #14 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Gareth Bale - Meninger

The Legend skrev:

asp3200 skrev: Troede ikke man kunne være fan af flere klubber, er man så en rigtig fan... ;)

Tror nu nok, at jeg er mere fan, end du nogensinde bliver ;)

Okay
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 10 måneder siden #15 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Gareth Bale - Meninger
Jeg er enig med Nono og Guti. €100M for en spiller der kun havde en sæson på det niveau, en spiller der ikke er fit og en spiller der ikke havde en naturlig plads i startopstillingen, er jo fuldstændig vanvittigt. Dem der så Spurs i sidste sæson ville vide at Bale var bedst på venstrekanten eller i den frie rolle bag angriberen. Han blev få gange rykket over til højre og han var middelmådig. Faktisk vil jeg sige at han var middelmådig i mange af kampene.
Ancelotti sagde at han vil spille offensivt, possesion, dominere kampene osv. I det tilfælde er Bale jo IKKE den spiller man skal købe - og især ikke for €100M! Som Nono siger, han har brug for plads. Ligesom Ronaldo er han ikke kreativ og ikke god i små rum. Hvordan hjlper han os mod negative hold? Det er der ikke nogen der kan svare på. Det er jo modsigende at man vil spille possesion, og så henter man en spiler ind som jo stort set bare er hurtig og kan skyde.
Det er selvfølgelig ikke Bale´s skyld, han kan jo ikke sige nej til Real Madrid. Men det her køb symboliserer hvad der er forkert med Real Madrid. Men når Perez vil have sit legetøj, så får han det desværre.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.

12 år 10 måneder siden #16 af Steen
Besvaret af Steen på emne Gareth Bale - Meninger
At sige at Bale kun har haft en god sæson er lidt vildt. Han har været på årets hold i Premier League i de seneste 3 år i træk, og så har han også vundet et hav af andre titler. Det er rigtigt at han kun i sidste sæson scorede mange mål, men det hænger også meget sammen med hans rolle på holdet. Under Harry Redknapp var han mere i oplæggerens rolle, og skulle tage masser af løb i venstre side, hvilket Tottenham ikke har mulighed for mere, eller kun få gange i hvert fald, da de efter AVB's ansættelse er skiftet over til possession orienteret fodbold. Derfor fik han den frie rolle, men til sidst fik modstanderne også lukket ned for ham der, og derfor rykkede man ham ud på højre side i slutningen af sæsonen, hvor han både kunne søge indlægget og også trække ind og brage på mål. Han var den eneste farlige Tottenham spiller, så derfor var det meget simpelt for modstanderne, luk ned for Bale. Det gjorde det rigtig svært for ham, og derfor er det også naturligt at han falder ud af kampen, men han fandt alligevel smuthullerne og scorede blandt andet et par smukke mål. Han har udviklet sig rigtig meget i løbet af de sidste par år, og også teknisk. Jeg vil sige at han er bedre i de små rum end Ronaldo er, og han bliver endnu bedre i løbet af de næste par måneder og år. Det er helt rigtigt, at han ikke er ligeså god som Silva er, eller Özil for den sags skyld, i de små rum, og det bliver han nok heller aldrig, men han er godt på vej, og det bliver som sagt kun bedre.

Når vi møder defensive hold, så bliver det selvfølgelig svært, ligesom det var under Mourinho, men nu har vi bare flere spillere der hjælper til offensivt end tidligere. Stort set alle spillere hjælper til offensivt. Både Illarra, Modric og Khedira eller Isco hjælper til, og det gør angriberne selvfølgelig også, samt de Marcelo og Carvajal. Før Modric kom i form, dengang midtbanen hed Xabi Alonso og Khedira, så var der et meget større pres på de offensive spillere, især Özil og Di Maria. Khedira hjalp lidt frem og tilbage, mens Xabi Alonso styrede spillet længere tilbage på banen og ikke deltog så meget længere fremme. Nu hjælper alle med, og det giver også mere frihed til Ronaldo og Bale. Det vil kræve modstanderne utrolig mange kræfter at lukke både Bale og Ronaldo ned, det vil kræve 2 spillere på
hver. Og når de gør det, så har vi andre eminente fodboldspillere som kan tage over. Hvis Modric og Isco får plads, så kan det blive rigtig farligt. Khedira har gjort det rigtig godt på det seneste, måske pånær de brændte chancer, men han har udviklet sig rigtig meget offensivt, og det gør det hele endnu bedre.

Jeg er selv en af dem der mener at vi godt kunne undvære Bale, og i stedet have Özil, Di Maria og Jesé, men nu er han her, og han skal nok blive god.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 10 måneder siden #17 af Real-Laudrup
Steen: Jeg siger ikke at han kun havde en god sæson. 10/11 og 11/12 var også gode.Og som du sagde havde han en anden rolle under Harry, hvor hans job var at dræbe højre backs. Ja han fandt smuthullerne i sidste sæson men der er også mere plads i PL. Som Cesc sagde, i La Liga er de bedre til at lukke ned for pladsen. Og som jeg sagde, han var tit middelmådig sidste sæson & målene kom ikke stabilt. Mata scorede nogenlunde samme antal mål, men havde også et hav af assists & han var stabil hele vejen igennem. Bale var den eneste farlige spiller for Spurs fordi de andre ikke var gode nok. Defoe og Adebayor, uduelige. Dempsey, kæmpe flop. Lennon, meget dårlig.

Vi havde det jo svært mod Atleti, vi kunne bare ikke komme igennem. Det er selvfølgelig altid svært, men vi ville være i en bedre position til at åbne hold op hvis vi havde de rigtige spillere, det har vi ikke.
Jeg håber at Bale kan hjælpe os med at vinde titler, men jeg er virkelig skeptisk. Allrede da hans navn blev nævnt i forbindelse med Real Madrid i Oktober sidste år, takkede jeg nej.

12 år 10 måneder siden #18 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev: Steen: Jeg siger ikke at han kun havde en god sæson. 10/11 og 11/12 var også gode.Og som du sagde havde han en anden rolle under Harry, hvor hans job var at dræbe højre backs. Ja han fandt smuthullerne i sidste sæson men der er også mere plads i PL. Som Cesc sagde, i La Liga er de bedre til at lukke ned for pladsen. Og som jeg sagde, han var tit middelmådig sidste sæson & målene kom ikke stabilt. Mata scorede nogenlunde samme antal mål, men havde også et hav af assists & han var stabil hele vejen igennem. Bale var den eneste farlige spiller for Spurs fordi de andre ikke var gode nok. Defoe og Adebayor, uduelige. Dempsey, kæmpe flop. Lennon, meget dårlig.

Vi havde det jo svært mod Atleti, vi kunne bare ikke komme igennem. Det er selvfølgelig altid svært, men vi ville være i en bedre position til at åbne hold op hvis vi havde de rigtige spillere, det har vi ikke.
Jeg håber at Bale kan hjælpe os med at vinde titler, men jeg er virkelig skeptisk. Allrede da hans navn blev nævnt i forbindelse med Real Madrid i Oktober sidste år, takkede jeg nej.

Bale scorede 21 mål sidste sæson, hvorimod Mata scorede 12.. Hvordan kan det være nogenlunde det samme?

12 år 10 måneder siden #19 af Real-Laudrup

Halamadrid1411 skrev: Bale scorede 21 mål sidste sæson, hvorimod Mata scorede 12.. Hvordan kan det være nogenlunde det samme?

Han scorede 20 mål i alt.

12 år 10 måneder siden #20 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev:

Halamadrid1411 skrev: Bale scorede 21 mål sidste sæson, hvorimod Mata scorede 12.. Hvordan kan det være nogenlunde det samme?

Mata scorede 20 mål i 64 kampe, Bale scorede 26 mål i 44 kampe.

Bum.
Følgende bruger(e) sagde tak: Halamadrid1411, rezamadridista

12 år 10 måneder siden #21 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev:

Jeg snakkede kun om Premier League.. Det kunne du selvfølgelig ikke vide. Har ikke tid til at finde en statistik om mål scoret i alle turneringer i 12/13 sæsonen, men er ret sikker på at Bales antal mål per minut spillet er den hel del højere end Matas.

EDIT: raul7=kongen said it!
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Halamadrid1411.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #22 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Gareth Bale - Meninger

The Legend skrev:

GutiHAZ14 skrev: Bales skifte. Det er et indkøb der efter min mening sætter alt hvad der har med fodbold at gøre i Real Madrid til side. 91 millioner euro og blandt de dyreste i Madrid, en spiller som ham må jo ik sidde på bænken, uanset hvor skidt han gør det.

Det kan kun ende galt som da Perez blev for grådig og købte Becks.

Man kan ikke sige, at dette køb ikke har noget med real madrid at gøre, hvis man ser på de seneste 13 år, har Florentino Perez været præsident i 10 ud af de 13 år, og under ham har det været helt normal at lave store signings også for rigtig mange penge, så det er klart en del af det nuværende real madrid. At man så kunne ønske sig, at det var anerledes er jo så en helt anden ting. For mig er prisen fuldstændig irrelevant, når det handler om, om han skal spille fra start, når han ikke er i form, så skal han ikke spille fra start hver uge, han skal dog lidt tidligere ind, end han er kommet. Men jeg tror uden tvivl, at han bliver en stor succes for real madrid, når han lige kommer i form og finder sin plads på holdet.

Prisen er jo slet ikke ligegyldig. Hvordan i alverden forsvarer du at en spiller til 91 millioner skal sidde udenfor.
Bale kunne sagtens blive en Beckham 2, bortset fra at Beckham blev hentet langt billigere.
Det giver en forskruet konkurrence i Real Madrid, at hente en spiller til den pris. Jese kunne eventuelt spille bedre end Bale, eksempelvis, men Bale vil aldrig nogensinde starte ude. Det handler om Marketing det hele i Real Madrid, ikke fodbold.

Derfor havde du artiklen efter Atl Madrid kampen. Milliones 0 Futbol 1. For det Real Madrid laver handler ikke om fodbold. Bale skiftet er et fatalt skifte!!

12 år 10 måneder siden #23 af Real-Laudrup

raul7=kongen skrev:

Real-Laudrup skrev:

Bum.

Fair enough, jeg havde ikke tjekket. Men Bale var jo den spiller holdet var bygget omkring, det kan man ikke sige omkring Mata.
Og som der er blevet talt om, Bale missede en del kampe pga skader & fik karantæner for diving.
Jeg kunne ikke være mere sikker: Mata havde været det perfekte indkøb, især med tanke på den måde vi gerne vil spille nu. Bale....... det komplicerer alt.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.

12 år 10 måneder siden #24 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev:

raul7=kongen skrev:

Real-Laudrup skrev:

Bum.

Fair enough, jeg havde ikke tjekket. Men Bale var jo den spiller holdet var bygget omkring, det kan man ikke sige omkring Mata.
Og som der er blevet talt om, Bale missede en del kampe pga skader & fik karantæner for diving.
Jeg kunne ikke være mere sikker: Mata havde været det perfekte indkøb, især med tanke på den måde vi gerne vil spille nu. Bale....... det komplicerer alt.

Så argumenter ud fra det - og ikke ud fra facts som ikke er korrekte. Det er umiddelbart svært at tage seriøst, når man først bruger et argument, som er decideret ukorrekt og så skifter argument. Det lugter af, at man har besluttet sig for konklusionen og så forsøger at få argumenterne til at passe derpå.

Om Mata havde været et godt køb skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror dog stadig på Bale og den nuværende plan, som jeg endda tillader mig at tro, at Ancelotti er mere inde over end vi ved. Florentino kan klart kritiseres for tidspunktet for handlen, men vi er i en helt anden situation end for 10 år siden, vores trup har en helt anden balance og lønstrukturen er anderledes(bl.a. skilte man sig derfor af med Özil). Det er overordentligt søgt blot at pege tilbage, i stedet for at tage udgangspunkt i den nuværende situation, når man ønsker at kritisere klubben. Igen virker det mere som en useriøs heksejagt, end en gennemtænkt kritik.

Leveret af Kunena Forum