Gareth Bale - Meninger

12 år 10 måneder siden #85 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev:

elle44 skrev:

Real-Laudrup skrev: Elle44

Svœrt at løse problemet når man ikke har de rigtige spillere.

Godt svar, der fik du virkelig sat os alle sammen på plads. Så spørger jeg så igen, hvad er det du ved om fodbold, som Real Madrids ledelse ikke ved? Du kan allerede nu, efter 10-15 kampe, sige at vi ikke har de rigtige spillere. Du har ikke en gang givet det en chance.

Jeg tror nok at jeg ved mere om fodbold end Florentino Perez(det tror jeg de fleste gør). Det er jo ham der står bag handelen, ikke Ancelotti.

Endnu en gang argumenterer du fremragende for din sag. Bygger du dette på diverse ting du hører og læser i medierne?
Jeg siger så at Zidane stod bag handlen, det læste jeg en gang i et sladderblad, og jeg tror Zidane ved mere om fodbold end du gør (ret mig hvis jeg tager fejl).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #86 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Gareth Bale - Meninger
@Real-Laudrup Messi har da aldrid arbejdet meget defensivt men alligevel har han vundet nogle ting skulle jeg mene. Derfor er nøglen til succes ikke nødvendigvis at man arbejder mere defensivt.

12 år 10 måneder siden #87 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Gareth Bale - Meninger

interfigo skrev: @Real-Laudrup Messi har da aldrid arbejdet meget defensivt men alligevel har han vundet nogle ting skulle jeg mene. Derfor er nøglen til succes ikke nødvendigvis at man arbejder mere defensivt.

Nu plejede Barcelona at presse højt oppe på banen, det var deres måde at forsvare på. Så jo han arbejdede faktisk defensivt. Nu gør de det så ikke mere, derfor er de mere sårbare.

12 år 10 måneder siden #88 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Gareth Bale - Meninger
Zlatan har aldrig arbejdet defensivt, Zizou arbejde ikke defensivt, Cristiano arbejder ikke defensivt, Messi har ikke arbejdet defensivt(det er en medieskabt skrøne, jeg mener faktisk det var Storken som selv nævnte det herinde tidligere) og sådan kan man blive ved. Alle hold har altid haft 1-2 spillere som har fokuseret offensivt, det er intet problem og direkte håbløst overhovedet at diskutere som en svaghed. Selvfølgelig skal Cristiano blive bedre til 'at stå i vejen' men han skal ikke bruge kræfterne på at løbe defensivt og presse løs.

Fjerner man Cristiano og Bale fra Real Madrids hold, vil modstanderne i øvrigt blot hæve den defensive kæde og derved vil vores nuværende styrke blot blive en svaghed. Det aktuelle at diskutere her er, hvordan man skaber en stærk offensiv, som også kan nedbryde modstanderen med Cristiano og Bale. Det kan selvfølgelig lade sig gøre - der er også 9 andre på banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jaken

12 år 10 måneder siden #89 af Real-Laudrup
Hvis Robben og Ribery kan arbejde på den måde de gjorde, hvorfor kan Ronaldo så ikke? Han er jo stor, stærk , hurtig, fuld af energi. Bare se på det mål vi indkasserede i München, i de sidste minutter. Hvis Ronaldo var nede og hjælpe til, havde vi større chance for at cleare den bold. Eller 2008 finalen mellem United & Chelsea, se hvordan Ronaldo lod Essien løbe, hvilket førte til Lampards mål.

Nu hvor Ronaldo og Bale er her, bliver vi selvfølgelig nødt til at finde en måde at åbne et kompakt forsvar på. Og ja der er 9 andre spillere på banen. Mit argument er bare at vi ville have lettere ved at gøre netop det, hvis vi havde spillere som er kreative & har overblikket & som kan kombinere sig igennem.

12 år 10 måneder siden #90 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Gareth Bale - Meninger
Men at han er tilbage for at forsvare over for Lahm kan også være en ulempe, i og med at han muligvis ikke er der når det pludselig går den anden vej. Det er trods alt der vi har behov for ham aller mest.

12 år 10 måneder siden #91 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev: Vi vandt fordi modstanderne tillod os plads, Bale ville have vœret perfekt på det hold i den sœson. Men siden da, har holdene regnet os ud. Jeg sagde allerede før sidste sœson at vi ville tabe stort hvis vi ikke vi lagde mere på, jeg havde ret. Jeg ved godt at vi tabte på straffe til Bayern, men de udspilede os jo. Vi var heldige med at få et tyndt straffe & et offside mål. Udover det skabte vi jo intet. Mod Dortmund var det vœrre, vi scorede kun det ene mål fordi Hummels lavede en kœmpe fejl. Vi var aldrig gode nok til at vinde CL.

Vi blev på ingen måde udspillet? Så du kampen mellem Bayern og dit favoutithold Barca? DE blev udspillet. Real var måske ikke bedst den kamp, men det ikke ensbetydende med at de blev udspillet. Det var en lige kamp, hvor Bayern træk den længste tråd. Bayern som endda har været de verdens bedste de seneste år, så det ingen skam. Desuden fik begge hold scoret på straffe den kamp og havde man fjernet begge straffespark, så var Real gået videre i finalen.
Mod Dortmund var vi langt stærkere og uheldige vi ikke kom videre i anden kamp, så jo, vi havde faktisk gode muligheder for at vinde CL.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #92 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Gareth Bale - Meninger

Real-Laudrup skrev:

raul7=kongen skrev:

Real-Laudrup skrev: Da du sagde en af de bedste spillere, mente du Ronaldo eller Bale? For jeg ville sœlge dem begge

En holdning du gentager gang på gang. Det er som om du mener både Bale og Cristiano er spillere man ikke kan vinde med. Sandheden er åbenlys, den er en anden.

Man står godt til at vinde, både med én, men så sandelig med begge de spillere. Man kan selvfølgelig vinde uden dem, men man bliver altså ikke dårligere fordi man har dem i truppen. Spørgsmålet er så, om man burde arbejde på at få, dem til at indordne sig mere - her kan vi reelt ikke udtale os om Bale, for alt tyder på han fint vil tilpasse sig konceptet.

Det er efterhånden lidt trættende at høre på dit konstant 'sælg Cristiano og Bale'. Det sker ikke, man kan sagtens vinde med to af verdens ti bedste og vi sælger dem ikke. Kom videre eller find noget andet at bruge din tid på, end konstant at falde tilbage på 'sælg Cristiano'. Det sker ikke, lev med det. Tak!

Man kan vinde med dem begge hvis det er en åben kamp, hvor der er plads, der er de 2 af de bedste i verden. Men når der ikke er plads, så har de det svært. Det er blevet bevist flere gange før, & det er netop vores problem, at vi ikke kan åbne et kompakt forsvar. Det ville være lettere hvis der faktisk var et projekt i Real Madrid. Ledelsen burde overveje hvilken slags fodbold de vil spille, så burde de hente en træner der kan levere den slags fodbold. Og så burde ledelsen og træneren hente spillere der passer ind i systemet & det gør Gareth Bale ikke. Det er blevet sagt så mange gange før, af fans, spillere, eksperter.

Og det hjælper heller ikke at man har en spiller som Ronaldo der ikke gider at arbejder defensivt. Holdarbejde er nøglen til succes, det viste de to tyske hold i sidste sæson, nu får vi at se hvor hårdt Gareth Bale arbejder for holdet.

Og jeg ved skam godt at Bale Og Ronaldo ikke bliver solgt. The Legend sagde at Ronaldo heller ikke passer ind, & jeg forklarede bare at jeg også ville sælge ham. Derfor skrev jeg det.

Det giver jo ingen mening, det du skriver. Du skriver, at ledelsen skal finde ud af hvilken slags fodbold, som de vil spille, og derefter konkluderer du, at Bale ikke passer ind. Så Bale passer altså ikke ind til nogen måder at spille på, da du jo også mener, at Real ikke ved, hvordan de vil spille. Jeg har aldrig sagt, at Ronaldo ikke passer ind til Real, men jeg siger, at han ikke passer ind til det system, du vil spille, og det er vel også, derfor at du mener, at Bale ikke passer ind. Jeg elsker at have Ronaldo i Real, fordi at jeg ikke mener, at de behøver at spille fodbold som Barcelona. Da jeg skrev det med Ronaldo, viste jeg ikke, at du også ville have ham solgt, da jeg ikke lige har læst alle de holdninger inden, jeg skrev det kun for at sætte Ronaldo i perspektiv til Bale.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #93 af The Legend

Real-Laudrup skrev:

interfigo skrev: @Real-Laudrup Messi har da aldrid arbejdet meget defensivt men alligevel har han vundet nogle ting skulle jeg mene. Derfor er nøglen til succes ikke nødvendigvis at man arbejder mere defensivt.

Nu plejede Barcelona at presse højt oppe på banen, det var deres måde at forsvare på. Så jo han arbejdede faktisk defensivt. Nu gør de det så ikke mere, derfor er de mere sårbare.

Barcelona vil stadig gerne presse højt og vinde bolden. Og de er sårbare, da de ikke har de ikke har de rigtige midterforsvar (Pique og Mascherano) til den måde, de vil forsvare på. Deres sårbarhed ligger i kontra, da de ofte kun er 2-3 tilbage, og så er de mange der står oppe ved modstanderens felt og prøver at gøre plads, hvis de taber bolden der, så kan de lynhurtigt gå den anden vej, og der er deres midterforsvar ikke gode nok, når de skal spille mand mod mand eller i duelspillet.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #94 af The Legend

Real-Laudrup skrev: Hvis Robben og Ribery kan arbejde på den måde de gjorde, hvorfor kan Ronaldo så ikke? Han er jo stor, stærk , hurtig, fuld af energi. Bare se på det mål vi indkasserede i München, i de sidste minutter. Hvis Ronaldo var nede og hjælpe til, havde vi større chance for at cleare den bold. Eller 2008 finalen mellem United & Chelsea, se hvordan Ronaldo lod Essien løbe, hvilket førte til Lampards mål.

Nu hvor Ronaldo og Bale er her, bliver vi selvfølgelig nødt til at finde en måde at åbne et kompakt forsvar på. Og ja der er 9 andre spillere på banen. Mit argument er bare at vi ville have lettere ved at gøre netop det, hvis vi havde spillere som er kreative & har overblikket & som kan kombinere sig igennem.

Real Madrid har muligvis haft svært ved at åbne forsvaret op, når de står defensivt, men det har de fleste hold, og det er på den måde, at de små hold har en chance. Barcelona har også svært ved det. Når Real Madrid bliver spillet rigtigt på plads med de rigtig spillere, skal vi nok få et kreativt real hold at se, der også kan åbne forsvaret op, og så var vi også muligheden for at sparke udefra med Bale og Ronaldo, der begge har et fantastisk spark. Og jeg mener, at vores forsvar med Varane/Pepe og Ramos er gode til at spille mand mod mand og gode i duelspillet, og så med Xabi til at ligge foran dem til at hjælpe til, og Casillas til at hjælpe og styre dem.

Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der så lidt fremskridt fra Bale mod Barcelona, han har to gode aktioner inden for kort til, hvor han dribler sig godt igennem, men det bliver så lidt ødelagt af to dårlige afslutninger. Bale bliver fantastisk for Real, og han passer perfekt til det spil, som de spillede sidste sæson, så er spørgsmålet bare, hvad Ancelotti vil, men ligemeget hvad, så bliver han fremragende.

12 år 10 måneder siden #95 af Real-Laudrup

interfigo skrev: Men at han er tilbage for at forsvare over for Lahm kan også være en ulempe, i og med at han muligvis ikke er der når det pludselig går den anden vej. Det er trods alt der vi har behov for ham aller mest.

Det var 1-1, 3-4 minutter tilbage, Mou havde indstillet sig på et uafgjort, det ville have været til stor gavn hvis Ronaldo var nede og hjælpe til
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.

12 år 10 måneder siden #96 af Real-Laudrup

SR4 skrev: Vi blev på ingen måde udspillet? Så du kampen mellem Bayern og dit favoutithold Barca? DE blev udspillet. Real var måske ikke bedst den kamp, men det ikke ensbetydende med at de blev udspillet. Det var en lige kamp, hvor Bayern træk den længste tråd. Bayern som endda har været de verdens bedste de seneste år, så det ingen skam. Desuden fik begge hold scoret på straffe den kamp og havde man fjernet begge straffespark, så var Real gået videre i finalen.
Mod Dortmund var vi langt stærkere og uheldige vi ikke kom videre i anden kamp, så jo, vi havde faktisk gode muligheder for at vinde CL.

Nu er jeg så ikke Barca fan, at du bliver ved med at kalde mig Barca fan vidner bare om din dumhed.
Og jeg foreslår at du ser de to kampe mod Bayern. de havde mere boldbesiddelse, flere skud og flere chancer end os, jeg kan godt smide et link op. Mod Dortmund var vi gode i 20-25 minutter over de to kampe. Det er ikke godt nok hvis man vil vinde CL.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.

Leveret af Kunena Forum