Gareth Bale - Meninger
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Hvorfor fanden køber man en spiller til den forkerte position? Det svarer til at Ronaldo i 2009 blev købt ind som angriber. Det er ikke en handel der har noget med fodbold at gøre, det er også derfor jeg siger at der ikke er et fodbold projekt i Real Madrid. Det er Perez' typiske strategi: Jeg køber en Galactico & så skal trœneren tage sig af det.
Du har ret i at Ronaldo heller ikke passer ind men hvis det var op til mig, var han blevet solgt, fordi at jeg gerne vil spille på en anden måde. Det skete så ikke, Perez havde ikke råd til at lade ham gå.
Neymar & Pedro er meget bedre end Ronaldo & Bale i pasningsspillet og de små rum. Alexis har så haft det svœrt til tide. Men generelt har de en filosofi, de ved hvad de vil. Det har Real Madrid ikke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real-Laudrup skrev: Vi skal vel forholde os til de problemer vi har. Og de problemer løser Bale ikke.
Det løser heller ingen problemer, at påpege Bales mindre gode dele af sit spil igen og igen. Jeg ved ærligt talt ikke, om Bale løser holdets problemer eller ej. Han er helt ude af form og er ny på holdet, og med en ny træner, der vil indføre noget anderledes, end hvad spillerne har været vant til de seneste år, er det svært at sige på nuværende tidspunkt, at det ikke vil gå.
Real-Laudrup skrev: Barcelona har vel mange ens typer & de har vel gjort det fint nok, har de ikke? Jeg siger ikke at det skal vœre 11 ens typer men vi har jo vores egen Gareth Bale: Cristiano Ronaldo! Og selvom han er lysår foran Bale, har han jo de samme mangler.( har nœvnt dem flere gange!) Så derfor er det vel nødvendigt med andre typer. Vi har Isco men det er ikke nok. Du taler om det Bale er god til, men der er mindre plads i La Liga, som Cesc talte om i det interview han gav. Det er derfor jeg er bekymret. Den eneste måde jeg kan se det fungere, er hvis holdene angriber os og efterlader plads. Men alle ved jo at man skal give Real Madrid bolden & stå kompakt, så har man en meget god chance for at tage point.
Forskellen er, at Bale er markant mere hårdtarbejdende end Ronaldo og mindre selvisk. Derudover har han et tordenskud af en anden verden og en tilstedeværelse, der skriger efter dobbelt-opdækning. Pladsen er meget vel mindre i La Liga end PL, men der er mange måder, at skabe plads på og flere måder, at score mål på. Bale har nogle kvaliteter og når topformen nærmer sig, er jeg også overbevist om, at disse vil komme til udtryk.
Pointen: Giv Bale (og holdet) noget mere tid, og vent så med at foreslå et køb af Mata til vi når et transfervindue. Indtil da, ser jeg helst, at vi forsøger at komme med løsninger til, at få det bedste ud af det vi er i besiddelse af.
Misforstå mig ikke, jeg var skam også langt fra den største fortaler af købet, men nu er han her, og lad os så nu give ham noget tiltro og forsøge at være bare en smule tålmodige. Til sammenligning, var Modric' første halve til hele år, skam heller ikke uden gnidninger.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Vi var jo godt på vej til at spille på den rigtige måde Özil på holdet, men det blev jo smidt ud af vinduet da Perez absolut skulle have sit legetøj.
Hvordan hjœlper Bale os mod negative hold der ikke giver os plads? I PL er der meget mere plads. Da modstanderne stod dybt mod Spurs, havde de det svœrt, især Bale. Hvor mange assists havde han i sidste sœson?
- The Legend
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: The Legend:
Hvorfor fanden køber man en spiller til den forkerte position? Det svarer til at Ronaldo i 2009 blev købt ind som angriber. Det er ikke en handel der har noget med fodbold at gøre, det er også derfor jeg siger at der ikke er et fodbold projekt i Real Madrid. Det er Perez' typiske strategi: Jeg køber en Galactico & så skal trœneren tage sig af det.
Du har ret i at Ronaldo heller ikke passer ind men hvis det var op til mig, var han blevet solgt, fordi at jeg gerne vil spille på en anden måde. Det skete så ikke, Perez havde ikke råd til at lade ham gå.
Neymar & Pedro er meget bedre end Ronaldo & Bale i pasningsspillet og de små rum. Alexis har så haft det svœrt til tide. Men generelt har de en filosofi, de ved hvad de vil. Det har Real Madrid ikke.
Man køber Bale, selvom han ikke er højre kant som udgangspunkt, men han er stadig ung, og han kan snildt lære at spille den plads, og som du muligvis ved, så spiller Real med rigtig meget frihed blandt de forreste 4, hvilket betyder, at man ikke offensivt skal være i højre side, selvom det er der man har sit udgangspunkt. Du har ret i, at Real Madrid ikke har det samme projekt som Barcelona, men tiki taka fodbold er ikke vejen frem, og Barcelonas nye træner synes heller ikke, at det er must, som de tidligere trænere har ment.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg prøver jo at analysere tingene & jeg er ikke i tvivl om at han er den forkerte spiller. Jeg er vel ikke den første der har nœvnt det.
Jeg giver ham tid, jeg kan bare ikke se det blive godt. Det er vel en tråd om hvad jeg synes om Bale.
- The Legend
- Gæst
-
Real-Laudrup skrev: Nu tror jeg bare at Cesc sagde det for at vœre diplomatisk.
Vi var jo godt på vej til at spille på den rigtige måde Özil på holdet, men det blev jo smidt ud af vinduet da Perez absolut skulle have sit legetøj.
Hvordan hjœlper Bale os mod negative hold der ikke giver os plads? I PL er der meget mere plads. Da modstanderne stod dybt mod Spurs, havde de det svœrt, især Bale. Hvor mange assists havde han i sidste sœson?
Bale lavede 11 assists sidste sæson, tror jeg. Du må have set alle Spurs kampe, siden du kan være så sikker på, at Bale havde det sværere end de andre, der må være gemt en lille spurs fan i dig, da Spurs sjældent blev vist i TV sidste sæson.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Jeg mener stadig ikke at han passer ind & at det var et sportsligt køb. Hvis man ville spille ham på højrekanten kunne man have ventet et år & lade ham udvikle & forbedre sig.
Real-Laudrup skrev: Jaken:
Jeg prøver jo at analysere tingene & jeg er ikke i tvivl om at han er den forkerte spiller. Jeg er vel ikke den første der har nœvnt det.
Jeg giver ham tid, jeg kan bare ikke se det blive godt. Det er vel en tråd om hvad jeg synes om Bale.
Det er mig bare en gåde, at du "ikke er i tvivl om, at han er den forkerte spiller". Kan du allerede konkludere det? Jeg har i hvert fald ingen anelse om hvordan Bale i form kommer til at være for klubben. Ligeledes har jeg ingen idé om hvordan Ancelotti har udviklet holdet om et halvt til et helt års tid.
Der er også, som tidligere nævnt, flere måder at nedbryde et forsvar og score mål. Bale kan, qua sin fysik og generelle evner, strække modstanderens forsvar ud, skabe ravage, lægge pres på modstanderen og sparke den ind udefra. Alt behøver ikke gå op i Tiki Taka og boldflytteri i Barcelona-stilen. For eksempel, vandt vi jo for nylig mesterskabet og var snublende tæt på CL-finalen med et hold og en spillestil, der langt fra var sammenlignelig med Barcelona og det spanske landshold.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- The Legend
- Gæst
-
- The Legend
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Tja, i det mindste er det godt at du er lidt objektiv og ikke sagde DEN bedste.The Legend skrev: Og så er det bare vildt, at du mener, at man skal skille sig af med en af verdens bedste spillere.
Det er (imo) et skridt i den rigtige retning for at bygge et hold, en enhed. Desvœrre er jeg ikke trœneren eller presidenten.