Madridista.dk mener
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
For godt nok er det Barcelona der er blevet komplet til grin da solgte ham sommeren efter, men der er alligevel dem der har trukket det længste strå af os og dem. Tre sæsoners nyttesløse bidrag til en enorm hyre er det blevet til.
Kaka er nok den værste handel vi nogensinde har lavet. Jeg håber snart Kaka tager til PSG.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- clta
- Gæst
-
Vi burde tro på egne talenter og lade dem starte inde i liga kampe af og til, eller som minimum skifte dem ind i god tid modsat de 5-15 minutter de ofte får. Der kan ikke ske ret meget ved at vi spille en hel kamp med hele grundstammen og så et enkelt ungdomstalent, vi burde stadig kunne vinde kampe mode de fleste hold i ligaen. Og hvor mange kampe har vi ikke ført stort uden at der er kommet nogle talenter ind? I første omgang skyldes det at de meget sjældent er udtaget til kampen og når de endelig er kommer de yderst sjældent ind, medmindre det er for en meget kort bemærkning.
Det må også være frustrerende i ungdomsrækkerne at vide at man kun kommer til at spille minimalt, uanset hvor godt man gør det for Castilla, hvilket ofte fører til at spillere skifter til andre klubber. Selvfølgelig sker de at vi senere henter spillerne tilbage, men det kunne være rart hvis de kunne blive og hjælpe Castilla til oprykning velvidende at der var realistiske chancer for kampe på førsteholdet.
Det eneste talent jeg som sådan kan huske der har fået hele kampe i træk under Mourinho er Nacho Fernandez, hvilket jeg ikke synes er nok.
Med til den historie hører lige, at Kaka (vist nok) er vores mest populære spiller overhovedet i Asien. Det betyder en hel del økonomisk set...
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
"Han er slet og ret blevet overhalet af yngre kræfter, hvor både Mesut Özil og sågar også Ángel di María vel sagtens har vist sig som værende bedre bud på en playmaker i Mourinhos system."
Jeg synes ikke at Di María kan tages med på denne liste, eftersom han kun har fået én kamp som playmaker. Ikke desto mindre, mener jeg, at konklusionen er korrekt: Kaká burde sælges til højest bydende.
clta: "Der kan ikke ske ret meget ved at vi spille en hel kamp med hele grundstammen og så et enkelt ungdomstalent, vi burde stadig kunne vinde kampe mode de fleste hold i ligaen."
Jo det kan der skam godt. Der kan ske det, at vi mister 2 point i en liga kamp og dermed taber mesterskabet til Barcelona. Jer tror der vil blive sparet meget på ungdomstalenterne i anden halvdel af sæsonen fra Mourinhos side af. Desværre... Jeg synes også det ville være romantisk, men jeg vil for intet i verden sætte en ungdomsspiller ind i en vigtig kamp. Ikke denne sæson.
Linding: "Med til den historie hører lige, at Kaka (vist nok) er vores mest populære spiller overhovedet i Asien. Det betyder en økonomisk set..."
Præcis. Og det er vel også den største og væsentligste faktor til, at Kaká den dag i dag stadig kan sælges for et beløb, der er værd at sælge ham for :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg er enig i, at man ikke skal miste trofæer fordi man er besat af at bruge egne talenter. Men:
1. Kaka har været så lidt vigtig, at jeg har svært ved at se hvordan Sarabia (f.eks.) skulle koste titler på bekostning af Kaka. Groft sagt, så har man vel faktisk ikke så meget at miste?
2. Som jeg tidligere har nævnt, så har vi mange gange før haft held med at give chancen til helt unge spillere på 17-21 år. Her tænker jeg ikke kun på egne talenter, men også Higuain, Marcelo osv....
Et salg af Kaka er for mig at se, den perfekte mulighed for at gå all ind på Sarabia, Canales eller Jesé. Eller at købe Hazard, som flere her inde har set lyset i. Jeg kender dog ikke selv noget til Hazard.
Men jeg vil dog alligevel sige, at jeg er enig i at han skal sælges. Men jeg vil ikke hente en erstatning, jeg vil kigge i egne rækker. Jeg kan f.eks. ikke lade vær med at tænke på om Morata allerede kunne være en super-sub for os, hvis han fik chancen i sidste sæson hvor han virkelig havde tur i den. Så lad os få Jesè op og få nogle flere kampe, især i Copa Del Rey.
Økonomisk, som folk har været inde på, er han en guldgrube, men her må Perez bare bide i det sure æble. Vi har spillere vis fremtidige perspektiver på det asiatiske marked, kommercielt, også ser fornuftigt ud. Det er naturligvis en ærgrelse for vores kære præsident, at skulle skille sig af med så højt profilerede en spiller der bare ikke præstere, men mest af alt fordi det var et Perez-indkøb. En Galactico. Man må bare erkende at Kaká ikke har levet op til dette prædikat.
Kaká skal måles og vejes på forskellige ting. Ydermere skal han sammenlignes med én spiller, nemlig Ronaldo. Her taler jeg naturligvis ikke om, at Kaká skulle have scoret lige så mange mål som Ronaldo, men om at hans prisskilt langt fra er fortjent. Når man henter en spiller i omegnen af 500 millioner kr. skal denne, uanset tilbagevenden fra skade, kunne præstere på meget kort tid. I denne prisklasse er man en verdensklassespiller, i verdens største klub, noget Kaká bare ikke har kunnet vænne sig til. Han har hverken lavet nævneværdige mange mål eller for den sags skyld assists. Det var en satsning at købe ham, grundet de komplikationer han havde med bentøjet fra start, en satsning der ikke bar frugt. Ledelsen må erkende dette. Hans tid i klubben er forbi, men ind til da må han naturligvis godt takke af med manér og være en god substitut det sidste halve år.
Ydermere er der mange facetter i Kakás spil, som jeg ikke ser passer ind i Mourinhos tankegang omkring de taktiske aspekter på holdet. Jovist, Kaká er god offensiv, nogle gange, det har han trods alt givet prøver på, men hans generelle løbearbejde defensivt for holdet er grinagtigt, desværre. I Mourinhos fodboldfilosofi bidrager du ikke kun til én fase af spillet, men flere. Her er Kaká malplaceret. Spillere som Özil og Di María, trods sidstnævnte kun har fået en enkelt kamp centralt, passer langt bedre ind i denne form for fodbold.
Hvad skal man så gøre? Vi mister en profilerede spiller, der på dagen, som der har været få af, er en sublim spiller. Jeg er tilbøjelig til at sige, at vi skal satse eget avl, men er dette konkurrencedygtigt nok i forhold til ambitionerne i klubben? Nej. Personligt tror jeg at vi henter et ungt stjerneskud, enten Hazard eller Götze, men lur mig om ikke også Perez har en spiller som Silva i kikkerten. Jeg er romantikker, hvorfor jeg helst ser en spiller fra eget akademi permanent på førsteholdet, men tør ikke håbe på noget der virker så usandsynligt.
Tak for alt Kaká!
Så kan jeg igen henvise til indlæg 389.
Hvordan kan du både sige, at Kaka ikke har bidraget med noget sportsligt, og samtidig sige at vi ikke kan satse på et talent hvis Kaka bliver solgt? Hvori ligger risikoen i forhold til at have Kaka, som er skadet for alt for ofte?
"Hvordan kan du både sige, at Kaka ikke har bidraget med noget sportsligt, og samtidig sige at vi ikke kan satse på et talent hvis Kaka bliver solgt? Hvori ligger risikoen i forhold til at have Kaka, som er skadet for alt for ofte?"
Jeg har aldrig postuleret, at vi ikke KAN satse på et talent. Derimod siger jeg, at det ikke er klubbens sportslige ambition, hvorfor jeg ser det som utænkeligt at det er den vej man vil gå. Kigger man endvidere på vores karismatiske træner, så vil han have spillere i truppen som han stoler fuldt ud på, hvilket en ung knøs fra egne rækker først skal bevise via udlejning til en mindre klub i det spanske eller andet sted. Det er realiteterne pt., med rette!
Kaká, tjaaah, skal vi tage den igen. Han er skadet for ofte. Hæver en høj hyrer. Præsterer horribelt på banen, når han får chancen, foruden få tilfælde. Disse skitserede punkter burde være mere end nok til, at overveje brasilianerens fortsatte virke i det spanske, i hvert fald i Real Madrid.
"Så kan jeg igen henvise til indlæg 389."
Som sagt, så har jeg aldrig sagt at vi ikke skal satse på egne talenter, men jeg har sagt, at det ikke er vejen vores træner tænker. Det er fakta. Han skal være sikker på, at den enkelte spiller kan præstere på højeste niveau før han tør tage en "chance" med sådan en. Så er det i og for sig lige gyldigt, at et talent faktisk vil udligne Kakás nuværende funktion i klubben.
I forhold til dit punkt 2. Ja, klubben har før givet unge spillere chancen. Pipita og Marcelo er glimrende eksempler, der dog et stort MEN. I den tid havde vi trænere, som blev dikteret af autoriteterne i ledelsen, i skrivende stund har vi en MANAGER, som dikterer ledelsen, hvorfor det er usandsynligt at sådan en tankegang med unge spillere, med mindre de har præsteret, som det ses med Hazard, Götze m.fl., er usandsynlig på kort og lang sigt. Vil ikke afvise den på sigt, da dette ikke er definerbar tidsramme!
.. er naturligvis godt klar over, at Real Madrid har lagt en ny sportslig plan hvor de satser ungt, men det er stadig ungt med omhu, i det disse har vist potentialet i større klubber og turneringer - Champions League blandt andet.
Dog giver jeg dig ret. Et salg er Kaká er den perfekte måde hvorpå man kan få kørt en Jesé, Canales eller Sarabia i stilling, måske endda dem alle, i det man formentlig afhænder Altintop til sommer ligeledes. Jeg håber det, men tror det forbliver ved håbet. Desværre.
#389: M_linding
Jeg vil give dig ret i, at en Sarabia, Jese eller Canales for den sags skyld ikke vil koste os nogen titler, hvis Kaká bliver skiftet ud med dem. Men når det så er sagt, så stopper vi bare udvikling promte for de ovenstående spillere. Jeg kan vitterligt ikke se nogle af de 3 give noget som helst konkurrence til vores foretrukne offensive spillere.
Udmærket sammenligning med Marcelo og Higuain, men spiller materialet dengang og nu er bare kilometer til forskel. Dengang fik Higuain f.eks. Utrolig mange kampe, selvom hans niveau overhovedet ikke var til det, men den ufarlige Raúl og den langsommere Rvn gjorde bare, at spilletiden var relativ nem og opnå for Higuain. Selvom hans niveau overhovedet ikke rakte til specielt mange spille minutter.
Det samme gør sig egentlig gældende for Marcelo. Vi fik aldrig erstatningen af Carlos udover Marcelo (som på nuværende tidspunkt er en langt bedre løsning end ham IMO), men det gjorde jo også bare, at Marcelo ikke blev bænket selvom han kostede utrolig mange mål, og til tider kampe.
Prøv og lav den sammenligning med vores hold nu hehe :) Vi besidder 2 af verdens bedste angribere. Har verdens bedste fodboldspiller, og Özil og Dí María som hver besidder enorme kvaliteter til og blive nogle af verdens bedste spillere.
Udover det, så har vi Callejon som bare imponere i hver kamp, og allerede er før Özil virker det til.
Det er alligvel noget af en udfordring for at ung gut, som endnu ikke har præsteret på laveste niveau i La Liga.
Kender vi Perez godt nok, så henter vi enten Gøtze, Hazard eller Neymar indenfor relativ kort tid, også bliver vores Canterano bare rykket en tand længere ned.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg kan sagtens følge jer. Især din pointe Dios med, at Higuain og Marcelo havde lettere vilkår.
Men Sarabia har mig bekendt kæmpet sig frem til en plads i startopstillingen hos Getafe, hvilket er imponerende når man tænker på, at han er 19 år gammel og Getafe trods alt ligger nummer 12 (og slog Barcelona)... Sarabia har altså vist, at han har evnet at tage skridtet til La Liga-niveau.
Derudover passer Sarabia perfekt i profil, til den type spiller som skal tage over efter Kaka.
Der er for mig at se intet som tydeliggør, hvorfor man skulle kaste 20-30-40 mio euro efter Gotze eller Hazard, når Sarabia (som har samme alder som Gotze) viser de takter han gør. Desuden ville man slippe for den store tilvænningsperiode.
Jeg kunne sagtens se det lade sig gøre, og min optimisme er ikke blevet mindre efter jeg har set Callejon "gøre det umulige"...