Madridista.dk mener
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis man derimod forsøger at forsvare hans handling, så bevæger man sig i pinligt område, det er vi enige om.
Pepe skal straffes af Real Madrid og også gerne af det spanske fodboldforbund, for hans handling hører ikke til nogen steder. Derudover ville det klæde ham at erkende, at han gik over stregen, frem for at prøve at undskylde med, at han ikke gjorde det med vilje.
Men at han skal smides ud, føler jeg stadig er at skyde gråspurve med kanoner, uanset om jeg så er Madridista eller ej.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hvad gør I så næste gang, når Pepe igen går over stregen og spurter 20 meter for at kaste sig med knobberne forrest ind i Pedro? Altså I kan ikke gøre noget, men hvordan forsvarer I så, at I dengang tilbage i Januar 2012 mente, at han stadig skulle fortsætte i Real Madrid?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Storken
- Gæst
-
Ikke desto mindre....
Pepe er ikke nogen engel og i disse dage er det blevet tydeligt, at han ikke lærte noget af episoden for år tilbage. På trods af han selv proklamerer, at det var en ubevidst handling, så ved vi alle det er en løgn.
Der er mange som skriger 'fyring' på baggrund af denne episode, men det mener jeg ikke er reelt. At træde på en spiller (verdens bedste godt nok) er jo ikke en dødssynd, men et øjebliks frustration med dertilhørende hjerneblødning. Det er ikke første gang en Real spiller er faldet til det niveau og det er heller ikke sidste. El Clasico vækker mange følelser i spillerne, og hvem husker ikke Ramos' nedsabling af Messi og efterfølgende skub til Puyol og Xavi.
Der er dog en forskel på Pepe og Ramos og deres bevæggrunde. Ramos elsker Real Madrid og hans klubfølelse fik ham til at gå over grænsen, da han mente han forsvarede klubben og dens ære. Pepe derimod er altid meget tæt på grænsen og til tider også over denne. Han er kort sagt en tikkende bombe, og det er denne utilregnelighed jeg mener er problemet.
Man kan ikke have en professionel spiller gående som på et eller andet tidspunkt vil skade ens image. Det er bare et spørgsmål om tid før det sker igen, og jeg mener Real Madrid burde tage hånd om dette inden. Hvis Real Madrid solgte Pepe til sommer, vil man kunne sige: "Salget skyldes ikke tidligere handlinger, men vi ønsker at stoppe samarbejdet for at undgå fremtidige". Real madrid fremstår ikke som en bøddel, der slagtede synderen, men derimod som en beskytter, der forsvarer klubbens værdier og omdømme.
Jeg håber ikke I vil se ned på mit indlæg grundet mit tilhørsforhold.
Mvh
Anders
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Du har en fair pointe.
Jeg er dog stadig af den overbevisning, at klubben sagtens kan rede sit image og stadig lade Pepe blive. At sælge en spiller, er at sende problemet videre. Man skal hellere komme problemet til livs, dæmpe kritikken og give en symbolsk bøde.
Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke kun Pepe som har et ansvar i forhold til Real Madrid. Real Madrid har også et ansvar når de vælger at skrive kontrakt med en spiller. De vidste hvem de skrev kontrakt med.
Lad Pepe få sin straf, og brug ham som forsvarsspiller, hvis det ikke fungerer med ham på midtbanen.
Lad ham forstå at han skader klubben og hjælper Barcelona, når han forsøger at gøre det omvendte.
Og sidst men ikke mindst, så fodboldeuropa måske skrue lidt ned for charmen, og indse at det altså heller ikke er så stor en katastrofe igen.
Roberto Soldado trådte en modspiller fra Levante i hovedet i går. Hvorfor kræver den danske presse ikke ham fyret? Fordi det var en skide Levante-spiller, og ikke Lionel Messi.
..............................................................................................................
Luna C:
"Der er ingen i klubben, som tager et ledelsesmæssigt og pressemæssigt ansvar. Jeg mindes ikke at have set dem så skidt kørende i deres kommunikation i de sidste 20 år. Og man ser jo også en superstjerne som Christiano Ronaldo trække sig fuldstændigt tilbage fra rampelyset uden for banen. Det virker som et intelligent træk. Han har fattet situationen, og vil ikke være en del af den, siger Christofi.
- Men forbundet kan vælge at gå ind i sagen på mandag. Det vil i så fald udelukkende blive baseret på videooptagelser, ligesom man gjorde i sagen mod Mourinho, da han prikkede en Barcelona-assistenttræner i øjet efter sommerens Supercopa.
- Er Pepe på vej væk fra Real Madrid?
- Nej, det virker ikke sådan. Han er deres bedste forsvarsspiller, og klubben viser ingen tegn på, at de ønsker at skille sig af med ham. Ironisk nok kunne han vel ikke have en værre træner end Jose Mourinho. Han har brug for en træner, der kan mane til ro, mens Mourinho gør det modsatte. Han opildner sine spillere til at være aggressive, fordi han tror, det er den bedste metode til at slå hold som Barcelona, siger Luna Christofi til ekstrabladet.dk. "
Især den del omkring virksomhedskommunikationen synes jeg er interessant...
Jeg kan ikke klare den sæk, hun tror hun ved så meget og kommer altid med gode kommentarer om Barcelona, alle ved hun er Barcelona fan men kan hun ikke bare holde sin kæft engang imellem om Real.
Det er sku til at brække sig over hver gang hun kæfter op om lille søde messi og onde real, er det kun mig herinde som har den opfattelse af hende?
Nej jeg kan normalt heller ikke klare hende på tv. Netop fordi, at hun er SÅ Barcelona-glad.
Men her har hun ret i alt hvad hun siger. Og så siger hun også det, som jeg savner lidt i alt snakken om Pepe. Nemlig at vi taler om et helt normalt og rart menneske, som ikke er en seriemorder el.l...
Og man kan ikke tage fra hende, at hun, Barcelona-glad eller ej, følger Real Madrid lige så tæt som en fan. Hun ved stort set ALT om klubben.
Jeg har haft fornøjelsen af at "interviewe" hende to gange, og når hun ikke snakker om Real Madrid fra en "det vil TV3+ seerne gerne høre-vinkel", så har hun ret godt styr på hvad der sker i og omkring klubben:)
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Havde blandt andet en længere snak med hende og Michael Laudrup på spillernes hotel, da vi spillede 2-2 ude mod Milano for et par år siden.
Hun er sød, rar og yderst hjælpsom - og hun har jo ret. Jeg mangler noget kommunikation fra klubben, en udmelding og Pepes vage forsøg på en bortforklaring understreger blot billedet af en klub, hvor det lader til, at man ikke taler sammen - desværre!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Storken
- Gæst
-
Jeg ved ikke om det fremgik tydeligt nok af mit indlæg, men vi er enige om at episoden er kørt op. Det er set værre og El Clasico er bare noget helt specielt. Problemet er at han har gjort det før og han vil unægteligt gøre det igen.
Dilemmaet som jeg ser det består af 3 faser:
1) Pepe sparker Casquero og alle får et billed af en spiller med en kæmpe hjerneblødning. Pepe siger undskyld og tager sin straf. Man godtager undskyldningen og går ud fra der er tale om et enkelttilfælde.
2) Pepe træder bevidst på Messis hånd og nu er opfattelsen, at Pepe er en svinsk spiller, der ikke tager hensyn til andre. Man ser en tendens i Pepes hjerneblødninger og der var ikke bare tale om et enkelttilfælde.
Det er sådan situationen er lige nu. Hvis vi går ud fra Real Madrid vælger at beholde ham, så vil man med tiden se en fase 3.
3) Pepe begår endnu en svinstreg, men eftersom alle i forvejen ved han er en svinsk spiller, vil man kigge bebrejdende på Real Madrid. Hvorfor gjorde de ikke noget ved det før? Hvordan kan man lade sådan et svin spille i den hvide trøje? Det er nogle af alle de spørgsmål medierne vil stille og det vil unægteligt stille Real Madrid i et dårligt lys. Man vil få et image som ikke klæder en så stolt klub som Real Madrid.
Det er selvfølgelig et hypotetisk eksempel, men ikke desto mindre tror jeg det bliver tilfældet. Pepe er en tikkende bombe, og det er bare et spørgsmål om tid inden det slår klik for ham igen. Og selvom det ikke skulle vise sig at være tilfældet, hvorfor så tage risikoen?
Min pointe er selvfølgelig, at Real Madrid burde skille sig af med Pepe i al stilhed til sommer. Det ville være en god investering over tid.
Håber ikke det blev alt for 'tænkt', men mener mit eksempel er reelt nok.
Mvh
Anders
Kan godt være Luna ved noget om Real og nok mere end mig, men hun skal lære at man skal holde sin kæ.. nogle gange og holde sig til sin søde messi som hun er så god til.
- omuz
- Gæst
-
Thumbs up for den kommentar :).
- Redondo5
- Gæst
-
<(ED: Som er dateret ca. Pepes sidste store hjerneblødning, ikke den nyeste)