Madridista.dk mener

  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #469 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
Pena 1992
Jeg synes det er hårde sager at tolke, trænere kun kan fungerer i en klub. Der er ingen naturlov omkring dette.

Wenger kommer ud for nogle nogle nye udfordringer skulle han en dag træne Real Madrid, det gjorde Mourinho også (FC Barcelona) og der har Wenger altså vist sig som en bedre træner på trods af et ringere mandskab.

Wenger vil hovedsageligt stå over for problemer som ville være mange stjerner på et hold, men han har vist sig dygtig træner og han har håndteret sterner som Vieira, Henry og nu Van Persie.

Det er synd at vi nok ikke ser dette ske, da det jo altid er rart at se ens debatter ført ud i virkeligheden. Det er dog svært at konkluderer noget ud fra holdninger som vi praktisk ikke har set endnu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #470 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridista.dk mener
469

Man kan og må mene hvad man vil. Men jeg begriber ikke hvordan at du kan mene, at Wenger passer til Real Madrid.

Wenger passer kun til Real Madrid på et punkt, og det er at han har en ambition om, at spille underholdende fodbold.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #471 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
470

Wenger passer også til Real Madrid, når man kigger på hans evne til at få unge spillere frem som vi jo har en del af.

Så er han langtids holdbar modsat Mou, og giver man samme bestemmelsesret til Wenger som Mourinho har, er jeg sikker på at vi får en træner der udnytter denne magt på en mere respektabel måde. Mourinho har misbrugt sin magt og sin status og det vil Wenger ikke gøre.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #472 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridista.dk mener
471

Mourinho har sgu ikke misbrugt nogen magt, men ydet et fantastisk stykke arbejde..

Og Wenger's evne til at arbejde med teenagere, er jo præcis det som ikke passer til Real Madrid. Real Madrid er ikke en rugekasseklub, men en klub som skal vinde titler.

Derudover har Wenger et at for &quot;fornuftigt&quot; forhold til penge til, at han ville kunne tilfredsstille Perez og de mange stjerne-sultne fans.

Men det er nok også lige meget, da Wenger aldrig bliver træner i Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #473 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
&quot;Mourinho har sgu ikke misbrugt nogen magt, men ydet et fantastisk stykke arbejde..&quot;

Mourinho har lige siden sin start i Madrid gjort hvad der har passet ham, specielt i pressen, men også i klubben. Først røg Raul og Guti, dernæst Valdano. Hertil blander han sig i fan kulturen i Madrid, han ryger i konstant konflikt med folk omkring ham i andre klubber, og det er der en del der er trætte af. Mourinho udtaler også om sit fremtidige exit hvilket jo ikke er nødvendigt da alle ved at han en dag smutter. Så jo, han misbruger sin magt gevaldigt.

&quot;Real Madrid er ikke en rugekasseklub, men en klub som skal vinde titler.&quot;

Real Madrid skal bære frugt af det talent arbejde de laver, og det kan Wenger. Der er andre store top klubber som gør dette bedre end Real Madrid. Mourinho kan ikke på sin korte tid i Madrid gøre denne forskel.

Wenger vil gerne ha dygtige spillere, og dem kan han også få. Wenger er dygtig til at bygge sit hold op og tilføje med spillere der passer til hans trup. Så det samarbejde mellem ham og Perez bliver jo intet problem.

PS
Så vidt jeg husker har Perez jo været interesseret i Wenger før?

www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...adrid-EXCLUSIVE.html

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #474 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Madridista.dk mener
#473: Pepe

Mourinho forvalter sin magt til perfektion. Han er den ideelle manager. Et geni, såvel på træningsbanen til kampene, ej at forglemme sin ageren bag kulisserne. Real Madrid har brug for Mourinho og omvendt, hvorfor vores karismatiske portugiser naturligvis ikke forlader skuden foreløbig!

Adskedigelsen af Valdano var nødvendig, hvilket ser ud til at bære frugt på nuværende tidspunkt. Ligeledes var der fornuft i at lade Guti og Raul søge nye græsgange og efterlade pladserne til yngrer spillere - Benzema, Özil, Di María m.fl.

Mourinho forvalter sin vagt, han misbruger den ikke. Det er dælme det rene sludder!

&quot;Real Madrid skal bære frugt af det talent arbejde de laver, og det kan Wenger. Der er andre store top klubber som gør dette bedre end Real Madrid.&quot;

Og? .. at andre klubber kaster deres unge talenter i ilden i en ung alder, er absolut ikke lig med, at (vi) Real Madrid skal efterligne dette, tværtimod. Talentarbejdet fungerer fortræffeligt. Vi udlejer vores håbefulde talenter, således de får muligheden for at vise deres værd i andre klubber i den bedste spanske rækker, hvorefter der bliver evalueret om disse skal satses på fremadrettet - nogle har immervæk grebet chancen!

Real Madrid skal ikke gøre som andre, vi har økonomien til andet.

Snakken er egentlig - som M_linding har påpeget mellem linjerne - møg'hamrende ligegyldig, da Wenger ikke bliver et tema i klubben igen. Måske i medierne, men disse skal jo også holde sig i gang på den ene eller anden måde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #475 af dumdidadum
Besvaret af dumdidadum på emne Madridista.dk mener
Dios:
1; Jeg siger ikke vi er verdens bedste hold. Historisk er vi, og det er vel det man kan bruge de mange titler til. Der bliver debatteret på mange forums hvem der er bedst af Barcelona og Real Madrid, og selv på madridista.dk er der flere Real fans der mener at Barca stadigvæk er bedst. (Kan dog godt se at du åbenbart klart har hæftet Real Madrid som verdens bedste)
Hvordan du kan samligne dette med at Wenger engang gik en sæson igennem ubesejret, det ved jeg ikke.
Juventus er også ved at gå ubesejret igennem, gør det dem til konger?

2; Er det en kæmpe skandale hvis ikke vi vinder Champions League? Den kan jeg slet ikke følge. Der er masser af hold der kan byde op til dans, og masser af ting der kan spille en rolle.

Pepe:
Rygterne siger også at han har været ude efter Benitez. Så må han vel også være den perfekte til klubben?
Nu skal man huske at Perez før har udtaget mindre succesfulde trænere til posten, så at han kan lide dem gør dem vel ikke til de rette for klubben?

&quot;Wenger er dygtig til at bygge sit hold op og tilføje med spillere der passer til hans trup&quot; --> Siger ikke du ikke har ret, men kan du komme med nogle eksempler, inden for de seneste par år, på hvorfor du mener at han er så fremragende til dette?

Så støtter jeg til sidst påstanden om at Mourinho ikke har misbrugt magten, men ydet et fantastisk stykke arbejde. Alle er kede af afgangen af Raul og Guti, men mon ikke det var smart? Valdano var der ikke længere brug for, og at han har udtalt at han en dag gerne ser sig selv i England igen, hvordan kan dette være at misbruge sin magt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #476 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Madridista.dk mener


Ja for Wenger har haft KÆMPE succes med hans filosofi! Især de sidste 6-7 sæsonen! HOST HOST!

Ja, han skaber et ungt hold, men, hov, har Mourinho ikke også sørget for det!?

Og hvor meget succes er det lige præcist Wenger har haft med hans filosofi de sidste mange år?!
Real har sku ikke råd til, at vente 7-8 år før man vinder en titel!?

Hvordan kan man syntes han arbejde er så fantastisk?!! Han er en sur, gnaven og gammel fransk arrogant tosse, som ikke hører hjemme i Madrid.

#473
&quot;Real Madrid skal bære frugt af det talent arbejde de laver, og det kan Wenger. Der er andre store top klubber som gør dette bedre end Real Madrid. Mourinho kan ikke på sin korte tid i Madrid gøre denne forskel. &quot;

Er du Barca fan eller hvad?
Mener du, at Wenger er den rette man til, at satse på ungdommen? Du da helt væk. Fordi han satser på ungdommen, er ikke ens betydende med, at han er god til det! kig dog på Arsenal! Tidligere Storhold! Nu sidste mandag til CL, og måske endda kun Europa League

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #477 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridista.dk mener
&quot;Mourinho har lige siden sin start i Madrid gjort hvad der har passet ham, specielt i pressen, men også i klubben. Først røg Raul og Guti, dernæst Valdano. Hertil blander han sig i fan kulturen i Madrid, han ryger i konstant konflikt med folk omkring ham i andre klubber, og det er der en del der er trætte af. Mourinho udtaler også om sit fremtidige exit hvilket jo ikke er nødvendigt da alle ved at han en dag smutter. Så jo, han misbruger sin magt gevaldigt.&quot;

Der er forskel på at bruge og at misbruge. Mourinho har brugt sin magt, til at skabe bedre arbejdsforhold for ham, og dermed holdet.

Raúl ville han gerne beholde. Men den bedste løsning for Raul, var at skifte til Tyskland.

Jeg kan godt lide Valdano, men den rolle han havde i klubben var ikke god, da man ansatte en kapacitet som Mourinho. Det var to store egoer, med for modstridende interesser.

Alt i alt har Mourinho gjort præcis det man ansatte ham til (hvis vi kalkulerer med et mesterskab), og på nogle punkter endda mere til.

-....................................................................

Jeg kan lige se at Daniel kom før mig, og havde kræfter til at formulere det bedre end mig;)

Dog er vi enige om, at det aldrig klæder en træner at være for åbenmundet om sin trænerfremtid.

Omkring Wenger, må vi bare enes om at være uenige. Jeg er ikke begejstret;)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #478 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
Daniel med flere.
Synes i har sprunget lidt over at Mourinho konstant kommer i konlikt med alt og alle, UEFA, det spanske dommer forbund, Barcelona, Real Madrids enge fans and so on, som også har været med til at misbruge hans magt. Der har været en magt kamp i Madrid mellem de to helt sikkert. Angående Raul og Guti, er jeg enig at det nok var det bedste, men jeg er sikker på at Raul og Guti helst havde set dem selv afslutte deres karriere i Madrid.

En anden ting er at du skriver Daniel, at Real Madrid ikke skal efterligne andre. Nu er det jo så Real Madrid som igennem de seneste mange år før vores krise har skabt det ene store talent efter det andet. Det er os andre efterligner, også Barcelona efterligner os.

Vi skal ikke glemme på dette punkt hvorfor at vi er verdens bedste klub!

Mourinho arbejder på at indlemme ungdomsspillerne, men det er jo langt fra nok. Jeg kan heller ikke tro at Mourinho på 2-3 år kan forbedre ungdoms situationen. Derfor er jeg sikker på at Wenger vil være en perfekt træner for Real Madrid fordi han har den evne som Mourinho slet ikke har vist særlig meget af og måske ikke har.

Vi kan jo se hvordan det går med Varane, der er en super fantastisk spiller. Altså han får ikke chancen særlig tit. Sahin er sat på tribunen, Coentrao er ikke 30 millioner euro værd. Real Madrid har en ung trup men det er ikke Mourinho som har skabt talenterne, han har fået dem til at spille sammen. Det kan andre trænere også!

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #479 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridista.dk mener
Pepe

Real Madrid har en fornuftig talent-politik som hedder, at man bruger talenter fra egen avl, når de er så gode at man ikke kan lade vær'. Sådan vil det fortsat være.

Se de klubber som er &quot;besat&quot; af egen ungdom. De giver masser af spilletid til talenter, som viser sig ikke at have klassen i længden. Så giver det jo ikke mening.

Og så lyder det lidt som om, at du glemmer at 90% af et talents fremtid, bliver afgjort af spilleren selv. Der er nogen klubber som er kendte for deres talentarbejde. Men ingen træner kan skabe en stor spiller, hvis talentet ikke har været medfødt. Heller ikke Wenger.

Hvis Morata, Jesé, Alex osv. virkelig har formatet, så bliver de store spillere uanset hvem der er træner for Real Madrid.

OT.

Tillykke til Apoel, og lad os lige få dem i en evt. 1/4-finale:)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #480 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
&quot;Se de klubber som er &quot;besat&quot; af egen ungdom. De giver masser af spilletid til talenter, som viser sig ikke at have klassen i længden. Så giver det jo ikke mening.&quot;

Besat af ungdom, sådan har jeg nu ikke set det ske i Real Madrid. Og at andre klubbers projekter er gået i vasken pga oversatsning af ungdom, ser jeg det ikke som et argument mod at Wenger skulle få mere succes med vores ungdoms afdeling end Mourinho.

90% ?.

Jeg er helt enig i at en spiller selv må tage en del af det svære skridt. Dog ser jeg ikke det som værende et problem for vores talenter. Der er der nogle af vores talenter som har haft success på højt niveau andre steder fordi de simpelthen var blokeret for det i Real Madrid.

&quot; Men ingen træner kan skabe en stor spiller, hvis talentet ikke har været medfødt. Heller ikke Wenger.&quot;

Nu er det jo ikke en flok røde kegler vi har gående rundt på vores træningsbaner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum