Madridista.dk mener

14 år 5 måneder siden #445 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridista.dk mener
Demens er en frygtelig lidelse, som desværre rammer mange fodbold-tilhængere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #446 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Madridista.dk mener
Hentyder du til, at han var god engang?

ja, men det var Van Nistelrooy også... af den grund skal han jo ikke hentes tilbage

14 år 5 måneder siden #447 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Madridista.dk mener
Det er imponerende så hurtigt folk glemmer. Pipita er selvfølgelig en klassespiller, formdyk eller ej. Manden blev opereret for en dårlig ryg og har trods alt tegnet sig for 14 mål i 22 kampe(flere end de nævnte afløsere i artiklen!). Alle angribere vil have mindre gode perioder, men 14 mål i blot 10 starter på en sæson, dét er fremragende, knivskarpt og åbenlyst i særklasse.

Det sagt, så har jeg aldrig været den helt vilde fortaler for Pipita. Han er skarp foran mål, men han bringer ikke noget Real Madrid ikke får fra andre kanter, han er ikke pokkers skarp i kombinationsspillet og falder for meget ud af kampe. Derfor tror jeg også det kan være en god løsning for alle parter, at sende Pipita videre til en klub, hvor han kan få den fortjente status som fast starter, mens Real Madrid kan finde en anden, som passer bedre på den profil klubben mangler.

Jeg har desværre endnu ikke spottet den optimale afløser. Hulk er et bud, men for flagrende og vil givetvis forlange en fast starter-tjans. Llorente er vel efterhånden for stort et navn, men stadig en af mine personlige favoritter. Torres kommer aldrig på tale. Alt imens Soldado simpelthen ikke har klassen, er for primitiv og næppe heller vil tilbage og blive reserve endnu engang.

En interessant spiller, som jeg tror kan passe ind i klubben og rollen er Lewandowski fra Dortmund. Spørgsmålet er dog, om man han er for primitiv i sin spillestil, men han har ikke stjernestatus, kan måske stadig scores til en fornuftig pris og spillere fra Bundesligaen, det er sket før.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

14 år 5 måneder siden #448 af baggins
Besvaret af baggins på emne Madridista.dk mener
Pipita SKAL!! blive i klubben, han er en klasseangriber og har alle de værdier som en Madridspiller skal have. Der er igen angriber der kan afsatte ham. I denne sæson har han scoret 14 mål uden at starte inde særlig tit. Madrid skal igen gang købe en angriber da vi Morata som der nok skal blive en god angriber og samtidig har vi Jese som også kan spille angriber. glæder mig at se dem på førsteholdet!

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #449 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Madridista.dk mener
Det er flot, men nu skal man heller ikke glemme at Pipita har scoret 6 af sin 14 mål i 2 kampe, og det er 6 kampe siden han sidst har proppet en i kassen.

Nu ser jeg gerne at El Kun kommer til Madrid, og jeg tror faktisk det er mere muligt nu end det var, da han var i Atl Madrid. Mon El Kun kunne ha lavet en underhånds aftale med City, at han spiller et år for City for at kunne tage skiftet til Madrid. Den tanke har da strejfet mig.

Om det så bliver på bekostning af Higuain, det ved jeg ikke. Det kunne også være på bekostning af en midtbane spiller.

14 år 5 måneder siden #450 af Real-MOU
Besvaret af Real-MOU på emne Madridista.dk mener
Vi har Karim Benzema som 1. angriber og Gonzalo Higuain som en fantastik 2. angriber. Det vil sige hvis Sergio Aguero kommer skal han være 1. angriber og det vil ikke være en god ide, for det første har vi kæmpet med Benzema i 3 år og det andet passer han bedre ind til vores spille stil for det tredje vil en spiller med Aguero's kvalitet blive ødelagt på bænken.

Alle europas topklubber drømmer om at BENGUAIN synes for det mindste vi skal være tilfredse med at have dem begge og støt dem når det går ned af, i stedfor vi skal nævne alle mulige afløsere. Forresten Higuain møder sin yndlings modstander imorgen så må vi håbe det forbliver hans yndlings efter kampen.

BENGUAIN!!!

14 år 5 måneder siden #451 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Madridista.dk mener
Nu er det ikke sådan at Higuain har mistet klassen ligepludselig ala Ronaldinho eller Torres, men der er bare tale om et formdyk. så sammenligningerne med Drenthe og Van Nistleroy holder ikke vand, den ene har aldrig bevist at han har klassen og den anden er blevet gammel.

Vi har en klasseangriber i Higuain og så længe han er tilfreds med at dele spilletiden med Benzema så må han for min skyld gerne blive. Higuain skal kun væk hvis han selv vil væk.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #452 af Pepe
Real Mou.
Der kan ændres system så vi spiller med to angribere! Ligaen er lang, og næste sæson er der mulighed for VM for klub hold og 3 super cup kampe. En i europa og to kampe i Spanien forhåbentlig mod Bilbao.

Der skal sælges en offensiv spiller hvis El kun bliver købt. Om det så bliver Higuain kan jeg ikke sige, men det er da meget muligt.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #453 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener
Jeg burde ikke blande mig i en debat omkring en Real spiller...
Når denne observation så har lagt sig, vil jeg da lige komme med et synspunkt eller to.

Higuain er stadig ung og har til trods scoret en del mål i den hvide trøje. Han er måske ikke en moderne angriber, og her tænkes især på kombinations-spillet. Hans styrke er skarphed foran mål, hvilket ofte er målestokken for succes for en angriber. Den mening deler jeg dog ikke. I dag er det ikke nok for en angriber at score mål, han skal også bidrage til holdes generelle spil.

Et eksempel på hvorfor mål ikke er nok:
Ruud Van Nistelrooy scorede 150 mål i 219 kampe for United i de 5 sæsoner han spillede for klubben. Han var den typiske målscorer og kunne finde målet med bind for øjnene. Det vigtige er dog hvordan det gik United og her er billedet et andet. United vandt tre mesterskaber i træk i samme antal sæsoner før han kom til klubben og de vandt tre mesterskaber ud af tre mulige efter han forlod klubben. Hvordan gjorde de det så mens han spillede i klubben? Der vandt de ét mesterskab ud af fem mulige.

Higuain er ikke nogen dårlig fodboldspiller, men tiden er bare løbet fra ham. Havde han spillet i 90'erne havde han været en helt. Real Madrid ville efter min mening få langt mere gavn af en spiller som Rooney (urealistisk eller ej) eller Agüero.

En lille artikel som der belyser Higuains situation rent statistisk, hvis man finder det relevant:
www.realmadridfootballblog.com/2012/02/pipita-and-statistics/

Håber ikke dette indlæg bliver set ned på grundet mit tilhørsforhold.

Mvh
Anders

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #454 af Pepe
Hvorfor skulle det blive set ned på? Det er mere sagligt end noget af alt det andet der bliver skrevet herinde. For mig er du mere end velkommen. Tak for dit bidrag og du har nogle rigtig gode pointer!

14 år 5 måneder siden #455 af Real-MOU
Besvaret af Real-MOU på emne Madridista.dk mener
Pepe.

Vores spillestil kører rigtigt godt med en på toppen. Alt ser godt ud med vores koncept med vi holder på bolden der hjemme og på udebane må modstanderne gerne have bolden så vi kan slå kontra med 2 lyn hurtige kanter ala Ronaldo/DiMaria/Callejon, det er en af de store grunde til vi har været så kyniske på udebane.

Jeg ser overhovedet ikke vi skal lave 5-6 indkøb, vores trup er fantastik. Hvis men skal på indkøb skal men sælge de utilfredse spillere som Lass, Albiol, Granero og hvem der nu er utilfredse og køb en til bredden eller for engangskyld bruge de unge.

Casillias/Adan
Arbeloa/Kyle Walker
Pepe/Carvalho
Ramos/Varane
Marcelo/Coentrao
Alonso/Sahin
Sami Khedira/Alex Fernandez ( Castilla )
Di Maria/Callejon
Ronaldo/Jese ( Castilla )
Øzil/ Lucas Moura ( Sao Paolo 19 år )
Benzema/Higuain/Morata ( Castilla )

Sådan ser jeg gerne vores trup næste år.

1 Er en god højreback som Walker der stille og roligt kan komme på holdet.

2 Lass, Granero og Altintop må gerne smutte, ser helst ikke Granero smutte men tror ikke vi holder på ham. Alonso og Khedira som makkerpar på den centrale med Nuri Sahin som fuldtids indskifter eller endda tag pladsen fra Khedira, og Alex Fernandez spilletid hist og her når der skal spares.

3. Jese rykkes op sammen med Morata så har Mourinho sin 3. angriber i Morata og Jese som alternativ til Cristiano Ronaldo. Til sidst er der Lucas Moura fantastik talent i min øjne bedre end Neymar, Thiago, Gøtze hvis han kom vil det sige vi skal af med Kaka eller kunne men købe ham og lej ham ud til Sao Paulo så Kaka kan takke af på en god måde

14 år 5 måneder siden #456 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridista.dk mener
Storken: &quot;Et eksempel på hvorfor mål ikke er nok:
Ruud Van Nistelrooy scorede 150 mål i 219 kampe for United i de 5 sæsoner han spillede for klubben. Han var den typiske målscorer og kunne finde målet med bind for øjnene. Det vigtige er dog hvordan det gik United og her er billedet et andet. United vandt tre mesterskaber i træk i samme antal sæsoner før han kom til klubben og de vandt tre mesterskaber ud af tre mulige efter han forlod klubben. Hvordan gjorde de det så mens han spillede i klubben? Der vandt de ét mesterskab ud af fem mulige.&quot;

Hvis du kan finde fem eksempler mere fra Europas topklubber, så kan dit eksempel bruges som argument. Ellers er det bare en tilfældighed, at Manchester Uniteds resterende spillere ikke havde van Nistelrooys kvalitet til at sikre mesterskabet. En mand kan ikke vinde mesterskabet i de største ligaer om end han så hedder Cristiano Ronaldo.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum