Madridista.dk mener

11 år 11 måneder siden #505 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Madridista.dk mener

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #506 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #507 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Madridista.dk mener
Storken

Du ved da ikke om KarimBenz er en fugl? ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #508 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Madridista.dk mener

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #509 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Madridista.dk mener
Halv spanier om jeg må be, Dios;)

CL er nu stadigvæk et mere prestigefuldt trofæ at vinde. Det er det trofæ, som har gjort os til verdens mægtigste klub og til en magisk institution og ikke alle vores ligatitler. Det må man bare erkende.

Som sagt er det intet tilfælde, at 20 procent af Marcas forsider hvert år beskæftiger sig med La Décima. Det er næsten overskriften efter og inden et CL opgør.

Selv vægter jeg begge trofæer rigtig meget, men hælder til ligaen normalt, men lige præcis i denne her tid, hvor vi har et kanon stærkt hold, så vil jeg mere end gerne vinde La Décima, som jeg har ventet på i snart 10 år.

Og det ville været ret symbolsk, at vinde La Décima 10 år efter den seneste triumf. I München efter at have slået en af vores største europæiske rivaler ud af turneringen, en rival vi har haft det rigtig svært mod rent historisk. (mener statistikken hedder 10 Bayern sejre, 2 uafgjorte og 6 sejre til os)

Så vi har noget at bevise forud for kampene!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #510 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Madridista.dk mener
Handler 50% af forsiderne ikke om La Liga? Hvor kommer tallet 20% fra? Hvad har det egentlig overhovedet med argumentationen at gøre?

Undskyld, men kunne ikke lade være ;)

I min verden er La Liga vigtig, da den viser et holds styrke målt over en hel sæson. CL viser derimod en masse om et holds topniveau, men kræver også held og marginaler i afgørende situationer. For mig er det lidt som at diskutere om en banan er bedre end et æble..

Det eneste jeg ved er, at to ture til Cibeles er bedre end én!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #511 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Madridista.dk mener
Tja, det er vel naturligt at de har mere fokus på ligaen, når der trods alt spilles 38 ligakampe og der maksimum kan spilles 13 CL kampe på en sæson, hvis man er direkte kvalificeret til CL, som vi jo altid plejer at være;)

Min pointe var blot, at der har været konstant snak om La Décima siden vores seneste Cl triumf i 2002, da Zizou scorede CL-historiens mest mytiske mål, der afgjorde CL-trofæet og gjorde vi vandt nr. 9.

Siden den periode har vi storskuffet i CL og kun nået CL-semifinalerne 2-3 gange siden på 10 år. Det er ikke acceptabelt for verdens største klub.

Derfor vægter jeg CL højere nu også fordi det ville betyde at Mourinho blev den første person til at vinde CL 3 gange med 3 forskellige klubber og det ville sikkert drille Barca tosserne og doping Guardiola en hel del.

Vi så jo deres patetiske reaktion, da Inter slog dem ud af CL semifinalen for 2 år siden.

Sidstnævnte er blot en bonus, da jeg med garanti vil være ligeglad med Mourinho når han smutter, medmindre han altså bliver manden der henter La Décima.

Det kan godt være, det lyder arrogant/selvtillidsfuldt, men jeg tror allerede at ligaen er vores.

Jeg kan ikke forestille mig, at Barca henter maksimumpoint i deres restrende kampe også tror jeg heller ikke, at vi smider mange point selv og jeg tror slet ikke, at vi taber på Nou Camp.

Vi kan passende slå Lillebror igen i dag og fortsætte den gode tradition. Så har vi et 4 points forspring med 6 kampe igen. Gijón på hjemmebane skulle ikke være et problem.

Vinder vi de næste 2 kampe, så er det lige før at vi kan tåle at tabe på Nou Camp, da vi så maks kan være 1 point foran med 4 kampe igen.

Sevilla og Mallorca på hjemmebane skal slås, det samme med Granada på udebane, som forhåbentlig ikke har noget at kæmpe for til den tid, når de har sikret sig en sæson til i den bedste række.

Den eneste kamp, der ville kunne drille er Athletic på udebane, men de har heldigvis Europa League at bekymre sig om plus at de er sikret europæisk fodbold næste sæson, samtidig med at de ikke kan nå 4 pladsen mere.

Det er næsten også sjovere at vinde ligaen med blot 1 sølle point end 10;) Næsten!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #512 af Dios
Besvaret af Dios på emne Madridista.dk mener
#509: LosMerengues30

Haha my bad :)

Jamen jeg er da enig. Chl er den mest prestigefyldte turnering og vinde, da den er klart svære og vinde, men det gør stadig ikke Chl vigtigere end ligaen. Alt kan handle om priotering, og det er da klart sjovere og vinde Chl fremfor mesterskabet, hvis man i forvejen er regerende mestre på 4. År i træk.

Dog vil jeg gerne sætte en masse penge på, at 70 % af alle Madridistas i verden vægter mesterskabet højere end Chl, hvis ingen af tingene er vundet i rigtig mange år.


No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • clta
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #513 af clta
Besvaret af clta på emne Madridista.dk mener
Godt indlæg, virkelig!

Fedt at høre at du også deler min stolthed og respekt overfor spillerne, jeg synes de gjorde en enorm flot figur med masser af fight, vilje og ofringer og ja så var Bayern bare skarpere i sidste ende, og det må man bare tage hatten af for og respektere.

Jeg synes man skal glæde sig over at man holder med et hold, hvor man efter et knock-out i semifinalen af CL kan sidde og føle sig stolt og glad for at være madridista, for jeg synes der blev leveret en klassepræsentation over hele banen. Smukt.

Som der bliver sagt i indlægget så har vi så meget positivt at tage med os fra denne sæson, ikke mindst fra weekeden, hvor vi vandt på Camp Nou for første gang i mange år og sikrede os, med stor sandsynlighed, vores mesterskab nummer 32. Og havde man spurgt mig inden sæsonen så havde jeg været tilfreds med det. At de så leverer en fantastisk fight i både CDR og CL er jo bare smukt og jeg mener at vi virkelig har fået lagt fundamentet for et Real Madrid med Mourinho i spidsen som har endnu større sandsynlighed for at vinde The Treble i den nærmeste fremtid.

Dagen idag er for mig præget af stor tristhed og ærgelse, men samtidig også stolthed, respekt og mest af alt en endnu større kærlighed, om muligt, til Real Madrid.

Hala Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #514 af sebbereal
Besvaret af sebbereal på emne Madridista.dk mener
Virkelig godt indlæg Oscar Gomez Svendsen!

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv, og jeg mener at du har ret i det hele faktisk!

Selvom at jeg er dødskuffet over at Real Madrid ikke nåede finalen når nu det var så tæt på, så har jeg det også okay med det hvis man kan sige det sådan. Jeg synes at Bayern Munchen var en totalt værdig modstander, og for mig at se er det det tredje bedste hold i verden efter Barca og Real!
Jeg elsker typerne som Robben, Gomez og Ribery og deres offensive tilgang til tingene er det jeg beundrer! Derfor er jeg tilfreds med at det er sådan en modstander vi ryger ud til og ikke til en betonmur i from af Chelsea. Ikke fordi jeg synes det er en forkert løsning, alt ære og respekt til Chelsea for at slå Barca ud, men fordi jeg personligt synes det er federe at ryge ud til fodboldhold der spiller offensivt!

Jeg mener bestemt også at fremtiden ser lys ud! Vi har så godt som sikret os vores 32 mesterskab i ligaen, ja 32 mesterskaber! Det er sgu ikke dårligt.

Barca har siddet på magten og vi har haft det sygeste Barca kompleks, siden Guardiola kom til klubben i 2008! At vi for kun anden gang i 15 kampe under Guardiola formår at vinde over Barca og så lige på Camp Nou i ligaen hvor det er allermest vigtigst, ja så ser jeg i den grad frem til den kommende sæson, som jeg tror kun kan blive endnu bedre!

Man kan sige meget om Mourinho, men han har været fantastisk for klubben synes jeg personligt! Starter stille ud med pokaltitlen første år, tager (FORHÅBENTLIG) liga titlen til Real Madrid i år, og jeg har en rigtig god fornemmelse for at han tager CHampions League trofæet næste år. Selvfølgelig kan der ske mange ufoudsigelige ting i fodbold, det har vi i den grad set i de 2 semifinaler, hvor nærmest ingen havde troet på den finale der nu kommer. Men jeg tror 100 % på nu at Mourinho bliver, for han ved at med helt få justeringer og tilføjelser, så er der mulighed for at nå hele vejen næste år. Jeg tror så også at hvis han vinder The Treble - La Decima eller f.eks. &quot;bare&quot; Champions League næste år, så stopper han i klubben, da han så føler at han forlader den på toppen. Han kan allerede blive endnu mere historisk end han er i forvejen ved at vinde mesterskabet i år til Real, for så er han jo den første træner der vinder mesterskabet i 4 af de store lande Portugal(Porto), England(Chelsea), Italien(Inter) og Spanien(Real).
Lur mig om ikke han også gerne vil være historisk på den måde at han også kan blive den første træner i historien som vinder champions league med 3 forskellige klubber og det håber han at blive Real at han kan gøre det med.

Det er selvfølgelig bare hvad jeg går og håber at han tænker, og jeg tror faktisk at man som et plaster på såret på hvad der skete i går, skal tænke på at hvis Real var gået hele vejen i år og vundet La Decima, så tror jeg at han var smuttet allerede efter denne her sæson, så jeg vælger at se det lidt positive man kan få ud af det og han har jo også udtalt efter kampen at han højst sandsynligt bliver i Real Madrid, i hvert fald én sæson mere!

Jeg glæder mig helt utroligt meget til den kommende sæson 2012/2013! Jeg håber og tror virkelig på at det bliver en rigtig rigtig god sæson, det synes jeg i øvrigt i år også har været hvis vi tager det ventede liga trofæ her indenfor få uger!

HALA MADRID!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Ramses
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #515 af Ramses
Besvaret af Ramses på emne Madridista.dk mener
Til Jesper som skrev det sidste Madridista.dk mener... Jeg fik tåre i øjnene.. Fantastisk skrevet og helt enig..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #516 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener
&quot;Portugiserens evne til at pleje sit mandskab og dosere træningen er nemlig helt uden sammenligning og derfor vil EM-spillerne snart være tilbage i omdrejninger.&quot;

Klubber under Mourinho:
I Porto var man fantastiske i de to sæsoner under Mourinho, hvorefter man faldt i et dybt hul. Dette skyldes muligvis spillersalg og Mourinhos afgang, men det kan ikke benægtes, at holdet var trætte efter 2 hårde sæsoner under Mourinho (gisninger).

I Chelsea var blev man mestre de to første sæsoner for derefter at falde i niveau og overlade mesterskabet til United de efterfølgende sæsoner. Mourinho blev også fyret, da resultaterne ikke holdt niveau med de tidligere år.

I Inter gik holdet helt ned i sæsonen hvor Mourinho forlod dem, hvilket i høj grad skyldes, at stamspillerne var kørt helt ned fysisk de to tidligere sæsoner. Mourinho havde i høj grad brugt den samme stamme af spillere til næsten hver eneste kamp. Mourinho var dog taget til Real Madrid i mellemtiden, så det var ikke længere hans problem.

I Real Madrid har man i tredje sæson indtil videre virket trætte og ude af form, hvor man de tidligere sæsoner har kommet godt ud efter sommerens forberedelser.

Er det en tendens eller bare tilfældigheder?

Det er alt sammen kun gisninger fra min side, men Mourinho kører måske for hårdt på sine stamspillere (Alonso, Özil, Ronaldo osv). Det går godt i et stykke tid, men stopper altid.

Mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce