Madridista.dk mener
Måske har vi (Madridistas) desværre også givet Casillas skylden for nogen af de mål, hvor forsvaret generelt ikke har set godt ud.
Jeg dog enig i, at vi beholder San Iker, og tror stadigvæk på, at han er den bedste løsning for Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den seneste "Madridista.dk mener", er direkte elendig. Da jeg læste overskriften så jeg frem til et spændende oplæg til debat, eller en velargumenteret påstand. I stedet bliver der skrevet en tekst uden ordentlig argumentation, og med et sprog som provokerer målgruppen mere end det overbeviser. Som indlæg på forum - ok. Men som artikel på madridista.dk er det sjusket.
Og hvor mange underlige frisparksmål har Casillas lukket ind de seneste 6 måneder? En del vil jeg mene... Og jeg mener bestemt IKKE, at han var uden skyld i søndags. Vil man overbevise mig om noget andet, så må man bruge saglig argumentation og en ordentlig tone. "!-tegn" og postulater hjælper ingenting.
Der er noget galt med Casillas, og jeg synes ikke at det er uinteressant at spørge: Hvorfor virker Iker til at være mentalt fraværende? Hvorfor udebliver mirakelredningerne, som er erstattet af drops/sløsede indgreb? Hvor lang snor giver man en levende legende, som er verdens bedste, når han igen rammer formen?
- Alma Merengue
- Gæst
Ingen saglig debattør har kaldt Iker Casillas 'færdig' eller at han skal smides ud, så hvorfor skrive en artikel om det?
Det ligner lidt en bevidst omgåelse af det rigtige problem: At Iker oplever et enormt formdyk, måske større end nogen andre spillere, og har endda gjort det i (omend i intervaller) en længere periode i den hvide trøje.
Og siden hvornår - som det er blevet sagt så mange gange nu - er Iker Casillas blevet så ordinær, at vi kun forventer rimelige redninger fra ham?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Derimod er det fuldstændig tåbeligt man ikke må stille spørgsmålstegn ved hans ringe indsats. Ja der bliver ofte overdrevet en del i kampens hede, men han har da også lignet en segunda spiller hele sæsonen.
Verdens bedste målmand er han ikke længere, men det bliver han forhåbentlig snart igen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Formdyk er formdyk. Men at der skal stilles spoergsmaalstegn ved hans plads i startopstillingen, kan jeg slet ikke forstaa.. End ikke det budskab det ville sende ville jeg kunne forstaa, for mon ikke manden selv er klar over at han har haft en skidt saesonstart.
Anfoerer paa holdet, forsvarende europa- og verdensmester og ikke mindst verdens bedste maalmand de sidste mange aar. Jeg kan ikke udtrykke min respekt for manden nok, hvorfor jeg er trist over de madridistas som slaar saa haardt ned paa ham.
Ingen i naerheden af Casillas - ikke foer, ikke nu og ikke de naeste mange aar.
- Alma Merengue
- Gæst
- Jb_carlsen
- Gæst
Så skete det igen igen igen... Jeg er glad for at dette emne blev taget op - Dels fordi det er aktuelt og dels fordi det fra mit synspunkt er meget dilemma-præget...
Igen igår viste Pepe sine evner som skuespiller, og efterfølgende i omklædningsrummet at han får "disse" blackouts...
Så sent som igår blev Pepe rost til skyerne inde på FB via Madridista.dk's brugere - "Han er en klasse forsvarsspiller" - "Han elsker Real Madrid og man kan se det i hans blik når jubler" osv osv.
Og man kan "desværre" ikke andet end at give disse brugere ret - Men hvor lang en snor skal Pepe have i Real Madrid? Havde Pepe været en middelmådig spiller som Albiol havde jeg ikke tøvet med at smide ham på porten. Men Pepe er, omend hans svinestreger og hjerneblødninger taget i betragtning, en VERDENSKLASSE forsvarspiller. Han er vigtig i Madrid og dette tror jeg også er grunden til han stadig er i klubben.
For har man råd til at sælge ham? Jeg tror personligt at et salg ville give alvorlige pletter i forsvaret. Varane må vel siges at han efterhånden er klar til at etablere sig, men en klub som Madrid skal have 3 klasse midterforsvarer - hvilket de også har nu (Pepe, Ramos og Varane)
Men hvis man beslutter at sælge Pepe hvem skal man så hente og ville det overhovedet være klogt at sælge ham?? Jeg kan ikke give et konkret svar på det - Jeg grimmer mig og det gør ondt indeni når han filmer som ingen anden og når han igen og igen BEVIDST forsøger at skade modstanderen....
Er der plads til en spiller af Pepes type i Real Madrid????
- krueger
- Gæst
Der er spiller i Real Madrids trup som ikke viser sig som gode repræsentanter for klubben. Pepe kan spille fantastisk godt, men jeg er også træt af hans hykleri. Hvordan han kan kritisere Iniesta for at overdramatisere frisparkssituation er mig ubegribeligt. Iniesta overspiller muligvis, men at ordene kommer fra Pepe, vidner om en person i fornægtelse. Og når man fornægter er man ikke i stand til at bearbejde og udvikle sig på disse områder.
Og jeg er meget enig i, at hans topniveau er.. top.. men hans bundniveau er desværre fatalt.
Jeg anser også Varane som den bedste løsning, men jeg tror nu også at midterforsvaret vil mangle den hurtighed og fysik som Pepe kommer med. Og så skal man faktisk ikke undervurdere, at modstanderen er bange for Pepe. Ham slår man sig på. Desuden er Varane til dels FOR uprøvet, så jeg går ikke ind for, at man sælger Pepe allerede til sommer, men at Varane køres ind, måske i højere temp end nu, så han kan gå ind på lige fod med Ramos til næste sommer.
Må jeg i øvrigt tilføje Coentrao som en anden spiller, der ikke altid opfører sig værdigt.
Dette er manden der bliver hyldet:
Han har udstået to - skal vi bare sige - lange karantæner. Ironisk.
Tilbage til Pepe, som er i gang med sin sjette sæson i klubben. Han får nok ikke ti år i klubben som Juanito, men han er allerede lidt over halvejs og han kommer formentlig tæt på. Og gudskelov for det.
Mindre hykleri, tak.
... og så lad nu den franske teenage-knægt udvikle sig i fred og ro. Han er klasse og han bliver en af de bedste hvis han fortsætter sin udvikling. Men lige nu er ikke han ikke på niveau med Pepe. Længere er den ikke. Hvis folk mener andet, så må de klandre træneren for at bruge Pepe i stedet for Varane. I stedet for at klandre Pepe.
Spillere jeg synes repræsenterer Madrid godt: Casillas, Ramos, Varane, Alonso, Khedira, Callejon, Benzema og Higuain.
Hverken specielt godt eller skidt: Arbeloa, Marcelo(blevet bedre til at styre sig), Ozil, Essien, Modric, Kaka, Ronaldo.
Dårligt image for Real Madrid: Pepe, Coentrao, Di Maria.
Dem jeg ikke har nævnt har ikke rigtig betydning efter min mening.
- Kassow-Rossing
- Bruger er blokkeret
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)