Madridista.dk mener

12 år 3 måneder siden #517 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridista.dk mener
Jeg tror, at det hele kan koges sammen til gisninger fra din side. Forhåbentlig har du ikke brugt hele eftermiddagen på at udtænke dem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #518 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Madridista.dk mener
Vil blot påpege at dagens klumme i "Madrididsta.dk mener" er helt fantastisk skrevet, og jeg er aldeles enig i alt. - Lad os nu vente og se de næste måneder an.

Jeg er slet ikke skuffet eller noget....endnu. - Jeg tager min Real Madrid trøje på imorgen!

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

12 år 3 måneder siden #519 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Madridista.dk mener
Storken: Du tænker alt for meget over tingene og der ligger meget mere bag dine overvejelser end du skriver, alle 3 hold han havde var alderen også steget, noget du overhovedet ikke har med i dine holdninger. Men lad det nu ligge.

Real skal nok komme igen, vi har bredden, vi har ungdommen og nu har vi modric.
Vi er mindst ramt i form af skader på diverse spillere end uefalona. Forestil jer gammel smølf (xavi) bliver skadet eller messi, så er barcelona jo et hold alle kan vinde over. Det samme sker ikke helt hvis ronaldo eller alonso bliver skadet, men igen det er min påstand.

Forresten god artikel, håber det holder stik og vi er i topform til CL finalen!!

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #520 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Madridista.dk mener
Storken:

En teori som måske godt kan holde stik, selvom den bliver hurtigt afvist her på madridista.dk. Overraskende!

Det har bestemt været et problem tidligere, men her i Real Madrid synes jeg, at Mourinho har virket mere opsat på fremtiden end i fx Inter, hvor det handlede om at få titlerne nu her, og så skulle han bare videre. Han har jo forvandlet Real Madrid til en klub, hvor der er meget mere ro på direktørgangene, og spillertruppen er både bred og har mange år foran sig.

Han presser dog altid sine spillere til det yderste, så det kan bestemt ikke afvises, at nogle af dem, er ved at være slidte. Jeg tror dog stadig på, at vi får en fantastisk sæson. Ja, starten har ikke været god, men det var den altså heller ikke sidste år. Vi har skabt et helt unødvendigt pres, men det tror jeg kun er med til at motivere spillerne, hvis de endelig skulle være blevet lidt mætte.

Vinder vi over Barca på onsdag, så vil alt krisesnakken forstumme, og vi kan stille og roligt fokusere på at få en sejrstime i gang, ligesom sidste sæson.

12 år 3 måneder siden #521 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Madridista.dk mener
Udbrændte og mætte? Hvad er det for noget nonsens...

Hovedparten af spillerne er omkring de 25(+/-). Det er topatleter og yderst professionelle spillere. Hvis de er udbrændte, så har de intet at gøre i fodboldverdenen længere. Det er logisk, at de på nuværende tidspunkt ikke er på 100 procent - og nogle er længere bagud formmæssigt grundet EM og manglende forberedelse - men de kommer efter det inden længe. Ligefrem at snakke om udbrændthed er immervæk et tegn på uvidenhed.

Lige så at tale om, at spillerne skulle være mætte. Hør nu. Real Madrid har først lige vippet Barcelona af pinden og hentet mesterskabet tilbage. De sulter efter mere, ikke mindst Champions League - og de vil spille med om alle titler - hvis ikke, så har de ikke noget at gøre i Real Madrid.

Kig nu på de egentlige omstændigheder, i stedet for stupide sammenfald, Storken. De sidste fem sæsoner i træk har Messi spillet 50 kampe eller derover per sæson for klub og landshold. Ronaldo, der er to år ældre, har gjort det tilsvarende de sidste otte ud af ni sæsoner. Begge har de forbedret sig fra år til år. Det er logisk, at de ikke kan være på 100 procent hele året rundt, men det er immervæk tæt på og de præsterer, stort set uge efter uge. Det ophører ikke sådan uden videre og det er bestemt heller ikke fordi netop disse lider meget af skader, tværtimod.

Fysisk udbrændthed... må jeg være fri! Lur mig om ikke de har godt styr på kroppens fysiologi. De kan time det milimeter præcist, så spillerne topper formmæssigt når det er nødvendigt. Selv når det ikke kører 100 procent er det kendetegnende for de bedste hold, at de alligevel får de nødvendige resultater. Paradoksalt slog Mourinho fast efter kampen, at det ikke var noget fysisk eller fodboldmæssigt. Det er nok nærmere indstillingen. Det er dumme fejl der fører til målene, både mod Valencia og Getafe. Mod Getafe virkede spillerne overbevist om, at de nok skulle vinde kampen uden problemer. Det gav udslag i, at de sløsede på banen, de manglede tålmodighed, lavede for mange fejl og tog ikke tid til at opbygge spillet fra egen bagkæde.

Barcelona er heller ikke der hvor de skal være. Det er meget at forbedre - ligeledes formmæssigt - og det var tilfældet mod både Sociedad, Real Madrid og Osasuna. Forskellen i disse kampe, især mod Osasuna, var Messi - og til dels Xavi - som kom ind og satte Messi op til målene. Messi har aldrig haft bedre muligheder for at forberede sig optimalt til en ny sæson, som det har været tilfældet denne sommer.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

12 år 3 måneder siden #522 af Siempre Madrid

Det er nu slet ikke så overraskende, at det bliver afvist. Porto solgte ud af spillerstaben efter Mourinhos afgang. Chelsea ansatte Avram Grant som træner efter Mourinho og Inter prøvede lykken med Rafa Benítez.

Så skal det altså også blive svært at fastholde portugiserens succes.

Der er ikke belæg for at tale om en tendens overhovedet.

12 år 3 måneder siden #523 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridista.dk mener
Enig med Siempre. Selvfølgelig falder alt fra hinanden med de tre trænere, hvis de skal tage over efter Mourinho.

Som der bliver skrevet: Real Madrid er hårdt tynget af formen efter EM. Det er Messi ikke.

Hvis Real Madrid og Barcelona havde stået lige, ville jeg ikke frygte catalanerne. Nu hvor de fører med 5 point, er der endelig spænding i ligaen igen :) Det ville have været for nemt uden det lille forspring, vi har foræret dem.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #524 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Madridista.dk mener
Siempre: Der kan godt være belæg for at tale om en tendens, da Mou kun har været en gang i en klub i 3. sæson. Her gik det helt forfærdeligt og han endte faktisk med at få sin første fyring. Ja, så ansatte de Grant derefter, og han førte dem faktisk til CL-finalen. Så her er der tale om, at Mou fejlede i 3. sæson.

I Inter faldt de helt sammen. Jeg tror så ikke det havde det store at gøre med Benitez, men egentlig bare det faktum, at de havde spillet langt over evne, da de havde verdens bedste træner.

Nu har Real Madrid fået en skrækkelig start på sæsonen, så man kan selvfølgelig godt være bange for, at vi egentlig toppede i sidste sæson, og derfor falder sammen i den næste, som det har været tilfældet med Mous tidligere klubber. Jeg tror heller ikke selv på det, men derfor kan der sagtens være belæg for den tendens.

Kassow-Rossing:
Nu håber jeg, at du prøvede at være sarkastisk med det sidste, for det kan bestemt ikke blive for nemt, når vi er oppe mod et af historiens bedste hold. Vi har derimod gjort det meget svært for os selv, men Barca skal nok også få sine down-perioder i denne sæson, så selvfølgelig er intet afgjort.

12 år 3 måneder siden #525 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridista.dk mener
Den var ikke helt seriøs :)

Alligevel kan man ikke benægte, at der er mere spænding nu med Real Madrid fem point efter Barcelona frem for hvis det havde været omvendt.

Real Madrids næstbedste hold nogensinde knuste Barcelonas bedste hold nogensinde med ni point. Det er 2 mere point end Barcelona slog Real Madrid TIL SAMMEN i de to forgående sæsoner. Trupperne har stort set ikke ændret sig. Derfor er jeg ikke bekymret. En dårlig start er et problem men ikke en katastrofe. Det havde været værre for Barcelona, hvis de havde været fem point efter Real Madrid på nuværende tidspunkt. Det siger tabellen fra sidste år i hvert fald.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 3 måneder siden #526 af Siempre Madrid
&quot;Der kan godt være belæg for at tale om en tendens, da Mou kun har været en gang i en klub i 3. sæson. Her gik det helt forfærdeligt og han endte faktisk med at få sin første fyring. Ja, så ansatte de Grant derefter, og han førte dem faktisk til CL-finalen. Så her er der tale om, at Mou fejlede i 3. sæson.&quot;

Fair nok, men så bliver det lidt let at drage paralleller og konklusioner......lidt Erasmus Montanus-agtigt.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #527 af Storken
Besvaret af Storken på emne Madridista.dk mener
@Siempre Madrid

&quot;Jeg tror, at det hele kan koges sammen til gisninger fra din side. Forhåbentlig har du ikke brugt hele eftermiddagen på at udtænke dem.&quot;

Jeg kan udmærket forstå dit behov for at forsvare Real Madrid, da det ligger i en fans natur, men jeg forstår ikke hvorfor det bliver et korstog. Uenighed handler ikke om mennesker, det handler om holdninger. Din mening bliver ikke mere rigtig af du tilsværter din modpart. Hvis du vil ramme mig hvor det gør ondt, så skyder du min påstand til jorden med modargumenter efter seriøse overvejelser.

Generelt burde man være lidt mere åben for nye ideer og tanker. Det er nu en gang sådan vi bliver klogere. Ikke fordi vi nødvendigvis tager de nye ideer eller tanker til os, men fordi vi får en bedre forståelse for hvorfor vi egentlig mener som vi gør. Det er hele ideen med dette debatforum - sætte sin holdning på højkant og i den sidste ende blive klogere.

Min påstand om Mourinhos &quot;to sæsoners storhedstid&quot; er kun gisninger og det kan vise sig at være tilfældigheder, men ikke desto mindre er det tankevækkende, at alle &quot;hans&quot; klubber er gået ned i kadence efter anden sæson med ham ved roret.

Mvh
Anders

12 år 3 måneder siden #528 af Siempre Madrid
Jeg har jo allerede givet mine holdninger til den skæve start i artiklen.

Og jeg synes bare, at du drager forhastede konklusioner på noget, som ikke alene kan føres tilbage til Mourinho.

José Mourinhos mandskabspleje er uovertruffen og i alle klubber har spillerne efterfølgende rost ham højt. Derimod fik Avram Grant og Rafa Benítez ikke de store roser med på vejen og jeg tror i højere grad, at holdenes deroute skal findes i det faktum end at Mourinho slider sine spillere op.

Leveret af Kunena Forum