Rygtebørsen XIX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis Benitez kommer til så regner jeg med Ronaldo smutter plus en del flere.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Når man som træner leverer et forår, som Real Madrid netop har gjort, så skal der findes ekstremt gode argumenter frem fra posen og her er en skide VM-titel ikke nok i mine øjne.
Men situationen er dybt beklagelig, for Barcelonas transferkarantæne kunne netop være brugt til atter at indtage tronen som Spaniens nr. 1, men sådan skulle det ikke gå.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Når det så er sagt, så er jeg også fortaler for Ancelotti-exit, men det er egentligt ikke så meget grundet de sportslige resultater. Jovist, det har været en dårlig sæson, men det har også handlet om marginaler. Jeg synes mere, at hans langsomme og besynderlige udskiftninger, hans manglende plan-b og hans helt forfærdelige tag på de stærke hold.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Sebberg skrev: Siempre: At drage fordel af transferkarantænen er vel først et samtaleemne i den kommende sæson, da det først er der, de bliver 'ramt'. De købte jo Suarez sidste sommer.
Når det så er sagt, så er jeg også fortaler for Ancelotti-exit, men det er egentligt ikke så meget grundet de sportslige resultater. Jovist, det har været en dårlig sæson, men det har også handlet om marginaler. Jeg synes mere, at hans langsomme og besynderlige udskiftninger, hans manglende plan-b og hans helt forfærdelige tag på de stærke hold.
Det har du ret i, Sebberg, men vi skulle jo "bare" bygge videre på vores succes i stedet for som nu at skulle starte helt forfra med ny træner og en håndfuld nye spillere. I stedet er det Barcelona, som har kontinuiteten. Vi er desværre aldrig kommet ind i en æra, som der i flere omgange ellers har været lagt op til.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
asp3200 skrev: Jeg er dybt rystet, det må bare ikke ske. Spillerne støtter jo netop Ancelotti, giver ingen mening og skaber bare mere splid og fans brokker sig endnu mere.
Selvfølgelig støtter de Ancelotti, de er jo sikret fast spilletid, uanset hvordan de gør det ;-)
Hvad er det ledelsen vil? Hvad er strategien?
Man fylder truppen op med offensive spillere, og nu henter man så (måske) Mr. Defensiv ind som træner! Rafa er bestemt en dygtig træner, og har fået flotte resultater i løbet af karrieren. Men hvordan pokker passer han ind i dette "projekt"? Og eksisterer der overhovedet et projekt?
Jeg kan da sådan set godt forstå, at Ronaldo har stillet Perez de samme spørgsmål, så sent som i dag.
Jeg orker seriøst ikke endnu en trofæløs sæson, hvor et nyt koncept skal spilles ind... Lad os nu spille 4-4-2 "oktober style", og forbedre denne med et par handler...
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Siempre Madrid skrev:
asp3200 skrev: Jeg er dybt rystet, det må bare ikke ske. Spillerne støtter jo netop Ancelotti, giver ingen mening og skaber bare mere splid og fans brokker sig endnu mere.
Selvfølgelig støtter de Ancelotti, de er jo sikret fast spilletid, uanset hvordan de gør det ;-)
Jeg tror dog stadigvæk at Ronaldo, Ramos, Marcelo, Benzema osv. Vil være et sikkert fast kort, selvom vi fik Benitez. Det kan der ikke vær 2 meninger om. Med mindre man snupper Alaba til Real i stedet for Marcelo.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Raul-rik skrev: Hvis gud udsætter folk for mange udfordringer igennem et liv, må dét at skulle se Rafa Benitez træne ens hold være den hårdeste...
HØRT! Mage til dikkende lammehale ska man lede længe efter. Jeg håber Carlo blir, men jeg indrømmer oz at det ryster mig så svagt et forår han har leveret - og hvor ringe vi har gjort det i næsten alle de større kampe i denne sæson. Hans mandskabsbehandling er jeg virkelig fan af, men måden han distribuerer kræfterne på - eller netop ik gør det - er skidt. Og så er det self svært at klandre ham alene for indkøbene for de er nok i højere grad florentinos - men de har virkelig oz været skidt: James, Illarra, Lucas Silva - læg så dertil at vi ik har fundet en konkurrent til Benzema eller en angriber der ku erstatte ham.
Jeg håber stadig Carlo blir - men efterhånden er det snart ligeså meget af angst for alternativet - og her er Benitez vel værste bud af alle.
Jeg forudser en strid, strid sommer med rygter og salg og indkøb som vil teste min tålmodighed til det yderste. Bale er jeg faktisk ok med at vi sælger - men alt afhænger jo af pris og hva man har tænkt sig i stedet. Køber man Pogba så synes jeg det er fantastisk, men bruger man i stedet 80 mio på en ny James så er vi jo lige vidt. Benzema har jeg for længst opgivet håbet om at slippe af med og Lucas Silva er jo desværre først lige hentet ind. Illarra forsvinder må man vel for faen gå ud fra, sammen med den tyske slapsvans Khedira. Jeg tænker at både Casemiro og Morata ku pynte på truppen, men det er jo ik spillere der i sig selv ændrer det hele.
Pogba er drømmespilleren. De Gea er fremragende og får vi ham er det fint - men jeg havde nu sagtens levet med at Iker var vores målmand fremadrettet. Ellers ku det være perfekt med en Thomas Müller, men det er nok for meget at håbe på. Vores forsvar er på plads og jeg håber ik der sker det store - for alt i verden ik sælge Carvajal og samtidig ik bruge særlig mange penge på en ny back up på venstre back.
Puha, bare lidt spredte tanker som jeg bare lige måtte af med, men jeg synes faktisk det er lidt bekymrende så mange spillere der er i spil - det virker lidt rodet og ret kaotisk - håber ik det virkelig er sådan og man har en mere fast plan, men jeg tvivler. Og hvis vi pt vitterlig står for at Benitez er en mulighed, så bekræfter det i hvert fald at alt er kaos - så tager jeg heller chancen med Zidane - eller De La Red!! Altså nærmest alle andre muligheder er imo bedre
M_linding skrev: Er træneren ikke snart ligegyldig? Vi har en verdensklassetræner, med opbakning fra truppen - og det har ikke fungeret. Ancelotti har efter min opfattelse ikke fået nok indflydelse på trupsammensætningen... Han ville have balance og en stærk defensiv struktur; derefter solgte man Alonso og di Maria, og hentede Kroos og James. Det må have givet Ancelotti hovedpine, og han fandt aldrig balancen derefter, selvom han sagde at det nok skulle lykkes.
Hvad er det ledelsen vil? Hvad er strategien?
Man fylder truppen op med offensive spillere, og nu henter man så (måske) Mr. Defensiv ind som træner! Rafa er bestemt en dygtig træner, og har fået flotte resultater i løbet af karrieren. Men hvordan pokker passer han ind i dette "projekt"? Og eksisterer der overhovedet et projekt?
Jeg kan da sådan set godt forstå, at Ronaldo har stillet Perez de samme spørgsmål, så sent som i dag.
Jeg orker seriøst ikke endnu en trofæløs sæson, hvor et nyt koncept skal spilles ind... Lad os nu spille 4-4-2 "oktober style", og forbedre denne med et par handler...
Det kan da godt være, at Ancelotti ikke har fået den indflydelse på truppen, som han kunne tænke sig. Men at sige, at vi siden James og Kroos ankomst ikke har fundet balancen, det passer simpelthen ikke. Vi spillede noget af det lækreste fodbold i mange år i efteråret. Det var med den samme stamme som nu. Balancen var der, vi scorede mål på stribe og hele holdet så godt og sundt ud. Det er ikke dér, vi skal gå igang med at finde fejlen.
Ancelottis fejl er præcis det modsatte af, hvad vi - og Barca fans - kritiserede Enrique for i efteråret. Enrique sparede stamspillere mod de små mandskaber i ligaen. Vi grinede og Barcas fans var rådvilde og ville af med ham. Det har vist sig nu at være en rigtig god plan. Hvorfor spille med den samme stamme mod Atletico Madrid som mod Cordoba? Der er kæmpe kvalitetsforskel på de to hold. Det er her Ancelotti har fejlet i min optik. Det skal der ændres på, og det skal naturligvis gøres i den kommende sæson.
Jeg nægter simpelthen at tro på rygtet om Rafa. Det er måske min romantiske side, der taler - men en træner af hans støbning og fodboldfilosofi kan virkelig gøre sæsonen 2015/2016 til en RIGTIG lang en af slagsen.
Jeg håber, at Ancelotti fortsætter. Men truppen skal være bredere, der skal roteres mere og vi skal tilbage til det høje genpres, som splittede alt modstand ad i efteråret.
Lykkes disse 3 parametre vil næste sæson blive alt det, denne sæson ikke har været.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Raúl Madrid
-
- Ekspert bruger
-
Det er den skide præsident! Har virkelig aldrig været fortaler for Perez, og bliver det aldrig!
Han tror jo han spiller Football Manager.
Hvor mange mesterskaber har vi vundet, med ham som præsident? 3 stk.. 00/01, 02/03, 11/12.. Hvor mange penge har vi brugt der?
Selvom jeg heller ikke er fortaler for Ramon Calderon, men så styrede han fandme FODBOLDKLUBBEN (Og ikke FORRETNINGEN) Real Madrid bedre end Perez.
Eller for den sags skyld Lorenzo Sanz i sin tid.
Ud med Perez, så der kan komme ro! Inden da, vil det altid være et galehus
Du har selvfølgelig en pointe.
Men som jeg skrev dengang, så kom balancen af den måde hvorpå 4-mandsmidtbanen (Isco, Kroos, Modric og James) arbejdede som en enhed. De løb simpelthen perfekt for hinanden.Det fungerede da Kroos og Modric var i form.
Men da disse to begyndte at blive slidte og skadede, så savnede man i den grad en type som Alonso - efter min opfattelse.
Set i bakspejlet synes jeg, at det er fair at påstå at man har manglet kvalitet og mandskab på 6'eren. Kroos fik nærmest ene mand til opgave at lære at spille 6'eren, og derefter at spiller 60 kampe i streg.
Derefter kan man så måske kritisere Ancleotti for, at han aldrig har forsøgt at lade Illarra få fodfæstet på 6'eren. Det kom måske til at bide ham lidt i røven, at der ikke var kampklar alternativer til Kroos (sådan for alvor).