Rygtebørsen XIX

12 år 3 uger siden #13 af baggins
Besvaret af baggins på emne Rygtebørsen XIX
i går skrev jeg, at jeg gerne så Marco Reus eler Thomas Müller komme til klubben, men det er måske ikke nødvendigt at bruge penge på store stjerner. Og foreslagene var mere nogle jeg så meget hellere end Suarez, som jeg absolut ikke vil se i klubben. Perez har også udtalt at han ikke nødvendigvis henter en stor stjerne (sensation)
Morata skal lejes ud, eller sælges med tilbagekøbsklausul, det er sikkert - gerne til et spansk hold, så han kan få spilletid hver weekend. Derudover tror jeg at vi sælger Casemiro, da det i en klub som Madrid ikke er plads til spillere der ikke vil træne ordenligt.
Som erstatning for Morata, kunne man hente Rodrigo. Han koster nok 20-30 mill euro, da vi ikke længere har en tilbagekøbsklausul. Man kunne også godt hente Griezmann, som har en klausul på 30 mill euro. Han er dog mere kantspiller end angriber, men Jese kommer nok til at være ude det meste af sæsonen, så begge spillere kunne man godt hente. De sidste kampe i ligaen viste også at vores nuværende bredde ikke er god nok. Jeg nævnte også Pogba istedet for Khedira , men et meget billigere alternativ er Ivan Rakitic, som kun har et år tilbage af sin konktrakt. Han er en anden type, men han har godt nok været imponerede i denne sæson.

Et bud på truppen.
Casillas/Lopez/Fernández - Casillas førstevalg i CHL og La Liga
Carvajal/Arbeloa-Ramos/Nacho-Varane/Pepe-Marcelo/Coentrao
Modric/Rakitic-Alonso/Illarra/Jose Rodriguez-di Maria/Isco
Bale/jese-Benzema/Rodrigo-Ronaldo/Griezmann

ind: Rodrigo 20-30 mill. euro. Griezmann 30 mill. euro. Rakitic 20-30 mill. euro = 70-90 mill. euro
Ud. Casemiro 10-15 mill. euro. Khedira 35-45 mill. euro. Morata leje eller ca. 10 mill euro. Derudover kan det også være at vi for halvdelen af Garays transfersum, hvis Benfica sælger. = 45-70 mill euro.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #14 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX
Jeg har godt nok svært ved at lure, hvad der skal ske i løbet af sommeren. Jeg har egentlig heller ikke lyst. Det går som det går og jeg har tiltro til, at klubben nok skal handle og sælge fornuftigt. Når det så er sagt, så synes jeg dog, at der er visse ting, der er interesse at tage højde for.

For det første er der selvfølgelig målmandssituationen. Vil Ancelotti køre videre på samme måde, eller skal der ske noget nyt på den front. Jeg kan i princippet godt se en af de to førstemålmænd forlade klubben og så er spørgsmålet, hvem der så skal hentes til. Målmandssituationen er og bliver i hvert fald et tema igen.

På backpladserne vil jeg sætte spørgsmålstegn ved Coentrão og Arbeloas fremtid i klubben. I min bog står der et måske ud for dem begge, mens Carvajal og Marcelo med sikkerhed bliver i klubben. Midterforsvaret tror jeg ikke der bliver pillet ved. Jeg har en forventning om, at klubben har de samme fire midterforsvarere i den kommende sæson, med mindre Nacho ønsker nye udfordringer, hvorfor der står et lille måske ud for hans navn.

På den centrale midtbane er Modric og Xabi Alonso stensikre. Isco og Illarramendi skal heller ingen steder. Som jeg skrev i en anden tråd: Jeg kan sagtens se Illarramendi få en opblomstring i sin anden sæson i klubben, akkurat som det var tilfældet med Modric. Om end jeg heller ikke helt vil sammenligne, fordi Xabi Alonso som udgangspunkt stadig vil stå foran Illarra i køen. Jeg tror Khedira bliver i klubben, men der er et lille måske ud for ham. Casemiro kan til gengæld være på vippen. Jeg ser ham ikke fortsætte i Real Madrid. Så er der den gode Di María. Jeg tror klubben vil lytte til bud på ham og så må vi ellers se hvad der sker. Jeg håber, at han bliver, selv om jeg tidligere har været af en anden holdning.

Oppe foran er Bale og Ronaldo selvskrevne. Som det er tilfældet med Di María, så tror jeg klubben vil lytte til bud på Benzema, men jeg forventer ikke, at klubben vil presse franskmanden ud. Jeg tror han bliver. Med mindre der kommer et stort bud. Så tror jeg klubben takker 'ja' og går efter Luis Suárez. Jesé skal selvfølgelig blive, mens Morata skal lejes ud eller sælges.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios

• CristianoRonaldo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #15 af CristianoRonaldo
Besvaret af CristianoRonaldo på emne Rygtebørsen XIX
Diego Lopez rygtes til Napoli. Ved ikke om det er godt eller skidt, men jeg ville bryde mig om at have en fast målmand og en decideret reserve, hvilket Lopez ikke ville kunne fungere som, da han er en fremragende målmand.

(Kilde - As.com)

12 år 3 uger siden #16 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX

RasmusKring skrev:

Daniel skrev:

Lars1991 skrev: Derudover endnu en bøn. Ingen Suarez please! Faktisk vil jeg sige, ingen angribere der allerede er stjerner. Der må være et eller andet angrebstalent derude som kan true Benzema hvis han viser dårlig form, som han jo har til vane at gøre i løbet af en sæson.

Jeg er faktisk ganske enig. Det er ikke det værd at smide en stor pengepose Liverpools vej for Suarez. Han er selvfølgelig en verdensklasse angriber, men det mener jeg også, at Benzema er i Real Madrid. Jeg mener endvidere heller ikke, at det nødvendigt, at Benzema garner 30+ hver sæson, når Ronaldo notorisk laver i hvert fald 50+ og med Bale i form fra kamp ét i 14/15-sæsonen, er jeg rimelig fortrøstningsfuld. Mon ikke waliserens venstreskøjte også kan sparke en enkelt bold eller to ind i løbet af sæsonen ;-)

Nej, hellere postere penge andre steder på holdet jf. især Real Madrids midtbane og defensiv i al almindelighed. Jeg forestiller mig nødvendigvis ikke spillere, der kan træde direkte ind i startelleveren, men spillere der i hvert fald kan forstærke holdets bredde. Det har til tider været tyndt i den netop overstået sæson.

Det var måske ikke nødvendigt med en angriber, der scorede mere end 25 mål i denne sæson, men det kunne jo blive nødvendigt i fremtiden. Vi skal heller ikke glemme, at vi ikke gjorde rent bord i denne sæson, så der er plads til forbedring. Desuden så mister vi ikke noget i spillet, hvis vi skifter Benzema ud med Suarez. Suarez er mindst ligeså god som Benzema med bolden. Det vidner hans mere end 20 assists i PL i denne sæson også om. Jeg er dog enig i, at vi ikke skal smide et kæmpe beløb for ham, hvis det betyder, at der ikke kommer en forstærkning til midtbanen.

Mener du, at man udfra assist kan bedømme hvor god en spiller er med bolden? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #17 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: Mener du, at man udfra assist kan bedømme hvor god en spiller er med bolden? :)

Alting er selvfølgelig ikke sort og hvidt, men argumentet om, at vi ikke skal købe Suarez, fordi Benzema er en bedre spilstation, er ubrugeligt, i mine øjne. Det understøttes af den simple statistik for Suarez. Det siger selvfølgelig ikke alt, men jeg mener bestemt, at det understøtter min pointé :)
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved RasmusKring.

12 år 3 uger siden #18 af Dios

RasmusKring skrev:

Dios skrev: Mener du, at man udfra assist kan bedømme hvor god en spiller er med bolden? :)

Alting er selvfølgelig ikke sort og hvidt, men argumentet om, at vi ikke skal købe Suarez, fordi Benzema er en bedre spilstation, er ubrugeligt, i mine øjne. Det understøttes af den simple statistik for Suarez. Det siger selvfølgelig ikke alt, men jeg mener bestemt, at det understøtter min pointé :)

Okay guess what? :D Jeg er ragende uenig :)

Bare lige for at sætte det på spidsen, så har Ronaldo lavet 9 assist i 31 kampe og Benzema 9 assist i 34 kampe, men er Ronaldo ligeså god til at modtage bolden med ryggen i målet, og fordele spillet?

12 år 3 uger siden #19 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: Okay guess what? :D Jeg er ragende uenig :)

Bare lige for at sætte det på spidsen, så har Ronaldo lavet 9 assist i 31 kampe og Benzema 9 assist i 34 kampe, men er Ronaldo ligeså god til at modtage bolden med ryggen i målet, og fordele spillet?

Det tror jeg faktisk, at han er. Han spiller ikke den forreste plads, fordi det mindsker hans målsnit, men jeg tror, at han vil være bedre til at fordele spillet end Benzema. Ronaldo har ikke samme klister på fødderne eller samme evner for de små afleveringer som Modric, men det har Benzema ved gud heller ikke.

Vi ville på ingen måde få det optimale ud af Ronaldo, men nu var det heller ikke dit spørgsmål ;-)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #20 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev:

RasmusKring skrev:

Okay guess what? :D Jeg er ragende uenig :)

Det må i den grad kaldes at sætte mit argument på spidsen. Antallet af assists siger selvfølgelig ikke alt om en spillers evner som spilstation, men giver en indikation. Ligesom med alt andet statistik, så er der dog en hvis grad af tilfældighed i spil. så selvom Benzema er en bedre pasningsspiller, så betyder det ikke nødvedigvis, at han hvert år har flere assists.

Når man ser kampene, så er der ingen tvivl om, at Benzema er en bedre spilstation/pasningsspiller end Ronaldo. Ronaldo har en tendens til at holde alt for meget på bolden, hvorimod Benzema er god til at vide, hvornår han skal slippe bolden. Derudover så får Ronaldo også mange af sine assists fra indlæg eller små tværpasninger. Det er sjældent ham, der lægger den afgørende aflevering.

Så kort fortalt: nej, jeg mener ikke, at Ronaldo er en ligeså god spilstation som Benzema på trods af din statistik. Det er dels fordi jeg har set begge spillere spille, og fordi der altid er noget tilfældighed i statistik.

Når vi så snakker forskellen på Suarez' og Benzemas antal af assists, så er forskellen så stor, at den ikke kan forklares af tilfældighed. Derfor mener jeg godt, at det ihvertfald kan bruges som argument for, at Suarez ihvertfald er ligeså god som Benzema, når det kommer til at deltage i spillet. Dette bekræfter også, hvad jeg har set, når jeg har set Suarez spille for Liverpool i denne sæson.

12 år 3 uger siden #21 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XIX
Verratti rygtes igen til Madrid. Så er min man crush sku i gang igen Dios ;D

PSG går muligvis efter Toure, så 30 mil euro får de ved salg af Verratti.

Di maria rygtes til Monaco for 60 mil euro, lyder absurd at han er det værd.

Så ville der være plads til Verratti og Vidal hvis di maria, casemiro blev solgt. Hvad siger folk til det..

12 år 3 uger siden #22 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX

asp3200 skrev: Verratti rygtes igen til Madrid. Så er min man crush sku i gang igen Dios ;D

Så ville der være plads til Verratti og Vidal hvis di maria, casemiro blev solgt. Hvad siger folk til det..

Jeg tror ikke at der er plads til nogen nye stjerner på midtbanen.

Di Maria bliver bedre og bedre på den position, og jeg tror at Ancelotti er mere end tilfreds med ham. Og Alonso og Modric er også startere næste sæson.

Illarra, Khedira og Isco bliver ikke solgt - måske Khedira, men jeg tror det ikke. Så er der Casemiro som nok smutter, men den plads ser jeg gerne at man holder åben for Omar/José R, hvis der skulle blive behov for en 7. midtbanespiller.

Hvis der sker noget vildt til sommer, så bliver det i angrebet;)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 3 uger siden #23 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Rygtebørsen XIX

asp3200 skrev: Verratti rygtes igen til Madrid. Så er min man crush sku i gang igen Dios ;D

Tja, hvis David Luiz er de 60 mio € værd [hvilket han ikke på nogen måder er eller bliver], så er Di Maria det bestemt også.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, madrid2000

12 år 3 uger siden #24 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Okay guess what? :D Jeg er ragende uenig :)

Det tror jeg faktisk, at han er. Han spiller ikke den forreste plads, fordi det mindsker hans målsnit, men jeg tror, at han vil være bedre til at fordele spillet end Benzema. Ronaldo har ikke samme klister på fødderne eller samme evner for de små afleveringer som Modric, men det har Benzema ved gud heller ikke.

Vi ville på ingen måde få det optimale ud af Ronaldo, men nu var det heller ikke dit spørgsmål ;-)

Ronaldo kan jo ikke engang ramme sine medspillere når han trækker ind i banen, hvordan skal han så kunne gøre det i en langt mere presset situation? Som sædvanlig, så synes jeg du taler Benzema's evner meget ned. Vil småt give et eksempel på, hvorfor jeg synes du taler hans evner ned.

Ved 3:06 er vinklen rigtig god. Benzema får en hård svær aflevering, men inden han får den, så ved han udmærket godt Bale eller Ronaldo kommer stormende, og derfor prøver han ikke på noget dumt, men ligger den død og laver endnu en svær succesfuld aflevering imellem 2 forsvarspillere som splitter forsvaret ad.
Den egenskab og blik for sine holdkammerater har Ronaldo simpelthen ikke, og derfor er han i mine øjne langtfra en ligeså god spilstation som Benzema, og så er der også lige det, at jeg synes Ronaldo har en dårlig boldteknik når det kommer til førstegangsberøringer og afleveringer.

Du kan sikkert også finde det modsatte, og sådan kan vi blive ved, men jeg hopper ikke med på Ronaldo er en bedre spilfordeler end Benzema.

Leveret af Kunena Forum