Rygtebørsen XIX

12 år 3 uger siden #37 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XIX

DarioGomez skrev: Rent systemmæssigt så er jeg altså lidt nysgerrig; hvordan vil du bruge Vidal og hvem skal i så fald ofres?

Jeg har svært ved at se ham passe ind, ligesom jeg har svært ved at se logikken i at investere +50 mil. Euro i en spiller, der er marginalt bedre end Khedira/dí María ...

Han kan bruges overalt, defensiv midt, offensiv midt, midt-midt og endda i forsvaret (kun hvis det bliver nødvendigt, selvfølgeligt).
Jeg så gerne, at han startede inde i stedet for Xabi Alonso;
Modric - Vidal - Di Maria. Her får han også mulighed for at tage de offensive løb, da Modric nok skal dække det område han efterlader..
Ellers kan han også tage over for Di Maria en gang imellem, hvilket jeg bestemt mener er nødvendigt. Di Maria er fantastisk når vi spiller kontra-bold eller når vi har bolden 60% af tiden på hjemmebane, men når vi spiller på udebane og møder modstandere der går til stålet, som f.eks. Athletic Club eller Levante på udebane, så synes jeg det er nødvendigt at vi har noget styrke inde centralt.

Hvis man er tilfreds med Modric - Xabi Alonso - Di Maria (og Illarra som reserve) konstellationen så kan jeg godt se, hvorfor man ikke vil have ham til klubben, men jeg mener bestemt det ville være et godt køb, hvis vi fik ham.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #38 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XIX

Steen skrev:

DarioGomez skrev: Rent systemmæssigt så er jeg altså lidt nysgerrig; hvordan vil du bruge Vidal og hvem skal i så fald ofres?

Jeg har svært ved at se ham passe ind, ligesom jeg har svært ved at se logikken i at investere +50 mil. Euro i en spiller, der er marginalt bedre end Khedira/dí María ...

Han kan bruges overalt, defensiv midt, offensiv midt, midt-midt og endda i forsvaret (kun hvis det bliver nødvendigt, selvfølgeligt).
Modric - Vidal - Di Maria. Her får han også mulighed for at tage de offensive løb, da Modric nok skal dække det område han efterlader..
Ellers kan han også tage over for Di Maria en gang imellem, hvilket jeg bestemt mener er nødvendigt. Di Maria er fantastisk når vi spiller kontra-bold eller når vi har bolden 60% af tiden på hjemmebane, men når vi spiller på udebane og møder modstandere der går til stålet, som f.eks. Athletic Club eller Levante på udebane, så synes jeg det er nødvendigt at vi har noget styrke inde centralt.

Hvis man er tilfreds med Modric - Xabi Alonso - Di Maria (og Illarra som reserve) konstellationen så kan jeg godt se, hvorfor man ikke vil have ham til klubben, men jeg mener bestemt det ville være et godt køb, hvis vi fik ham.

Vores store udfordring er at sætte navn på ham, der skal være den 'nye' Xabi Alonso.

Illarra ligner ikke umiddelbart løsningen, det samme kan snildt siges om Casemiro.

Du nævner så Vidal, som jeg mener har sine styrker i den udprægede offensiv og dermed vil konkurre direkte med Khedira, Modric, isco og Ángel dí María, hvorfor jeg ikke ser nogen ide i at hente ham til klubben.
Hvad vi har brug for, er en defensiv bølgebryder, der kan vinde bolde og igangsætte spillet. Altså ikke den boks-til-boks spiller som Vidal er, og som de fleste åbenbart mener, at vi savner.

Et bud kunne være Pogba, der ligger mere defensivt, Veratti er også en mulighed, Javi Martinez ligeså, men fodboldverdenen flyder ikke over med defensive bølgebrydere. Desværre - for det er netop, hvad vi efterspørger. Måske ikke i år, men så i den grad næste sommer, og vi har jo flere gange set, at det tager minimum en sæson at vende sig til livet i Madrid - uanset hvor stor en stjerne man er ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved DarioGomez.

12 år 3 uger siden #39 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX

BBB skrev: Dios forskellen på os er, at du kan finde et klip på 5 minutter og pege på én detalje. Jeg kan finde et klip på næsten 15 minutter med mange detaljer. Læg mærke til hvor mange afleveringer han laver med ryggen mod mål.

Hehe du så sød :) Jeg er overbevist bare af og se Benzema spille for Real Madrid, og det er egentlig det vigtigste :) Youtube gjorde selv Robinho verdenskendt, så jeg ville holde lidt igen med de videoer.

Denne video her er ikke de individuelle spillere, for som sagt, så kan det selv gøre Robinho fantastisk, men denne fantastiske video er holdets spil under Mourinho. Jeg har selvfølgelig en lille bagtanke med videoen, men sænk paraderne og nyd Benzema i stort set alle aktioner, for han er stort set arkitekten bag alle vores mål og angreb. Han er den første som modtager bolden, tager den perfekt til sig, og inden han overhovedet har vendt sig om, så har han allerede set alle løbene for sig, og det ender oftest ud i mål, eller store chancer. Han er hverken ham som afslutter, eller altid har anden sidste fod på bolden, og derfor bliver han ikke værdsat, og oven i det, så ser man ham kun, hvis han lige brænder en chance eller 2. Ingen brokkede sig over man fjernede Makelele før han manglede, og det samme tror jeg er gældende med Benzema!
Han er simpelthen verdensklasse, men små liderlige teenage drenge ser kun mål. No offence, så var den ikke møntet på dig, men det generelle billede er vel til at forstå :)

En anden lille tanke jeg har haft mig, så er det sjovt, at både Ronaldo og Bale spiller så dårligt når Benzema også spiller dårligt. Begge er faktisk rigtig anonyme, hvis Benzema ikke lige rammer formen, og jeg tror det er fordi de mangler hjertet, nemlig Benzema ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 3 uger siden #40 af Jespersk
Besvaret af Jespersk på emne Rygtebørsen XIX
indkast.dk/index.php?nyhed=117883

Er der nogen der har læst de seneste rygter omkring di maria? rygterne går desværre på at han overvejer at forlade Real Madrid, hvilket jeg vil mene vil være en kæmpe skuffelse. Han er ofte en af de bedste eller faktisk den bedste spiller i de store kampe og har haft en fantastisk sæson!

12 år 3 uger siden #41 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
@DarioGomez.

Er enig i mange af dine observationer, men nu kan fodbold jo godt spilles uden den bølgebryder. Man kan jo sagtens have 3 dynamiske felt-til-felt spillere med hver deres forcer og kompetencer. Det vigtigste er sådan set bare, at balancen og den indbyrdes forståelse er på plads. Jeg tror sagtens, at Khedira, Modric og Vidal ville kunne fungere sammen. Spørgsmålet er jo bare hvad Ancelotti foretrækker.
Køber vi Vidal, så tror jeg helt sikkert, at det er på bagrund af vi virkelig mangler den midtbanespiller som mestre alt. Khedira er tættest på, men han er ikke målfarlig nok, og hans kompetencer i det offensive spil er minimalt, og specielt hans tekniske kunnen med bolden bliver udstillet lidt.

Alonso og Illarra får vel en sæson sammen igen, hvor Alonso er det klare førstevalg, men hvor Illarra vil være en mere aflaster end førhen. Modric er vel selvskrevet, hvor Isco ligger og lurer i svinget. Khedira og Di María ligger i hård konkurrence om den sidste plads. Køber vi derimod Vidal, så ser det ligepludselig svært ud ift. fordeling af spilletid, medmindre Di María er tiltænkt en rolle på kanten, som jeg dog på ingen måder håber.

Vidal's rolle er som sådan defineret, men spørgsmålet er nok mere hvem det kommer til at gå udover.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

12 år 3 uger siden #42 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XIX

DarioGomez skrev:

Steen skrev:

Vores store udfordring er at sætte navn på ham, der skal være den 'nye' Xabi Alonso.

Illarra ligner ikke umiddelbart løsningen, det samme kan snildt siges om Casemiro.

Du nævner så Vidal, som jeg mener har sine styrker i den udprægede offensiv og dermed vil konkurre direkte med Khedira, Modric, isco og Ángel dí María, hvorfor jeg ikke ser nogen ide i at hente ham til klubben.
Hvad vi har brug for, er en defensiv bølgebryder, der kan vinde bolde og igangsætte spillet. Altså ikke den boks-til-boks spiller som Vidal er, og som de fleste åbenbart mener, at vi savner.

Et bud kunne være Pogba, der ligger mere defensivt, Veratti er også en mulighed, Javi Martinez ligeså, men fodboldverdenen flyder ikke over med defensive bølgebrydere. Desværre - for det er netop, hvad vi efterspørger. Måske ikke i år, men så i den grad næste sommer, og vi har jo flere gange set, at det tager minimum en sæson at vende sig til livet i Madrid - uanset hvor stor en stjerne man er ...

Der er jeg uenig. Jeg tror, at en boks-til-boks (som arbejder benhårdt defensivt, som Vidal gør) ved siden af Modric ville være perfekt. Det ville give en ny dimension i vores spil, og gøre os mere uforudsigelige.
Javi Martinez ville også være et rigtig godt køb, en spiller jeg ville ønske vi kunne få, men det er desværre umuligt. Verratti som du nævner er også en mulighed, hvis man vil have en kopi af Xabi Alonso.. Personligt vil jeg dog helst have Vidal.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

12 år 3 uger siden #43 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: En anden lille tanke jeg har haft mig, så er det sjovt, at både Ronaldo og Bale spiller så dårligt når Benzema også spiller dårligt. Begge er faktisk rigtig anonyme, hvis Benzema ikke lige rammer formen, og jeg tror det er fordi de mangler hjertet, nemlig Benzema ;)

Det kunne også være, at Bale og Ronaldo bliver til to individer, fordi den klump ler, som ligger mellem dem, fejlagtigt bliver opfattet som en spilstation, og han derfor på sine dårlige dage trækker de to andre ned. Han gør dem ikke bedre, men holder dem tilbage.

Det er samme teori bare med negativt fortegn.

Dengang jeg startede som seniorspiller havde vi to fantastiske kantspillere, og vi fik konsekvent af vide, at hvis vi ikke vidste, hvad vi skulle gøre med bolden, så skulle vi sparke efter hjørneflaget. Det er ret tydeligt, at Benzema ikke sparker efter hjørneflaget (eller også forklarer det, hvorfor han scorer så få mål), men det betyder ikke, at han ikke har en go-to zone, hvor han kan smide bolden hen. Det er meget forsimplet, så lad være med at tage det for bogstaveligt - jeg ved jo, at du kan finde på at gøre noget overilet. Hvordan har dit ben det forresten? ;-)

12 år 3 uger siden #44 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX

The Daily Telegraph reports that Arsenal have re-opened talks with Real Madrid regarding Álvaro Morata.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #45 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Rygtebørsen XIX
www.marca.com/2014/05/29/futbol/equipos/...drid/1401355488.html

Agüero til Real Madrid for 73 mio. euro.

Alt alt for meget for en spiller, som er skadet halvdelen af en sæson.

12 år 3 uger siden #46 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Rygtebørsen XIX

Inspektøren skrev: www.marca.com/2014/05/29/futbol/equipos/...drid/1401355488.html

Grunden til hans mange skader var simpelthen dårligt management, Agüero nåede aldrig at komme sig 100% over sine skader før han blev sat ind på banen igen, lidt ligesom Diego Costa situationen som jeg heller ikke forstod noget af, for man mistede jo en ekstra udskiftning pga af at Costa lige skulle afprøve om han kunne komme sig over en fiber på en uge, og tror sagtens Atl. Madrid kunne have brugt en ekstra udskiftning i Champions League finalen.

Om jeg er for eller imod og hente en Agüero eller Suarez for den sags skyld ved jeg ikke helt, men jeg ville dog helst foretrække hvis man hentede et talent og gjorde ham til en verdensstjerne, lidt ligesom Jesé som jeg er meget begejstret for.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Sahinovic.

12 år 3 uger siden #47 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Rygtebørsen XIX

Inspektøren skrev: www.marca.com/2014/05/29/futbol/equipos/...drid/1401355488.html

Jeg er en af dem som elsker når vi river dyre dyre spillere ind :) De ender næsten altid med at spille fremragende!! Hvis man sælger Benzema (selvom det ikke er nødvendigt) så er Aguero en klasse spiller!

Udover det så skal man nok have en ekstra en ind da morata også ser ud til at blive solgt. Så synes jeg egentlig at man skulle stoppe her, hvis man (som jeg håber) beholder di maria. Så ville vi have et sindssygt hold! Iturba (staves) kunne være den sidste i stedet for morata da han kan spille kant også. Så er vi dækket overalt. HOLD KÆFT ET HOLD vi ville have!

Spørgsmål... Jeg er ligeglad med om i synes det kunne være godt, fedt, nederen, spild af penge osv osv, men hvor realistisk ser i det, at man vil købe Aguero? Perez har længe snakket om han gerne vil have en angriber, er Aguero et realistisk mål til sommer?
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Petroleum.

12 år 3 uger siden #48 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørsen XIX

Petroleum skrev:

Jeg er en af dem som elsker når vi river dyre dyre spillere ind :) De ender næsten altid med at spille fremragende!! Hvis man sælger Benzema (selvom det ikke er nødvendigt) så er Aguero en klasse spiller!

Udover det så skal man nok have en ekstra en ind da morata også ser ud til at blive solgt. Så synes jeg egentlig at man skulle stoppe her, hvis man (som jeg håber) beholder di maria. Så ville vi have et sindssygt hold! Iturba (staves) kunne være den sidste i stedet for morata da han kan spille kant også. Så er vi dækket overalt. HOLD KÆFT ET HOLD vi ville have!

Spørgsmål... Jeg er ligeglad med om i synes det kunne være godt, fedt, nederen, spild af penge osv osv, men hvor realistisk ser i det, at man vil købe Aguero? Perez har længe snakket om han gerne vil have en angriber, er Aguero et realistisk mål til sommer?

Hvis en spiller selv vil, så er der ingen spillere, som Real Madrid ikke kan hente. Så det afhænger helt og aldeles af argentineren og han er absolut en spiller, som man taler om på ledelsesgangene i Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Leveret af Kunena Forum