Rygtebørsen XIX

11 år 2 uger siden #1345 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Brylle skrev:

Pelle skrev:
Men så glemmer du bare ret hurtigt! Folk hat skreget på mere bredde på midtbanen i jeg ved ikke hvor mange uger nu. Lad os nu antage, at Bale sælges og James ryger over på den højrekant. Så vil man formentlig stadig købe en ny midtbanespiller, da vi simpelthen er for tyndt besat på det område. Især med tanke på, at Kroos, Modric og Isco alle ligner hinanden og har samme fysik - eller mangel på samme.

Så jeg spørger igen. Når flere af jer har skreget på en midtbane-stjerne i de seneste uger, hvordan hænger det så sammen med fast spilletid til Isco? Er det Modric eller Kroos, der skal på bænken??

Men du snakker om Verratti. Han spiller på den centrale midtbanespiller. Vi snakker om Isco. Han har været brugt til venstre for de Modric og Kroos, dvs med mange opgaver forbundet med kanten. Verratti vil derfor ikke nødvendigvis have meget med Isco at gøre i denne sammenhæng. Og igen, så er det ikke mig der har skreget på en sådan spiller. Rotation er dog noget af det, vi har ønsket fra Benitez og så er spørgsmålet om det næste køb kan acceptere dette.

Godt, jeg forsøger lige igen. Vi spillede oftest i en 4-3-3 under Ancelotti. Midtbanen bestod af Kroos og Modric samt enten Isco/James. Det er fint nok, at Isco så lå til venstre, men hvad så når den nye midtbanespiller kommer? Jeg kunne godt gå tilbage og finde diverse indlæg fra langt de fleste af Jer, der skriger på en ny midtbanespiller. Men det magter jeg ærlig talt ikke :-)
Selvfølgelig er rotation nøgleordet, men netop rotation på midtbanen mellem Isco/James så vi jo under Ancelotti. Det var godt nok tvunget qua skader, men rotation fik vi dog. Jeg kan ikke se, hvad der skulle være anderledes, når en Pogba/Verratti/xxx kommer til Real? Rotation er stadig det vigtigste, men det sikrer jo ikke Isco flere minutter, som I gerne vil? Så forstår jeg ikke, at man vil have en midtbane til. Det er måske ikke dig, der ønsker det, Brylle - men det har flere andre her i tråden givet udtryk for. Det hænger ikke helt sammen.

Jeg elsker Isco og ser ham gerne som fast mand, hvis han har niveauet. Men i indeværende sæson havde vi 4 reelle optioner til 3 pladser. Isco, Kroos, Modric og James. Både Modric og James har vel sammenlagt været ude i 7-8 måneder. Hvis det skulle ske igen næste sæson, så er vi jo særdeles sårbare på midtbanen. Derfor ser jeg gerne en ny midtbanespiller fra øverste hylde, som så kan rotere med de øvrige midtbanespillere.

Giver det mening?

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 uger siden #1346 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Pelle skrev:

Men så glemmer du bare ret hurtigt! Folk hat skreget på mere bredde på midtbanen i jeg ved ikke hvor mange uger nu. Lad os nu antage, at Bale sælges og James ryger over på den højrekant. Så vil man formentlig stadig købe en ny midtbanespiller, da vi simpelthen er for tyndt besat på det område. Især med tanke på, at Kroos, Modric og Isco alle ligner hinanden og har samme fysik - eller mangel på samme.

Så jeg spørger igen. Når flere af jer har skreget på en midtbane-stjerne i de seneste uger, hvordan hænger det så sammen med fast spilletid til Isco? Er det Modric eller Kroos, der skal på bænken??

Selvom vi primært er uenige om at være enige, for enige er vi jo egentlig lidt. Så vil jeg alligevel bakke dig op, for jeg har nemlig også pointeret det problem du stiller her. Godt nok, så er der ikke mange af dem som er inde over debatten nu, som har råbt og skreget efter Verratti, Pogba etc. men i mine øjne vil det være et problem, at man har så gode spillere, at nogle skal sidde på bænken.
Det kan nok godt løses i et rotationssystem, hvor ingen mand er "sikre", om end jeg ikke er stor fan af et sådan system, da jeg er bange for vi havner i noget der minder og Benzema vs. Higuain, men kan det løses på en ordentlig måde, så er det jo vejen frem. Mourinho eller Ancelotti magtede det bare ikke.
Fordelen ved denne model er, at Isco, James og Verratti kan kæmpe om 2-3 pladser i stedet for 1-2 pladser. Verratti kan jo spille både Modric og Kroos rolle. Isco kan spille Modric og hans egen foretrukne rolle, og James kan spille hans foretrukne rolle samt pladsen på højrekanten. Den foretrukne rolle er den både Isco og James kæmpede om sidste sæson. Den sidste plads på midtbanen ved siden af Kroos og Modric, hvis du skulle være i tvivl :)
Det skulle egentlig bare betyde, at hver mand ikke spiller fast som vi så det under Ancelotti. Så hvergang vi skulle stille i stærkeste opstilling, så var det de dyre drenge uanset form der kom i spil. På den her måde, så føler "breddespillerne" sig langt mere vigtige end førhen. De holdes hele tiden til ilden, og Isco vil ikke sidde med følelsen af, at hans fremragende præstationer kun blev belønnet med mere spilletid, hvis der kom en skade, da de dyre drenge var sikret en plads.

Det er klart, at formstærke spillere altid skal starte inde, og man så må rotere anderledes end normalt. Det kunne f.eks. være Modric og Isco som spillede fantastisk, så var de jo "selvskrevet" til næste opgør, så man i stedet pillede Kroos ud og højst sandsynligt nok også Bale, hvis han er så heldig at starte inde :D

Alt er sat på spidsen for at gøre det mere forståeligt, for selvfølgelig er det ikke så nemt i virkeligheden, og der er langt flere faktorer som spiller ind.

Pointen er vel egentlig bare at svare på dit spørgsmål så godt som man nu kunne :) Det er ikke helt umuligt med flere stjerner på holdet. De skal bare ikke alle sikres en start plads, og dem der bliver købt skal købes ind for holdets bedste, og ikke deres individuelle kvaliter, men den er du jo helt med på :) Vælger Benitez at køre det på den måde, så er jeg også helt klar på Verratti, som er den mand jeg ønsker højst på midtbanen, hvis jeg skulle vælge en.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Neye

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #1347 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Rygtebørsen XIX

Pelle skrev:

Brylle skrev:

Pelle skrev:

Men du snakker om Verratti. Han spiller på den centrale midtbanespiller. Vi snakker om Isco. Han har været brugt til venstre for de Modric og Kroos, dvs med mange opgaver forbundet med kanten. Verratti vil derfor ikke nødvendigvis have meget med Isco at gøre i denne sammenhæng. Og igen, så er det ikke mig der har skreget på en sådan spiller. Rotation er dog noget af det, vi har ønsket fra Benitez og så er spørgsmålet om det næste køb kan acceptere dette.

Godt, jeg forsøger lige igen. Vi spillede oftest i en 4-3-3 under Ancelotti. Midtbanen bestod af Kroos og Modric samt enten Isco/James. Det er fint nok, at Isco så lå til venstre, men hvad så når den nye midtbanespiller kommer? Jeg kunne godt gå tilbage og finde diverse indlæg fra langt de fleste af Jer, der skriger på en ny midtbanespiller. Men det magter jeg ærlig talt ikke :-)
Selvfølgelig er rotation nøgleordet, men netop rotation på midtbanen mellem Isco/James så vi jo under Ancelotti. Det var godt nok tvunget qua skader, men rotation fik vi dog. Jeg kan ikke se, hvad der skulle være anderledes, når en Pogba/Verratti/xxx kommer til Real? Rotation er stadig det vigtigste, men det sikrer jo ikke Isco flere minutter, som I gerne vil? Så forstår jeg ikke, at man vil have en midtbane til. Det er måske ikke dig, der ønsker det, Brylle - men det har flere andre her i tråden givet udtryk for. Det hænger ikke helt sammen.

Jeg elsker Isco og ser ham gerne som fast mand, hvis han har niveauet. Men i indeværende sæson havde vi 4 reelle optioner til 3 pladser. Isco, Kroos, Modric og James. Både Modric og James har vel sammenlagt været ude i 7-8 måneder. Hvis det skulle ske igen næste sæson, så er vi jo særdeles sårbare på midtbanen. Derfor ser jeg gerne en ny midtbanespiller fra øverste hylde, som så kan rotere med de øvrige midtbanespillere.

Giver det mening?

Du fatter simpelthen stadig ikke problematikken i "rotationen" under Ancelotti?
"Rotationen" gik ud på, at Isco kom ind når der var en skade og uanset præstationen røg ud igen når Bale/James/Modric var klar til at spille igen. Vi var ude i, at politik satte vores 11 startere og så kunne Ancelotti ellers sætte disse 11 som han ville. Det er jo ikke rotation, men idioti. Rigtig rotation går ud på, at spillerne får de pauser, som de behøver. Kommer Verratti til og politikken bliver lagt på hylden, kan det jo fungere. Jeg skriver ikke, at Isco skal spille alle vigtige kampe, for det afhænger af de præstationer, han kommer med, når han spiller, ligesom det gælder Bale, James, Benzema, Kroos, Modric, Marcelo, Carvajal, Varane, Pepe, Ramos og alle de andre. Præsterer man, så viser man, at man er klar til at gøre en forskel i de vigtige kampe. Præsterer man ikke, så kan man tage plads ved siden af Bale på bænken, som jo heller aldrig præsterer, men spiller fordi man har brugt en milliard på ham. Det er den rotation vi skal have. Ligakampe hvor bredden skal være stærk og alle derfor bliver holdt i gang, så man kan regne med hele holdet til de betydende opgør. Vi skal altså bevæge os fra "Præster og du ryger tilbage på bænken når Bale og James er klar" til "Præster og du får chancen i de betydningsfulde kampe".

Og du bliver åbenbart ved med at glemme, hvordan vi bankede Barcelona og havde gang i vores bedste periode. Det var ikke ved at have 4 optioner til 3 pladser, men ved at bruge de 4 optioner til de 4 pladser på midten, hvor vi har brug for kreative folk. Modric og Kroos i midten, James og Isco i relativt frie roller på siderne, hvor de kunne udfolde sig. Dette skal ikke falde tilbage på en Bale-diskussion, men du bliver ved med at glemme den største problematik ved holdet i foråret. En hold, hvor nogle spillere ikke passede til systemet og til de andre spillere, men udelukkende spillede fordi han løb rundt med prisskiltet over hovedet.

Jeg benægter ikke, at der bliver skreget på midtbanespillere, og jeg kunne da sagtens selv se det fungere, hvis Benitez bestemmer holdet i stedet for Perez. Jeg ville dog nok bare vælge en anden fremfor Pogba og Verratti, selvom jeg virkelig beundrer Verratti. :)

11 år 2 uger siden #1348 af Pelle
Så lyder det også til, at vi to er enige, Dios. Du nævner hvert fald samme problemstilling, som jeg tager fat på.
Personligt ved jeg ikke, hvad jeg er mest til. En fast stamme med en smule rotation eller en flydende rotation, hvor spillerne - for at bruge dine ord - "ikke er sikre".
Jeg tror, at den sidste er meget farlig.
Udfordringen med alle de "dyre drenge" til at rotere hiver du jo også selv frem. Men denne sæson har hvert fald vist os, at de knap så dyre drenge ikke kan trække læsset, når det brænder på. Uanset hvad så får Rafa et dilemma her :-) Jeg er meget spændt på, hvad han vælger. Jeg forventer som minimum, at Isco skal spille ligeså meget i den kommende sæson, som den vi netop har overstået.

11 år 2 uger siden #1349 af Pelle
@Brylle
Hvorfor har du behov for at starte dit indlæg sådan der? Stram venligst op.
Jeg er med på, at du er i gang med at gøre det her til en "Isco har mere ret til at være på holdet end Bale"-debat. Men den har vi taget, så den vil jeg gerne lukke ned allerede. Jeg har aldrig været uenig i, at Bale skal sættes af, når han underpræsterer. Men den vurdering foretog Ancelotti jo så ikke, og det kan vi jo ikke ændre på nu.

Som jeg ser det, så røg Isco ikke på bænken igen pga. politik. Man tog en chance med James, da han kom tilbage fra sin skade, og der gjorde han det bare bedre end Isco. I min optik er det bare sund konkurrence.

Hvis du lige trækker vejret engang, og så læser både mit - og egentlig også Dios' - indlæg igen, så tror jeg du vil indse, hvad vi hentyder til, når vi mener, at vi får problemer med mere spilletid til Isco (som var det Neye efterlyste) vs. rotation.

Under alle omstændigheder bør du bruge en helt anden retorik, hvis vi skal debattere fremadrettet :-)

11 år 2 uger siden #1350 af Neye
Besvaret af Neye på emne Rygtebørsen XIX
For mig er Verratti et godt valg, fordi han udover at være en god central midtbane, også har nogle ret gode defensive kvaliteter på midtbanen - som Real i den grad mangler - og derfor kunne supplere Kroos og Modric bag de offensive midtbanespillere.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #1351 af Brylle

Pelle skrev: @Brylle
Jeg er med på, at du er i gang med at gøre det her til en "Isco har mere ret til at være på holdet end Bale"-debat. Men den har vi taget, så den vil jeg gerne lukke ned allerede. Jeg har aldrig været uenig i, at Bale skal sættes af, når han underpræsterer. Men den vurdering foretog Ancelotti jo så ikke, og det kan vi jo ikke ændre på nu.

Som jeg ser det, så røg Isco ikke på bænken igen pga. politik. Man tog en chance med James, da han kom tilbage fra sin skade, og der gjorde han det bare bedre end Isco. I min optik er det bare sund konkurrence.

Hvis du lige trækker vejret engang, og så læser både mit - og egentlig også Dios' - indlæg igen, så tror jeg du vil indse, hvad vi hentyder til, når vi mener, at vi får problemer med mere spilletid til Isco (som var det Neye efterlyste) vs. rotation.

Under alle omstændigheder bør du bruge en helt anden retorik, hvis vi skal debattere fremadrettet :-)

Det er jo svært at bruge en anden retorik, når du ikke gider læse, hvad jeg skriver. Du starter det meget godt: "Jeg er med på, at du er i gang med at gøre det her til en "Isco har mere ret til at være på holdet end Bale"-debat"... Det viser jo bare, at du ikke gider læse, hvad jeg skriver. Jeg vil se de spillere, der præsterer, ikke dem, der er købt. Det burde fandme ikke være svært at forstå hvis du læser, hvad jeg skriver.

Hvis man tog en chance med James, så burde det jo netop være Bale, der har sejlet rundt en hel sæson. Hvis det virkelig var sund konkurrence, havde han jo ikke fået lov at løbe rundt derinde hele året, hver gang han var klar. Men det er selvfølgelig svært at overbevise dig, når du er en større tilhænger af Bale, end Perez er.

Og så kan du ellers svare på mit foregående indlæg, hvis du har lyst. Det gjorde du ikke rigtig i denne kommentar.

11 år 2 uger siden #1352 af Neye

Her tror jeg det er vigtigt at være helt skarp på, at det er det Isco - jvf artiklerne - efterlyser, hvis altså han skal blive. At jeg så sagtens kan forstå Isco og synes Isco er aldeles fremragende og Spaniens fremtid, er blot min subjektive mening. Essensen er, at det er Isco der føler sig røvrendt og derfor vil have en garanti for sin spilletid, så han kan udvikle sit talent. Det tror jeg skal tilgodeses, hvis man ønsker at beholde ham.

11 år 2 uger siden #1353 af Pelle
Jeg synes ikke det kan være svært at skrive mindre nedladende. Overhovedet.

Jeg er ikke med på, hvad jeg skal svare på? Du vil have dem, der præsterer bedst til at spille? Yes. Det samme vil jeg. James spillede bedre end Isco på midtbanen i den periode, hvor dette stod på. Ancelotti må jo have vurderet, at James ikke ville gøre det bedre end Bale på højrekanten, siden han ikke smed ham derud.
Selv om James røg ud på på kanten og Bale blev solgt til Stoke, ville det ikke løse vores udfordringer med mere spilletid til Isco? For - og nu skriver jeg det for sidste gang - der bliver stadig råbt efter endnu en midtbanespiller, så det er bare endnu en til at udfylde James tomrum og give Isco mere konkurrence = mindre spilletid.

Jeg ser frem til at høre fra dig, hvordan man skal give Isco flere minutter på banen, som var det hele diskussionen startede med, når vi forstærker os med endnu en midtbanespiller til at ligge der sammen med Kroos, Modric og Isco? Medmindre Rafa går over og spiller 4-4-2, hvilket der ikke just er noget, der tyder på, så kan jeg ikke se det.

Nu vil jeg smutte ind og løfte tunge ting i træningscenteret, og så skal jeg nok svare dig i aften :-)

11 år 2 uger siden #1354 af Pelle

Neye skrev:

Her tror jeg det er vigtigt at være helt skarp på, at det er det Isco - jvf artiklerne - efterlyser, hvis altså han skal blive. At jeg så sagtens kan forstå Isco og synes Isco er aldeles fremragende og Spaniens fremtid, er blot min subjektive mening. Essensen er, at det er Isco der føler sig røvrendt og derfor vil have en garanti for sin spilletid, så han kan udvikle sit talent. Det tror jeg skal tilgodeses, hvis man ønsker at beholde ham.

Fair nok - det er Iscos egne ord. Men Isco var som sagt den 6. mest benyttede spiller i truppen i denne sæson, så jeg synes ikke rigtig, at han kan "kræve" mere spilletid? Han skal selvfølgelig udvikle sit talent, men de ord der er det samme som at sige, at han er bange for konkurrence. Hvis Isco er dygtig nok og Rafa ikke vælger at køre med fast rotation, så skal han også nok vinde sin plads på holdet.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #1355 af Brylle

Pelle skrev: Jeg synes ikke det kan være svært at skrive mindre nedladende. Overhovedet.

Jeg er ikke med på, hvad jeg skal svare på? Du vil have dem, der præsterer bedst til at spille? Yes. Det samme vil jeg. James spillede bedre end Isco på midtbanen i den periode, hvor dette stod på. Ancelotti må jo have vurderet, at James ikke ville gøre det bedre end Bale på højrekanten, siden han ikke smed ham derud.
Selv om James røg ud på på kanten og Bale blev solgt til Stoke, ville det ikke løse vores udfordringer med mere spilletid til Isco? For - og nu skriver jeg det for sidste gang - der bliver stadig råbt efter endnu en midtbanespiller, så det er bare endnu en til at udfylde James tomrum og give Isco mere konkurrence = mindre spilletid.

Jeg ser frem til at høre fra dig, hvordan man skal give Isco flere minutter på banen, som var det hele diskussionen startede med, når vi forstærker os med endnu en midtbanespiller til at ligge der sammen med Kroos, Modric og Isco? Medmindre Rafa går over og spiller 4-4-2, hvilket der ikke just er noget, der tyder på, så kan jeg ikke se det.

Nu vil jeg smutte ind og løfte tunge ting i træningscenteret, og så skal jeg nok svare dig i aften :-)

Jamen fat nu bare, at det ikke er i den sammenhæng, at Isco kræver spilletid og at det ikke decideret er flere minutter som han kræver ffs -.- Kan det være så svært at forstå Iscos problem i denne sæson? Jeg beklager, at jeg er nødt til at skrive det sådan, men jeg har skrevet det 400 gange....

Isco spiller når der er plads pga. skader. Isco spiller så så snart alle de dyre drenge er klar. Isco kunne i denne sæson løbe rundt med tanken om, at når alle de dyre drenge er klar, så spiller jeg ikke, for så er der fredninger på dem, som har kostet mange penge. Bale spillede som en sæk kartofler (jeg ved godt, at Pelle Perez ikke vil indrømme det), men alligevel måtte (antagelse) Ancelotti ikke tage Bale ud af startopstillingen og stille op på den måde, som fik os til at sprudle i efteråret. Netop med både James, Isco, Modric og Kroos på banen på samme tid. Det er her problemet ligger. Isco vidste, at uanset hvordan han gjorde det og hvor meget han blev rost, så røg han tilbage på bænken igen, når alle var klar, da det ikke afhang af præstationerne, men prisskiltet og det politiske spil.

Så det handler IKKE om flere minutter i den sammenhæng, men derimod, at Isco i en hel sæson kan gå med den tanke, at han ikke får spilletid, hvis alle er klar, uanset hvordan han præsterer. Det var jo tydeligt at se. Man kan gå fra at tryllebinde Bernabeu til at ryge på bænken til fordel for en invalid waliser, der kun kan løbe ligeud og James, der lige er kommet tilbage fra en skade. Fed situation at stå i for en ung spiller, der har potentialet til at blive verdens bedste.

For igen: rotation er nøglen, hvis man roterer fordi man vil involvere alle i truppen. Rotationen hjælper dog ikke, hvis man kun har 12-13 spillere, som man ønsker at holde i gang og stoler på i de vigtige kampe. Det pis har givet problemer to sæsoner i træk, fordi spillerne bliver for slidte. Kroos gik ned til jul, Modric blev måske hurtigt slidt igen og resten fik heller ikke den hvile, som var nødvendig. Det kan så være fordi bredden ikke var stærk nok til at bære ansvaret, men så handler det om at forstærke bredden, så man har folk, man stoler på.

11 år 2 uger siden #1356 af Neye

Pelle skrev: Fair nok - det er Iscos egne ord. Men Isco var som sagt den 6. mest benyttede spiller i truppen i denne sæson, så jeg synes ikke rigtig, at han kan "kræve" mere spilletid? Han skal selvfølgelig udvikle sit talent, men de ord der er det samme som at sige, at han er bange for konkurrence. Hvis Isco er dygtig nok og Rafa ikke vælger at køre med fast rotation, så skal han også nok vinde sin plads på holdet.

Jeg tror nu ikke at Isco er bange for konkurrence. Tror han opfatter det som om der netop ikke er fair konkurrence, når bestemte spillere bliver valgt trods han gør det så godt over en hel sæson. Ja, jeg har ihvertfald ikke svært ved at følge hans frustration.

Det som medierne påstår, er at Isco havde fået lov til at rejse, hvis Ancelotti var blevet. Konflikten var altså relativ fastlås. Det er helt fair at Isco nu giver Benitze en chance for at redegøre for hvordan han ser Iscos rolle på holdet, inden han svarer på bl.a. Citys henvendelse, som jeg tror er det der trække mest hos Isco. Som jeg læste en af artiklerne, så har Isco bedt City om 14 dage til at få afklaret situationen med Benitze, førend han træffer afgørelse om at tale med ledelsen.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Brylle

Leveret af Kunena Forum