Rygtebørsen XIX

10 år 11 måneder siden #1585 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Rygtebørsen XIX

Fondo_Sur skrev: Bliver spændende at følge Lucas Silva^

I modsætning til Illaramendi og Casemiro har jeg ikke mistet troen på ham som verdensklassespiller - endnu.


Jeg kan bare ikke se ham spille i Madrid grundet hans status som ikke-EU borger. Der må han stå klart bagerst i køen, når man har hentet Casemiro hjem igen, da de to første pladser til James og Danilo er indiskutable.

Forstår stadig ikke købet af ham i vinters.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1586 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XIX
Casemiro kan vise sig at blive sommerens bedste indkøb! Jeg har stor tiltro til ham, og det er helt klart, at henter vi ikke en CM, så kommer vi til at se rigtigt meget til ham.

I øvrigt er reglen, at man ikke må have mere end tre folk i truppen eller mere end tre folk på banen/bænken - for så er problematikken jo helt anderledes!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1587 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Rygtebørsen XIX

DarioGomez skrev: Casemiro kan vise sig at blive sommerens bedste indkøb! Jeg har stor tiltro til ham, og det er helt klart, at henter vi ikke en CM, så kommer vi til at se rigtigt meget til ham.

I øvrigt er reglen, at man ikke må have mere end tre folk i truppen eller mere end tre folk på banen/bænken - for så er problematikken jo helt anderledes!


Du må kun have registreret 3 ikke-EU spillere i truppen på 25 mand.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #1588 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Rygtebørsen XIX

Fondo_Sur skrev:

JimmyBroe skrev:

Fondo_Sur skrev: Bliver spændende at følge Lucas Silva^

I modsætning til Illaramendi og Casemiro har jeg ikke mistet troen på ham som verdensklassespiller - endnu.


Hvordan kan du ha mistet troen på Casemiro? Han gjorde det godt i Real Madrid inden han blev lejet ud til Porto. I Porto gjorde han det virkelig godt og var ofte holdets bedste spiller. Lucas Silva har endnu ikke vist niveau.


Jeg forholder mig til hans præstationer i Real Madrid og dem synes jeg slet ikke var overbevisende qua hans manglende teknik og fodboldforståelse. Efter 2 års tilvændingsperiode i europærisk fodbold virker han nu bedre, da han er blevet vant til tempoet, men han har stadig nogle mangler.

Jeg er imponeret af Lucas, da han har leveret fra start. Han har ikke været en Redondo, men han er meget rolig med bolden og har få fejlafleveringer, hvilket er tegn på en kvalitetsspiller. Tænkt når han vænner sig til at spille i et højere tempo som Casemiro har gjort?

Jeg vil som sådan ikke afskrive Casemiro, men efter min egen vurdering virker Lucas Silva mere spændende for fremtiden.

Men den rolige og sikre boldomgang har jo bare været i stil med Illarramendi? Hele tiden sidelæns og når han endelig tænker fremad, er det skud fra 40 meter, selvom medspillerne står i bedre positioner. Han har helt sikkert haft nogle fine perioder, men jeg ser ham ikke have de kvaliteter, som kan bringe ham til tops i fodbold. Men okay, det samme sagde man om Casemiro, som jo har leveret rigtig flot i år.
Jeg vil mene, at det er "forkert" kun at forholde sig til Casemiros præstationer i Real, når han har haft et så flot år i Porto. Han har fået værdifuld erfaring og leveret en rigtig flot sæson. Jeg må indrømme, at jeg også var glad for Casemiro inden hans udlejning, da han kommer med noget andet end Lucas Silva og Illarramendi. Han kæmper hårdt, går ind i alle dueller og vinder størstedelen af disse, grundet hans gode fysik. Det er lige præcis den type, som kan give noget frihed til Kroos og Modric, så specielt Kroos ikke skal bekymre sig lige så meget om det defensive og i stedet kan fokusere på at sætte de offensive i scene. Derfor ser jeg hellere Casemiro eller Lucas Silva, så vi får flere strenge at spille på og en pålidelig defensiv spiller til de hårde kampe.

Og hvem ved? Måske får Lucas Silva en masse ud af det, hvis man evt. lejer ham ud til en klub, hvor han kan vokse med et stort ansvar og fuld spilletid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1589 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Rygtebørsen XIX

Brylle skrev:

Fondo_Sur skrev:

JimmyBroe skrev:

Fondo_Sur skrev: Bliver spændende at følge Lucas Silva^

I modsætning til Illaramendi og Casemiro har jeg ikke mistet troen på ham som verdensklassespiller - endnu.


Hvordan kan du ha mistet troen på Casemiro? Han gjorde det godt i Real Madrid inden han blev lejet ud til Porto. I Porto gjorde han det virkelig godt og var ofte holdets bedste spiller. Lucas Silva har endnu ikke vist niveau.


Jeg forholder mig til hans præstationer i Real Madrid og dem synes jeg slet ikke var overbevisende qua hans manglende teknik og fodboldforståelse. Efter 2 års tilvændingsperiode i europærisk fodbold virker han nu bedre, da han er blevet vant til tempoet, men han har stadig nogle mangler.

Jeg er imponeret af Lucas, da han har leveret fra start. Han har ikke været en Redondo, men han er meget rolig med bolden og har få fejlafleveringer, hvilket er tegn på en kvalitetsspiller. Tænkt når han vænner sig til at spille i et højere tempo som Casemiro har gjort?

Jeg vil som sådan ikke afskrive Casemiro, men efter min egen vurdering virker Lucas Silva mere spændende for fremtiden.

Men den rolige og sikre boldomgang har jo bare været i stil med Illarramendi? Hele tiden sidelæns og når han endelig tænker fremad, er det skud fra 40 meter, selvom medspillerne står i bedre positioner. Han har helt sikkert haft nogle fine perioder, men jeg ser ham ikke have de kvaliteter, som kan bringe ham til tops i fodbold. Men okay, det samme sagde man om Casemiro, som jo har leveret rigtig flot i år.
Jeg vil mene, at det er "forkert" kun at forholde sig til Casemiros præstationer i Real, når han har haft et så flot år i Porto. Han har fået værdifuld erfaring og leveret en rigtig flot sæson. Jeg må indrømme, at jeg også var glad for Casemiro inden hans udlejning, da han kommer med noget andet end Lucas Silva og Illarramendi. Han kæmper hårdt, går ind i alle dueller og vinder størstedelen af disse, grundet hans gode fysik. Det er lige præcis den type, som kan give noget frihed til Kroos og Modric, så specielt Kroos ikke skal bekymre sig lige så meget om det defensive og i stedet kan fokusere på at sætte de offensive i scene. Derfor ser jeg hellere Casemiro eller Lucas Silva, så vi får flere strenge at spille på og en pålidelig defensiv spiller til de hårde kampe.

Og hvem ved? Måske får Lucas Silva en masse ud af det, hvis man evt. lejer ham ud til en klub, hvor han kan vokse med et stort ansvar og fuld spilletid.


Som Real Madrid fan håber jeg selvfølgelig at Casemiro blomstrer yderligere, men umiddelbart ser jeg som sagt større potentiale i Lucas Silva. Nu må vi se, vi bliver nok klogere om denne diskussion i næste sæson :-)

En udlejning af Lucas Silva på ét år ville være en god idé selvom han virker motiveret for den nye sæson i Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1590 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XIX
Nøj hvor jeg savner noget aktivitet fra vores side. Mange rygter, men ingen af dem virker sådan for alvor konkrete.

Hvad pokker venter vi på? Træningen starter op i denne uge, mener jeg...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1591 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Rygtebørsen XIX

DarioGomez skrev: Nøj hvor jeg savner noget aktivitet fra vores side. Mange rygter, men ingen af dem virker sådan for alvor konkrete.

Hvad pokker venter vi på? Træningen starter op i denne uge, mener jeg...


Og der har ikke engang været nogle rygter ift. angribersituationen. Hvis Chicarito bliver, skaber det jo ragnarok, da han ikke er eu-spiller. Så skal vi vel have en ny ind?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1592 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Rygtebørsen XIX
Må se mig helt uenig mht Lucas Silva. Selv da han fik ros i starten tænkte jeg "Hvorfor??". Og så får Illaramendi den her syge kritik sammentidig. Er det virkelig kun pga prisen? For han har da vist MEGET mere end Lucas Silva. Med det sagt, vil jeg slet ikke afskrive Lucas Silva. Han kom ind på et tidspunkt hvor vi spillede meget ringe, næsten en umulig opgave for ham. Men kan virkelig ikke se hvorfor han skulle have ros for hans spil dog!

Mht Casemiro var jeg ikke særlig imponeret af ham da han var i Real Madrid. Undtagen den Dortmund kamp hvor vi fik klø hvor han kom ind og var vores bedste mand og det gjorde mig virkelig optimistisk! Og efter denne, eftersigende(har ikke set ham selv), gode sæson i Porto håber jeg han kan gøre en forskel på vores hold!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1593 af Neye
Besvaret af Neye på emne Rygtebørsen XIX

Bayern offer Muller & Robben for Di Maria

Bayern Munich are preparing a sensational offer for Manchester United flop Angel Di Maria. The Bavarians will offer long-time Red Devils target Thomas Muller plus winger Arjen Robben in exchange for the British record signing.

Source: Daily Mail
Tuesday, July 7, 2015 00:47


Se det kalder jeg et rygte der vil noget

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1594 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Rygtebørsen XIX

Lars1991 skrev: Må se mig helt uenig mht Lucas Silva. Selv da han fik ros i starten tænkte jeg "Hvorfor??". Og så får Illaramendi den her syge kritik sammentidig. Er det virkelig kun pga prisen? For han har da vist MEGET mere end Lucas Silva. Med det sagt, vil jeg slet ikke afskrive Lucas Silva. Han kom ind på et tidspunkt hvor vi spillede meget ringe, næsten en umulig opgave for ham. Men kan virkelig ikke se hvorfor han skulle have ros for hans spil dog!

Mht Casemiro var jeg ikke særlig imponeret af ham da han var i Real Madrid. Undtagen den Dortmund kamp hvor vi fik klø hvor han kom ind og var vores bedste mand og det gjorde mig virkelig optimistisk! Og efter denne, eftersigende(har ikke set ham selv), gode sæson i Porto håber jeg han kan gøre en forskel på vores hold!


Jeg er meget uenig i dette du siger om Illara, Lucas og Casemiro.

Jeg synes egentig Lucas gjorde det ok, ikke prangende, men ok. JEg mener samtidig at han var bedre end Illara hvor du mener at Illara var bedre, som jeg så det er de lidt den samme type spiller, men der er dog hvisse forskelle. Altså Lucas er ikke en Kroos-like pasnings spiller, men modsat Illara var mange af hans afleveringer faktisk frem i banen, samtidig var de en del hurtigere. Illara's problem er at han er meget langsom til at gøre noget med bolden når han får den, og det ender aligevel med ofte at være en bold til siden eller bagud, som totalt stopper angrebet.
samtidig så jeg Lucas være en del mere aggresiv i sit spi, dog ikke lige så meget som Casemiro.
Altså er Lucas en bedre pasnings spiller, og mere dynamisk end Illara (han er dog ikke vildt dynamisk!) men han er hvertfald mere aggresiv, hvilket var noget vi trængte til. Derfor var jeg komplet uforstående fro hvorfor han fik så få kampe? han fik lige en 3-4 stykker, hvor en af dem var ret dårlige, de andre var ok, hvor han egentlig skiftede med Illara, men så var han pludselig bare ude af truppen?
Det var lidt det samme forrige år med Casemiro og Illara, hvor jeg mener Casemiro var klart bedre, men at Illara fik alle kampene.
Illara's fordele er: 1) han er spanier (Ikke en EU-plads) 2) han er mere erfarren (givet hans alder, samt at han har mange flere RM kampe end Casemiro og Lucas). Dog synes jeg det siger noget, at efter 2 år i klubben, hvor han har fået klart flere kampe end Casemiro og Lucas, formår han alligevel ikke at gøre det specielt meget bedre end de to brasilianere gjorde det, og i min optik(som er subjektiv) gjorde han det endda ringere. Man skal ikke underkende hvor meget det betyder for en spillers præstation at han har trænet med holdet længe og lært sin funktion at kende, her burde Illara være i klar front, men formår stadig - at best, kun at være marginalt bedre end de andre to. (igen jeg mener han var ringere)

skulle jeg sammenligne spillerne inden for nogle udvalgte kompetencer ville det se sådan her ud:

Erfarring: 1) Illara, 2) casemiro 3) Lucas
Aggresivitet: 1) casemiro 2)Lucas 3) Illara
fysisk styrke: 1) casemiro 2 og 3 er her svær at afgøre, ville sætte Lucas som 2, men jeg er måske Bias'ed
Pasnings evne: 1)casemiro 2) Lucas 3 )Illara
defensive evner (denne her kategori er meget svær at bedømme, da det både dækker over opdækning, tacklinger, hovedstødsdueller, placeringsevne osv, men jeg giver det et shot) 1) Casemiro 2) Lucas 3) Illara.
Etnicitet, eller ikke EU: 1) Illara, 2 og 3 Lucas og Casemiro.

der er sikkert nogle der er meget uenige i disse betragtninger, og dette er fair nok, men det er sådan som jeg ser det.
Illara's eneste fordele er at han er fra Spanien, og han er "mere erfarren" dog kommer det sidste ikke til udtryk synes jeg.

Altså tænker jeg at både Lucas og Casemiro er spændende, men at Illara efter 2 år i klubben desværre ikke er blevet den spiller vi havde håbet på, begge hans sæsoner har ikke være godkendte i min optik. Det er ikke fordi han ikke har fået chancen, for han har fået ret mange minutter, og burde havde vist nogle flere evner nu.
Lige nu ser jeg Casemiro som den bedste spiller af ham og Lucas, men der kan jo kun være én i klubben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1595 af Neye
Besvaret af Neye på emne Rygtebørsen XIX

Madrid keep tabs on Ibrahimovic

Real Madrid are monitoring Zlatan Ibrahimovic’s situation at Paris Saint-Germain. Madrid would be willing to offer a three-year contract worth €12 million (£8.4m) per season but will not bid any more than €6m (£4.2m) for the 33-year-old.

Source: Sport
Tuesday, July 7, 2015


Ja ja, det er ikke prangende men tydeligt, at Real går efter en ældre med kvaliteter, der vil affinde sig med en del tid på bænken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #1596 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Neye skrev:

Madrid keep tabs on Ibrahimovic

Real Madrid are monitoring Zlatan Ibrahimovic’s situation at Paris Saint-Germain. Madrid would be willing to offer a three-year contract worth €12 million (£8.4m) per season but will not bid any more than €6m (£4.2m) for the 33-year-old.

Source: Sport
Tuesday, July 7, 2015


Ja ja, det er ikke prangende men tydeligt, at Real går efter en ældre med kvaliteter, der vil affinde sig med en del tid på bænken


Jeg er ked af det, Neye - men jeg tror simpelthen du lader dig forblænde af, hvad alle de der tabloid aviser skriver af rygter. Deres indsiderviden omkring mulige transfere er virkelig useriøs og til tider lidt pinlig. Husk, at deres eneste interesse er at sælge aviser. Derfor handler det om at koble så mange store navne med ligeledes mange store klubber.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum